Husk mig
▼ Indhold

Sandheden



Side 6 af 16<<<45678>>>
17-08-2017 16:07
Kosmos
★★★★★
(5371)
- mener, det var dit spørgsmål

- det var en anmodning/opfordring til dig om at konkretisere denne (din) påstand:

F. eks. er vi jo ikke i tvivl om, at 'vi' er soldater, imens de lande, vi er i krig med (angriber), er terrorister?
17-08-2017 17:04
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
Kosmos skrev:
- mener, det var dit spørgsmål

- det var en anmodning/opfordring til dig om at konkretisere denne (din) påstand:

F. eks. er vi jo ikke i tvivl om, at 'vi' er soldater, imens de lande, vi er i krig med (angriber), er terrorister?



Men, det er ikke særligt konkret og egner sig derfor ikke til en dissektion.
Det er bare noget, vi allesammen ved.



.


17-08-2017 17:10
Kosmos
★★★★★
(5371)
Det er bare noget, vi allesammen ved

- aha!?
20-08-2017 17:19
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Den rød/grønne bevægelse har travlt med,at vi skal have afgiften sænket på elbiler for at begrænse CO2 udledning og få biler ,som er miljørigtige.
Sagen er den,at fremstillingen af lithium batterierne udleder meget CO2,samt at lithium i de brugte batterier ikke kan recycles,da det er let radioaktivt og skal deponeres som svagt radioaktivt affald fra kernekraftværker.

Når elbilerne helt har erstattet forbrændingsmotorer,vil fremstillingen og recyclingen af de mange batterier ( et batteri har en levetid på ca.5 år) udlede næsten lige så meget CO2 som biler med forbrændingsmotor,samtidig skal store mængder let radioaktivt lithium deponeres.
21-08-2017 21:08
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Kjeld Jul skrev:
Den rød/grønne bevægelse har travlt med,at vi skal have afgiften sænket på elbiler for at begrænse CO2 udledning og få biler ,som er miljørigtige.
Sagen er den,at fremstillingen af lithium batterierne udleder meget CO2,samt at lithium i de brugte batterier ikke kan recycles,da det er let radioaktivt og skal deponeres som svagt radioaktivt affald fra kernekraftværker.

Når elbilerne helt har erstattet forbrændingsmotorer,vil fremstillingen og recyclingen af de mange batterier ( et batteri har en levetid på ca.5 år) udlede næsten lige så meget CO2 som biler med forbrændingsmotor,samtidig skal store mængder let radioaktivt lithium deponeres.

Har ladet mig fortælle, at Singapore af samme grund har lagt en stor afgift på TESLA biler, fordi de totalt set er årsag til mere kultveilte end en Mercedes i samme størrelse på diesel. VERDEN VIL BEDRAGES, ergo lad os bedrage siger Vestas og andre, der lever fedt af løgnen.
25-08-2017 09:12
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
.
Topembedsmand skaffede sponsorater fra storfiskere



Eksperter vurderer, at topembedsmand kan have brudt loven ved i deres fritid at skaffe sponsorater hos storfiskere til lokal sejlklub.

http://www.dr.dk/nyheder/politik/topembedsmand-skaffede-sponsorater-fra-storfiskere



.


25-08-2017 09:32
Kosmos
★★★★★
(5371)
Eksperter vurderer, at topembedsmand kan have brudt loven ved i deres fritid at skaffe sponsorater hos storfiskere til lokal sejlklub

- meget tyder på, at den store 'virak' (i ordets moderne betydning) omkring Rigsrevisionens beretning vedr. administration af fiskerikvoterne var stærkt overdreven, herunder at det i virkeligheden er politikerne, der i sammenhængen har 'sovet i timen'; prøv evt. at se Deadline fra 18. ds (hvis det stadig er muligt?), hvor statsrevisorerne formand gør en noget ubehjælpsom figur.

Såfremt denne 'storoffensiv' er ved at fuse ud, der dét måske forklaringen på, at DR forsøger at redde lidt af skindet via 'bifangst i Dragør'!?
25-08-2017 15:15
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
ikke godt, når det hele går i fisk, ha
Så lige, at den blåfinnede tun igen er kommet til vore vande. Skyldes det mon global opvarmning.
I så fald hurra, thi jeg elsker tunsalat
25-08-2017 15:29
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Hej Niels.
På foregående side(5) i denne tråd, er der lidt info om tun i Danmark. Der spekuleres i snarlige lystfiskerkvoter, dog ikke kommercielle foreløbigt.

-Så danskfanget tun i salaten er måske snart en realitet.

Vi kan være stolte af vores farvande.
Redigeret d. 25-08-2017 15:31
25-08-2017 15:33
crankProfilbillede★★★★★
(2456)
Søren R Nielsen skrev:

Vi kan være stolte af vores farvande.


'Kong Christian stod ved højen mast' ♪♫





.


25-08-2017 15:53
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
crank, når jeg observerer dit gennem-bejdsede sortsyn tænker jeg ofte på dette kunstværk.
(Har du et kopi i dit soveværelse?)
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 25-08-2017 15:58
27-08-2017 01:04
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
crank skrev:
Søren R Nielsen skrev:

Vi kan være stolte af vores farvande.


'Kong Christian stod ved højen mast' ♪♫





.

Glem ikke røg og damp. Han satte gang i den globale ophedning af gotens hjelm
07-09-2017 13:21
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Er det sandheden,som det bliver sagt,at orkanen Irma er den stærkeste,der nogensinde har ramt Caribien?
Hvad siger historikken?
Redigeret d. 07-09-2017 13:24
07-09-2017 13:59
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Kjeld Jul skrev:
Er det sandheden,som det bliver sagt,at orkanen Irma er den stærkeste,der nogensinde har ramt Caribien?
Hvad siger historikken?


Eigil Kaas som var i TV2 News havde ikke svaret, men han vidste dog at varmen fra havet er en ret vigtig ingrediens for at en kraftig orkan kan bygges op. Vandet har før været varmt, sagde han, men netop den varme vi så i havet nu, at den var så høj, skyldtes med temmelig stor sikkerhed global opvarmning, som sker på grund af menneskelig aktivitet.

Han forklarede også at varmen netop ikke er blevet fordelt fordi vi ikke har haft El Nino, men han undlod behændigt at fortælle at netop El Nino indikerer opvarmning. Altså at orkanen nærmere er tegn på afkøling.


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
RE: Orkanen Irma07-09-2017 14:18
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Kjeld Jul skrev:
Er det sandheden,som det bliver sagt,at orkanen Irma er den stærkeste,der nogensinde har ramt Caribien?
Hvad siger historikken?

Nej, det lyder som en misforståelse, sandsynligvis forårsaget af flg. kommuniké fra National Hurricane Center under NOAA.

Hurricane IRMA

De skriver bl.a.:

A peak SFMR wind of 154 kt was reported, with a few others of 149-150 kt. Based on these data the initial intensity is set at 155 kt for this advisory. This makes Irma the strongest hurricane in the Atlantic basin outside of the Caribbean Sea and Gulf of Mexico in the NHC records.

Irma er altså den orkan med højeste vinde, man har målt i Atlanterhavet uden for Caribien og den Mexicanske Golf. Og det er ikke alle orkaner, man har taget en flyver ud i Atlanterhavet for at måle.

155 kt er 178 mph eller 287 km/t.

Den orkan i Caribien med de kraftigste vinde er vist Hurricane Allen, hvor man målte vinde på 190 mph eller 305 km/t.

Målt på lavtrykket i centret af orkanen kommer Irma vist ikke engang i top-10.

Ryan Maue nævner, at den vil nå Florida som en kat. 4 eller 5 på søndag med et lavtryk på 920 mb iflg. den seneste prognose. Scientific American angiver, at det laveste tryk for Irma er 914 mb.

Men Irma er nu ganske kraftig og farlig, selvom det ikke er den kraftigste.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 07-09-2017 14:21
07-09-2017 19:41
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kina har 37 kernereaktorer i drift og 20 under bygning,flere er planlagt.
Den nukleare kapacitet forventes at være vokset med 70% frem til 2020-21.
Elproduktionen voksede med 5% i 2016.
Produktionen var fordelt således i TWH: fossile 4289,hydro 1181,kernekraft 213 , vind 242 , sol 66.
09-09-2017 14:13
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Golfstrømmen er ikke ved at svækkes.

Nogle alarmistiske klimaforskere har fra tid til anden fremført den tese,at Golfstrømmen langsomt ville standse p.gr. af AGW,og klimaet i Nordvest-Europa efterhånden ville blive meget koldere.
Blandt de førende fortalere for denne teori er den tyske klimaforsker Stefan Rahmstorf fra Potsdam-Institut-for Klimaforskning,PIK.
Rahmstorf er kommet med mange alarmistiske teser,som næsten alle er tilbagevist af hans forskerkolleger,således også denne om Golfstrømmen.
Her er nogle af tilbagevisningerne:

http://www.climatecentral.org/news/atlantic-ocean-changes-may-have-been-natural-20367

http://www.o-snap.org/new-research-published-by-de-jong-and-de-steur/

http://www.bjerknes.uib.no/en/article/news/north-erwin-lambert

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S246801331500008X
09-09-2017 18:05
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Søren R Nielsen skrev:
Hej Niels.
På foregående side(5) i denne tråd, er der lidt info om tun i Danmark. Der spekuleres i snarlige lystfiskerkvoter, dog ikke kommercielle foreløbigt.

-Så danskfanget tun i salaten er måske snart en realitet.

Vi kan være stolte af vores farvande.


Ja vi er stolte af tun fotograferet i Øresund, mens tysk TV jamrer over, at temperaturen stiger i Nordsøen til skade for biodiversiteten. Hvad er godt og hvad er skidt, Jo tunsalat er rigtig godt.
09-09-2017 18:24
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Niels, var det en videnskabelig understøttet jammer?
-Mange tv-kanaler/selskaber er er meget alarmistiske i deres grundholdning. Se bare DR, eller BBC.

Er der en konkret tysk udsendelse der fornylig har fremført disse fakta?

Jeg er ikke støt på forskning der siger at let opvarmning skader diversiteten, nærmere tværtom.

VH. Søren.
Redigeret d. 09-09-2017 18:37
09-09-2017 19:21
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Den tyske fjernsynkanal ARD henviser til Neue Osnabruecker Zeitung.
Jeg læste i Neue Osnabruecker Zeitung, at Die Gruenen havde stillet et spørgsmål til Bundesregierung om fiskebestandene i Nordsøen p.gr. af den globale opvarmning.
Forbundsregeringen svarede,at temperaturen i Nordsøen siden 1960 var steget med 1,67C mens den i verdenshavene kun i gennemsnit var steget med 0,74C.Oplysningerne havde de fået af IPCC og AWI.
Især ville den forhøjede temperatur gå ud over bestanden af kabeljau (torsk), forlød det.
Jeg har ikke fået disse oplysninger verificeret af de danske miljø/fiskerimyndigheder.
Redigeret d. 09-09-2017 20:20
09-09-2017 20:24
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Torsk har vi kigget på i denne tråd.
Her, linket igen:
http://nyheder.tv2.dk/erhverv/2016-09-09-torskebestand-i-nordsoen-og-skagerrak-den-storste-i-30-ar
-Torsk er der mange af i Nordsøen, og kvoterne er store.
09-09-2017 20:31
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Ja,så er den påstand dementeret.
10-09-2017 11:05
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Går man mere i dybden med udsendelsen i Die Tagesschau om de høje temperaturen i Nordsøen,finder man ud af ved at læse klimarapporten af Markus Quante og Franciscos Colijn;at temperaturen i Nordsøen fra beg. af 1970 til 2016 kun er steget med ca. 0,1C.
Begynder man tidsserien i 1870 er temperaturen til 2016 steget med ca. 0,8..
Der er derfor en logisk forklaring på,at fx.torsk klarer sig godt - vandtemperaturen er perfekt,ikke for varmt.
RE: Havtemperaturer Spiegel10-09-2017 11:44
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Kjeld Jul skrev:
Forbundsregeringen svarede,at temperaturen i Nordsøen siden 1960 var steget med 1,67C mens den i verdenshavene kun i gennemsnit var steget med 0,74C.

Det står der Bohr-hjælpe-mig!

Her fra Spiegel online:

Die Nordsee erwärmt sich nach Angaben des Bundesumweltministeriums doppelt so schnell wie die Ozeane. Während deren Temperatur in den vergangenen 45 Jahren im Mittel um 0,74 Grad gestiegen sei, waren es in der Nordsee 1,67 Grad, heißt es in einer Antwort des Ministeriums auf eine Anfrage der Grünen.

Kilde: Nordsee erwärmt sich doppelt so schnell wie Ozeane

Så nu siger alarmisterne i Tyskland, at havene varmer hurtigere op end atmosfæren!??

Jeg har tidligere i dette indlæg foretaget en beregning på nogle udtalelser fra Søren Jacobsen og Jesper Theilgaard på DR, hvor de sammenlignede med Hiroshima-bomber. Deres alarmistiske udtalelser - der ingen baggrund har i målinger - gav en temperaturstigning i Jordens have på 0,02 grader på 150 år.

Es ist verrückt! Ganz verrückt!
Tilknyttet billede:

10-09-2017 11:55
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Kjeld, tak for nye oplysninger om Nordsø-temp.

Man kan så undre sig over IPCCs grotesk forkerte data!
Hvordan kan de levere tal der er 10-15 gange højere end hvad der faktisk måles af de lokale?

IPCCs politiske agenda er løbet løbsk for mange år siden.
Deres overmanipulerede data, modeller og konklusioner, som anvendes af politikere over hele verden til at træffe beslutninger med, har intet med virkeligheden at gøre.

Hvis det var en læge(politiker) der skulle stille en diagnose ud fra sådanne forkerte data, vil patientens behandling være fuldstændig forkert, -ofte med katastrofale følger!
-Det er det vi ser med IPCC. (En rask patient(Jorden), får diagnosen "meget syg", og forskellige akutte behandlinger sættes i gang.. Dette kan ende med at patienten faktisk bliver syg!)

-Søren.
10-09-2017 16:33
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Hver gang vi har stærke storme og ekstremt vejr i Danmark,trækker klimaalarmisterne AGW kortet.
Men hvor sandsynligt er det,at sådanne vejrhændelser skyldes en antropogen opvarmning,og vil forværres i fremtiden?
Efter stormene Allan,Bodil m.fl.,som førte til store oversvømmelser i visse kystbyer og langs fjorde,blev det af klimaforskere og meteorologer proklameret,at det var en forsmag på de katastrofer stormene ville påføre kystområder og byer i fremtiden,såfremt vi ikke traf de fornødne forholdsregler for kyst-og bybeskyttelser mod forhøjet vandstand.
Nogle forskere mener dog,at denne frygt er overdrevet,og oversvømmelserne om 50-100 år vil aftage.
I feb. 2014 fremlagde forskerne Eivind Støren og Øyvind Paasche deres studie i Global and Planetary Change.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0921818113002737

I et andet studie undersøger Kristine Sefligen et al. træringe i Skandinavien og Finland i de sidste 1000 år.Hun fandt en fase med stærke oversvømmelser i det 17 århundrede.
Derved kunne hun også påvise,at tendensen for oversvømmelserne i vores århundrede ikke adskilte sig fra det sidste millennium.
Hendes studie kan ses i juni 2015 i Climate Dynamics.
https://link.springer.com/article/10.1007/s00382-014-2191-8
Redigeret d. 10-09-2017 16:37
11-09-2017 10:43
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Irma er ikke den stærkeste atlantiske orkan siden optegnelserne begyndte - iflg. David Middleton WUWT
Blandt de 24 stærkeste orkaner siden 1924 mht.vindhastighed,rangerer Irma som nr. 2.
Mht. til det laveste lufttryk,er Irma på 12 pladsen.
Iflg.rekonstruktioner var havets overfladetemperatur for 1000 år siden den samme som idag.
Alligevel mener nogle klimaforskere og meteorologer at årsagen skyldes AGW.
Stendel fra DMI forsøgte i morges på News,at undgå at henfør Irma til AGW,men forklarede om klimamodellerne og SST på 26,5C og vindhastigheden i toppen af orkanen,som skulle have en bestemt styrke for at kunne udvikle en orkan.
Disse kriterier for at kunne udvikle major orkaner,viser sig ved rekonstruktioner også har været tilstede i Middelalderen.
Redigeret d. 11-09-2017 10:56
11-09-2017 19:14
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Jeg tvivler IKKE på klimaforandringer og dermed ej heller på ekstraregn i Toscana, men jeg anser påstanden om kultveilte som uvidenskabelig, udokumenteret vrøvl, der gavner diverse klimaforskere og fabrikanter af vindmøller etc..

Tak for jeres saglige indlæg om opvarmning af Nordsøen. Er der nogen , der ved hvor megen kultveilte, der blev sluppet ud i atmosfæren, da amerikanerne opdyrkede prærien. Gætter på at flere meters gammel tørv fra 100.000 af år blev iltet. Det samme opstår, når vi henter tørvesmuld i lille Vildmose.
RE: Great Hurricane of 178012-09-2017 11:25
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Jeg må rette mig selv, og det har jeg ikke noget problem med, efterhånden som jeg tilegner mig ny viden.

John Niclasen skrev:
Den orkan i Caribien med de kraftigste vinde er vist Hurricane Allen, hvor man målte vinde på 190 mph eller 305 km/t.

I 1780 under Den Lille Istid var der en endnu kraftigere orkan i Caribien. Vedhæftede beskrivelse er fra Atlantic Oceanographic and Meteorological Laboratory, en afdeling under NOAA.

Man vurderer denne orkan i 1780 til at have haft vindhastigheder på over 200 mph (mere end 320 km/t), hvor vinden kan skrælle barken af træerne. Der nævnes 24.000 omkomne (ikke komplet optælling), og bl.a. på Barbados stod der ikke et træ eller hus tilbage.

Kilde via Internet Archive: perez_11_20.pdf

Denne orkan i 1780 har også en side på Wikipedia, hvor man kan finde yderligere henvisninger:

Great Hurricane of 1780

Fundet via: 1780 Hurricane – 200 MPH Winds
Tilknyttet billede:

12-09-2017 16:27
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Studier viser,at faren for orkaner langs Atlanterhavskysten var særlig høj under MWP.
Studier i de senere år viser,at orkaner er tæt knyttet til
ocean cykler og El Nino.
Studier viser, at orkaner langs USAs Atlanterhavskyst ikke er signifikant steget de sidste 100 år.
12-09-2017 18:30
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Kjeld Jul skrev:
Studier viser,at faren for orkaner langs Atlanterhavskysten var særlig høj under MWP.
Studier i de senere år viser,at orkaner er tæt knyttet til
ocean cykler og El Nino.
Studier viser, at orkaner langs USAs Atlanterhavskyst ikke er signifikant steget de sidste 100 år.


Jeg hørte lige Eigil Kaas nævne i en bibemærkning at El Nino er med til at fordele varmen i havet sådan at orkanerne ikke bliver så kraftige, men La Nino blander så vidt jeg forstår lige så meget havvandet op, bare med modsatte strømme. Først troede jeg at La Nina gav de stærkeste orkaner, men nu formoder jeg de stærkeste storme formes når vi balancerer mellem "dreng" og "pige". Sidst Frank smed et indlæg, primo september, skrev han at La Nina fortsat er på vej frem.


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
12-09-2017 19:43
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Det blev i medierne og fra meteorologer og klimaforskere sagt,at Harveys usædvanlige store nedbørsmængder havde sin årsag i den tiltagende antropogene opvarmning.
Harvey blev målt til,at have givet 1318 l/m2.
Den tropiske storm Amelia i 1978 gav næsten lige så meget,1220 l/m2.
Orkanen Easy i 1950 ,1143.
Den tropiske storm Claudette i 1979,1067 l/m2 på 24 timer,hvor Harveys nedbør faldt over 3 dage.
Det er svært at tolke,at Harvey skulle være anderledes end tidligere orkaner og storme mht. nedbørsmængder.
12-09-2017 20:00
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Det er svært at tolke,at Harvey skulle være anderledes end tidligere orkaner og storme mht. nedbørsmængder.


Efter at have fulgt lidt med i nyhederne om fænomenet orkan, er det et samspil mellem en række parameter som har betydning for varighed, styrke, nedbør og ødelæggelser. Ruten som har tendens til at være helt tilfældig, bortset fra at de før eller siden svinger mod Nord, har enorm betydning. Jeg mener derfor ikke der kan udledes en tendens, sådan lige. Der skal mange orkaner til før det giver mening.
13-09-2017 10:26
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Danmark har da også "hurricanes"! (Sikkert Trumps skyld!)
Se bare dette flotte billede fra DMI.
-Er den navngivet?
-Vil den gå i land i eftermiddag?

Beboere i vadehavet opfordres til af iføre sig gummistøvler og sydvest.
"Køb gær, mel og kildevand. - Og bag boller."
Da stormen er større end Danmark, er national evakuering omsonst.
-Vi krydser fingre for iskiosken på Rømø.

[sarkstisk] hilsen,
-Søren.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 13-09-2017 10:30
13-09-2017 10:40
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Den kraftigste orkan i Danmark i min tid,var d. 3 december 1999.
Dengang blev vores 2 tommers antennemast bukket ned langs tagsiden,utallige tagsten blev flået af staldtaget,mange store træer i haven væltede.
Allan,Bodil og de andre stormhvirvler, var derimod ikke så ødelæggende hos os.
13-09-2017 11:05
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Ja Kjeld, jeg husker også den 99'er var slem her i Kbh.
Jeg var på cykel på vej hjem gennem indre city, og jeg blev revet rundt. (Ingen andre trafikanter, kun lidt politi/hjemmeværn, der rystede på hovedet af mig.)

På Kongens Nytorv var Kgl. Teater pakket i stillads, og der fløj mange sære genstande i luften.
-Jeg måtte stå af cyklen ved Nyhavn, og holde i vejskilte, for ikke at blæse i vandet. Selvom jeg satte mig ned, blev jeg skubbet af vinden.

En pudsig detalje var skrald, dåser, papkasser o.lign. der i lange klumper, ræsede ned gennem alle gaderne i vindretningen. Det var en surrealistisk oplevelse, kombineret med mennesketomheden, og den øredøvende larm.

Jeg kom totalt udmattet hjem, med en mindre skramme på næseryggen.(En flyvsk alu-liste fra et restaurantskilt.)

Jeg vil ikke tage den tur igen. Der, fik jeg respekt for vejret!

-Søren.
Redigeret d. 13-09-2017 11:06
13-09-2017 20:55
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Lidt mere fisk.
I Bodensøen mangler de HELTE, en lille lakseagtig fisk. ÅRSAG. for god rensning af spildevand. Nul fosfat nul alger, nul alger nul fisk.
Jeg hader de grønne djævle og dereskvarte sandheder.
Vore landmænd er også så venlige at gøde vore farvanden med både nitrat og fosfat, Godt for tang og godt for fisk. Puh hvor rådden tang dog stinker på min strand. Iltsvind på land, fisk i vand.
13-09-2017 20:57
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Som bekendt ser klimaforskerne helt bort fravanddamp også selvom denne gas har den højeste varmefylde af stort set alle stoffer. Målt pr. kg, ikke per mol,

Skyldes det mon, at man slet ikke vil kunne udtale sig om atmosfærens indhold af vanddamp, der varierer fra sted til sted med temperatur og andet?
14-09-2017 08:39
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Niels, -jo, H2O er en meget stor faktor at regne med, i Klodens temperatur-regulering.
H2O i alle tilstandsformer, og specielt faseovergangene, kan ses at være meget vigtigt, men ikke helt forstået endnu.

Som nævnt fornylig, i forskellige tråde her på forum, er der -energi-transporter både vertikale og horisontale, -fordampning fra hav og land, -kondensering, -frysning, -smeltning, -og havets meget komplicerede dynamik også.
-Oveni dette, er der det faktum, at H2O er atmosfærens naturlige og dominerende "drivhus-gas".

H2O som væske, damp eller is, er dog svært at beskatte/kontrollere, så det er ikke medregnet i IPCCs politisk motiverede klima-modeller!
Dette er en af grundene til IPCC ikke kan få modellerne til at efterligne virkeligheden...
(De prøver derfor desperat at få "virkeligheden" til at ligne modellerne! -Dette gøres ved at justere på de indsamlede/beregnede data(ændre på historien). Dette er der utallige eksempler på.(HADCRUT, NASA-GISS, osv.)

Det er tidligere blevet bestemt af politiske/økonomiske kræfter at CO2(som mennesket udånder) er den store ensomme synder. Ingen moderne forskning må anvendes i denne skrøbelige og fejlagtige CO2-teori... -Da det hurtigt vil afsløre at CO2 ikke påvirker temperaturen nævneværdigt, men nærmere omvendt.

-Nu får NASA snart ny administrator(En ikke-alarmist), og den fallerede matematik-student Gavin Schmidt, som bruger al sin tid på at fuske med de officielle temperatur-data, er ikke glad for fremtidsudsigterne.

Her et link til ny artikel om tidligere NASA-forsker(Dr. Duane Thresher), der har lidt nye personlige sandheder om James Hansen, og Gavin Schmidt.
https://wattsupwiththat.com/2017/09/13/former-nasa-scientist-disses-nasagiss-says-its-a-monument-to-bad-science/

VH. Søren.
Redigeret d. 14-09-2017 08:48
14-09-2017 09:31
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Niels Olsen skrev:
Lidt mere fisk.
I Bodensøen mangler de HELTE, en lille lakseagtig fisk. ÅRSAG. for god rensning af spildevand. Nul fosfat nul alger, nul alger nul fisk.
Jeg hader de grønne djævle og dereskvarte sandheder.
Vore landmænd er også så venlige at gøde vore farvanden med både nitrat og fosfat, Godt for tang og godt for fisk. Puh hvor rådden tang dog stinker på min strand. Iltsvind på land, fisk i vand.

Jeg ved,at erhvervsfiskerne ved Bodensøen klager over det voksende antal af Burgunderblutalgen,som trives bedst i en dybde af 15- 20 m.Algerne forringer næringsindholdet for fiskene.
Disse alger er almindelige i bjergsøer,men har ikke tidligere været en risiko i Bodensøen.
Side 6 af 16<<<45678>>>





Deltag aktivt i debatten Sandheden:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Sandheden om økokrigerne027-10-2022 20:23
Hvordan findes sandheden om Danmark temperatur ?1801-05-2015 15:54
Sandheden om klimaproblemerne!416-04-2012 18:03
Artikler
Er sandheden ubekvem ... (Mernilds Klumme, april 2010)
Klimastrid - hvem fordrejer sandheden? (Mernilds Klumme, juni 2009)
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik