Husk mig
▼ Indhold

Sandheden om klimaproblemerne!


Sandheden om klimaproblemerne!16-04-2012 09:24
sandheden
☆☆☆☆☆
(2)
De af os der gennem årene har fulgt med i debbatten om klimaet og de problemer det efter al sansynlighed vil give i fremtiden, må erkende, at der er en meget stor uenighed om klimaet og det vi kan forvente der vil ske med og på grund af klimaet i de kommende år.
Jeg er overbevist om at de store meningsforskelle kommer på grund af at man ser på klimaproblemerne fra en forkert vinkel. Penge har indtilnu været hovedårsagen til at der ikke rigtig er blevet gjort noget ved det, og sådan vil det også være i fremtiden.
Jeg har i mange år studeret klimaproblemerne og jeg har ledt med lys og lygte, alle mulige steder for at finde en pålidelig kilde, som kan fortælde mig, hvorfor og hvad det vil udvikle sig til i fremtiden. Jeg er overbevist om at det der vil ske er tørke, hungersnød, sult og mange, mange andre ting, som vil følge en tørke, der OGSÅ vil ramme EU og Danmark. Jeg tror ikke at der her er tale om en "lille" lokal tørke i Afrika eller Kina, men en verdensomspændene tørke, som ingen kan forestille sig og som ingen tør tænke på eller tale om da konsekvenserne vil blive så frygtlige at selv en meget veludviklet fantasi ikke kan forestille sig det. Her vil ikke være tale om en tørke på nogle få måneder, men på mindst et til to år.
En af hovedårsagerne til at den vil blive så frygtlig er den at ingen rigtig tror på at dette kan ske og slet ikke at det vil ske.
Du kan se mere om dette på http://www.klimaet.com her kan du også købe DVDen "Sandheden om Klimaet" og aftale er foredrag.
16-04-2012 09:52
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
...Bugge - er det dig?
16-04-2012 10:16
sandheden
☆☆☆☆☆
(2)
nej, jeg er ikke bugge
16-04-2012 12:59
kristofferszilas
★★★☆☆
(852)
1) Øget temperatur medfører øget dampning fra oceanerne og dermed øget nedbør.

2) Øget CO2 i atmosfæren gør at planter reducerer antallet af porehuller, mindsker deres transpiration og derved kan klare sig med mindre vand. Resultatet er at de kan gro i områder, hvor det ikke tidligere var muligt pga. tørke.

3) En fordobling af CO2 øger planters fotosyntese-rate med minimum 30% og giver derved øget plantevækst.

Alt andet lige kan vi forvente at gå en grønnere fremtid i møde, hvis vi bliver ved at udleve CO2.

NB: Dette vil dog være fuldstændigt ligegyldigt, hvis kosmiske forhold gør at vi får en ny istid. I det tilfælde kan vi nok forvente det tørke/sult scenario du omtaler.
RE: Istid16-04-2012 18:03
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
sandheden skrev:
Jeg er overbevist om at det der vil ske er tørke, hungersnød, sult og mange, mange andre ting, som vil følge en tørke, der OGSÅ vil ramme EU og Danmark. Jeg tror ikke at der her er tale om en "lille" lokal tørke i Afrika eller Kina, men en verdensomspændene tørke, som ingen kan forestille sig og som ingen tør tænke på eller tale om da konsekvenserne vil blive så frygtlige at selv en meget veludviklet fantasi ikke kan forestille sig det. Her vil ikke være tale om en tørke på nogle få måneder, men på mindst et til to år.
En af hovedårsagerne til at den vil blive så frygtlig er den at ingen rigtig tror på at dette kan ske og slet ikke at det vil ske.


Det er sket før og vil ske igen, som indleding til en istid så vil der komme et kæmpe vulkanudbrud, dette vulkanudbrud vil vare flere år. Og vil over hele jorden vil som solskinnet misdste sin styrke. Sommersolen vil være uden varme. samtidigt så begynder det at regne over hele jorden med svovlsyre. Når regnen stopper så er himlen helt skyfri, men aliggevel dægget med en metalisk sølvdis. Selvom der skulle være nogle planter tilbage så har de midstet deres vægstkraft, og mistrive mere og mere år for år. Så kommer tørken og ilden. Alle de døde planter tøre ud og efter lader en gulgrå ørken. En lille gnist og hele verdensdele brænder og himlen formørkes af sod. På grund af kulden så synker atmofæren sammen og alle almindlige vulkanudbrug kan sende svovldampe op i den øverste atmosfære hvor den de kan svæve årevis, fordi der ikke længer er noget vanddamp som kan omdanne svovlen til svovlsyre.

Når der ikke er så mange arter af landdyr og landplanter, så skyldes det at de fleste arter uddør ved overgangen til en istid.






Deltag aktivt i debatten Sandheden om klimaproblemerne!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Sandheden om økokrigerne027-10-2022 20:23
Sandheden62801-03-2020 14:13
Kan oplyst demokrati løse klimaproblemerne ?6510-10-2019 17:25
Hvordan findes sandheden om Danmark temperatur ?1801-05-2015 15:54
Artikler
Er sandheden ubekvem ... (Mernilds Klumme, april 2010)
Klimastrid - hvem fordrejer sandheden? (Mernilds Klumme, juni 2009)
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik