Husk mig
▼ Indhold

Sandkasse/Hjælp/Gode råd ?


Sandkasse/Hjælp/Gode råd ?12-04-2009 23:24
kfl
★★★★★
(2167)
Dette er et eksempel på at koble et uploaded dokument til et indlæg:

Dette gør jeg ved at kopiere adressen fra de uploadede dokumenter direkte ind.

Jeg vil gerne kunne uploade et Excelark og linke det til i et indlæg, men systemet vil ikke acceptere et Excelark til uploadning.

Når jeg trykker på Gennemse ryger jeg over på mit eget C-drev og ikke til de uploadede dokumenter.

Hvordan får jeg systemet til at pege på de uploadede dokumenter ?

Emnet skulle nok have være rubriceret under "Papirkurv" eller "Sandkasse"


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
Redigeret af branner d. 22-07-2009 22:09
12-04-2009 23:49
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
kfl skrev:
Jeg vil gerne kunne uploade et Excelark og linke det til i et indlæg, men systemet vil ikke acceptere et Excelark til uploadning.

Godt du gjorde mig opmærksom på dét. Excelark er nu med på listen over accepterede filtyper.

Når jeg trykker på Gennemse ryger jeg over på mit eget C-drev og ikke til de uploadede dokumenter.

Ja, det er fordi det er to forskellige systemer. I det enkelte indlæg kan man tilknytte en fil, der derefter vil optræde nederst som "tilknyttet fil". Ved at benytte filuploadsystemet fra menuen får du en adresse til filen/filerne, som du derefter kan linke til.

Emnet skulle nok have være rubriceret under "Papirkurv" eller "Sandkasse"

Emnet er hermed flyttet til "Debat om Klimadebat.dk".
Redigeret d. 12-04-2009 23:56
RE: Totrins raket /Gennemse/Opsætning14-04-2009 19:14
kfl
★★★★★
(2167)
Hej Branner

Jeg tror, at opsætningen er forkert i Klimadebat mht. Gennemse. og Svar på Indlæg

Ved brug af Gennemse under upload kan du uploade dine egne dokumenter til klimadebat-serveren. Det fungerer OK, hvis man har de rigtige dokumenttyper.


Når du har uploaded et dokument til Klimadebat-serveren, vil det være mest logisk, at man ved brug af Gennemse under Svar på indlæg gennemser, hvad der ligger på klimadebat-serveren. Derefter klikker på det dokument, man vil knytte til svaret.

I den opsætning jeg har adgang til, vil Gennemse under Svar på Indlæg slå op på mit C-drev på det sted, hvor jeg sidste har være inde. Selv om jeg klikker på et dokument sker der ikke noget.

Konklusion:

Gennemse under Svar på indlæg skal pege på de uploadede dokumenter på klimadebat-serveren og ved klik på et dokument tilføjes det svaret, som en klikbar adresse.

Jeg tror, at designerne af dette system har tænk i denne retning, dvs som en totrins raket.

Det er muligt, at du ser det på en anden måde end jeg gør , idet du har superbruger status således, at frit kan benytte Gennemse-faciliteten under Svar på Indlæg


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
Redigeret d. 14-04-2009 21:12
16-04-2009 23:37
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Branner

Når man vil indsætte et link med et '+' i adressen så går det galt som dette se. Link

Hvad kan man gøre (hvis der er en løsning)!
17-04-2009 14:43
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
@kfl

"Gennemse"-knappen vil altid pege på din egen computer, det er en standard browserfunktion (HTML: input type='file'), og det er ikke muligt at få den til at pege på Klimadebat.dk-serveren.
Uploadsystemet har i virkeligheden intet at gøre med forumsystemet - det er noget, jeg selv har stykket sammen ved siden af.

Løsningen mht. "Svar på indlæg": Du skal blot vente med at uploade filen, til du er færdig med at skrive dit indlæg og klar til at trykke "Gem svar". Ved "Se svar" vil filen nemlig ikke blive uploadet.


@delphi

Ja, det er rigtigt. Det står på min liste over ting, der skal løses...
Tilknyttet fil:
test.xls
Redigeret d. 17-04-2009 14:45
Sandkasse/Hjælp/Gode råd ?17-04-2009 16:48
kfl
★★★★★
(2167)
Hej Branner

Når jeg opretter filer dvs xls- og word-filer under Microsoft Windows XP, kan jeg ikke uploade dem til klimadebat.

Hvis jeg gemmer dem som Microsoft Word 97-2003 Dokument og
Microsoft 97-2003 regnark kan jeg godt.


Jeg har forsøgt at gemme en worddokument som pdf-fil. Det kan jeg heller ikke få fat i ved gennemse.

Mangler du at tilfølje nogle filtyper under gennemse ?


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
Redigeret d. 17-04-2009 17:46
17-04-2009 22:19
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
kfl skrev:
Mangler du at tilfølje nogle filtyper under gennemse ?


Du har ret. Nyere udgaver af Word bruger .docx og .xlsx som filtyper. De er nu tilføjet. pdf-filer er nu også tilføjet til uploadsystemet.
Andre forslag til manglende filtyper?
23-04-2009 11:50
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Af sikkerhedshensyn har jeg i dag været nødt til at slå det udvidede filuploadsystem fra. Filtilknytning til de enkelte indlæg er stadig muligt.
Det er ikke til at sige, om funktionen vil komme på igen.
04-06-2009 13:07
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
delphi skrev:
@Branner

Når man vil indsætte et link med et '+' i adressen så går det galt som dette se. Link

Hvad kan man gøre (hvis der er en løsning)!


Så har jeg omsider fået rettet fejlen. Alle adresser burde kunne laves om til links nu.
14-06-2009 13:45
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jeg syntes ikke jeg kan fjerne fluebenet i Mailunderretning i tråden: Ren Gylle! Altså uanset hvad jeg går så vedbliver systemet med at sende mails når der er indlæg i tråden!










´
Redigeret d. 14-06-2009 13:46
17-06-2009 16:26
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Er besøgstallet styrtdykket så det ikke er værd at berette om eller er den mest sandsynlige årsag at vor overbebyrdede vært ikke har haft tid!



Jeg syntes ikke jeg kan fjerne fluebenet i Mailunderretning i tråden: Ren Gylle! Altså uanset hvad jeg går så vedbliver systemet med at sende mails når der er indlæg i tråden!


Har fundet ud af at og trykke på "følg dette emne pr mail" eller det modsatte!!!!
Redigeret d. 17-06-2009 19:52
17-06-2009 22:29
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
delphi skrev:
Er besøgstallet styrtdykket så det ikke er værd at berette om eller er den mest sandsynlige årsag at vor overbebyrdede vært ikke har haft tid!


Ja, besøgstallet var midltidigt styrtdykket (indtil i forgårs), og der er en forklaring.
Over halvdelen af Klimadebat.dk's besøgende kommer fra Google. I begyndelsen af april, efter et kortvarigt hack mod Klimadebat.dk, som Google opsnappede, blev siden "bannet" fra søgemaskinen. Jeg sendte straks en "reinclusion request", hvilket desværre tager lang tid for Google at reagere på. Desværre fik jeg dog ikke lukket sikkerhedshullet tilstrækkeligt, og et nyt hack en måned senere (omtalt her) gjorde ikke min sag bedre.
I forgårs kom Klimadebat.dk så omsider tilbage i Google-resultaterne, og jeg har netop gået sikkerheden på siden igennem igen. Ingen problemer.
Google har tilgivet Klimadebat.dk for forseelsen, og jeg regner med, at besøgstallene efter sommerferien vil sætte nye rekorder

For at illustrere, hvad udelukkelsen fra Google betyder, kan man iagttage nedenstående graf fra Google Analytics, der viser samtlige besøg på Klimadebat.dk i 2009, der stammer fra søgemaskiner (foruden Google findes bl.a. Yahoo, MSN m.fl.):



Ja, jeg ved godt, det er lidt "fejt", men da udenforstående ikke vil kunne forstå, hvad det skyldes, har jeg valgt at vente med at opdatere grafen lidt endnu.

Og så er det jo godt, at det her er en amatørside. Havde det været mere professionelt med sponsorer, havde jeg virkelig haft røde ører. Men som sagt, sikkerheden er i top nu. Det kommer ikke til at ske igen.
19-06-2009 18:07
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
De skal lade være med at hakke i Klimadebatten det vil vi simpelthen ikke ha'
RE: Automatisk åbning af dokument28-12-2010 17:37
kfl
★★★★★
(2167)
Hvorledes kan jeg få word-fil til at åbne automatisk i klimadebat ?


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
29-12-2010 17:24
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
kfl skrev:
Hvorledes kan jeg få word-fil til at åbne automatisk i klimadebat ?


Du kan tilknytte en Word-fil til et indlæg under "Tilknyttet fil".
Eller hvad mener du med "åbne automatisk"?
29-12-2010 20:16
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
I 'gamle dage' kunne en wordfil som denne se http://nhsoft.dk/work/Fg21/Dec/test.docx åbnes direkte i browser og indholdet kunne vises i browser.

I dag beder stort set alle browsere om at man downloader filen eller at filen åbnes direkte i Word.
28-04-2011 17:34
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Må vi rose klimadebat.dk for at den ikke er co2-neutral se





Deltag aktivt i debatten Sandkasse/Hjælp/Gode råd ?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Iværksætter søger råd hos klimafolket107-11-2019 14:07
Dine 3 bedste råd før købet af en varmepumpe?027-12-2016 23:26
10 gode råd til at reducere dit CO2-udslip023-09-2016 21:17
HJÆLP - Har brug for gode råd1726-04-2011 14:55
Råd fra klimaforsker129-11-2009 17:04
Artikler
Flere råd til at leve mere klimavenligt
Hjælp og gode råd til den omfattende energirenovering
Arktisk Råd
NyhederDato
Uafhængigt råd skal granske klimapanel15-03-2010 10:03
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik