Husk mig
▼ Indhold

Seneste avisartikler om klimadebatten



Side 17 af 19<<<1516171819>
24-05-2016 08:33
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Mikael-
Du Har jo klimafobi,det tror da pokker,når du.ikke evner at sortere i klimsfakta,og lader dig rive med af mediernes skævvridning og kun tror på klimaforskere som kommer med alarmistiske udmeldinger.
24-05-2016 18:23
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Kjeld, du aner ikke hvad du taler om.
Det er kun naivister der seriøst tror på, at der på nogen måde er nogen, der kan forudsige nogetsomhelst med bare en smule præcision.
IPCCs rapport er fyldt op med sandsynligheder for forskellige udfald, forstå dog, at vi må operere med risici, når vi ikke ved nok!
Iøvrigt, så svarede du ikke på, hvad du synes om Portlands forsøg på at lukke munden på kværulanter, der tror, at de har et svar på klimaspørgsmålet?
24-05-2016 18:44
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Mikael
Sludder,Jeg Har aldrig antydet,at man kan forudsige klimaudviklingen præcis,tværtimod,Jeg vurderer bare ikke så negativt den fremtidige udvikling som du gør.
Tilsyneladende Er klimasensitiviteten noget mindre end tidligere formodet,såfremt man betragter trenden fra 1979 til 2016.
Iøvrigt har varmen og den øgede CO2 også haft fordele for væksten her på Jorden.
Såfremt en forsker i offentlig tjeneste kommer med forudsigelser og estimater,som Er helt usandsynlig iflg observationer og andre forskeres vurderinger,skal han sættes på plads,som det var tilfældet med John Church,Jeg forholder MIG kun til denne sag.
Redigeret d. 24-05-2016 19:24
24-05-2016 20:46
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Kjeld Jul skrev:
Et godt eksempel til efterfølgelse i andre lande.

Iflg. den australske avis Sydney Morning Herald,har CSIRO beluttet sig til at rydde op i skaren af klimaforskere,som kommer med utroværdige alarmistiske udmeldinger.
Den første fyring ramte John Church;men mange andre afskedigleser og forflytninger er på vej,fremgår også af: www.nature.com/news/australia-softens-blow-of-climate-job-cuts

http://www.smh.com.au/environment/climate-change/global-sealevel-expert-john-church-made-towalk-the-plank-by-csiro-20160513-gov0k9.html


Er det ikke interessant, at du nu KUN forholder dig til en sag: se lige ovenfor, hvad du indledte med, Kjeld Jul?
Og hvor kommer det fra, at det drejer sig om fyring af alarmistiske forskere?

Diskussionen kører nu i ring, så jeg slutter her, det skal dog bemærkes, at Kjeld Jul på ingen måde er i stand til at sandsynliggøre sine synspunkter om lav klimasensitivitet. Emnet er uhyre komplekst og der er pt konsensus om at klimasensitiviteten er 3 grader +/-1,5 grader.
24-05-2016 21:04
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Mikael-
Jeg Har heller ikke lyst til mere palauer med dig,Jeg Har et standpunkt,du et ,helt andet afvigende fra mit,Jeg synes også vi træder på stedet,så lad OS stoppe.
25-05-2016 12:31
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Kjeld Jul skrev:
Tilsyneladende Er klimasensitiviteten noget mindre end tidligere formodet,såfremt man betragter trenden fra 1979 til 2016.


Nedsættes klimasensitiviteten ikke fra år til år?

Og hvad med trenden fra 1957 til 1979?
25-05-2016 14:26
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Sandheden om fyringen af 70 forskere fra csiro, Australien, skal tænkeligt findes i klimabenægteren Tony Abbott, der tidligere ledede landet.
Han gjorde sig ikke synderlige tanker om klimaændringerne og mente at videnskaben var "crap". Med det i baghovedet, kunne videnskaben jo undværes, med den søgte begrundelse, at vi jo ved, hvad der sker, så pengene kan istedet bruges på klimatilpasning. Tony Abbott har tænkeligt også støttet Australiens meget store kulindustri. Beslutningen om at beskære csiro blev taget i 2013.
Der har jo tidligere i historien været andre ledere, der på forskellig vis har forsøgt at begrænse viden baseret på egen manglende vid. Tony Abbott er en af dem.
Tony Abbott climate denier
25-05-2016 15:28
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
kulden-varmen skrev:
Kjeld Jul skrev:
Tilsyneladende Er klimasensitiviteten noget mindre end tidligere formodet,såfremt man betragter trenden fra 1979 til 2016.


Nedsættes klimasensitiviteten ikke fra år til år?

Og hvad med trenden fra 1957 til 1979?

Kulden- varmen,
Et grov estimat viser at temperaturen.fra 1957 - 1979 steg ca. 0,14 C,det svarer til en klimasensitivitet på 1,5 K ved en fordobling af CO2 fra 280 ppm til 560 ppm.
25-05-2016 16:44
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Mikael Obelitz skrev:
Sandheden om fyringen af 70 forskere fra csiro, Australien, skal tænkeligt findes i klimabenægteren Tony Abbott, der tidligere ledede landet.
Han gjorde sig ikke synderlige tanker om klimaændringerne og mente at videnskaben var "crap". Med det i baghovedet, kunne videnskaben jo undværes, med den søgte begrundelse, at vi jo ved, hvad der sker, så pengene kan istedet bruges på klimatilpasning. Tony Abbott har tænkeligt også støttet Australiens imeget store kulindustri. Beslutningen om at beskære csiro blev taget i 2013.
Der har jo tidligere i historien været andre ledere, der på forskellig vis har forsøgt at begrænse viden baseret på egen manglende vid. Tony Abbott er en af dem.
Tony Abbott climate denier


Sikke mange gætterier,Mikael
25-05-2016 19:57
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Kjeld Jul skrev:
Mikael Obelitz skrev:
Sandheden om fyringen af 70 forskere fra csiro, Australien, skal tænkeligt findes i klimabenægteren Tony Abbott, der tidligere ledede landet.
Han gjorde sig ikke synderlige tanker om klimaændringerne og mente at videnskaben var "crap". Med det i baghovedet, kunne videnskaben jo undværes, med den søgte begrundelse, at vi jo ved, hvad der sker, så pengene kan istedet bruges på klimatilpasning. Tony Abbott har tænkeligt også støttet Australiens imeget store kulindustri. Beslutningen om at beskære csiro blev taget i 2013.
Der har jo tidligere i historien været andre ledere, der på forskellig vis har forsøgt at begrænse viden baseret på egen manglende vid. Tony Abbott er en af dem.
Tony Abbott climate denier


Sikke mange gætterier,Mikael

Nok ikke uden grund, hvis man sætter sig ind i Tony Abbotts udtalelser og holdninger.
Tony Abbott
Den officielle forklaring på fyringerne er ikke som Kjeld Jul tror, at der skal fyres alarmister :-). Det er, at vi ved nok om klimaforandringerne og at der derfor skal satses på klimatilpasning. At Tony Abbott havde et anstrengt forhold til forskning kan enhver der kan Google let overbevise sig om.
25-05-2016 20:18
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Tony Abbott fortaler for kulindustrien (derfor han måtte fornægte klimaændringerne)
Tony Abbott imod Obama og fortaler for australsk kulindustri
25-05-2016 21:52
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Da lederen af CSIRO,Larry Marshall, i feb 2016 besluttede at ændre strategi i organisatioen og i stedet for at udføre målinger og modelkørsler primært skulle bruge ressourserne på afbødning af konsekvenserne af AGW vakte det undren overalt i forskerkredse og den mægtige klimalobby under IPCC.Marshall udtalte at klimalobbyen var mægtigere end olielobbyen.
Marshall var også utilfreds med,at nogle forskere gik til offentligheden med resultater og prognoser før disse var frigivet til publikation.
De tyske klimaforskere Schellnhuber og Latif,som til tider var kommet med helt utopiske forudsigelser,blev efter beslutningen i CSIRO mere forsigtige.
Redigeret d. 25-05-2016 21:56
26-05-2016 00:32
John Niclasen
★★★★★
(6215)
Kjeld Jul skrev:
Et grov estimat viser at temperaturen fra 1957 - 1979 steg ca. 0,14 C

Hvor har du det fra?

Viser de historiske datasæt ikke faldende temperaturer fra 40'erne til slut 70'erne?
26-05-2016 06:23
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Kjeld Jul skrev:
Da lederen af CSIRO,Larry Marshall, i feb 2016 besluttede at ændre strategi i organisatioen og i stedet for at udføre målinger og modelkørsler primært skulle bruge ressourserne på afbødning af konsekvenserne af AGW vakte det undren overalt i forskerkredse og den mægtige klimalobby under IPCC.Marshall udtalte at klimalobbyen var mægtigere end olielobbyen.
Marshall var også utilfreds med,at nogle forskere gik til offentligheden med resultater og prognoser før disse var frigivet til publikation.
De tyske klimaforskere Schellnhuber og Latif,som til tider var kommet med helt utopiske forudsigelser,blev efter beslutningen i CSIRO mere forsigtige.


Alt hvad der præsenteres af Kjeld Jul er udokumenteret.
Hvilke officielle kilder har du det fra?
26-05-2016 17:04
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
John Niclasen skrev:
Kjeld Jul skrev:
Et grov estimat viser at temperaturen fra 1957 - 1979 steg ca. 0,14 C

Hvor har du det fra?

Viser de historiske datasæt ikke faldende temperaturer fra 40'erne til slut 70'erne?


Hej John,
jeg har det fra GISS temp. data.
Det er rigtig,temp. faldt fra 1941 til 1978 med ca. 0,06C,annmean i 1941,0,13C i 1978,0,07C
I 1957 annmean 0,02C,i 1979, 0,15C,en stigning på ca. 0,13C
26-05-2016 17:23
John Niclasen
★★★★★
(6215)
Kjeld Jul skrev:
jeg har det fra GISS temp. data.

Det er beviseligt, at GISS manipulerere deres data, som jeg skrev om i dette indlæg i tråden "Data stabilitet".

Hvis du tager et andet datasæt, som f.eks. HADCRUT4, ser man et fald fra 1957 til 1979. Se vedhæftet.

HADCRUT4 @ woodfortrees.org

Benyttes PRISM datasættet ses også et fald.

Man bør være varsom med at angive historiske temperatur-stigninger og -fald som fakta. Man risikerer at gentage en løgn.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 26-05-2016 17:24
26-05-2016 17:34
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
John-
enig,man skal tage GISS data med forbehold.
Hvordan ser det ud fra 1979 til 2016?
Redigeret d. 26-05-2016 18:04
26-05-2016 18:00
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Mikael Obelitz skrev:
Kjeld Jul skrev:
Da lederen af CSIRO,Larry Marshall, i feb 2016 besluttede at ændre strategi i organisatioen og i stedet for at udføre målinger og modelkørsler primært skulle bruge ressourserne på afbødning af konsekvenserne af AGW vakte det undren overalt i forskerkredse og den mægtige klimalobby under IPCC.Marshall udtalte at klimalobbyen var mægtigere end olielobbyen.
Marshall var også utilfreds med,at nogle forskere gik til offentligheden med resultater og prognoser før disse var frigivet til publikation.
De tyske klimaforskere Schellnhuber og Latif,som til tider var kommet med helt utopiske forudsigelser,blev efter beslutningen i CSIRO mere forsigtige.


Alt hvad der præsenteres af Kjeld Jul er udokumenteret.
Hvilke officielle kilder har du det fra?


Mikael-

Du bruger de "officielle" kilder Courier Mail og The Guardian,
jeg har bla. brugt AG Energie und Umwelt.

Larry Marshall siger ironisk : "wo alles entschieden ist,braucht man keine Modelle mehr" og,
"Tatsächlich kommt es mir fast wie eine Religion anstatt einer Wissenschaft vor" videre," die Klima-Lobby isr möglicherweise mächtiger als es die Energie-Lobby in den 70ern war".
26-05-2016 20:55
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Kjeld Jul skrev:
John-
enig,man skal tage GISS data med forbehold.
Hvordan ser det ud fra 1979 til 2016?


Her:

http://www.woodfortrees.org/graph/hadcrut4gl/from:1979/to:2016/plot/hadcrut4gl/from:1979/to:2016/trend

God aften.

Mvh.
Redigeret d. 26-05-2016 20:55
26-05-2016 21:22
John Niclasen
★★★★★
(6215)
Kjeld Jul skrev:
enig,man skal tage GISS data med forbehold.
Hvordan ser det ud fra 1979 til 2016?

GISS bliver løbende manipuleret og afviger f.eks. meget fra satellitmålinger, så som RSS.

Vedhæftede graf viser sammenligning.

Dan selv grafen med dette link.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 26-05-2016 21:22
26-05-2016 21:39
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Tak Christian og John.
Jeg vil se på det i morgen når Jeg Er hjemme igen,Er på phone.
27-05-2016 06:47
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Den klimabenægtende australske administration går ikke kun kulindustriens veje.
I en ny UN rapport har regeringen fået fjernet referencer til blandt andet Great Barrier Reef, fordi det kunne skade australsk turisme.
Et forsøg på at bilde verdens "dumme" befolkning ind, at alt er, som det skal være, tiltrods for, at det er det ikke.
great Barrier reef manipulation
27-05-2016 07:36
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Kjeld Jul skrev:
kulden-varmen skrev:
Kjeld Jul skrev:
Tilsyneladende Er klimasensitiviteten noget mindre end tidligere formodet,såfremt man betragter trenden fra 1979 til 2016.


Nedsættes klimasensitiviteten ikke fra år til år?

Og hvad med trenden fra 1957 til 1979?

Kulden- varmen,
Et grov estimat viser at temperaturen.fra 1957 - 1979 steg ca. 0,14 C,det svarer til en klimasensitivitet på 1,5 K ved en fordobling af CO2 fra 280 ppm til 560 ppm.


Har du taget højde for at effekten af CO2 er logaritmisk aftagende?
27-05-2016 09:38
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
kulden-varmen skrev:
Kjeld Jul skrev:
kulden-varmen skrev:
Kjeld Jul skrev:
Tilsyneladende Er klimasensitiviteten noget mindre end tidligere formodet,såfremt man betragter trenden fra 1979 til 2016.


Nedsættes klimasensitiviteten ikke fra år til år?

Og hvad med trenden fra 1957 til 1979?

Kulden- varmen,
Et grov estimat viser at temperaturen.fra 1957 - 1979 steg ca. 0,14 C,det svarer til en klimasensitivitet på 1,5 K ved en fordobling af CO2 fra 280 ppm til 560 ppm.


Har du taget højde for at effekten af CO2 er logaritmisk aftagende?


Kulden-varmen,

Jeg anv denne formel,
dT= klimasensitivitet* 5,35* ln(C/280)K= K
27-05-2016 15:20
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
Kjeld Jul skrev:
Jeg anv denne formel,
dT= klimasensitivitet* 5,35* ln(C/280)K= K


Det var dog en utrolig simpel formel for noget så kompliceret som klimaet.

Skal der ikke tages højde for at varmen gradvist bliver opsamlet i havet?
27-05-2016 16:40
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kulden- varmen.
Hvad den endelige sensitivitet ved en øgning af drivhuseffekten på 3,7W/m2 vil være ,bliver et resultat af den samlede sum af tilbagekoblingernes komplicerede samspil - når alle tilbagekoblingerne,positive og negative,har indstillet sig i en ny ligevægt,vel at mærke.Selvom vi skulle nå
560ppm ved dette århundredes slutning,vil.der gå lang tid herefter før havene Er varmet lige så meget op som atmosfæren pga deres høje varmefylde.
Man taler her om en klimasensitivitet ECS.
For at kunne beregne den menneskelige indflydelse på klimasensiviteten indenfor en periode på 70 år,Er TCR
bedre egnet ,det er den formel Jeg benytter.
Redigeret d. 27-05-2016 16:54
27-05-2016 17:34
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Klimasensitiviteten kan ikke simplificeres til en enkel formel. Der skal medtages alle undersøgelser, forhold i analysen af hvad klimasensitiviteten er.
Det er allerede gjort, så det er spild af tid at diskutere det :-)
Fact sheet climate sensitivity
27-05-2016 18:36
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Mikael Obelitz-
Det er jo netop det Jeg skriver
Det der beregnes efter TCR er blot en indikator indenfor en kort tidsramme.
Forøvrigt Er det ikke tidsspilde at sætte sig ind teorien om CO2 forcing.
Jeg prøvede at give k.v. en forklaring,Jeg synes du skulle lade ham give respons,inden du blander.dig.

Redigeret d. 27-05-2016 18:58
27-05-2016 20:05
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
Måske diskussionen om klimasensitivitet hører til i en anden tråd...
Diskussionen her var om Australiens håndtering af klimaforskningen eller mere generelt om artikler om klima.
27-05-2016 20:15
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Klimasensitivitet Er da i høj grad et.vigtigt emne,når vi diskuterer klima.
Nogle gange åbner en avisartikel for videre debat,som det Har været tilfældet her,men Jeg agter ikke at forsætte efter en evt respons fra kulden-varmen.
Redigeret d. 27-05-2016 20:24
19-08-2016 20:34
kristofferszilas
★★★☆☆
(852)
Faldt lige over et ret interessant interview med den nye chefredaktør for verdens mest prestigefyldte videnskabelige tidskrift, Science:
"Science editor-in-chief sounds alarm over falling public trust"

Her er et par uddrag:
Jeremy Berg is taking on one of the most influential jobs in science just as the scientific endeavour is facing a challenge of historic proportions. As the new editor-in-chief of Science, a highly selective journal that still has the controversial power to make scientific careers, the biochemist and former University of Pittsburgh senior manager is worried about an apparent rejection of science by some parts of the public – and thinks that academics should look closely at how their own behaviour may have contributed.
...
In 1974, conservatives had the most trust in science, but by 2010, they had the least, and substantially less than liberals in particular. Donald Trump, who has erroneously linked vaccines to autism, blamed China for creating the concept of global warming to undermine US manufacturing and claimed that environmentally friendly light bulbs can cause cancer, can be seen as one manifestation of this long-term collapse in conservative trust in science in the US. But researchers are not entirely blameless for this rising hostility, thinks Berg. "Scientists are guilty of behaving in some ways of making this stick more than it needs to," he says. Too often they have gone beyond explaining the scientific situation and ventured into policy prescriptions, notably in the case of climate change, he thinks. "The policy issues should be informed by science, but they are separate questions," he says. "Scientists to some degree, intentionally or otherwise, have been mashing the two together," he adds, and urges scientists to be more "transparent" about "where the firmness of your conclusions end"
.

Det er jo så ret ironisk at netop Science lige har publiceret et studie hvor det påstås af fugle advarer deres endnu uudklækkede unger om at der er global opvarmning:
"Prenatal acoustic communication programs offspring for high posthatching temperatures in a songbird"

Videnskab.dk brugte overskriften:
"Fugle synger for deres æg - advarer ungerne om global opvarmning"

Det vil sige at Science blåstempler et studie der postulerer at fugle med en middellevetid på blot 5-7 år er i stand til helt intuitivt at vurdere den regionale temperaturtendens på trods af at størrelsesordenen af temperaturudsvingene i samme periode langt overgår den overordnede trend.

Kan det blive mere komisk eller er det bare blevet almindeligt accepteret at ordene "global opvarmning" skal indgå i videnskabelige artikler uanset kontekst for at forskerne kan få yderligere bevillinger?
05-10-2016 21:46
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Johannes Krüger manden bag bogen klimamyten som jeg selv har købt og læst i et interview om klimaforandringer, værd at høre!.

http://www.radio24syv.dk/programmer/cordua-steno/13587768/cordua-steno-uge-20-2016-2/

God aften.

Mvh.
16-06-2017 16:30
Kosmos
★★★★★
(5370)
Johannes Krüger manden bag bogen klimamyten som jeg selv har købt og læst i et interview om klimaforandringer, værd at høre!

- har først set/hørt det nu...meget interessant!

Prøv lige at læse vedhæftede debatindlæg fra dagens udgave af Weekendavisen - mon ikke 'nogen', Frank fx., har lyst til at kommentere dét, i Weekendavisen, altså??

Tilknyttet billede:


Redigeret d. 16-06-2017 16:31
16-06-2017 17:09
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
@christian.
Mange tak for linket til prof. Krüger interviewet. Det er så rart at lytte til rolige og kloge mennesker.

Her et link, hvor Climategate-bagmanden Michael Mann sveder godt i stolen.
US House ctte. Offentlig klimahøring. (-dette er kun et kort uddrag af en længere høring.)
-Læg mærke til hans hænder. Han er vist dybt troende ?
-Han bliver her anklaget for at være med i en organisation, der retsforfølger "klima-skeptikkere" for deres "ulovlige" kritik af teorierne...
https://www.youtube.com/watch?v=S3f42t4C7XU

-Der er mange offentlige amerikanske congress/senate klima-høringer (søg: "climate hearing" på YouTube), i fuld længde (over 2 timer), hvor mange rigtige forskere får lov at tale ud, i ro og orden.
Det er top underholdning, hvis man kan lide en god diskussion, eller bare vil høre fra ærlige videnskabsfolk, og et par uærlige....

Her linket til den fulde høring fra 29 Marts 2017, med Curry, Christy, Mann & Pielke , (+2 timer!)
https://www.youtube.com/watch?v=eki6JC1M89k
-Lav noget kaffe, og nyd det som en go film.

Venlig hilsen,
Søren.
Redigeret d. 16-06-2017 18:06
16-06-2017 19:49
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Der er en fejl på den lange høring, herover.
Her er en fejlfri version.https://www.youtube.com/watch?v=mN0qWRI7Rpc
29-06-2017 19:38
Kosmos
★★★★★
(5370)
Kronik af Krüger fra i går - og en tidligere af Jens Morten Hansen.

Et par uddrag fra sidstnævnte:

Mange forskere (herunder jeg selv) har i talrige afhandlinger vist, at disse og andre naturlige svingninger kan forklare klimaudviklingen, og at der ikke er påvist menneskeskabte klimaforandringer


Når kritikken så ikke mere kan komme til orde i medierne, påstår paradigmets medløbere, at alle er enige. Derpå udvikles en monstrøs konsensus, der yderligere befæster opinionen og teoriens finansielle skanser, og som udnævner eventuelle tilbageværende kritikere som både umoralske og kriminelle tosser. I tidens standretter på de sociale medier, mail-kampagner og på interesseorganisationers hjemmesider modgås kritikere heftigt, som om vi intet har lært af fortidens inkvisitioner, kætterdomstole og hekseafbrændinger. På de videnskabelige verdenskongresser marcheres der taktfast march mod 'fælles mål' – og de få, der modsætter sig denne march, mødes med tilsværtning, hademails og trusler på levebrødet. Selv medier som 'dannede' dagblade, radio- og tv-stationer er ophørt med at stille kritiske spørgsmål...


Endnu et udslag af 'Jyllandspesten's noget svingende tilgang til CAGW!?
29-06-2017 20:39
Kristoffer Haldrup
★★★☆☆
(824)
Kosmos skrev:
Kronik af Krüger fra i går - og en tidligere af Jens Morten Hansen.

Et par uddrag fra sidstnævnte:

Mange forskere (herunder jeg selv) har i talrige afhandlinger vist, at disse og andre naturlige svingninger kan forklare klimaudviklingen, og at der ikke er påvist menneskeskabte klimaforandringer


Når kritikken så ikke mere kan komme til orde i medierne, påstår paradigmets medløbere, at alle er enige. Derpå udvikles en monstrøs konsensus, der yderligere befæster opinionen og teoriens finansielle skanser, og som udnævner eventuelle tilbageværende kritikere som både umoralske og kriminelle tosser. I tidens standretter på de sociale medier, mail-kampagner og på interesseorganisationers hjemmesider modgås kritikere heftigt, som om vi intet har lært af fortidens inkvisitioner, kætterdomstole og hekseafbrændinger. På de videnskabelige verdenskongresser marcheres der taktfast march mod 'fælles mål' – og de få, der modsætter sig denne march, mødes med tilsværtning, hademails og trusler på levebrødet. Selv medier som 'dannede' dagblade, radio- og tv-stationer er ophørt med at stille kritiske spørgsmål...


Endnu et udslag af 'Jyllandspesten's noget svingende tilgang til CAGW!?


Der er glimrende svar på dette noget virkelighedsfjerne indlæg her , også fra Jyllandsposten.
29-06-2017 23:10
Kosmos
★★★★★
(5370)
Der er glimrende svar på dette noget virkelighedsfjerne indlæg her , også fra Jyllandsposten

- kommentarerne er i hvert tilfælde ikke 'virkelighedsfjerne'!: De afspejler tydeligt Lincolns navnkundige dictum:

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time


Denne er specielt god:

Lars Peder Hansen · Rosborg Gymnasium
Igen et indlæg fra forskere der besværer sig over at lægfolk ikke bare accepterer "facts" som de bliver fortalt af klimaforskere. 

Beklager, men det skal I forskere nok til at vænne jer til. Vi lægfolk er måske ikke klogere end "eksperterne" på specifikke tekniske områder. Men meget tyder på at lægfolk tænker meget mere holistisk end eksperterne. 
Vi ser hver dag eksempler på at en lang akademisk uddannelse måske nok er garant for en vis viden, men bestemt ikke for visdom og sund fornuft.

Skepsis'en bunder i 2 ting:
For det første:

Der er for meget der ikke stemmer. Klimaet har altid ændret sig, ofte hurtigere og mere end den lille forskydning vi (måske) ser nu. Hvad får nogle til at mene at klimaets normaltilstand fra netop nu, relativt set et millisekund i historien, er at være konstant? 
Hvad har forårsaget de betydeligt varmere perioder der har været, også hurtigt opstået i de senere århundreder, og hvad viser at vi ikke er i endnu en af disse perioder for tiden?...


Nå, det er vel bare den ignorante almue (ude bag kakkelbordene?), der ikke ved bedre!?

Redigeret d. 29-06-2017 23:12
29-06-2017 23:15
Kristoffer Haldrup
★★★☆☆
(824)
Kosmos skrev:

Nå, det er vel bare den ignorante almue (ude bag kakkelbordene?), der ikke ved bedre!?

Tjaeh, de viste spørgsmål er i hvert fald blevet besvaret mange, mange gange både her og andre steder. Kommentatoren ligner en klassisk "Type 1", som tror at vedkommende har opnået stor indsigt ved at besøge et par hjemmesider og har taget et par af de mere klassiske, håndfodrede "talking points" med derfra.
29-06-2017 23:40
Kosmos
★★★★★
(5370)
Kommentatoren ligner en klassisk "Type 1", som tror at vedkommende har opnået stor indsigt ved...

- gælder da tilsyneladende den altovervejende hovedpart af 'medkommentatorerne'!
Side 17 af 19<<<1516171819>





Deltag aktivt i debatten Seneste avisartikler om klimadebatten:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik