Husk mig
▼ Indhold

Skift til et grønt el-selskab



Side 2 af 2<12
05-04-2012 23:34
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Delphi

Nu skal du ikke pille den "grønne" glorie af de velmenende politikere. De kan jo ikke gøre for, at de konstant bliver misinformeret.

Hvis man ordinerer den samme "medicin" for tredie gang, selv om "medicinen" ikke virkede første gang og heller ikke anden gang - så er det måske på tide, at vi finder en anden "medicin".

Desværre er der noget, der tyder på, at politikerne ikke kan se virkeligheden, fordi embedsvældet og de forskellige energilobbyer vedbliver med at føde dem med de (mis)informationer, de tror politikerne gerne vil høre.

Derfor håber jeg, at forbrugerne / skatteyderne selv tager teten, så vi i fællesskab kan få gennemført de nødvendige omstillinger, så hovedparten af de investeringer forbrugerne / skatteyderne ikke er helt spildte.

.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.

Redigeret d. 05-04-2012 23:36
06-04-2012 09:13
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Nu skal du ikke pille den "grønne" glorie af de velmenende politikere. De kan jo ikke gøre for, at de konstant bliver misinformeret.


Hårde ord lige her i påsken! Du påstår jo det er en flok dilettanter, politikere og embedsvældet alle til hobe..
06-04-2012 12:45
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Delphi

Hvordan du udlægger det, jeg skriver, må stå for din egen regning.

Jeg siger blot - at embedsvældet kun siger det, de forventer, politikerne vil høre. Og enhver er jo saglig i sin egen tro



Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
06-04-2012 13:26
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)

Hvordan du udlægger det, jeg skriver, må stå for din egen regning.


@Boe

Syntes du det er nogle genier som tjener det danske folks interesser?
06-04-2012 16:22
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Delphi

En minister (tjener) der kun lytter til dem, der giver ham ret - har faktisk glemt, at opgaven er at tjene folket. Så nej - jeg mener ikke, at hverken ministerne eller embedsvældet tjerner folket - desværre er de overgået til at tjene på folket.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
06-04-2012 20:39
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
En minister (tjener) der kun lytter til dem, der giver ham ret - har faktisk glemt, at opgaven er at tjene folket. Så nej - jeg mener ikke, at hverken ministerne eller embedsvældet tjerner folket - desværre er de overgået til at tjene på folket.


Nej! Det må kunne være gjort bedre...
07-04-2012 17:56
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Det må kunne være gjort bedre..


@Boe

Hvis nu! Hvis vi nu kunne få lov at tilrettelægge Danmarks lovgivning på energiområdet hvad skulle der så ske!

Vi har værktøjskassen fuld af alle redskaberne:

VI kan regulerer skatter og Afgifter..

Vi kan forbyde forskellige ting som vi ikke ønsker f.eks. Kul, oliefyret osv.

Vi kan yde tilskud hvis vi mener det fremme den sag vi ønsker.


Osv osv..
07-04-2012 18:10
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Delphi

Først skal vi have identificeret det/de rigtige problemer - og først derefter kan vi begynde at forandre tingene i den retning, vi ønsker.

Det bliver noget af en genopdragelsesproces embedsvældet skal igennem.

Men hvis målet er et fossilfrit samfund, vil jeg starte med at øge afgifterne på fossile energikilder og anvende dette ekstra provenu til at få forbrugerne til at tage teten, så vi om max. 10 år har 1 million 6 kW microkraftvarmeanlæg med tilhørende varmepumpesystem, så vi kan nedlukke elproduktion via afbrænding, når vindmøller, solceller og/eller anden elproduktionsanlæg kan dække behovet for el.

Samtidig vil jeg starte udfasningen af alle støtteordninger, der gives som driftsstøtte, så de er helt væk i 2022.

Jeg ville nok også forberede ejerne af produktionsanlæg, der udnytter landet naturgivne ressourcer på, at de nær fremtid kommer til at betale afgift for at udnytte disse ressourcer. Og at denne reform af statens / samfundets indtægtsgrundlag vil ske på en gang, og der derfor ikke bliver en overgangsordning.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
08-04-2012 09:31
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Det bliver noget af en genopdragelsesproces embedsvældet skal igennem.

@Boe

SÅ lige dette samråd/høring i Folketingets Energipolitisk Udvalg omkring skiffergas se http://www.ft.dk/Folketinget/udvalg_delegationer_kommissioner/Udvalg/Det_energipolitiske_udvalg/Video.aspx?s=20111&m=T1&as=1#player

Det virker som nogle meget dygtige og kompetente embedsmænd, hertil upartiske...
Redigeret d. 08-04-2012 09:39
09-04-2012 14:34
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Verdo i Randers har skiftet halogenpære ud som belyser kraftværkets skorsten med LED-lys se http://www.verdo.dk/Privat/Nyheder/Pressemeddelelser/Gront%20vartegn%20lyser%20Randers%20op.aspx

Det oplyses at LED-lys kan virke i op til 100.000 timer...
09-04-2012 14:43
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
delphi skrev:
Verdo i Randers har skiftet halogenpære ud som belyser kraftværkets skorsten med LED-lys se http://www.verdo.dk/Privat/Nyheder/Pressemeddelelser/Gront%20vartegn%20lyser%20Randers%20op.aspx

Det oplyses at LED-lys kan virke i op til 100.000 timer...


100.000 timer er ca. 11½ år, hvilket ikke er særlig imponerende al den stund, der hænger en glødepære i USA, der har brændt i over 100 år.

Det der får en elpære til at holde længe er en konstant strømstyrke, der er under glødetråden maksimale belastningsevne, mon ikke også det gælder for LED-lys.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
09-04-2012 14:46
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
100.000 timer er ca. 11½ år, hvilket ikke er særlig imponerende al den stund, der hænger en glødepære i USA, der har brændt i over 100 år.


Den skal ikke brænde om dagen så det er vel over 20 år.
Redigeret d. 09-04-2012 14:47
Side 2 af 2<12





Deltag aktivt i debatten Skift til et grønt el-selskab:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik