Husk mig
▼ Indhold

Skil dig af med dit kæledyr?


Skil dig af med dit kæledyr?12-02-2019 23:02
claushp
☆☆☆☆☆
(3)
Sjovt som vi alle kan forarges over biler og flyrejser og røde bøffer, men ikke over familiens vovse: https://videnskab.dk/naturvidenskab/saa-meget-paavirker-din-hund-og-kat-klimaet

Tid til at gentænke om kæledyr har en plads i den bæredygtige familie?
13-02-2019 08:33
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
Dødskulten er ved at tage form. Først hunden siden svigermor.
13-02-2019 09:52
Jakob
★★★★★
(9267)
­


claushp skrev:
Tid til at gentænke om kæledyr har en plads i den bæredygtige familie?


Ja, og om man kan dække behovet på en bedre og økologisk mere bæredygtig måde, end det sker i dag.


I Japan har de kattecaféer.





­
13-02-2019 10:05
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Det var dog et nyt lavpunkt i klimadebatten. Syntes allerede debatten med primært fokus på småting som, kødspisning, overbefolkning, flyrejser og privatbilismen var nået et stort lavpunkt, men det her går da helt ned og rammer bunden af skalaen


Som en stolt ejer af båd katte, høns og heste ville jeg aldrig kunne drømme om og skille mig af med dem. Man skulle tro nogle øko-miljøaktivister er modstander af alt der har med mennesker og vores dyr at gøre. Hvor små sko skal vi efterhånden gå i klimaets hellige navn? Det jo vandvittigt.

Hvis det er hvad en række radikale økofanatikere kalder bæredygtighed, ja så har bæredygtigheden ingen plads hos mig.

Men det også en måde at omgå konstruktive løsninger på tingene. En af dem var og udbygge atomkraft igen. Den eneste sikre, stabile og rene energikilde der findes. Før da sker der ikke nogle nævneværdig reduktion af hverken co2 eller partikel udledningerne.

Men at jagte folk for at have børn, spise en god bøf og nu det nyeste lavpunkt have kæledyr, går ind under en samlet definition, nemlig økofascisme.

Prøv nu at find noget bedre at bidrage til klimadebatten med, end det pjat. Det ved at være træls debatten ikke kan hæve sig over det meget lave niveau.

Mvh.
Redigeret d. 13-02-2019 11:04
13-02-2019 16:00
claushp
☆☆☆☆☆
(3)
I stedet for straks at råbe økofacisme, så prøv lige at se dilemmaet! Hvorfor er det ok at blive forarget over flyrejsen, men ikke over vovsen? Hvad er argumentet?

Som der står i artiklen svarer bare hunde og katte i USA til 13.6 millioner biler.

En ubekvem sandhed - skal vi bare lukke øjnene?
13-02-2019 17:00
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
christian-roskilde skrev:
Det var dog et nyt lavpunkt i klimadebatten. Syntes allerede debatten med primært fokus på småting som, kødspisning, overbefolkning, flyrejser og privatbilismen var nået et stort lavpunkt, men det her går da helt ned og rammer bunden af skalaen


Som en stolt ejer af båd katte, høns og heste ville jeg aldrig kunne drømme om og skille mig af med dem. Man skulle tro nogle øko-miljøaktivister er modstander af alt der har med mennesker og vores dyr at gøre. Hvor små sko skal vi efterhånden gå i klimaets hellige navn? Det jo vandvittigt.

Hvis det er hvad en række radikale økofanatikere kalder bæredygtighed, ja så har bæredygtigheden ingen plads hos mig.

Men det også en måde at omgå konstruktive løsninger på tingene. En af dem var og udbygge atomkraft igen. Den eneste sikre, stabile og rene energikilde der findes. Før da sker der ikke nogle nævneværdig reduktion af hverken co2 eller partikel udledningerne.

Men at jagte folk for at have børn, spise en god bøf og nu det nyeste lavpunkt have kæledyr, går ind under en samlet definition, nemlig økofascisme.

Prøv nu at find noget bedre at bidrage til klimadebatten med, end det pjat. Det ved at være træls debatten ikke kan hæve sig over det meget lave niveau.

Mvh.


JEG er helt enig Christian
Emnet hører ikke hjemme her.
13-02-2019 19:35
yaknudsen
★☆☆☆☆
(137)
Kjeld Jul skrev:
christian-roskilde skrev:
Det var dog et nyt lavpunkt i klimadebatten. Syntes allerede debatten med primært fokus på småting som, kødspisning, overbefolkning, flyrejser og privatbilismen var nået et stort lavpunkt, men det her går da helt ned og rammer bunden af skalaen


Som en stolt ejer af båd katte, høns og heste ville jeg aldrig kunne drømme om og skille mig af med dem. Man skulle tro nogle øko-miljøaktivister er modstander af alt der har med mennesker og vores dyr at gøre. Hvor små sko skal vi efterhånden gå i klimaets hellige navn? Det jo vandvittigt.

Hvis det er hvad en række radikale økofanatikere kalder bæredygtighed, ja så har bæredygtigheden ingen plads hos mig.

Men det også en måde at omgå konstruktive løsninger på tingene. En af dem var og udbygge atomkraft igen. Den eneste sikre, stabile og rene energikilde der findes. Før da sker der ikke nogle nævneværdig reduktion af hverken co2 eller partikel udledningerne.

Men at jagte folk for at have børn, spise en god bøf og nu det nyeste lavpunkt have kæledyr, går ind under en samlet definition, nemlig økofascisme.

Prøv nu at find noget bedre at bidrage til klimadebatten med, end det pjat. Det ved at være træls debatten ikke kan hæve sig over det meget lave niveau.

Mvh.


JEG er helt enig Christian
Emnet hører ikke hjemme her.


Jeg er også enig med Christian. For min skyld må kæledyr hjertens gerne debatteres, også her. Jeg afstår dog fra at deltage i diskussionen om den slags fanatiske og totalitært styrede adfærdsreguleringer.
13-02-2019 19:58
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
claushp skrev:
I stedet for straks at råbe økofacisme, så prøv lige at se dilemmaet! Hvorfor er det ok at blive forarget over flyrejsen, men ikke over vovsen? Hvad er argumentet?

Som der står i artiklen svarer bare hunde og katte i USA til 13.6 millioner biler.

En ubekvem sandhed - skal vi bare lukke øjnene?


Christian m.fl. >
Når i ikke mener, at kæledyr udgør et problem for klimaet; så læs da lige tråden.
Herfra et thumb up til claushp:



.


14-02-2019 11:58
Jakob
★★★★★
(9267)
­



En ældre dame kan godt lide katte, så hun har anskaffet 150 stk.
På nedenstående billede kan man se de tomme dåser kattemad efter en lille uges fodring.
Hun går til behandling for slidgigt og seneskedehindebetændelse i den arm, som svinger dåseåbneren, og hun er ofte syg, fordi hygiejneniveauet er lavt på grund af de mange katte.
Men hver fredag, når skraldemanden kommer forbi og henter dåser, så plejer hun at drikke en bajer sammen med ham, og han er heldigvis en liberal klimabenægter, så han roser selvfølgelig hendes arbejde i høje toner, fordi hun håndhæver den hellige frihed til hensynsløst at forbruge ligeså meget kød, som der skal til for at mætte en hel lille landsby i et U-land. En hektar regnskov skal fældes til fordel for agerbrug, og afgrøderne skal sprøjtes med kemikalier. Det er ingen ulempe. Det må faktisk være en væsentlig del af pointen i deres fælles mission. Hvordan skal de stakler dog ellers med handlinger bekæmpe deres angst for at være domineret af økofascisme..?



PS:
Måske er klimabenægterne bare for nemme at få til at tisse i bukserne af skræk.
Økofascisterne siger nu, at klimabenægtere IKKE må tisse i bukserne..!!!
Mon de også hopper på den..?




­
Tilknyttet billede:

14-02-2019 22:34
Michael-VejretVendsyssel
☆☆☆☆☆
(17)
Skil dig af en klimaalarmist. Der er affaldsortering med rum til alverdens type affald. Der mangler dog et rum hvor man kan komme af med klimaalarmister. Og dog - de er jo så fulde af lort, at de vel udgør det for affaldsspanden i sig selv.
23-02-2019 10:09
claushp
☆☆☆☆☆
(3)
Vores overforbrug er skyld i at millioner af vildtlevende dyr i skove, i havet og i luften dør. Disse "dyreelskere" ser stort på fakta for at kunne blive ved med at holde hunde og katte og fodre dem med tun og andre lækre sager. Der er hundrede millioner andre hunde i verden, mens sjældne dyrearter dagligt uddør. Er det at være en dyreven at lukke øjnene for den udvikling?

Nej at låse endnu en stor hund inde bag fire vægge, fodre den med kød og bidrage yderligere til den største masseuddøen i jordens historie... er det ikke snarere egoisme?
07-03-2019 14:33
Jakob
★★★★★
(9267)
­


@claushp


Men hvad vil du gøre ved det..?
Vil du blot puste til den dårlige samvittighed og skabe splid imellem folk, eller har du evt. nogle forslag til lovgivning, som kan sætte tingene på plads..?

Da jeg gik ud på lageret efter isolering til mine varmepumperør fandt jeg et udmærket argument for at slå alle katte ihjel. Men jeg tror nok ikke, at den slags spontane 'klarsyn' løser problemerne i en større sammenhæng..




­
Tilknyttet billede:

23-07-2020 18:30
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Nyd livet, og lad dig ikke skræmme af alarmisterne.




Deltag aktivt i debatten Skil dig af med dit kæledyr?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Valg af kæledyr og husdyr1111-12-2009 23:51
NyhederDato
Kæledyr rammes af den globale opvarmning04-06-2009 10:43
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik