Husk mig
▼ Indhold

Skingende vandvid!


Skingende vandvid!09-09-2008 22:33
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Alle fortæller mig at det er forærligt med den globale opvarmning.

Sandheden er at den nuværende temperatur ikke er stabil. Og den nødvendigvis må ende i en opvarmning eller istid. Og hvis vi kan påvirke eller styre jordens klima, så er opvarmning klart at foretrække frem for istidens ørkener.

Jeg vil helt undlade diskussionen om CO2, og sørge: Hvis der er en alvorlig effekt af CO2 kan vi da påvirke luftens indhold af CO2? Svaret er nej. Menneskets udslip er kun en lille del af det årlige udslip fra havene. Og menneskets udslip bestemmes ikke hvor meget vi spare, men af hvor meget vi udvinder af kul og Olie. Godt nok er det sådan at en høj pris øger eftersøgningen efter olie og øger tempoet i kulminere, og dermed er der en lille detalje man kunne påvirke. Men er det rimeligt at tænke sig at dette skulle have en seriøs effekt?! Nej vel?
09-09-2008 23:15
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
En af mine gode venner har udtrykt det således:

"It is as if when your car wasn't running well you ignore the engine (the sun), the transmission (the oceans), the drive shaft (water vapor), and the gearbox (atmospheric systems including evaporation, wind, and convection), and concentrating on one nut on the right rear wheel (human CO2)."
Deltag aktivt i debatten Skingende vandvid!:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik