Husk mig
▼ Indhold

Små ændringer/glædelig jul


Små ændringer/glædelig jul22-12-2007 16:32
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Kære brugere,

Inden for de sidste par uger er der foretaget et par smæændringer her på siden:
* Mulighed for at søge og springe til debatter direkte fra bjælken i toppen af alle sider.
* Der er nu to indgangssider, dels den almindelige: http://www.klimadebat.dk, og dels nyhedsforsiden: http://www.klimadebat.dk/news.php (til dem der ikke gider debat). Hvis du plejer at benytte news.php som bogmærke/link, og du ikke ønsker en anderledes forside, så bør du ændre linket til at pege på http://www.klimadebat.dk i stedet.
* Profilsiderne er blevet udvidede, så du nu også kan udfylde køn, beskæftigelse, interesser og supplerende profiltekst. Gør straks dette under "Rediger profil". I samme forbindelse er der også kommet en tæller på alle profiler, så man kan se, hvor populær (eller berygtet...) man er!
Husk også at tilføje et profilbillede (avatar)!
* Der er nu fundet ordstyrere til begge de to specialfora (der endnu ikke er kommet ordentligt i gang). Hvis det her i den travle juletid går langsomt med at blive optaget i gruppen, så send også gerne en besked/ansøgning til mig.
* En graf over CO2-koncentrationen i atmosfæren, der opdateres måned for måned.
* En liste over de mest aktive brugere.
* Mere overskuelig indholdsmenu og nye ikoner.

Dette vil komme inden for de nærmeste uger:
* En side med klimabøger, links til hvor de kan købes og anmeldelser af brugerne selv.
* Mere avanceret søgemaskine.
* Grafer over CO2-udslip.

Tilbage er kun at ønske rigtig glædelig jul og sige tak for et godt år her på Klimadebat.dk.

Jeg håber, at I vil fortsætte med en aktiv debat, og at I her i juleferien vil fortælle interesserede venner og familie, at de selvfølgelig bør deltage i den vigtige klimadebat.

Redigeret d. 22-12-2007 19:26
23-12-2007 17:43
Kosmos
★★★★★
(5370)
Meget flot, overskuelig og brugervenlig indretning af dette forum: Bravo!

Mit juleønske: Flere aktive deltagere!

Glædelig jul, allesammen!
'Kosmos'
RE: fine initiativer * < : - )25-12-2007 01:59
gorm
★☆☆☆☆
(81)
- ud over en 'up to date' graf af co2 indholdet i atmosfæren, kunne det også være fint med en 'up to date' graf af det globale havniveau..

- jeg ved godt det er noget problematisk at få fat i pålidelige (satellit-)målinger af den globale vandstand, men det er faktisk noget, som almindelige mennesker virkelig kan forholde sig til, og det er jo et emne som vil blive mere og mere aktuelt fremover..

- STOR tak til 'redaktionen', og bedste ønsker om en glædelig jul og et godt nytår til alle !
26-12-2007 13:16
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
gorm skrev:
- ud over en 'up to date' graf af co2 indholdet i atmosfæren, kunne det også være fint med en 'up to date' graf af det globale havniveau..


Det er bestemt noget, jeg vil se på... Mener sagtens, man kan få fat i pålidelige måleresultater. Det bliver nok noget med at sammenkæde disse to kilder:
http://www.pol.ac.uk/psmsl/
http://sealevel.colorado.edu/

Foreløbig er der nu også grafer over CO2-udledningen de sidste 100 år her på siden. Data stammer fra Carbon Dioxide Information Analysis Center, og jeg har omregnet tallene fra C til CO2 (faktor 3,664). "Cement Production" og "Gas Flaring" er samlet under "Andet". "Bunker Fuels" har jeg tilladt mig at regne med under "Liquid Fuels".
Da CDIAC kun opgiver den gennemsnitlige udledning pr. indbygger fra 1950 og frem, tillod jeg mig at benytte folketal fra Danmarks Statistik til at udregne gennemsnittet helt tilbage fra 1900.
Til verdens befolkningstal har jeg benyttet en lidt tilfældig kilde via Google, så hvis der er nogen, der har en mere officiel kilde til det estimerede befolkningstal for hvert år 1900-1950, så er jeg meget interesseret...
Redigeret d. 26-12-2007 15:18
28-12-2007 22:38
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Så er global vandstand online! Håber at up-to-date-graferne kan medvirke til at give flere tilbagevendende brugere her på siden.
Jeg har nu samlet alle data til graferne i samme excel-fil og selve graferne i samme ark, så det er blot at taste seneste data ind i begyndelsen af hver måned og trykke på en enkelt knap, så genereres alle billedfilerne automatisk

Jeg vil dog samtidig sige, at der ikke kommer flere grafer foreløbig.
Det skal jo også være til at overkomme at opdatere hver måned.

Kom gerne med kommentarer...
Redigeret d. 28-12-2007 22:44
RE: ... hvor er det fint !!29-12-2007 04:50
gorm
★☆☆☆☆
(81)
Vi kommer jo nok til at kigge en hel del på den kurve i de kommende år(tier)...

Det årlige signal er i øvrigt også interessant, ref.

There is a clear annual signal, plus an overall trend. So I decided to remove the annual signal, so I could see what the underlying trends actually look like. The result was quite surprising.


http://www.climateaudit.org/?p=859

01-01-2022 11:27
Kosmos
★★★★★
(5370)
Meget flot, overskuelig og brugervenlig indretning af dette forum: Bravo!
Mit juleønske: Flere aktive deltagere!

- skrev jeg for 15 år og ni dage siden.

Jeg 'genbruger' nu tråden til at ønske alle et godt, nyt år, og mit daværende juleønske kan jeg denne gang fremsætte som nytårs-d.o.!

Endnu engang tak til branner for at 'drive' dette udmærkede websted i med- såvel som modgang: Der ligger utroligt meget interessant stof stof på disse sider, som det ville være et stort savn at miste, hvis en dag 'stikket blev trukket'!

Lad mig foreslå andre, der værdsætter 'klimadebat.dk', at lægge vejen forbi denne side.
Redigeret d. 01-01-2022 11:29
01-01-2022 13:55
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Delphi overvejer seriøst at hæve sit månedlige bidrag fra 50 til 100 kr.
Virkelig glædeligt at have adgang til dette forum, og blev det lukket, ville det være et stort tab på mange måder.
28-01-2022 17:27
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
delphi skrev:
Delphi overvejer seriøst at hæve sit månedlige bidrag fra 50 til 100 kr.
Virkelig glædeligt at have adgang til dette forum, og blev det lukket, ville det være et stort tab på mange måder.


Delphi vil stolt meddele at han har forhøjet sit bidrag til dette fortræffelige forum til 100 fuldgode kroner pr. måned.

Håber andre vil følge eksemplet.




Deltag aktivt i debatten Små ændringer/glædelig jul:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
En god jul for klima og miljø119-12-2023 11:07
Hvid jul 2018?224-12-2018 17:35
God jul og godt nytår!1230-12-2017 21:03
God jul og godt nytår1002-01-2012 04:51
Tilbage til normalen efter COP15. Og glædelig jul!125-12-2009 11:30
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik