Husk mig
▼ Indhold

SNAFU


SNAFU15-02-2008 11:56
manse42
★★★☆☆
(633)
Denne nyhed skal man vel lige tygge lidt på

Det er koldt på grund af global opvarmning!
Der er nogen der virkelig må være desperate: at forklare en global nedkøling (fordi nedkølingen er ikke kun begrænset til Hongkong) med global opvarming.
I stedet for at se det i øjnene: Vi ved alt for lidt til at kunne sige noget som helst med sikkerhed!

ROFLMAO
15-02-2008 14:07
Janus Agerbo
☆☆☆☆☆
(14)
Det er jo kun komsik, fordi man vedholder at kalde det global opvarmning. Istedet for hvad det i virkeligheden er, nemlig Globale Klimaændringer
15-02-2008 15:55
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
manse42[halvaktiv] skrev:
Der er nogen der virkelig må være desperate: at forklare en global nedkøling (fordi nedkølingen er ikke kun begrænset til Hongkong) med global opvarming.

Øh, nu er det jo netop ikke en global nedkøling, artiklen taler om, manse!
Det der omtales er, at denne vinters ekstreme kulde over store dele af Asien (et regionalt fænomen) måske kan skyldes, at kloden er blevet varmere (et globalt fænomen).
Jeg synes dog også, man skal være på vagt over for den slags påstande og forhastede konklusioner. Det er jo ikke sådan, at alle afvigelser fra normalen skyldes global opvarmning. Medierne har desværre en tendens i den retning. Falder der en særlig kraftig haglbyge, oplever Mellemøsten et snevejr, skinner solen på Færøerne, så råbes der straks klimaændringer.
Denne vinter har været præget af en anderledes fordeling af kulde og varme over store dele af Jorden - bl.a. bevirkende at Danmark har haft det meget mildt. Jeg ved ikke nok om sagen til at kunne sige, om dette skyldes global opvarmning. Men jeg ved, at fordi det er koldt i Hong Kong, så er opvarmningen ikke afblæst
!
Og manse, hvor er det lige, du ser tegn på en global nedkøling?
15-02-2008 23:13
Kosmos
★★★★★
(5371)
Og manse, hvor er det lige, du ser tegn på en global nedkøling?

- vi kunne evt. lægge ud med tegn på manglende opvarmning, trods 'de voldsomt stigende CO2-udledninger', vi jævnthen diverteres med i vore medier:

The above paragraph reinforces a conclusion reached on Climate Science that global warming, at least as diagnosed by tropospheric and upper ocean heat content (see), has not been occurring since 2004. It is impossible to know if this lack of warming will continue, but these observations are inconsistent with the predictions of the long-term global climate predictions, such as reported in the 2007 IPCC report.

(Kilde)
{Siden opdateres løbende, så hvis man senere vil genfinde netop dette citat, skal man finde frem (tilbage) til 'February 15, 2008'}
Redigeret d. 15-02-2008 23:16
18-02-2008 16:17
manse42
★★★☆☆
(633)
@ branner

La Niña:
Alle ved at La Niña har global inflydelse. Så har du iøvrigt en Catch22 lige her. Siger du at temperturen er lav pga La Niña og det er stadig ikke tegn på en svækket global opvarmning, så var en meget stærke El Niño ansvarlig for varmerekorden i 1998.

Og iflg AGW-teorien er det el Niños vi skal forvente, som proklameret af Al Gore, jeg ved pt ikke IPCCs holdning hertil, og jeg har iøvrigt ikke brug for at finde ud af det...





Deltag aktivt i debatten SNAFU:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik