| Solar tower til private04-09-2025 11:31 | |
| Euro★★★★☆ (1787) |
Ja det her er vidst mit eget bud på en videreudvikling af en solar opfindelse, som måske godt kan bruges visse steder. Jeg har set at man er begyndt at lave solcelle plankeværk, og en enkelt youtube film foreslår at spare plads ved at bygge solceller i træerne eller sætte dem op på hinanden, så solparker ikke fylder så meget. Selve deres ide finder jeg uheldig, fordi at sætte solceller i træer der vokser er dyrt, også at vedligeholde. Og sætter vi solceller ovenpå hinanden vil de ofte skygge for hinanden, hvis ikke de sættes med stor afstand til hinanden. Men jeg tror, jeg har et godt bud på et koncept der virker... Lav en flydende ponton i en veldimensioneret størrelse til, at den kan et 5meter højt tresidet tårn belagt med solceller. (når der meget snart sælges perovskite solcelle maling, der vejer 50gram/m2, så bliver projektet meget lettere vægtmæssigt). Solcellen ude på vand vil derfor både få solen direkte fra himlen, men de vil også modtage meget sol fra reflektion fra vandet. Så hvis (det her er gætværk) en 400watt solcelle får 50% mere sol end beregnet, så kan man regne med at den laver 600watt i direkte sol og det halve altså 300watt, når det er delvist overskyet, eller når solcellen vender bort fra solen. Så et sådan 5meter tårn vil en stor del af dagen have 5m2 i vendt mod solen, og 10m2 der producerer det halve. Så tårnet burde nominelt kunne producere 6KW i timen. Og de 15solcelle paneler koster ca. 10000kr. at få hjem fra Kina. Det koster selvfølgelig nok også noget at tilslutte tårnet, men opnår man en gennemsnitlig produktion per dag på 50kwt som sparer/indtjener 1kr. per kwt, så laver tårnet ca. 18000kr. per år. Så hvis det koster 30000kr. i alt inkl. installation, som betales af med et 30% lån til gennemsnitlig pris over 20 år med 2000kr. år. Så forbedrer et lokal samfund sin økonomi med ca. 16000kr. per år i 20år per tårn de bygger, fortrinsvis til eget brug. Og hvis man ønsker det er det jo muligt, at lægge et batteri under pontonen som vægt, så man evt kan lagre noget af strømmen når der er overskud, til at bruge når der er underskud. Nu har jeg sagt, at der er 50% mere sol på vandet, har i andre et bedre bud? |
| Debatter | Svar | Seneste indlæg |
| Frikadeller is og bacon lavet af luft - Solein - Solar foods | 1 | 18-04-2025 20:42 |
| Chemtrails = Solar Radiation Management med Bivirkninger = Daglig Dosis af Gift Ovenfra | 27 | 16-02-2020 22:58 |
| Klimareligionen et Falsum II: Ikke CO2 – men Solar Radiation Management Skaber KlimaforandringIngen | 0 | 19-01-2020 01:56 |
| Klimareligionen et Falsum I: Ikke CO2 – men Solar Radiation Management Skaber KlimaforandringIngen | 0 | 19-01-2020 01:53 |
| Fotos af dokumenteret Solar Radiation Management/Chemtrails-konspiration | 1 | 22-12-2019 22:21 |