Husk mig
▼ Indhold

Spørgeskema - Klimaændringer


Spørgeskema - Klimaændringer18-03-2015 10:17
JonahJager
☆☆☆☆☆
(3)
Hej! Jeg er en pige der går i 9 klasse som har et projekt om klimaændringer. Det vil være fedt hvis i kunne svare på de her spørgsmål så hurtigt som muligt.

Hvor meget vil du yde for at hjælpe til med at formindske CO2 udslippet?

(Hvis du har bil) Vil du betale det dobbelte for din bil (en der køre på batteri så CO2 udslippet ikke øges) eller vil du flytte et andet sted som fx på et bjerg? (På grund af CO2 udslippet vil varmen stige, dvs. havvandsstigningerne vil også stige. Derfor bliver man nød til at flytte til et 'højt' område)

Håber i kan hjælpe mig så hurtigt som muligt! ^V^
18-03-2015 10:39
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Hvis jeg stod i vand til knæene ville jeg nok overveje at flytte, men ellers har jeg det svært ved at gå ind på din præmis. Jeg tror på at skrækken for opvarmning og problemet med havstigninger som følge deraf er stærkt overdrevet, og misvisnede i forhold til virkeligheden. -håber du får lavet en god opgave
18-03-2015 10:40
JonahJager
☆☆☆☆☆
(3)
Tak, det håber jeg også
18-03-2015 10:47
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2593)
Hvis jeg og 5 milliard mennesker halverede vores CO2 udslip, så ville det ikke ændre klimaet mærkbart. Så jeg gider ikke ændre på noget.
18-03-2015 11:29
Kosmos
★★★★★
(5371)
Hvor meget vil du yde for at hjælpe til med at formindske CO2 udslippet?

- det korte svar: "(Absolut) intet"!

Den korte begrundelse: CO2s rolle ifm. (katastrofiske) klimaændringer er stærkt overspillet - af IPCC såvel som af deres politiske bagland - og Danmark/Verden har betydeligt alvorligere trusler/problemer, der bør imødegås/afhjælpes!


(Mens du nu alligevel 'er her', så benyt lejligheden til at kigge dig lidt omkring i de øvrige debatemner).
Redigeret d. 18-03-2015 11:30
18-03-2015 11:37
Kosmos
★★★★★
(5371)
Hej! Jeg er en pige der går i 9 klasse som har et projekt om klimaændringer

- hvis det drejer sig om et projekt, der skal vurderes (karakter el. lign.), bør du dog nok være varsom med at satse for meget på de 'inputs', du til nu har modtaget!


Det kan være problematisk at præsentere 'ikke-konforme' synspunkter, medmindre man har den fornødne videnmæssige ballast til at forsvare dem.
18-03-2015 11:39
JonahJager
☆☆☆☆☆
(3)
Ok, tak for hjælpen ;P
18-03-2015 16:10
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Hej JonahJager.

Jeg tilslutter mig de tidligere indlæg med deres stillingtagen til dine spørgsmål;men vil lige runde af med,at henlede din(eller din undervisers) opmærksomhed på den aftale Obama indgik i 2014 om reduceringen af CO2.

Aftalen siger,at man forventer,at de vestlige nationer,USA og Europa,reducerer deres CO2 udledning indtil 2030,mens Kina,Indien og resten af u-landene kan lade deres CO2 emission stige til mindst 2030 og at Kina efter dette år vil betstræbe sig på at blive på det opnåede niveau,hvorimod resten af udviklingslandene fortsat kan forøge deres udledning efter 2030.

Beregninger viser,at den samlede CO2 emission i verden efter 2030 ville være vokset til 48.000.000.000 ton.Såfremt den hidtige udvikling fortsætter,ville i-landenes reduktion på de 16 år andrage ca. 711.000.000 ton,mens u-landenes i samme tidsrum substantiel ville være tiltaget med 13.400.000.000 ton.
Det er tænkeligt,at emissionen af CO2 fra udviklingslandene vil være 2,5 gange højere end fra i-landene i 2030.

Kina giver det absolut største bidrag til væksten med 8.020.000.000 ton.
I 2030 vil ca. 37% af verdens CO2 udledning komme fra Kina,og selv om Kina kan holde emissionen på dette niveau,ville udledningen på verdensplan stadig stige,idet u-landene løbende ville forbedre deres livsbetingelser.
Såvel Indien,som også de andre 160 u-lande,vil fortsat udbygge deres energiforsyning,dette vil primært ske ved at anvende de billige kul som bændsel i kraftværkerne.
Da befolkningstilvæksten er størst i Kina og u-landene,vil udledningen af CO2 i disse lande,forøges betydeligt mere end i Europa og USA,hvor befolkningstallet er stagnerende.

Af ovennævnte kan udledes,at det er naivt at tro,vi her i Danmark og den vestlige verden,kan bidrage til en CO2 reduktion på verdensplan,ved at bruge vindkraft,køre i el-biler,isolere vores huse,i det hele talt bruge enorme summer på grøn og alternativ energi.

CO2 emissionen vil også i fremtiden stige,og et stigende CO2 indhold ville ikke engang være skadeligt,men tværtmod være en fordel for udviklingen af livsvilkårene på Jorden.

Den indgåede aftale mellem Obama og Kina har ingen betydning,hvad reduktionen af CO2 i verden angår,og såfremt man tror,at den kan bevirke,at vi mennesker kan kontrollere den globale temperatur,er man helt på afveje.
18-03-2015 20:35
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
....det værste er de, lærerne, stadig indgyder frygt i børnene for at fremme en politisk agenda. I 70'erne var det atomkraft - 80'erne atombomber.

Og samtidigt kan kun halvdelen af ungerne svømme..

http://sn.dk/Danmark/Danskerne-kan-ikke-svoemme/artikel/473671
18-03-2015 23:31
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jeg er glad for jeg ikke er lærer, sådan som jeg er uddannet til. Tænk at gå rundt og være uenig med alle sine kollegaer om klima, energi, faglig organisation, religion og for det meste sikket også politik.
19-03-2015 18:13
pifpafpuf
★★★☆☆
(771)
...er selv vokset op i en lærerfamilie og har også stor stor respekt for gerningen. Men jeg kan ikke se hvorfor en sød pige som JonahJager skal skræmmes til at tro, at hun står i vand til knæ'erne inden hun bliver voksen, hvis hendes far kører i bil til arbejde. Det er bare ikke i orden.
19-03-2015 18:38
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Det er bare ikke i orden.


Nej




Deltag aktivt i debatten Spørgeskema - Klimaændringer:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Spørgeskema om klimapolitiske holdninger411-05-2023 19:44
Hjælp til svar på spørgeskema017-04-2020 18:02
Kort Spørgeskema - 10 spørgsmål, på engelsk. Please help!008-09-2016 17:14
Spørgeskema undersøgelse omkring vejret221-04-2015 20:41
spørgeskema528-01-2015 14:01
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik