Husk mig
▼ Indhold

Spørgeskema om klimapolitiske holdninger


Spørgeskema om klimapolitiske holdninger11-05-2023 09:17
Wahlen
☆☆☆☆☆
(1)
Hej Klimadebat.dk

Har I 7 minutter til at svare på mit spørgeskema?
https://survey.au.dk/LinkCollector?key=LXTHWQ8ASK1K

I forbindelse med mit speciale i Statskundskab, har jeg udviklet et spørgeskema til at undersøge Danskernes klimapolitiske holdninger og grønne adfærd. Hvis du har mulighed for at deltage, vil jeg sætte stor pris på det
11-05-2023 12:16
Kosmos
★★★★★
(5371)
Har I 7 minutter til at svare på mit spørgeskema?

- skemaet er besvaret, og spørgsmålene forekom generelt klare og relevante.

Men jeg finder det uforståeligt/kritisabelt (medmindre der foreligger et (for mig ukendt) 'skjult motiv'(?)), at du indlægger et 'faktaark' (se vedhæftning), som tilsyneladende er uden (væsentlig) betydning for besvarelsen, og som i alvorlig grad anfægter din uhildethed!


Du markedsfører således (som 'faktum'!) den voldsomt omstridte påstand om 97%(+) konsensus!

Dit postulat vedr. 'konsekvent at modbevise menneskeskabte klimaforandringer' er aldeles ude i hampen!, alene af den simple grund intet kan hverken 'bevises' eller 'modbevises' vedr. et så fysisk komplekst emne som klima.

Men vigtigst: Ingen (ved sine fulde fem) påstår jo at klimaet er totalt upåvirket af menneskelig aktivitet...k$64-spørgsmålet er derimod, hvor stor den antropogene indflydelse er, samt hvor alvorlige konsekvenser et ændret klima vil indebære

Tilknyttet billede:


Redigeret d. 11-05-2023 12:23
11-05-2023 14:55
Robert Wagner
★★★★★
(3503)
Kosmos skrev:

Du markedsfører således (som 'faktum'!) den voldsomt omstridte påstand om 97%(+) konsensus!



Voldsomt onstride faktum? Og så et link til løgnagtige klimarealister?

Til grin.


Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
11-05-2023 19:20
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Wahlen skrev:Har I 7 minutter til at svare på mit spørgeskema?

Wahlen wrote:Do you have 7 minutes to answer my questionnaire?


Der er problemer med undersøgelsen:

1) Du definerer aldrig Klima, Klimaforandringer, Klimaforsker, Drivhuseffekt, Drivhusgas[ /i] eller [i]Global Opvarmning. Jeg er klar over, at du ikke klart kan definere disse udtryk. Ingen kan. Det hele er bare en religion, og ingen religion definerer nogensinde sine vilkår.
Som sådan er alle data fra spørgsmålene, der involverer disse vilkår, ugyldige.

2) Du hopper rundt til slankekure. Hvorfor tror du, at dine kulinariske meninger er absolutte sandheder? Dine spørgsmål om kød og mad er irrelevante.

3) Er der "effekter" af klimaændringer? Hvordan kan nogen bekræfte, at "klimaet" forårsagede en ændring?

4) Du har ikke defineret dit politiske "spektrum". Hvilken side er den "dårlige" side?

5) Hvad hvis en persons højeste uddannelse er en kandidatgrad?

6) Du inkluderer ikke muligheden "Der er ingen global opvarmning og intet globalt klima. Det er alt sammen en fup rettet mod videnskabeligt analfabeter."

7) Du inkluderer ikke en mulighed "Der er ingen trussel mod planeten. Kun dumme mennesker tror, ​​at planeten er i fare."

8) Ingen brænder fossiler til brændstof, og fossiler kræver ikke brændstof. Ingen steder definerer du, hvad du mener med "fossile brændstoffer", og hvordan fossiler gælder for dit studie.

9) Du præsenterer en tabel med mange handlinger, der kan foretages. Hvorfor skulle nogen tage nogen af ​​disse handlinger. Jeg bemærker, at du ikke inkluderede "hav mere sex" eller "drik mere øl". Hvorfor ikke? Du forklarer virkelig ikke meget i denne undersøgelse.

10) Du spørger, hvad informationen om "klimaforandringer" går ud på, men ingen af ​​mulighederne er "klimaforandringer".

11) På sidste side af undersøgelsen står der, at alle oplysningerne i undersøgelsen ikke er fiktive, fordi du har fået det hele fra kilder, der kun giver fiktive oplysninger. Du bør ordne dette.



There are problems with the survey:

1) You never define Climate, Climate Change, Climate Scientist, Greenhouse Effect, Greenhouse Gas[ /i] or [i]Global Warming. I realize that you cannot clearly define these terms. Nobody can. It's all just a religion, and no religion ever defines its terms.
As such, all data from the questions involving these terms are void.

2) You jump around to diets. Why do you think your culinary opinions are absolute truths? Your questions about meat and food are irrelevant.

3) Are there "effects" of climate change? How can anyone confirm that "climate" caused a change?

4) You have not defined your political "spectrum". Which side is the "bad" side?

5) What if a person's highest education is a master's degree?

6) You don't include the option "There is no global warming and no global climate. It's all a hoax aimed at the scientifically illiterate."

7) You don't include an option "There is no threat to the planet. Only stupid people think the planet is in danger."

8) No one burns fossils for fuel and fossils do not require fuel. Nowhere do you define what you mean by "fossil fuels" and how fossils apply to your study.

9) You present a table with many actions that can be taken. Why would anyone take any of these actions. I notice you didn't include "have more sex" or "drink more beer". Why not? You really don't explain much in this study.

10) You ask what the information about "climate change" is about, but none of the options are "climate change".

11) On the last page of the survey it says that all the information in the survey is not fictitious because you have obtained it all from sources that only provide fictitious information. You should fix this.
11-05-2023 19:44
Robert Wagner
★★★★★
(3503)
IBDaMann skrev:
Bla bla bla



Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
Tilknyttet billede:





Deltag aktivt i debatten Spørgeskema om klimapolitiske holdninger:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Hjælp til svar på spørgeskema017-04-2020 18:02
Kort Spørgeskema - 10 spørgsmål, på engelsk. Please help!008-09-2016 17:14
Spørgeskema undersøgelse omkring vejret221-04-2015 20:41
Spørgeskema - Klimaændringer1119-03-2015 18:38
spørgeskema528-01-2015 14:01
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik