Husk mig
▼ Indhold

Sport og politik


Sport og politik29-06-2012 14:32
Jakob
★★★★★
(9267)
.




Den radikale kulturminister ønsker ikke at blande sport sammen med politik, så han deltog derfor i Ukraine, ikke som privatperson, men derimod som Kulturminister for at bakke op om det danske landshold indenfor den pågældende sportsgren.


Det må vist betegnes som kulturkunst på højt plan i den radikale genre "abstrakt logisk politik"..?





.
Redigeret d. 29-06-2012 14:33
03-07-2012 12:15
Jakob
★★★★★
(9267)
.




Apropos sammenblanding af sport og politik, som fører til "abstrakt logisk politik", så kan man også tænke på tidligere kuglestøder Joachim B Olsen, som nu er MF'er for Liberal Alliance.

Han nærmest råbte for åben skærm i Folketinget om socialdemokraterne på grund af deres tilknytning til fagbevægelsen: "I er korrupte..!"
Men i samme tale sagde han, at han ikke ved, om Liberal Alliance modtager økonomisk støtte fra tobaksindustrien, og det interesserer ham heller ikke.......

I politik kan det altså godt lade sig gøre at støde en kugle så hårdt forkert, at den rammer hegnet og derved sendes tilbage og rammer kasteren selv midt i panden eller måske i dette tilfælde mere sandsyligt et andet sted, hvor skaden bliver større... ups....




.
02-12-2012 20:15
Jakob
★★★★★
(9267)
.




http://www.bt.dk/politik/uffe-elbaek-efter-krisemoede-jeg-fortryder
Citat:
----------------------------------
Kulturministeren siger efter netop overstået krisemøde med Pia Kjærsgaard og Venstres Michael Aastrup Jensen, at han fortryder, han lod sit ministerium holde møder for 180.000 kroner på det sted, hvor hans mand var ansat, og han selv tidligere har siddet i bestyrelsen. Men han afviser en uvildig undersøgelse af sagen.
----------------------------------


Hvis ikke nepotisme og korruption skal blive en ny sportsgren i dansk politik, så mener jeg nok, at ministeren skal gå af og måske endda helt ud af Folketinget.
Især i disse krisetider synes jeg ikke, at der er plads til den slags "fodfejl", og slet ikke fra en ligegyldig kulturminister. Jeg mener nok endda, at hele kulturbudgettet skal beskæres kraftigt i kølvandet.
Er det for hård en dom..?

Jeg tror Finansministeren bliver temmelig pas på svar, når han skal forsvare, at han tager penge fra pensionister og sætter uskyldige arbejdsløse på gaden for at få råd sådan en klam affære.




.
03-12-2012 19:30
Jakob
★★★★★
(9267)
.




Søren Bald fra De Radikales bagland har nu sagt til DR Update, at Uffe Elbæks adfærd ligner pamperi, og han derfor næppe opfylder betingelserne for at blive opstillet til næste folketingsvalg.
Ud fra Margrethe Vestagers bløde reaktion og nedenstående kan det se ud til, at det måske er et mere generelt Radikalt problem, som han klogt tager fat i.

http://gonews.dk.msn.com/politik/zenia-stampe-forst%C3%A5r-ikke-kritik-af-elb%C3%A6k-hvad-er-der-galt-i-det
Citat:
--------------------------------------
- Uffe Elbæk har fået ørerne i maskinen for at sætte politisk fokus på et miljø, som han ser perspektiver i. Hvad er der galt i det?, skriver Zenia Stampe på sin Facebook-profil søndag.
--------------------------------------


Men da ellers en meget "spændende" debat, som regeringen nu får til at skygge for fremlæggelsen af deres folkeskolereform.




.
06-12-2012 09:18
Jakob
★★★★★
(9267)
.




Hvis Marianne Jelved bliver ny kulturminister, mon så hendes personlige håndtaskesving bliver en ny OL disciplin..?

Eller vil hun i højere grad styrke solidaritet, økologi og bæredygtighed som vigtige grundpiller i den danske kultur..?

Der kan måske være et lille håb om det sidste.
Men det mest sandsynlige er nok, at vi bare får en ny spradebasse til at blæse flere fis i en hornlygte.




.
07-12-2012 12:06
Jakob
★★★★★
(9267)
.




Hvis man dyrker en melormekultur, så får man snart en masse biller.

Man kan måske så betegne det som en "bille dille"..?

Men ved et nærmere studie kan man se en bille kravle op på ryggen af en anden bille for at pare sig, og kort tid efter går den nederste bille oplivet videre.
En sjælden gang kan det blive efterfulgt af en tredje bille, som kravler op på ryggen af den bille, som lige havde gjort det samme ved forrige.

Og så bør det måske nærmere hedde en "bi bille dille"..?

Har man f.eks. en stor regnorme regnormekultur ved siden af melormekulturen, så bliver melormekulturen forholdsvis lille, og så bør den måske nærmere hedde en "bi bi bille dille"..?

Det kan Marianne Jelved nok få styr på, så vi får fagbetegnelserne omkring kulturen på plads.


Det er måske normalt ikke så meget for en kvinde at dyrke insektavl, men hvis der skal gives støtte til de mange uøkologiske sportsforeninger, så vil det nok være god pleje af regeringsgrundlaget, hvis der kommer mere fokus på at etablere insektavlsforeninger og motivere deres arbejde for økologiske redskaber til mark og køkkenhave. Med de rigtige avlsmål opstillet kan det blive en stor sport med et godt socialt foreningsliv, og det samfundsgavnlige aspekt kan være langt større end for så meget andet, som der i dag bruges store beløb på.




.




Deltag aktivt i debatten Sport og politik:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Er Kronprinsen kun til pynt, turisme og sport..??030-05-2008 15:09
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik