Husk mig
▼ Indhold

Statistik - nyere version


Statistik - nyere version16-02-2011 11:04
Cebbe
☆☆☆☆☆
(2)
Hej. Vi er igang med en opgave om global opvarmning, og befolkningens holdninger til det.

I den anledning har vi lånt bogen "Verdens Sande Tilstand" af Bjørn Lomborg, hvor der er en meningsmåling vi godt kunne tænke os at kommenterer på. Problemet er bare, at meningsmålingen er fra 1992, og derfor tænkte vi på, om der er nogen der ved om der er lavet en nyere meningsmåling af samme art?

Meningsmålingen handler om, hvor mange procent af befolkningen i en række forskellige lande i verden, som mener klimaet er dårligt, henholdvist i regionen, landet og verden.

For dem der har læst bogen, el. har den derhjemme, er det meningsmålingen på s. 31.

- Signe, Bobby og Cebrina.

Hvis det kan være en anden hjælp, så er undersøgelsen foretaget af Riley E. Dunlap i 1992, og blev offentligtgjort under navnet: "Health of the planet" ifølge de kilder jeg har fundet, men jeg har problemer med at finde ud af om en nyere undersøgelse, eller bare tilsvarende undersøgelse, nogensinde har fundet sted.
Redigeret d. 16-02-2011 11:41
16-02-2011 16:56
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg har ikke bogen og ved derfor ikke præcis, hvad målingen belyser(?)
Men her er i hvert tilfælde nogle tal fra en serie amerikanske målinger - det kan måske hjælpe (lidt).
Redigeret d. 16-02-2011 16:58
Deltag aktivt i debatten Statistik - nyere version:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik