Husk mig
▼ Indhold

Stop madspild!


Stop madspild!03-10-2008 16:10
missmarott
☆☆☆☆☆
(1)
Vi er trætte af at være vidner til at hvert år smider hver dansker i gennemsnit 63 kilo mad i skraldespanden i stedet for at spise det - mens hvert år dør der på verdensplan ca. 6 millioner børn af sult.

Vi har startet en bevægelse som hedder Stop Spild Af Mad.

Vi er kun lige begyndt, og blandt vores mange planer skal vi producere en landsdækkende oplysningskampagne, der både maner til eftertanke og ændrer vaner hos befolkningen, således at madspild formindskes betragteligt.

Stop Spild Af Mad har allerede skabt resultater - Stop Spild Af Mad har bl.a. påvirket til at hjemløse i Mændenes Hjem i København fik glæde af god overskudsmad i sensommeren.

I kan kigge mere på vores hjemmeside: http://www.stopspildafmad.dk
Eller på facebook

- og blive en del af vores bevægelse.
03-10-2008 21:44
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Et prisværdigt tiltag! Men kunne man ikke overføre dette til andre forhold i vort massive forbrugssamfund.

Hvor ofte bør man udskifte sit samtalekøkken?

Hvor mange dit og dat beklædningsgenstande skal man købe om ugen?

Hvor mange udenlandsrejser bør man afholde årligt. (forurening fra flyrejser det er noget som rykker!)

Hvor meget bør man tilrettelægge sit for brug hen mod mere emballage?
06-10-2008 19:16
Jakob
★★★★★
(9216)
 


Aktuelt lige nu er det nok at forhøre sig, om nogle har frugttræer, som bærer mere frugt end ejeren selv kan bruge.
Jeg kender flere, som har problemer med at afsætte produktionen.


 
08-10-2008 11:34
Jakob
★★★★★
(9216)
 


Jeg har set noget om, at det er blevet stor mode at holde hund.

Hvis der med lidt kampagne kan lægges en dæmper på den dille, så vil det også gøre godt for en reduktion af kødforbruget.

Mange mener måske, at det er godt at have en hund, så den kan få resten af bøffen, og den derved ikke går til spilde.

Men den tankegang fører kun til, at der ialt skal produceres endnu mere kødfoder, fordi man enten får den dårlige vane at lave lidt ekstra til hunden, når man laver mad, eller også må man købe hundemad ved siden af, som de fleste gør.

Så vi må nok skyde de dumme køtere.  




 
Redigeret d. 08-10-2008 11:35




Deltag aktivt i debatten Stop madspild!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Madspild - et fremmedord for enlige2113-07-2022 12:51
TooGoodToGo (og madspild)124-09-2020 09:03
Artikler
Måltidskasser kan bekæmpe madspild
Selina Juul: Forbrugere kan bekæmpe madspild
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik