Husk mig
▼ Indhold

Stor Skuffelse (krydspostet fra den engelske hjemmeside)


Stor Skuffelse (krydspostet fra den engelske hjemmeside)11-10-2022 04:04
IBDaMann
★★★☆☆
(999)
Jeg læste nogle AWS (Amazon Web Services) hvidbøger for at opdatere min hukommelse om nogle løsningsprincipper ... da jeg blev meget skuffet.

I de sidste mange år hvilede AWS Solution Architect-domænet på fem søjler:

1. Operationel ekspertise
2. Sikkerhed
3. Pålidelighed
4. Ydeevne effektivitet
5. Optimering af omkostninger

Alle fem er "must know" domæner, hvis du ønsker at udvikle operationer i skyen.







... men for nylig har jeg opdaget en sjette søjle : Bæredygtighed [/ i].

Jeg syntes, det var lidt mærkeligt. De eksisterende fem søjler dækker alt. Hvad hævder de nu på en eller anden måde tidligere var udeladt, der er så afgørende, at det skal kræves viden for at bestå [i] Solutions Architect
certificeringseksamen?



"Bæredygtighed", som det viser sig, er en misvisende betegnelse. "Socialdemokratiet" er et bedre navn. Det handler om ens miljømæssige ansvar for at reducere kulstofemissioner ... til cloud computing! AWS definerer " Bæredygtighed " som at udføre nuværende arbejdsbyrder uden at gå på kompromis med ressourcer til fremtidige generationer. Deres hvidbog refererer til FN, fordi der ikke er nogen højere myndighed:

FN's Verdenskommission for Miljø og Udvikling definerer bæredygtig udvikling som "udvikling, der opfylder nutidens behov uden at gå på kompromis med fremtidige generationers evne til at opfylde deres egne behov."


https://docs.aws.amazon.com/wellarchitected/latest/sustainability-pillar/sustainability-pillar.html

Denne særlige "søjle" er for ny til, at der kan være billeder på internettet. Da jeg læste hvidbogen Bæredygtighed , indså jeg, at der også var en strategisk markedsføringsvinkel derinde. AWS definerer tre " scopes " af kulstofemissioner (se nedenfor). Selvfølgelig falder alle emissioner fra menneskelig AWS-aktivitet ind under scope 3, den mest bæredygtige for vores miljø, så AWS-brugere kan føle sig godt tilpas med deres miljøbevidste beslutning om at migrere operationer til AWS og redde planeten for fremtidige generationer.

Omfang 1: Alle direkte emissioner fra en organisations aktiviteter eller under dens kontrol. For eksempel brændstofforbrænding af datacenter backup generatorer.

Omfang 2: Indirekte emissioner fra elektricitet købt og brugt til at drive datacentre og andre faciliteter. For eksempel emissioner fra kommerciel elproduktion.

Omfang 3: Alle andre indirekte emissioner fra en organisations aktiviteter fra kilder, som den ikke kontrollerer. AWS-eksempler inkluderer emissioner relateret til datacenterkonstruktion og fremstilling og transport af it-hardware implementeret i datacentre.


Please Watch This Very Brief Video

Jeg troede, jeg havde set/hørt det hele.
Redigeret d. 11-10-2022 04:07
Deltag aktivt i debatten Stor Skuffelse (krydspostet fra den engelske hjemmeside):

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Min Hjemmeside2015-11-2023 23:51
Kritik af DMI's hjemmeside529-03-2022 21:36
Carbonbrief - facebook og hjemmeside727-12-2020 08:15
Feedback til hjemmeside023-04-2018 21:16
Hjemmeside/server/link?606-06-2009 18:17
NyhederDato
Ny skrotningsordning sendte hjemmeside i sort02-03-2010 23:01
Ny hjemmeside: Betal for din transport-CO206-02-2009 10:33
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik