Husk mig
▼ Indhold

Strategi for centralvarmeanlæg

Side 4 af 4<<<234
30-12-2024 22:38
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Når der går politik i en sag, så går fornuften ud. Det har vi set så ofte.
30-12-2024 23:08
delphiProfilbillede★★★★★
(7683)
Jørgen Petersen skrev:
Når der går politik i en sag, så går fornuften ud. Det har vi set så ofte.

Ja vi lever i en bananrepublik hvor politikere og statsadministrationen efter forgodtbefindende kan gøre hvad det passer dem.
Svend Auken og den daværende energiminister (anker jørgensen) Poul Nielsen ønskede naturgasnettet og manipulere de samfundsøkonomiske værdier groft, og embedsværket i Statsadministrationen står klar til at føre vanviddet ud i livet velvidende at det går galt. Dels omkring omkostningen til at lave nettet, men også hvor mange der ville tilslutte sig nettet, var groft manipuleret.
Da omkostningerne sidst i 80'erne eksploderer til det 3-dobelte eller til 30 mia. så laver man en ny gang manipuleringer for at få politisk dækning til at fuldføre vanviddet. Og gasnettet ender med at koste 60 mia. og tilslutningen er langt fra tilfredsstillende.
Først i 90'erne så laver man en ny gang svindel og bedrag med naturgaskraftværkerne med alt for, optimistiske priser på gas og strøm og endelig tabet i ledningsnettet som var alt for optimistisk. Fuldstændig bevidst og alle alarmklokker overhøres, som i Dokumentaren.
Redigeret d. 30-12-2024 23:09
31-12-2024 02:13
Jakob
★★★★★
(9787)
­

delphi skrev:
Man gjorde og gør bevidst det modsatte https://www.youtube.com/watch?v=BZjc5YfXqxo&t=3s for at opføre sig mere inkompetent og ødsle mere med energi, skatteydernes og forbrugernes penge.

Midt i alt dit brok og din hjælp til at afspore emnet (du burde være stor nok til at starte en tråd med en relevant overskrift til det, du har på hjerte. Hvad med "Dansk energipolitik ramt af delphis syndflod". Jeg skal nok hjælpe! lol ), så vil jeg alligevel sige tak for dette link.

Det gør mig endnu engang så lykkelig for mit centralvarmeanlæg.

Det er på mange måder forældet og ikke alt for smart konstrueret, men det er mit, og jeg vælger selv energikilder.
Der er ingen lås på noget, jeg kan kaste isenkram på lossepladsen og købe nyt, næsten som det passer mig, og jeg skal ikke betale rumafgift, så der er fuld valuta for pengene, hvis jeg skuer ned. Umm... det' båe dejly.!

Fjernvarme er stadig en risikobetonet affære, som giver mig både økonomisk og teknisk klaustrofobi, som jeg ikke forstår, at så mange borgere ønsker.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/flemming-skiftede-gas-ud-med-fjernvarme-spare-penge-men-i-stedet-blev-det-dyrere

Det er også lidt sjovt for mig at se der, hvor det går bedst, har de valgt en hybrid løsning, som jeg også har på centralvarmen:
https://www.dr.dk/nyheder/indland/prisen-paa-fjernvarme-stiger-men-i-grindsted-luner-kunderne-sig-ved-konstant-lave

Min strategi for centralvarmeanlæg styrer for vildt.

Og min MX-Linux computer styrer stabilt som en drøm, der altid kan tilføjes et nyt kapitel. Det er kræs for kendere! Den styrer, så jeg bruger mest af den billigste strøm, og efter installationen har jeg erfaret, at styring af cirkulationspumper på mit anlæg kan tilføje store uforudsete besparelser til gavn for min pengepung og Ukraine.

­
31-12-2024 07:51
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Hele energi-politikken er præget af ideologi, og ikke af sund fornuft.
31-12-2024 15:36
Robert Wagner
★★★★★
(4778)
Jørgen Petersen skrev:
Hele energi-politikken er præget af ideologi, og ikke af sund fornuft.

Siger manden der blottet for al sund fornuft...

Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
31-12-2024 16:46
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Jeg kan da bl.a. se, at CO2- og klimaproblemet kun er et bagatel-problem, hvis det i det hele taget kan betragtes som et problem.
Side 4 af 4<<<234

Deltag aktivt i debatten Strategi for centralvarmeanlæg:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Strategi for varmepumper mv.1602-01-2025 18:21
En ny strategi for Arktis.223-08-2011 18:36
Strategi for topmødedemonstrationer..?319-11-2009 16:17
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik