Husk mig
▼ Indhold

Studer GRACE's bidrag til forståelse af klimaændringer - nyskabende artikel


Studer GRACE's bidrag til forståelse af klimaændringer - nyskabende artikel16-09-2020 07:57
kfl
★★★★★
(2167)
GRACE's bidrag til forståelse af klimaændringer
GRACE satellitterne har været epokegørende med den detaljerede måling af massefordeling på Jorden, idet de har løst flere mysterier. Det er derfor min anbefaling, at man begynder at studere resultaterne fra GRACE. Der drejer både om vandstanden i verdenshavene, afsmeltning af Grønland og Antarktis, udbredelsen af tørke.

Alt dette er omtalt i en lang artikel Contributions of GRACE to understanding climate change. Den er så omfattende, at men er nødt til kun at læse udvalgte del.

Her preface google oversat:

Tidsopløst satellitgravimetri har revolutioneret forståelsen af massetransport i Jordens system. Siden 2002 har Gravity Recovery and Climate Experiment (GRACE) muliggjort overvågning af terrestrisk vandcyklus, isbalance og gletsjermassebalance, havniveauændring og havbundstrykvariationer og forståelse af reaktioner på ændringer i det globale klimasystem. Oprindeligt et banebrydende eksperiment med geodesi, de tidsvariable observationer er modnet til pålidelige massetransportprodukter, hvilket muliggør vurdering og prognose af en række vigtige klimatendenser og forbedrer serviceapplikationer såsom U.S.Tørke Monitor. Med den vellykkede lancering af GRACE Follow-On-missionen er en multi-decad-registrering af massevariabilitet i jordsystemet inden for rækkevidde.


Her et eksempel på, hvad der står i artiklen:



Global representation of trends and variability in ice and water mass recovered by GRACE over 15 years. a, the trend maps over Antarctica, Greenland and the part of the Arctic mainly represent changes in ice mass. b, the trend map mainly represents changes in the terrestrial water storage, as well as large trends due to glacier ice loss from continental areas, such as Alaska, Patagonia, Arctic Canada, etc.. The trends of the terrestrial water storage are partially related to climate variability causing floods and droughts, but also reflect e.g. long-term changes in groundwater depletion by human activity. c, standard deviation of the ocean bottom pressure obtained as the sum of mainly high resolution information of the ocean background model used in the GRACE data processing plus corrections of the background model from GRACE107,which are particularly relevant in the southern oceans and the Arctic Ocean4. From the color scale on the plots a, b, the red colors represent mass loss and the blue represents mass gain. In plot c, the color scales represent variability with the highest variability shown by the red colors. The data source is CSR RL05M4 Mascons. A glacial-isostatic adjustment (GIA) correction124 has been subtracted in a and b. Details on the data shown are presented in Additional information.

Her er noget om Grønland og Antarktis:




GRACE observations of mass change of the Polar ice sheets between April 2002 and June 2017. Annual mass balance of the a, Greenland Ice Sheet and the b, Antarctic Ice Sheet. Time series of mass change of the, c, Greenland Ice Sheet and the, d, Antarctic Ice Sheet (black), as well as the region of the Amundsen Sea Embayment only (red). Updated from Sasgen et al.18,125. The data source is CSR RL05. Details on the data shown are presented in Additional information

Her grafer vedr. vandstanden i verdenshavene:


Global mean sea-level (GMSL) observed with satellite altimetry, GRACE and Argo floats for the time period 2005 until end of 2016. Shown are the observed sea-level change from altimetry (black) and the total sea-level change (blue) calculated as the sum of the mass (orange) and volume (red) components. The ocean mass changes are recovered with GRACE, temperature-driven volume (thermosteric) changes are estimated from Argo floats. The black line shows the sum of the mass and volume changes. The values represent three-month (seasonal means), i.e. January, February March; April, May, June; July, August, September; October, November, December. Updated from Chambers 92. Details on the data shown are presented in Additional information.


Jeg vil specielt anbefale Klimarealisteren, CEPOS og Liberal Alliance, herunder Frank Lanser, Jens Morten Hansen, Ole Humlum, John Niclasen etc, at læse artiklen, men på grund af deres politisk blokering , er det næppe sandsynlig, at de vil gøre det.

Det vil specielt gøre ondt på John Niclasen, der igen og igen mopper personer, der ikke mener det samme som han selv. Hans påstande om afsmeltning af Grønland og Antarktis vil lige så stille smelte væk.....


KFL
Vær skeptisk over for skeptikerne.... Det er der grund til.
Redigeret d. 16-09-2020 08:00
28-09-2020 16:43
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2592)
kfl skrev:
Jeg vil specielt anbefale Klimarealisteren, CEPOS og Liberal Alliance, herunder Frank Lanser, Jens Morten Hansen, Ole Humlum, John Niclasen etc, at læse artiklen, men på grund af deres politisk blokering , er det næppe sandsynlig, at de vil gøre det.


Og hvor er beviset for at den globale opvarmning er årsagen til disse målinger? CO2's varme skal ramme over alt, og ikke bare et bestemt sted i Antarktisk.

Og hvordan adskiller man indsynkningen/stigningen i undergrunden fra isens masse?

Og hvor er beviset for at CO2 er årsagen til disse målinger?

Og hvor er beviset for at CO2-afgifter kan ændre på disse målinger?

Jeg kan ikke finde det. Måske er jeg klima-blind?
28-09-2020 17:54
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jeg kan ikke finde det. Måske er jeg klima-blind?


Du mangler den religiøse dogmatisme, der følger med hysteriet omkring global opvarmning..




Deltag aktivt i debatten Studer GRACE's bidrag til forståelse af klimaændringer - nyskabende artikel:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
De norske klimarealister forståelse af drivhusgasser eller mangel på3025-12-2020 14:16
De norske klimarealister forståelse af drivhusgasser eller mangel på samme4924-12-2020 16:32
Bill Gates og FN - En artikel med bid i524-08-2019 08:10
Franks og Jens Olaf Pepke Pedersens "artikel" i Energy & Environment13420-04-2019 20:09
Artikel: CO2's levetid i atmosfæren er kun 5,4 år612-08-2013 23:59
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik