Tårnhøje elpriser11-12-2024 14:51 | |
Jørgen Petersen★★★★★ (5960) |
Tårnhøje elpriser onsdag eftermiddag. Det er jo vanvittigt. Det er mangel på vedvarende energi som sol og vind, der giver høje elpriser ikke bare i Danmark, men flere steder i Europa. Læs selv: https://www.euroinvestor.dk/privatoekonomi/taarnhoeje-elpriser-onsdag-eftermiddag-det-er-jo-vanvittigt |
12-12-2024 01:15 | |
Kosmos★★★★★ (5440) |
Tårnhøje elpriser onsdag eftermiddag. Det er jo vanvittigt - og højere torsdag: Endnu mere vanvittigt! |
12-12-2024 11:52 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Vi bør glæde os over svingende elpriser. De høje elpriser nu er et bevis på, at vi normalt har meget lave elpriser grundet VE. Et par dyre uger om året betyder ikke noget i det store billede især ikke for mennesker, som har evne og vilje til at tilpasse sig. |
12-12-2024 13:51 | |
I Europa her under Danmark har vi meget høje el-priser. Se selv: https://www.globalpetrolprices.com/map/electricity_average/ |
13-12-2024 20:29 | |
Euro★★★☆☆ (972) |
Vores samfund er styret af bedragere, men jeg har en fornemmelse af, at din verden har NOTHING GOOD at bringe til denne verden! Hvad er det du vil udbrede? Energi der koster 20 øre at producere, som din KLAN alligevel kræver 3 kr. for hos forbrugeren? Hvad har du tænkt dig at vi skal tænke om dig din skide rotte!!! |
13-12-2024 20:51 | |
Oildriller1★☆☆☆☆ (135) |
Euro skrev: Havde ellers en fornemmelse af at du havde fat i noget af det rigtige da du 15 minutter tidligere, i en anden tråd, appellerede til forståelse og henholdenhed. Nu er vi tilbage til "din skide rotte".....! Er det et ekkokammer der bliver efterspurgt - så bør vi som kritikere da så absolut blive sendt på porten. Så kan "diskussionen" da forløbe fredfyldt. |
13-12-2024 20:59 | |
Først og fremmest skal vi have mere ærlighed om hvad der er store og alvorlige problemer, og hvad der ikke er er. Her er der i den grad sket manipulation, fordrejning og blevet fremsat løgnagtige påstande. Et bagatel-problem er således blevet blæst op som om det var verdens undergang. Eksempelvis har jeg lige i nyhederne set et indslags om stormflodssikring med mere. Her blev den stormflod, som vi havde sidste efterår blæst op som om den var helt unormal og helt ekstraordinær. Det er den ikke. Vandstanden var kun på 2,16 meter over det normale. I 1872 havde vi en stormflod med en vandstand på 3 meter over det normale i Østersø-området. Mange folk er således skræmt fra vid og sans uden grund. |
13-12-2024 21:04 | |
Euro★★★☆☆ (972) |
Jeg har ikke noget imod sort energi, men jeg har noget imod at folk der arbejder for sort energi, laver contraband actions mod clean energy fordi de ser det som en trussel mod deres oprindelige egensidige kontrol. Verden er ved at ændre sig og det må alle vænne sig til...sådan er det bare... |
13-12-2024 21:07 | |
CO2 er et livsvigtigt plantenæringsstof, og mere af det i atmosfæren får denne klode til at blive mere grøn og frodig.
Tilknyttet billede: |
13-12-2024 21:23 | |
Oildriller1★☆☆☆☆ (135) |
Oildriller1 skrev:Euro skrev: Ja, nu så desperat at jeg er nødt til at citere mig selv. Men jeg synes dit svar bør være ret fundamentalt og retningsgivende for diskussionen på dette forum. Har altid betragtet dig som en hæderlig figur med mange gode bidrag til fornyelse af debatten. Men er dit tidligere opslag "din skide rotte" en indikator for hvorledes debatten bør foregå - er alt vist givet på forhånd! |
13-12-2024 21:23 | |
Oildriller1★☆☆☆☆ (135) |
Oildriller1 skrev:Euro skrev: Ja, nu så desperat at jeg er nødt til at citere mig selv. Men jeg synes dit svar bør være ret fundamentalt og retningsgivende for diskussionen på dette forum. Har altid betragtet dig som en hæderlig figur med mange gode bidrag til fornyelse af debatten. Men er dit tidligere opslag "din skide rotte" en indikator for hvorledes debatten bør foregå - er alt vist givet på forhånd! |
13-12-2024 21:30 | |
Euro har svært ved at indse, at han er blevet løjet for og manipuleret med igennem mange år. Derfor reagerer han så voldsomt, når han bliver konfronteret med de hårde kendsgerninger. |
13-12-2024 21:32 | |
Euro★★★☆☆ (972) |
Ja men oildriller, er du uenig i at man kan vha gas producere en kwt til under 0,30kr. selv om den sælges til 3kr./kwt? Er det virkeligt helt urimeligt at jeg betegner de der udnytter andre som værende rotter, i think not. Du kan leve i din bedste tro, men når du og alle andre dør, så møder i virkeligheden...så håber jeg at i har levet for alles bedste... |
13-12-2024 21:42 | |
Det er fuldstændigt ligegyldigt, hvad det koster at producere el via gas i rene brændstofsudgifter. Man skal bruge noget dyr apparatur, som kun kan bruges et begrænset antal timer pr. år. Forrentningen og afskrivningerne på dette apparatur banker prisen op. |
13-12-2024 21:55 | |
Oildriller1★☆☆☆☆ (135) |
Euro skrev: Jeg er bestemt ikke uenig at der sidder selskaber rundt omkring og skummer fløden af en irrationel og forhastet såkaldt "grøn omstilling". Jeg ved til gengæld også at for 10-15 år siden, hvor vi stadig havde kulkraft værker og en sund energi infrastruktur - der skulle vi ikke bekymre os om hvornår vi brugte strømmen, ej heller forholde os til galoperende fjernvarmepriser, hvilket igen fører til den inflation som hele Europa er fanget i. Jeg forventer blot at alle vælgere bliver bekendtgjort med den omkostning som et 50-70 % CO2 neutralt samfund bliver i sidste ende. Lad dog være med at fortsætte retorikken om Ukraine og unødvendige afgifter, når sandheden er et ideologisk forehavende med klimaet som argument og dermed et bevidst valg, hvor befolkningen bliver holdt i mørket og iøvrigt for nar. Lad befolkningen selv tage stilling på et oplyst grundlag! |
13-12-2024 22:01 | |
Problemet er bare at befolkningen får ikke et oplyst grundlag at træffe beslutningerne på. Vi er så indoktrineret med angst for GW, og de deraf følgende politisk korrekte holdninger, at sober information ikke kan kommer frem. |
13-12-2024 22:14 | |
Euro★★★☆☆ (972) |
Jørgen, jeg tror problemet ligger i, at vores regering prøver at tegne fremtiden på en måde, hvor vores regering altid vil tjene penge på omstillingen, og kan de ikke det, så må vi ikke få omstilling... Det er bare sådan det ser ud...er jeg helt gal på den...? |
13-12-2024 22:15 | |
Ja du er helt galt på den. Du forstår ikke de store problemer som ustabil el-produktion fra sol og vind skaber. Og hvad det koster at løse disse problemer. |
13-12-2024 22:23 | |
Euro★★★☆☆ (972) |
Jørgen, jeg tror ikke du helt forstår, at forskellige former for energi hele tiden leverer til energinettet, det er ikke et problem at modtage el fra vindmøller, men når den ikke er der, skal der være andet klar. Dvs. ca. 12 timer dagligt skal vi have energi fra anden kraft. Tilsyneladende kræverman 500% højere pris for at levere i de 12 timer i gennemsnit, og så må man jo finde en måde at eliminere den trussel mod markedet på. Det kan ikke være anderledes.... |
13-12-2024 22:33 | |
Du forstår ikke problemerne, her under hvor bekosteligt det er at lave den nødvendig backup-kapacitet. |
13-12-2024 22:39 | |
Oildriller1★☆☆☆☆ (135) |
Euro skrev: Akkurat! Vi mangler nu et alternativ. Deraf den forhastede "grønne omstilling". Men oplys dog befolkningen om hvad bundlinjen viser. Så kan alle træffe deres valg på et oplyst grundlag - men igen, det regnestykke får vi nok aldrig at se. Ideologien driver i øjeblikket værket - om 50 år vil kommende generationer tage sig til hovedet og tænke - Hva' fanden foregik der lige der! |
13-12-2024 23:06 | |
Euro★★★☆☆ (972) |
Vi har jo hele tiden haft kapaciteten, men når nogle aktører ser sig udmanøvret, og kun søger at maksimere sin profit mest muligt, så må staten overtage og sikre en levering der kan 100% erstatte det man mangler når man taber denne leverandør... Man taber gamle leverandører, og man får nye, sådan er det bare... |
14-12-2024 08:29 | |
Staten har aldrig været god til at drive virksomhed. Og det vil den heller ikke være i fremtiden. Problemer er at du ikke er ærlig over for dig selv. Du forestiller dig at der er nogle profitmagere som skummer fløden. Men du kan ikke påvise hvem de er. Alle regnskaber her i landet er frit tilgængelige via Erhvervs og Selskabsstyrelsen. Du forstår heller problemet med, at det er vanvittigt dyrt at have en masse backup-kapacitet stående, som kun skal bruges et begrænset antal timer pr. år. Hvis nogen kunne gøre det billigere, så var det gjort. Det er et frit marked vi operer i. Problemet er videre at din ideologi spænder ben for en objektiv forståelse af problemerne med den ustabile el-forsyning via sol og vind. |
Debatter | Svar | Seneste indlæg |
Hvad gør i andre ved de stigende elpriser | 1 | 04-10-2022 09:55 |
Elpriser på himmelflugt | 11 | 07-03-2012 01:12 |