Husk mig
▼ Indhold

The Good Climate Gates..?


The Good Climate Gates..?13-02-2010 11:31
Jakob
★★★★★
(9256)
.




Jeg hørte engang i nyhederne, at Bill Gates havde bevilget penge til bekæmpelse af overbefolkning.
Det fandt jeg meget glædeligt, fordi det vil være til gavn for klima, natur og forbrug af råstoffer osv.
Men efter en del søgning er det kun lykkedes mig at finde denne lille bekræftelse på det:

http://findarticles.com/p/articles/mi_m1571/is_16_15/ai_54543048/
Citat:
-------------------
Microsoft tycoon Bill Gates and his wife, Melinda, were giving billions of dollars to curb world population.
-------------------



Men så ser jeg også dette:



http://newz.dk/bill-og-melinda-gates-fonden-donerer-10-milliarder-dollars-til-vaccinationer
Citat:
-------------------
1. feb. 2010 20:02Bill and Melinda Gates Foundation vil donere 10 milliarder dollars over de næste 10 år til vacciner til verdens fattigste lande.

Det er målet i perioden 2010-2019 at redde over 8 millioner børneliv under 5 år, heraf størstedelen fra lungebetændelse og diarré (7,6 mio), men også malaria (1,1 mio).

Fonden har siden sin begyndelse i 1994 doneret 4,5 milliarder dollars til samme formål, men intensiverer nu planerne
-------------------



Det virker modstridende.



Og når det målrettet angår klimaet, så ser det ud til, at han støtter symptombehandling frem for årsagsbehandling:


http://ing.dk/artikel/106247-verdens-rigeste-mand-har-smidt-20-mio-kr-i-klima-manipulation
Citat:
------------------
Klima-manipulation, også kaldet geoengineering, har fået støttepenge af verdens rigeste mand, Bill Gates, siden 2007, viser oplysninger fra Science Insider.

I alt har Bill Gates brugt 20 millioner kroner af egen lomme til at støtte projekter, der blandt også har omfattet hvide skyer over oceanerne, teknikker til filtrering af CO2 i atmosfæren og metoder til at reflektere solens stråler i stratosfæren.
------------------


Det er ikke op til mig at bestemme, hvad verdens rigeste mennesker bruger deres penge til. Men det kan da godt pirre min nysgerrighed lidt, når jeg ser penge doneret til højre og venstre, uden jeg tydeligt kan se en overordnet gavnlig effekt.




Hvad mener du, at Bill Gates og andre meget rige mennesker vil gøre af godt eller skidt for verdens klima og økosystemer med deres mange penge..?




.
RE: ER DET GODT AT VÆRE GOD?19-03-2010 21:12
johannes lassen
☆☆☆☆☆
(2)
Er det godt at være god?

Under Klimakonferencen overvældedes vi af historier om mennesker, hvis livsgrundlag bliver ødelagt af havstigning, orkaner, tørke eller regnskyl.
Der er massive flygtningeproblemer og dødsfald på vej. Vi får ondt af de mennesker og sender et par hundrede til Folkekirkens Nødhjælp og skruer lidt ned for varmen.
De pågældende landes regeringer anklager den vestlige civilisation for at have forårsaget miseren ved at brænde kul og olie af gennem et par hundrede år.
Som vesterlænding føler man sig ramt. Der er jo noget om det. Det er den teknologi, som er vores civilisation og basis, som påvirker klimaet.
Men det er jo også en teknologi, som alle andre efterstræber og drager nytte af.
Vores rigdom skyldes vores videnskab, som gav os dampmaskinen, telefonen, elektricitet, flyvemaskinen, datamaten o.s.v. Rigdommen har frigjort kræfter til yderligere forskning og opfindelser.
I løbet af de sidste 50 år har vestlige opfindelser indenfor medicin og hygiejne spredt sig over hele kloden. Utallige idealistiske organisationer har vaccineret mod tropesygdomme og hjulpet med rent vand og andre menneskevenlige tiltag, og de vestlige regeringer har finansieret store sundhedskampagner i u-landene.
Men det har medført, at befolkningen på Jorden er tredoblet, siden jeg gik i skole. Og det er da klart, at hvis en befolkning, som lever direkte af jordens grøde, tredobles, vil den øgede befolkning blive trængt ud i arealer, som man ikke tidligere har anset som attraktive eller fornuftige at udnytte, såsom sumpe, skove og tørre områder. Den har været nødt til at fælde skov og mangrove for at få agerjord. Træfældningerne medfører oversvømmelser i floddeltaerne og påvirker klimaet.
Samtidig bliver nomadekulturer og jæger- og samlerkulturer fortrængt og forsvinder sammen med talrige dyrearter, som også har ret til at være her.

Bibelordene om at vi skal opfylde Jorden og gøre den os underdanig trænger til kritisk vurdering. For vores egen skyld.

Venlig hilsen
Johannes Lassen
RE: Bill Gates 5 mia. til vaccinationer19-03-2010 21:19
johannes lassen
☆☆☆☆☆
(2)
Er det smukt og positivt at redde et barn fra døden uden samtidig at sikre barnet mad, husly, vand og skolegang?
19-03-2010 23:56
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
@Johannes Lassen

Der er megen tvivl om hvad Bill Gates egentlig har gang i med sit vaccinations-program.

http://www.lifesitenews.com/ldn/2010/mar/10030810.html

>>Because the quantity of CO2 emitted is related to the human population, Gates briefly mentioned means to reduce the projected world population, including "reproductive health services" - abortion and contraception - as well as vaccines.

"Now if we do a really great job on new vaccines, health care, reproductive health services, we lower that by perhaps 10 or 15 percent," he said.

Gates is well-known for funding pro-abortion population control measures - but Gates' vaccine reference immediately launched speculation regarding the use such drugs to disseminate sterilizing agents on a large scale. <<




Deltag aktivt i debatten The Good Climate Gates..?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
US-Kongres og Bill Gates Finansierer NOAAs nu Mainstream Chemtrailing/SRM029-01-2020 20:39
Bill Gates og FN - En artikel med bid i524-08-2019 08:10
NyhederDato
Bill Gates ind i klimakampen med atomkraft15-02-2010 09:48
Olie fra alger? – Bill Gates tror på det23-09-2008 07:26
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik