Husk mig
▼ Indhold

Thornings tale ved Global Green Growth


Thornings tale ved Global Green Growth17-10-2011 14:56
Ljb
☆☆☆☆☆
(4)
Se Helle Thornings debut på den internationale scene ved Global Green Growth: http://jyskebank.tv/013184088781950/danish-pm-helle-thorning-schmidt-welcomes-the-world-full-speech
Redigeret d. 17-10-2011 14:57
17-10-2011 16:32
Mikkel R
★★★☆☆
(570)
Spam?

...fås på dåse - og nu også her??


4 indlæg fra profilen uden andet end henvisning til jyskebank.tv. Ingen uddybende kommentarer, ingen reflektion, intet om hvad det specifikt er af relevans.... ingen tegn på nogen som helst kritisk stillingstagen.... intet... altså udover et stort cyberskilt med skriften "kom her og se!!!".

Ikke fan af greenwash eller anden form for pr-"washing"


Hvad mener Branner og andre brugere? Er det ok med sådanne "reklame"-poster?
Bør de ikke som minimum ryge ned i en af kategorierne under løst-og-fast kategorien når der intet konkret kød er på indlægene?

Bare nysgerrig.

Mvh.
Mikkel
17-10-2011 18:50
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Mikkel

Nu har jeg selv fravalgt lyd på min PC, så PC-tv er lidt svært at forholde sig til - men måske du selv kunne sætte lidt "krop" på tv-indslaget.

Jeg er generelt taknemmelig for, når andre henleder min opmærksomhed på noget, som kunne have min interesse, og jeg bruger også selv det med kun at henvise til artikler mv. uden absolut at skulle kommentere dem hver gang.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
17-10-2011 19:54
Kosmos
★★★★★
(5369)
Bør de ikke som minimum ryge ned i en af kategorierne under løst-og-fast kategorien når der intet konkret kød er på indlægene?

- jovist, så ganske afgjort efter min mening!: Dette forum skal befordre klimadebat - ikke blot 'agere reklamesøjle' for diverse lobby-virksomhed; så 'løst-og-fast' lyder som rette kategori, såfremt 'profilen' ingen ønsker har om at engagere sig i klimadebat.
17-10-2011 21:55
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Mikkel R skrev:
Hvad mener Branner og andre brugere? Er det ok med sådanne "reklame"-poster?
Bør de ikke som minimum ryge ned i en af kategorierne under løst-og-fast kategorien når der intet konkret kød er på indlægene?

Jeg må hellere tage ansvaret for disse tråde. Har nemlig selv over mail sagt god for, at jyskebank.tv kunne lægge et indlæg ind med link til klimarelevant video.

Men må hellere sige: Ikke flere nye tråde nu!

Det er svært, for det er jo egentlig relevant nok med et link til statsministerens tale om grøn vækst - især hvis emnet efterfølgende debatteres.

Og ligeledes er interviewet med John Zysman da et spændende oplæg til debat.
Jeg må faktisk sige, at denne for mig ellers ukendte tv-station overrasker positivt med sin satsning på klima- og energiområdet. Dog uden jeg har haft tid til for alvor at sætte mig ind i produktionerne...

Så synes ikke, det som sådan hører til under Løst og fast, som jo er lavet til emner, der ikke handler om klima (den med "copenhagenize" er dog røget derned nu...). Som Boe skriver, er der også andre brugere, der nøjes med at lægge links op. Det synes jeg grundlæggende er ok, for det kan være med til at starte nye debatter. Det er dog altid godt lige at knytte et par personlige betragtninger til henvisningen!
Og selvfølgelig skal man være på vagt, når der er markedsføring involveret. Derfor: Ikke flere jyskebank-opslag nu, med mindre der er tale om deciderede debatindlæg, hvor brugeren er indstillet på at deltage med opfølgende svar.
29-10-2013 00:13
Kosmos
★★★★★
(5369)
Interessante betragtninger vedr. FNs 'grønne klimafond':

I offer this as context for what I found when I got to wondering what had happened to the United Nations "Green Climate Fund". You may recall that the Green Climate Fund was set up by the UN as the only result of the recent Rio de Janeiro Cancun conference on climate idiocy. When the Fund is going full throttle, it is supposed to disburse no less than $200 billion ($200,000,000,000) dollars each and every year to the developing countries.

It turns out that, unlike those of us skeptics who are falsely accused of receiving big bucks from big oil, the "Green Climate Fund" has already raked in millions of dollars to spend on fighting the evil forces of carbon. They have a catchy slogan, viz: "The urgency and seriousness of climate change call for ambition in financing adaptation and mitigation". Ambition in financing? What's not to like?...
05-11-2013 13:44
Peder123
☆☆☆☆☆
(2)
Global Green Growth og nu også Helle Thorning... Gad vide om der ikke er andre politikere end Løkke, der har haft fingrene nede i klimakagadåsen?
05-11-2013 14:08
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Peder123 skrev:
Global Green Growth og nu også Helle Thorning... Gad vide om der ikke er andre politikere end Løkke, der har haft fingrene nede i klimakagadåsen?


Lige bort set fra, at det er 2 forskellige NGO'er.

GGGI med LLR som formand og CFB som bestyrelsesmedlem

GGGF - der er en ren dansk NGO.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
05-11-2013 22:36
Peder123
☆☆☆☆☆
(2)
Så vidt jeg kan læse, så har GGGI da været med til at stifte GGGF. Tror der er nogle overlap her.

Læs mere om 3GF - på 3GI's hjemmeside! - her: http://gggi.org/global-green-growth-forum/.
05-11-2013 23:42
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Peder123 skrev:
Så vidt jeg kan læse, så har GGGI da været med til at stifte GGGF. Tror der er nogle overlap her.

Læs mere om 3GF - på 3GI's hjemmeside! - her: http://gggi.org/global-green-growth-forum/.


3GI og 3GF samarbejder bla. om mødet i København, men det er 2 selvstændige foreninger.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
07-11-2013 17:47
Magnus Hansen
☆☆☆☆☆
(38)
Peder123 skrev:
Global Green Growth og nu også Helle Thorning... Gad vide om der ikke er andre politikere end Løkke, der har haft fingrene nede i klimakagadåsen?


Flot at du kan komme med udokumenterede påstande/beskyldninger.

Argumentet: Det hedder noget med klima og green growth, så må det nok være korrupt alt sammen. Eller hvad?

Efter COP15 troede man faktisk ikke at det var muligt for Lars Løkke kunne skade klimasagen mere. Indtil man så, at hans flyverier kunne tilsmudse hele den grønne dagsorden. Trist.




Deltag aktivt i debatten Thornings tale ved Global Green Growth:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik