Husk mig
▼ Indhold

Til de unge: Husk at stemme..!


Til de unge: Husk at stemme..!18-11-2017 10:30
Jakob
★★★★★
(9265)
­





Det er vel ganske tydeligt, så det burde ikke være nødvendigt at skrive det. Men de mennesker, som i dag er gamle, tilhører for de flestes vedkommende generation "vi tog det hele, fordi vi kunne", og enten vil de ikke erkende de enorme problemer, som de er ansvarlige for, eller også er de ligeglade, fordi de selv snart skal herfra.
Og den voksne generation hedder "vi vil også have det hele, og vi er heldigvis smartere til at pine den sidste saft ud af frugten".
Det er dybt sørgeligt, men jeg tror desværre, at det for flertallet er sandt, og det betyder, at det bliver de unge, som skal rydde op efter de gamles fest, og de kommer til at lide under et ubetaleligt økologisk underslæb mange generationer frem.
Har jeg ret, så burde valgretten af hensyn til verdens fremtid sættes ned til max. 12 år og fratages alle ældre over 55 år.
Og nej, det er ikke tilstrækkeligt, at enhver i forvejen ved, at et stort flertal af de unge går ind for aktiv dødshjælp.




Er du ung, så husk at stemme..!





­
­
18-11-2017 15:24
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Jeg ser det ganske omvendt!

Den voksne/ældre generation byggede og skabte det hele! (Velfærd, fremskridt osv.)

Den unge generation er i gang med at destruere det hele!
-Så deres børn engang skal til at rydde op efter den "tabte generation". Det er arven den næste generation får serveret.

Vi ser tydelige tegn på denne tilbagegang.
Denne tabte generation, bruger løs, kritiserer industri og initiativ, og har ingen ambitioner om et bedre samfund..
Ingen unge gider arbejde hårdt, alt skal betales af staten, og uddviklingen(specielt energi/produktion) skal bombes tilbage til den kolde middelalder.
Selv folkepensionen forsvinder snart. Der er næsten brugt op af midlerne, og hver person skal derfor snart sørge for sig selv i alderdommen.. De kloge ældre ser dette, og er i gang med at lægge tilside.

Denne ungdommelige negative udvikling er et resultat af, at velfærds-samfundet har "ordnet" alt for børnene, og de er derfor ude af stand til at fortsætte det hårde arbejde, som generationer før dem har opbygget, og opsparet.

-Valg- retten/alderen bør logisk sættes op til 30 år.
Børnemagt er en død fisk fra 1970'erne.

"Gi' mig- gi'mig" generationen får det snart hårdt her i vesten, når der ikke er flere af de erfarne ældre produktive borgere tilbage.

Jer er ikke over de 55 år du nævner, men jeg kan dog sagtens se hvor det bærer hen...

-At stemme er en ret. -Det er at undlade at stemme også. (Sidstnævnte er en måde at vise sin foragt for den politiske drejning hele det såkaldte demokrati har taget.)

Udviklingen hen mod det totalitære verdensstyre er uhyggelig, og de unge kan ikke se hvor grimt det det kan blive. De er indoktrinerede til at blive små soldater, der marcherer i takt,- lige ud over afgrundens kant.

Jeg er nok død om 30-40 år, og kan derfor være ligeglad med denne uhyggelige negative udvikling, og jeg regner heller ikke med at modtage folkepension. (Den er spist op af den røde/grønne fejlpolitik, og den svage, skrøbelige, uproduktive, drømmende unge generation, der skal mades og bo hjemme til de er over 30...)

Jakob, du lever i en sær drømmeverden, der virker som om den er vendt på hovedet for dig.

Jeg vil ikke leve i din fremtid!

Hilsen Søren.
Redigeret d. 18-11-2017 15:55
18-11-2017 17:29
Jakob
★★★★★
(9265)
­



Søren R Nielsen skrev:

Jeg vil ikke leve i din fremtid!



Men så må du vel i det mindste være glad for, at de unge vil indføre aktiv dødshjælp, så du kan være sikker på at få hjælp til at slippe for det..?

Jeg tror bestemt også, at det er venligt ment. Hvis man ikke kan tåle lidt støj fra en vindmølle eller en vej, så kan man nok heller ikke tåle støjen fra servicevognen på plejehjemmet, og så er det da pænt af dem, hvis de i stedet vil tilbyde akut, effektiv og varig hjælp til at løse problemet.





­
18-11-2017 21:28
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Jakob, jeg væmmes ved din indblanding af noget så etisk følsomt som aktiv dødshjælp.
Synes du selv det er morsomt?

Dine fascistiske tanker om fremtiden, hvor folk med anden mening/erfaring end dig skal fjernes, -er skræmmende!
-Specielt når man tænker på du faktisk hader hele samfundet...(kilde: Alle dine forrige indlæg.)
-Der skal elimineres mange "fjender" før du har din utopiske nye verdensorden.
19-11-2017 01:05
Jakob
★★★★★
(9265)
­



­
@Søren R Nielsen


Ja, jeg synes selv, at det var god sort humor.


Men hvis du havde fulgt med, så ville du vide, at det bestemt ikke er mig, der taler for aktiv dødshjælp, og jeg tror ærligt talt ikke, at det hjælper noget, at du forsøger at tabuisere emnet ved at klage over en uetisk sammenblanding.


Din lovprisning af de ældre generationer på de unges bekostning finder jeg til gengæld temmelig forfejlet.


Jeg ved ikke præcist, hvordan man bedst måler samfundsansvarlighed hos de ældre generationer. Men jeg mener da nok, at det er vigtigt at følge udviklingen, når det er de voksne og gamle, der har den totale magt og skal være rollemodeller, mens de unge uden stemmeret skal leve med følgerne.




Man må vel nok, som det mindste kunne sige, at det er mest samfundsansvarligt ikke at være kriminel, så hvordan ser det ud:

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/flere-aeldre-overtraeder-loven
2. januar 2017
Siden årtusindskiftet er antallet af 60-79-årige, der er kendt skyldige i lovovertrædelser, steget med 136 procent fra 6817 personer i 2000 til 16.092 i 2015.






Hvis man ønsker at være ansvarlig overfor samfundet, så må der nok også være et ønske om at give noget godt videre til fremtiden, når man selv skal væk, og hvordan ser det så ud med det:

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/vi-efterlader-stadig-mindre-til-arvinger
19. maj 2017
Det er i dag cirka hver syvende dansker over 50 år, der "bestemt" forventer at efterlade sig en arv, viser Ældre Sagens Fremtidsstudie fra 2015. Hver tredje siger, at de måske vil efterlade noget, og halvdelen siger sandsynligvis ikke eller helt sikkert nej.
--
for bare 10 år siden lavede ingen grin med den slags. Og for 20 år siden skulle der helst være rigeligt til de efterladte.

"Der er sket et tydeligt holdningsskred gennem de 40 år, jeg har været advokat," siger Poul Jost Jensen




På dette grundlag synes jeg måske ikke, at de unge behøver at være vildt imponerede...


Det passer dog ikke helt, at de gamle ikke efterlader noget.
Der er f.eks. kommet en masse mere gift i vandmiljøet og tømt en masse miner og oliefelter og bygget utallige deponerings pladser til farligt affald, og total havdød truer, og der er udviklet utallige resistente bakterier, og en stor procentdel af alle verdens arter er udryddet, og måske er klimaet ødelagt mange 1000 år frem.
Det vil i hvert fald være forkert at beskylde dem for ikke at have gjort noget...



Og vil man endelig klage over de unge, så må det også være på sin plads at spørge om, hvem der har været ansvarlige for at opdraget dem..






­
22-11-2017 00:41
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Da jeg gik i skole, og vi havde fællessang, sagde lærerne altid at vi skulle stemme i.
Det synes jeg godt i unge kunne noget mere af..
Redigeret d. 22-11-2017 00:43




Deltag aktivt i debatten Til de unge: Husk at stemme..!:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Er det et demokratisk problem at kunne stemme sig til andres penge?806-12-2021 19:13
Rystende at se totalt indoktrinerede unge på gaden "for klimaet".3421-09-2019 03:09
Nemmere at gøre bolig klimavenlig for unge?413-10-2017 16:19
DR til de unge: "Vi kommer til at dø"2414-05-2017 10:29
Dumme unge..!?308-08-2008 09:57
Artikler
Husk at tjekke energimærket, når du køber bolig
NyhederDato
Unge frygter klimaet01-07-2011 14:01
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik