Husk mig
▼ Indhold

Til Klimaaktivister, som ønsker flere udfordringer



Side 4 af 4<<<234
30-04-2022 08:53
Jakob
★★★★★
(9285)
­




En firedobling af grøn strøm fra solceller og vindmøller på land lyder umiddelbart godt.
Men jeg frygter, at der bliver fiflet, så vi får for mange solceller i forhold til vindmøller, og mange udmærkede vindmøller vil samtidigt blive skrottet.

Denne f.eks:



Den er på ca. 150kW, og hvis den bliver skrottet, og der i stedet opføres en vindmølle på 600 kW, så er målet nået helt uden solceller, og naboerne kan næsten ikke se forskel.

Hvis det er med den på, så er det i mine øjne ganske enkelt alt for ringe.!

Det skal være en glæde at opstille en vindmølle, fordi den hjælper en verden i nød.
Det skal ikke være en glæde, fordi vi så kan pille fire andre ned.!

Meningen med at udbygge vindmøllekapaciteten bør ikke være at nå en eksakt procentuel forøgelse af elproduktionen.
Meningen må være, at vi skal gøre så meget, som vi overhovedet kan, indtil vi kan melde færdigt arbejde.
Og i den nuværende situation, hvor Tyskland er i knibe, er der kun fast arbejde at få øje på.









29. apr 2022
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/viborg-stift-nedlagde-veto-men-der-kommer-alligevel-vindmoeller-op-naer-landsbykirke
Viborg Stift nedlagde veto, men byråd har stemt for seks vindmøller nær landsbykirke
Det er nu besluttet, at der skal opstilles seks vindmøller nær den lille landsby Gundersted i Vesthimmerlands Kommune.
En af møllernes placering har ellers været omstridt, fordi Viborg Stift nedlagde veto mod opstilling af hensyn til udsigten til og fra Gundersted Kirke.
Men indenrigsministeren ophævede vetoet – og i går stemte et flertal i Vesthimmerlands Kommunes byråd for de nye 150 meter høje vindmøller.
- Det har været en ekstremt lang proces – det er det hver gang, når det er vindmøller, vi taler om. Det, jeg er mest glad for, er, at der var så stort et flertal for vindmøllerne, siger borgmester Per Bach Laursen (V).
19 ud af byrådets 27 medlemmer stemte for.



Ja, det er sandelig flot, at regeringen efter mere end to måneders krig i Ukraine er blevet enige om at opstille seks vindmøller, som der har været arbejdet på i årevis....

Skal der opstilles 2022 stk, så mangler de nu kun 2014 stk....

Det er SNEGLEFART med udrykningsblink.!




Jeg må sige, at jeg er dybt skuffet over vores demokratis mangel på beredskab.
Gang på gang bliver vi taget på sengen af trusler, kriser, som man kunne forudsige for årtier siden.!

Vores embedsmandsvælde burde for længst have udarbejdet planer for opstilling af mange flere vindmøller på land, så de blot kunne trække tegninger op af skuffen og lægge dem på bordet, hvis der bød sig en lejlighed til at skrue stort op for tempoet.

Men helt ærligt, så tror jeg, at de sidste mange regeringer intet (nada) har forberedt.!


Så tænker de måske, at de nu har seks vindmøller og kabler til dem, som de kan sætte klimaaktivisterne til at udgrave.
Men klimaaktivisterne gider da ikke at udgrave til fundamenter med spader, når det er et privat projekt, hvor der i årevis har holdt gravemaskiner parat.
Vi vil have helt nye vindmølleprojekter, som ejes af staten og Forsvaret.!















Når Klimademonstrationerne går i gang, så husk at spørge politikerne, hvor de 2.000 nye landvindmøller skal opstilles, så klimaaktivister over hele landet kan få besked om, hvor de lokalt må hjælpe med at grave ud.

Og når de ikke straks kan svare, så spørg om 1000 stk og videre 500 stk og videre 100 stk og videre 10 stk og videre 1 stk...

Er det under 1000 stk, så kan enhver klimaaktivist nok skønne, at det er alt for lidt, og det kan derfor være relevant straks at finde et passende sted på Rådhuspladsen, hvor der med kridt optegnes en cirkel til den første.
Kan man blive enige om placeringen, så bør der vel ikke være noget i vejen for, at klimaaktivisterne med spader og andre redskaber fjerner belægningen indenfor cirklen, så der er gjort mere klar til et vindmøllefundament (Københavns nye varetegn).?
Blot skal man være opmærksom på, at Rådhuspladsen måske fordrer et specialfundament, som skal stå højere og være bredere, fordi der skal tages hensyn til strømførende højspændingskabler og rør mv. under jordoverfladen.



Jeg håber, at dette kan bruges til god inspiration, og jeg ønsker god arbejdslyst til alle klimaaktivister.





­­
Side 4 af 4<<<234





Deltag aktivt i debatten Til Klimaaktivister, som ønsker flere udfordringer:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Klimaaktivister og 70.000% afgift på grøn strøm.?4703-12-2023 23:54
Klimaaktivister vs. medier!1708-09-2022 10:31
Ønsker og produktudvikling001-06-2014 14:00
Kan man købe, hvad man ønsker?516-09-2008 08:13
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik