Husk mig
▼ Indhold

Til N A Nielsen & Co


Til N A Nielsen & Co15-02-2014 12:37
Jakob
★★★★★
(9267)
.



Angående dette indlæg:
http://www.klimadebat.dk/forum/overbefolkning-er-det-stoerste-problem-d7-e443-s520.php#post_40748

N A Nielsen skrev:
Først afviser du min kommentar som ikke seriøs, propaganda og fiktiv lalleglad sandhed. Da jeg gentager mine oplysninger, at det er veldokumenteret, at jordens befolkning bliver stadigt rigere, lever længere og længere, at en stadigt mindre andel af verdens befolkning sulter, at fertilitetsraten er styrtdykket, er du ude af stand til at anfægte bare én eneste af de facts som jeg lægger til grund for mit indlæg.

Synes du ikke selv, at det er dybt pinligt for dig, at du ikke kan pege på bare én forkert oplysning i mit indlæg?

Efter at du har fået indlæg slettet af Branner fortsætter du med at fylde spalterne med løgne - flot.

Men nu vil du altså åbenbart ikke anfægte, at verdens folk har fået det bedre, som FN siger. Og du kan ikke fortælle os med henvisning til troværdige kilder, på hvilke punkter verdens befolkning har fået det værre.
Jamen skal vi så ikke sammen med FN glæde os over "The Rise of the South".

Du slynger om dig med fordomme og påstande uden hold i virkeligheden og vil ikke på opfordring dokumentere n o g e t s o m h e l s t, og så vil du have mig til at dokumentere, hvad jeg aldrig har hævdet, og hvad logisk set ikke kan dokumenteres. Et fravær af trusler kan ikke "dokumenteres". Man kan diskutere, hvor store eller små trusler er, man kan ikke dokumentere, at de ikke findes. Nogen mener, at jorden går under i morgen. Nogen at den bliver udslettet af en meteor til næste år. Det er ikke sandsynligt, men ingen kan dokumentere, at det ikke sker. Ingen. Du skriver meget vrøvl, Jakob, men det her ligger højt på skalaen.

Selvfølgelig findes der trusler og farer i verden, som der altid har gjort, men menneskeheden er ikke i en værre situation men i en langt bedre situation end den nogensinde har været. På de punkter jeg har nævnt og hvad angår muligheden for at imødegå trusler og farer i fremtiden. Vores stadig større rigdom, stadigt højere teknologiske stade og medicinske fremskridt gør det muligt for os langt nemmere at imødegå trusler fra klimaforandringer (naturlige som menneskeskabte), sygdom (fugleinfluenza), dårlig høst, forurening osv.






@N A Nielsen

Hvis jeg var dig, så ville jeg spørge branner pænt, om han ikke vil være sød og slette dit indlæg. Alternativt bør du i mine øjne øve dig på at skrive undskyld flere gange.
Du kunne alligevel ikke dokumentere det, som du påstod, at du kunne, og de skarpe knive du i stedet valgte at kaste, de ramte ikke.
Derimod sidder de nu i væggen bag mig, så jeg kan bare række ud og kaste dem tilbage. Og med antallet og størrelsen på din hybris taget i betragtning, så kan jeg nærmest ikke undgå at ramme med dem alle.
Hvis det gælder en vigtig sag, og jeg kan, så viger jeg normalt ikke tilbage for at bokse en medskribent ned med argumenter, så han til sidst måske står tilbage uden nogensomhelst troværdighed. Det er risikoen i et debatforum, og derfor værner jeg selvfølgelig også om min egen troværdighed, for mister jeg den, så mister jeg samtidigt min mest værdifulde gennemslagskraft som debattør.
Men helt ærligt, du gør det så nemt for mig her, at jeg næsten ikke behøver at skrive noget, og jeg bryder mig ikke om at køre hårdt på en mand, som tydeligvis har kajet sig selv helt ud i tovene på det forkerte ben. På den anden side vil jeg heller ikke bare finde mig i grundløst at blive betegnet som en løgner, der aldrig kan dokumentere nogetsomhelst, så der er et par ting, som kalder på at blive sendt tilbage til dig med 180 i timen, og måske er det så alligevel bedre at kalde på moderationen..?
Jeg kan som alle andre komme til at misforstå og skrive noget forkert, men sker det, så ret mig, og jeg vil selv beklage hændelsen. Det er et debatforum også til, så vi hver især kan blive klogere og udvikle os.
Men når du beskylder mig for at "fylde spalterne med løgne", og hvis du ikke kan bevise det, så indebærer det også en risiko for, at jeg måske finder det berettiget at true med at beskylde dig for at gøre noget endnu værre, som jeg heller ikke kan bevise ( f.eks. [slettet af admin] ), og så står der i mine øjne 1:1, og jeg får afløb for min irritation, og læserne fanger forhåbentlig pointen.
Det ville selvfølgelig være groft ukønt for debatten, og det kan være, at det fører til, at jeg får et indlæg slettet, ligesom det er sket en enkelt gang tidligere , hvor du grundløst forsøgte at udstille mig som en totalitær pol pot, og det fik mig undtagelsesvist til at flippe verbalt råddent skrot. Der er fra andre sket tilsvarende anklager flere gange i denne tråd om overbefolkning, og jeg har svaret pænt på det flere gange, men der er altså en kant og et mål som kan blive fyldt.
Jeg fornemmer også, at "I" for nuværende er nogle stykker, som diskuterer klimadebatten et andet sted for at koordinere "angreb". Jeg kan nok ikke bevise det, men jeg vil blot sige, at hvis det skulle forholde sig sådan, så synes jeg, at "I" bør tænke jer godt om hver især, om det er en sund og fair måde at føre debat på, og om "I" hver især er parate til at blive betragtet og behandlet som uselvstændige medlemmer af sådan en flok, der gør i kor.

Jeg håber, at dette giver lidt stof til omtanke, så vi kan få en bedre og mere frugtbar debat.
Men vil man absolut hellere slås med ufine metoder, så lad os da få det overstået her i stedet for at ødelægge de spændende faglige tråde med mudderkastning.
Jeg er demokrat og har ikke flertal, så jeg kan ikke bestemme, hvilken vej det skal gå.





.
Redigeret af branner d. 15-02-2014 15:18
15-02-2014 14:48
N A Nielsen
★★★☆☆
(991)
Jeg fornemmer også, at "I" for nuværende er nogle stykker, som diskuterer klimadebatten et andet sted for at koordinere "angreb". Jeg kan nok ikke bevise det, men jeg vil blot sige, at hvis det skulle forholde sig sådan, så synes jeg, at "I" bør tænke jer godt om hver især, om det er en sund og fair måde at føre debat på, og om "I" hver især er parate til at blive betragtet og behandlet som uselvstændige medlemmer af sådan en flok, der gør i kor.


Jeg er ikke psykolog, men ovenstående gør mig meget utryg, og jeg trækker mig fra diskussionen her. Intet af det, jeg har skrevet, er ondt ment. Jeg er udelukkende interesseret i sagen. Hav det godt, Jakob. Jeg ved, du er rar og velmenende.
15-02-2014 15:19
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jeg har fjernet to ord fra Jakobs indlæg, som ikke hører hjemme her på siden, også selvom det er ment som overdrevent "eksempel" til læserne.

Jeg har svært ved at se, at denne tråd kan udvikle sig i konstruktiv retning, men sætter dog pris på, hvis vi kan holde meta-debatterne og mudderkastningen ude af de egentlige debatter.
15-02-2014 17:03
Jakob
★★★★★
(9267)
.




@N A Nielsen

Nu bliver jeg sgu alligevel lidt ked af det.
Jeg ville hellere have vidst, hvorfor det gør dig utryg, og have lagt hovedet i blød omkring, hvordan forholdene kan bedres, hvis der da ellers er noget seriøst i substansen.
Det finder vi jo nok ikke ud af, når det får lov til at ligge uden at blive boret ordentligt ud og spånerne ikke bliver lagt under lup til offentlig beskuelse.
Jeg tror heller ikke, at du har skrevet noget bare for at være ond. Havde det været så enkelt, så ville jeg slet have brugt så meget energi på vores debat.
Men du må da også have det godt så.



@branner

Jeg vil ikke spilde krudt på at diskutere, om du er for sart eller ej. Men for en ordens skyld må jeg spørge, om skribenterne altid kan regne med, at de får besked om det, når du finder det nødvendigt at slette eller rette i deres indlæg nye som gamle..?




.
15-02-2014 18:31
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Ja! Hr. Nielsen slår lidt i bolledejen (forfriskende)
Redigeret d. 15-02-2014 18:31




Deltag aktivt i debatten Til N A Nielsen & Co:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Franks og Jens Olaf Pepke Pedersens "artikel" i Energy & Environment13420-04-2019 20:09
Landbrug & Fødevare om bier021-03-2019 12:13
Morano & Curran, "Climate Hustle" 2016/17011-09-2017 21:38
Lux-opladning & rendegravning330-11-2009 14:33
Hjælp til Projekt om Global opvarmning & drivhuseffekten127-10-2009 21:19
Artikler
Jan Nielsen: CO2: Fra trussel til eksportmulighed
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik