Husk mig
▼ Indhold

TV2 og Frellsens chocolade i stort bedrageri mod befolkningen?

TV2 og Frellsens chocolade i stort bedrageri mod befolkningen?19-04-2025 14:38
Euro
★★★★☆
(1422)
TV2 har hele dagen kørt en kampagne hvor de søger at indoktrinere befolkningen til at tro at chocoladepriserne skal stige, fordi indkøbsprisen engros er 60kr. kg.

Det er en kæmpe løgn som jeg har bevist overfor TV2, men de fortsætter med at vise deres indslag uden at dementere og fortælle befolkningen at de ved en fejl har deltaget i at bedrage befolkningen.

Er det så det samme som at sige de er medskyldige når de ikke vil sende en dementi?

Her er hovedlinierne i det brev jeg sendte til TV2, så vi ved, at de er 100% bevidste om at de indoktrinerer befolkningen med falsk info.

"Hej

Er i selv klar over at TV2 pt deltager i et kæmpe bedrageri, der er sat i verden for at presse chokolade priser og alt andet op med baggrund i falske historier?

I dag lader i en bedrager fra Frellsen chocolade fortælle hele Danmark på landsdækkende tv at prisen på chocolade engros er 60kr. per kg.(6000pund/ton)

Men det er en kæmpe løgn udtænkt af en bedrager!!!

Se her hvad futures markedet siger prisen er, og så husk, future markedet har intet at gøre med priserne på markedet. Det morsomme er at på futuremarkedet der kunne man forledes til at tro at de 8500dollars er per ton, men den opmærksomme læser vil vide, eller kan læse længere nede på siden, at de 8500dollar er per future kontrakt af 10 tons.

Så den skarpt opskruede future pris på chocoladebønner er efter et års gentagen bedrageri af børs påvirkende falske nyheder i alle medier ikke 8500dollars per ton med 850dollars per ton. Og hvis prisen på chocolade på futuresmarkedet er 6kr/kg, så finder jeg det påfaldende at Frellsens chocolades direktør er så inkompetent at han betaler 1000% i overpris - ligner det ikke mere at han prøver at få borgerne til at acceptere en bedragerisk høj pris, som han selv og hans kartel har aftalt?

https://tradingeconomics.com/commodity/cocoa

Og lige for at gøre det klart, future prisen er IKKE handelsprisen, det er en fiktiv pris som spekulanter ender ud med efter af have lavet dispositioner indenfor gearingsmarkedet på commodities. Hvis i vil kende prisen på kacaobønner så kig på Alibaba.com hvor i kan se at prisen starter omkring 85øre/kg.

https://www.alibaba.com/product-detail/Export-and-Import-Cocoa-Premium-Quality_10000016304236.html?spm=a2700.galleryofferlist.normal_offer.d_title.137013a03GvbsI

Har i overhovedet bedt direktøren for Frellsen vise jer hvad han betaler for sine chocoladebønner - det må være relevant at finde ud af om han er en bedrager, der udnytter jeres godtroenhed eller blot ubegavet?"
19-04-2025 17:16
Euro
★★★★☆
(1422)
Jeg giver snart op!!!

Nu er det EB.dk der prædeker global mangel på pistacienødder.

https://ekstrabladet.dk/underholdning/livsstil/tiktok-trend-skaber-global-pistacie-noedsituation/10592186

Men jeg vil da ikke undlade at fortælle at prisen hos en dansk mellemhandler pt ligger på ca. 650kr. per 1000kg eller 65øre/kg.

https://www.alibaba.com/product-detail/High-Quality-Turkey-Wholesale-Nutritious-Turkish_11000008367552.html?spm=a2700.galleryofferlist.normal_offer.d_title.719313a0SuQmeM

Der lader ikke til at være mangel på pistacienødder, og i øvrigt hvis der var, så ville fødevaresektoren blot bruge andre nødder og pistacie smag og grøn farve. Jeg kender et firma der laver alger med proteinindhold som kød og som sælges som pistacieis, men også kan erstatte æg og fedtstof i bagværk.

Kunne man dog bare slippe for mediernes bedrageri for at presse priserne op...
Deltag aktivt i debatten TV2 og Frellsens chocolade i stort bedrageri mod befolkningen?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Nu må dagligvarebranchens bedrageri stoppe506-05-2025 09:28
TV2 vejrets gamle debatforum stopper.1113-01-2018 07:00
Klimadækning af TV2, DR og aviserne20721-01-2016 23:04
TV21811-07-2015 11:33
Til brugere af debatten på TV2 Vejret1718-05-2014 16:45
Artikler
Føler du, at befolkningen bakker op om en vidtgående klimapolitik?
NyhederDato
De britiske meteorologer aktiverer befolkningen04-03-2011 08:38
Dommedagsmeldinger vildleder befolkningen17-02-2009 08:53
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik