Husk mig
▼ Indhold

Udenfor pædagogisk rækkevidde..?


Udenfor pædagogisk rækkevidde..?05-03-2009 23:24
Jakob
★★★★★
(9281)
 


Jeg så Brian Mikkelsen på DR2-Deadline i går.
Han mener, at der i Danmark findes nogle hundrede bandemedlemmer, som er udenfor pædagogisk rækkevidde, og de skal bare i fængsel.


Kan vi virkelig godt tillade os at sige, at nogle mennesker (en gruppe) er udenfor pædagogisk rækkevidde, når det gælder civiles sikkerhed..??

Er det ikke nærmere et spørgsmål om, at der skal vælges en anden type pædagogik, for at vi kan nå dem..?

Og i givet fald hvilken..?



Ved gentagende grov angrebsvold, så må jeg indrømme, at jeg er fuldstændig kold som is.
Send dem ud på en øde ø, og lad Jægerkorpset og Frømandskorpset bevogte dem i deres anarki, og luk dem aldrig ind i det civile samfund igen.


Men især når man erkender nødvendigheden af en hård konsekvens, så vokser ansvaret også for at forebygge, at det går så galt for folk.
Umiddelbart vil jeg helst, at der kun drives med ros. Men så simple er mennesker desværre langt fra altid.
Måske skal vi have en særlig ungdomsforsorg, der fungerer som en produktionsvirksomhed og uddannelseslejer for børn og unge mellem 10 og 25 år, som er gået meget på gale veje.


Eller hvad kan man foreslå..?



Det må vel i hvert fald stå helt klart, at enhver ny indvandring straks generelt bør standses til på ubestemt tid, når vi tydeligvis ikke har styr på integrationen og tilkommere risikerer at blive involverede ofre i kugleregn.
Det humanistiske krav om, at man ikke må sende folk ud af landet, hvis de risikere at blive skudt, der hvor de kommer hen, det bliver også hurtigt til lidt af en tyndfis, når trusler og kugler samtidigt fløjter rundt i Danmarks gader.


Eller hvad..?



 
12-03-2009 22:28
Jakob
★★★★★
(9281)
 



Jeg så forresten også Line Barfod stille spørgsmål til Brian Mikkelsen i Folketinget. Det var god underholdning.  


Brian har spurgt dem, der ved noget om det, så han har forhørt sig hos politiet...

Og tænk, politiet mener ikke, at banderne skyder på hinanden, fordi hashsalget på Christiania er blevet lukket af politiet.

Er det ikke mærkeligt....?  



Han mener i øvrigt slet ikke, at det har noget med hash at gøre, fordi salget af hash er faldet.

Ja, det bliver jo mere og mere mystisk, at det kan have noget med hash at gøre...


Men kan det måske have noget at gøre med, at hash lugter og er sværere at skjule..?
Straffen er i dag den samme, risikoen for at blive opdaget med en pille er langt mindre, og du kan få en meget større rus ved at bare at snuppe en pille.

Hvad skal det unge oplevelseshungrende menneske dog vælge, hvis det ikke er muligt at sige nej..??

Er den stramme lov imod hash i virkeligheden med til at drive de unge ud på hårdere stoffer..?


Hvis man tror, at hash nok er det farligste stof, som alle narkomaner sukker efter, så tager man inderligt fejl.
Og hvis man tror, at det er derfor, at det blev hash, som Christiania valgte at sælge, så tager man også inderligt fejl.
Der er netop af beboerne blevet kæmpet med blod sved og tårer for at holde de hårde stoffer væk fra Christiania.


Jeg tror nok, at jeg personligt er enig med ca 60% af danskerne, som går ind for en legalisering af hash.
Hvis de ellers lever som lovlydige borgere, så lad dem dog fyre deres koger og vær glad for, at staten får del i overskuddet.
Line Barfod nævnte omkring hashhandel et beløb på ca. 1 milliard kroner om året.
Den kunne staten godt bruge, og så ville banderne have det mindre at slås om og købe våben og kvinder for.



Eller hvad..?


Vi skal måske hellere gå den anden vej og også forbyde alkohol..?

Måske husker nogle, hvordan det gik med at forbyde alkohol i USA....




 
Deltag aktivt i debatten Udenfor pædagogisk rækkevidde..?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik