Husk mig
▼ Indhold

Udskift alle dine pærer til LED-pærer



Side 3 af 3<123
04-03-2016 04:26
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Dotherightthing skrev:
Boe Carslund-Sørensen skrev:
Hvad skal erstatte den manglende varmeafgivelse fra en glødepærer?
Mere olie gennem oliefyret? Hvor stor er CO2-besparelsen så?


Det må dælme være et lille hus du har, hvis du er afhængig af den varme glødepærer afgiver


Mon ikke du bevidst misfortolker, hvad jeg skrev.

For hver 60 W glødepærer jeg erstatter med en 4 W LED, skal jeg bruge 56 W varme fra en anden varmekilde, for at holde den samme temperatur som før.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
07-03-2016 03:14
DotherightthingProfilbillede☆☆☆☆☆
(23)
Tjoeeh.. Det troede jeg også smileyen tilkendegav
09-03-2016 02:50
DotherightthingProfilbillede☆☆☆☆☆
(23)
For at følge op på denne tråd, hvorfor er LEDlys ikke mere udbredt idag? Tidligere var det uden tvivl prisen der afskrækkede folk, men siden 2008 (hvor denne tråd blev startet) er der så sandeligt sket en del! Ikke blot er prisen faldet, LEDlysene er også blevet mere effektive. Jeg kan virkelig ikke se hvorfor man ikke skal udskifte sine pærer med LEDlys. Konen og jeg valgte sidste år at skifte alle vores pærer i hytten ud med denne 10W LEDpære og vi har allerede set en ret stor nedgang i vores elforbrug. Næste år har investeringen betalt sig ind og vi har fået meget bedre lys end vi havde før.

Er det stadigvæk prisen (de "mange" penge man skal smide på een gang) der afskrækker folk eller hvad er jeres opfattelse? Det er så lille en ændring som ikke blot skåner miljøet, men som også kan mærkes i privatøkonomien. Af hvad jeg har erfaret så er det oftest fordi folk ikke selv får noget ud af det på et mærkbart plan at de ikke tager intiativ, men blot lader stå til... Men det virker ikke just til at være scenariet her?

Byd ind! Hvordan kan vi få folk til tage det ekstra skridt? Det virker til at miljøstyrelsen gør sit - men er der nok opmærksomhed på LED lys? Jeg tror virkelig der er mange husstande derude som stadigvæk har de mere traditionelle lyskilder. Sparepærer har der været meget fokus på, og som navnet tilkendegiver så ved folk at de kan spare penge - er det samme gældende ved LED lys? Måske skal der større fokus på bekvemmelighed (at de ikke skal skiftes så tit).. folk er vel dovne
Eller måske at de skåner miljøet og kan genanvendes?

Ideas?

Mvh

Dotherightthing
09-03-2016 03:35
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Dotherightthing skrev:
For at følge op på denne tråd, hvorfor er LEDlys ikke mere udbredt idag? Tidligere var det uden tvivl prisen der afskrækkede folk, men siden 2008 (hvor denne tråd blev startet) er der så sandeligt sket en del! Ikke blot er prisen faldet, LEDlysene er også blevet mere effektive. Jeg kan virkelig ikke se hvorfor man ikke skal udskifte sine pærer med LEDlys. Konen og jeg valgte sidste år at skifte alle vores pærer i hytten ud med denne 10W LEDpære og vi har allerede set en ret stor nedgang i vores elforbrug. Næste år har investeringen betalt sig ind og vi har fået meget bedre lys end vi havde før.

Er det stadigvæk prisen (de "mange" penge man skal smide på een gang) der afskrækker folk eller hvad er jeres opfattelse? Det er så lille en ændring som ikke blot skåner miljøet, men som også kan mærkes i privatøkonomien. Af hvad jeg har erfaret så er det oftest fordi folk ikke selv får noget ud af det på et mærkbart plan at de ikke tager intiativ, men blot lader stå til... Men det virker ikke just til at være scenariet her?

Byd ind! Hvordan kan vi få folk til tage det ekstra skridt? Det virker til at miljøstyrelsen gør sit - men er der nok opmærksomhed på LED lys? Jeg tror virkelig der er mange husstande derude som stadigvæk har de mere traditionelle lyskilder. Sparepærer har der været meget fokus på, og som navnet tilkendegiver så ved folk at de kan spare penge - er det samme gældende ved LED lys? Måske skal der større fokus på bekvemmelighed (at de ikke skal skiftes så tit).. folk er vel dovne
Eller måske at de skåner miljøet og kan genanvendes?

Ideas?

Mvh

Dotherightthing


Måske det skyldes, at el-sparepærerne ikke er holdt op med at virke endnu, og at det ikke er kendt, at el-sparepærer mister lysstyrke over tid - hvorfor skifte dem, når de stadig virker ?

Jeg har også selv efter hånden fået skiftet til LED-lys også i spot.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
09-03-2016 03:51
DotherightthingProfilbillede☆☆☆☆☆
(23)
Det kan der selvfølgelig være noget om.. Det havde jeg slet ikke overvejet, haha


Men, er kendskabet til de økonomiske og miljømæssige fordele ved LEDlys ikke udbredt, så vil folk blot købe sparepærer igen..
09-03-2016 15:02
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Dotherightthing skrev:
Det kan der selvfølgelig være noget om.. Det havde jeg slet ikke overvejet, haha


Men, er kendskabet til de økonomiske og miljømæssige fordele ved LEDlys ikke udbredt, så vil folk blot købe sparepærer igen..


Jamen vi er vanedyr - så hvis ingen skubber på, så fortsætter vi blot, som vi plejer. Men det er faktisk først de seneste år, at LED har kunnet erstatte næsten alle andre former for lyskilder, og det med en god lyskvalitet.


Energipolitik med omtanke er vigtig for at bevare det danske velfærdssamfund.
10-03-2016 02:19
DotherightthingProfilbillede☆☆☆☆☆
(23)
Det er rigtigt nok
Det er gået hurtigt lige pludseligt... Det ender sikkert med at der kommer en ny og forbedret lyskilde inden LED bliver udbredt og så opretter jeg en tråd, hvor jeg brokker mig over at folk stadigvæk har LED lys
Side 3 af 3<123





Deltag aktivt i debatten Udskift alle dine pærer til LED-pærer:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Led pærer og spots101-03-2016 18:21
NyhederDato
Led-pærer sparer store mængder energi02-12-2009 05:21
Udskift benzinen med havalger17-06-2008 11:59
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik