Husk mig
▼ Indhold

Ukraine - Rusland issues..



Side 2 af 2<12
28-08-2014 13:12
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Russernes benægtelser af Russiske soldater på Ukrainsk jord får flere og flere problemer i takt med at flere og flere af dem dør og skal hjem og begraves.
Dels begynder mødrene at råbe højere og højere over tabene af deres Russiske sønner og organisere sig, dels er der problemer med begravelser, grave der bekræfter at Russiske soldater dør i Ukraine. Endeligt er der jo problemerne med at få døde og sårede soldater hjem, og der er flere og flere der hælder til at de ret tomme Russiske nødhjælps konvojer netop har denne rolle. Hjemtransport af de nødstedte soldater.

http://tvrain.ru/articles/video_napadenija_na_zhurnalistov_na_kladbische_pod_pskovom-374596/?video

Her er en sekvens på video hvor journalister i Rusland forsøger at komme tæt på en gravplads hvor Russiske soldater menes at være begravet, men de bliver overfaldet af Russere der åbenbart står og skal beskytte stedet mod journalister.


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 28-08-2014 13:14
28-08-2014 13:23
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Her er eksempelvist 33 kister der skal til Rusland efter seperatisternes nederlag ved Donetsk Lufhavn i maj.
http://www.globalpost.com/dispatch/news/regions/europe/140529/there-are-definitely-russians-fighting-eastern-ukraine


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

28-08-2014 13:33
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Og for lige at følge op på situationen med Novoazovsk, så har reportere I rusland meget tæt på den Ukraisnke grænse netop set kolloner komme i retning fra Ukraine med synlige tegn på at de har været i kamp - bl.a. bandager og skader på køretøjer.

Russerne kæmper bl.a mod den Ukrainske Azov batalion som ganske vist er den meget højre orienterede gren af styrkerne i Ukraine, men alt ande lige må sige at være særdeles engagerede i kampem mod Russerne. Godt nok er Russerne her lokalt i overtal, men de kæmper blandt andet mod en flok krigere der vil dø for denne kamp.

Journalisterne bemærker, at nummerplader og andre mærker der normalt identificerer nationalitet er malet over i denne konvoj i Ukraine. Og hvorfor skule nogen male nationale mærker over hvis der faktisk var tale om folk og køretøjer fra Ukraine.... ?

http://www.trust.org/item/20140828105003-p6a0v


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
28-08-2014 23:50
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Putin siger Rusland meget gerne vil støtte en fredsproces i Ukraine og går straks i gang med at skrue kraftigt op for Ruslands angreb ind i Ukraine. Begge dele for åben skærm. Ukraine skriger på hjælp. Hele landet er i panik, for de kan reelt ikke stille noget op overfor Ruslands militær. Resten af verden har taget det helt tunge skyts i brug, idet alle samstemmende siger: "Nu må det høre op" Det er jo rart når der reageres så konsekvent. Nåh jo, Kroatien vil sende et par helikoptere og sådan lidt. Så kære Ukrainere. der er absolut ikke nogen grund til panik og bekymringer. I kan tage det helt roligt. Det gør vi.
29-08-2014 12:18
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Russerne kan ikke vinde det her.
Her et eksempel hvor 2 sårede Ukrainske soldater sprænger sig selv i luften sammen med 12 Russiske soldater.
http://www.kyivpost.com/content/ukraine/two-wounded-ukrainian-anti-aircraft-gunners-blow-themselves-up-together-with-12-russian-paratroopers-362535.html
Uanset om dette er 100% eksakt fremlagt, så er problemet nok for russerne at rigtigt mange Ukrainere går op i det her med liv og sjæl, mens russiske soldater lidt mere virker som om det er på arbejde, nogen endda med beskeden om at de er på øvelse.

@Morten: Ja, man sidder unægteligt med den følelse at vesten burde gøre mere.
Mit forslag vill være at sende vestlige soldater til at bevogte grænsen til Rusland. Der villle selvsagt være russiske protester, men eftersom de jo påstår at de ikke sender våben og soldater over grænsen, så har de jo ikke noget problem med kontrol ved grænsen - vel?
29-08-2014 15:56
Morten Riber
★★★★★
(2298)
"Mit forslag vill være at sende vestlige soldater til at bevogte grænsen til Rusland." Netop ja. Det har jeg sagt og skrevet lige siden Rusland annekterede Krim. Havde vi handlet således, kunne over 2000 menneskeliv have været sparet, for så havde aggressionerne stoppet der. Nu er det bare for sent. Det østlige Ukraine skal ikke længere forsvares, men befris. Det gør en kæmpe forskel. Og det er afgørende. Jeg tænker ikke militært formåen her, for opgaven kunne uden tvivl løses. Problemet er at den angribende part ikke kan undgå at bombe ind over områder med civile borgere, hvorimod vi ville stå og forsvare befolkningen, hvis vi var kommet først. Hvis vesten fik fingeren ud af et vist sted, kunne vi måske nå at lægge en linje inde i Ukraine, og dermed bidrage til at inddæmme problemet, men det er langt mere speget nu. Jeg håber du har ret i at Ukrainerne virkelig er så seje som du skriver.
01-09-2014 21:53
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Miraklernes tid er ikke forbi.

Siden Anti-Ukrainerne tabte Slaviansk i Juli er det kun gået tilbage og tilbage.

Sent i August noterede man sig fra Ukrainsk side dog stor tilgang af Russiske tunge våben, køretøjer og soldater. Det var her f.eks Journalister fra Guardian og Telegraph rapporterede at en Russisk militærkonvoj med overmalede nationalitets tegn kørte til Ukraine, det var her at man fangede 10 Russiske soldater i Ukraine, her at man observerede konvojer af Russiske T-72 kampvogne i Ukraine samt hele offensiver mod Novoazovsk i syd mv.

Kan det være rigtigt at ProRusserne konstant har lidt tilbageskridt dag efter dag i juli og August og så pludseligt - bedst som stribevis af observationer af indtrængende Russisske styrker - så fra 28 August vender krigslykken som et lyn fra en helt klar himmel...

På ganske få dage har Ukrainerne tabt hvad der har taget deres 50.000+ man hær flere uger at erobre.

Hvad er der sket ca 22-27 August?

Et miralkel? ProRusserne har på ALLE deres fronter på én gang nu langt langt bedre held med at få ram på de ukrainske soldater. Endda samtidig med at de åbner en ny front i syd tæt på den Russiske grænse.

Prøv at se udviklingen 28 August -> 1 sep herunder.

Hvordan kan en sådan eksplosions agtig ændring af krigslykken på alle fronter forklares uden den observerede Russiske hjælp?


Vindmøller er IN!! Vedvarende energi er IN!!!
Men vi må aldrig ofre åben og sund videnskab - heller ikke når det gælder klima.
Tilknyttet billede:

02-09-2014 18:19
Jakob
★★★★★
(9216)
.




Putin og Rusland kunne have udrettet så store ting for verden alene eller sammen med Obama, og se så, hvad Putin bruger sin magt til.
Det er dybt sørgeligt for hele Europa.
Et mirakel må det være, hvis Russerne vågner op fra det forrige århundrede og opdager, at den kolde krig faktisk er forbi.



@Frank Lansner

Jeg har været efter din signatur så ofte, at det snart må være en tradition.
Men tror du ikke, at du bør ændre den til noget lidt mere bydende, for det er vel ikke nok, at vindmøller er IN, når ingen vil have dem OP..!?


Putins opførsel får det nok til at haste meget med vindmøllerne, hvis de i praksis skal vise sig at være mere IN end f,eks. skifergas...




.
03-09-2014 13:59
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Video optaget fra trolley bus I ukraine (speratist territorie) der viser en 3 minutter lang forbikørsel af Russiske tunge våben, tanks mv:


http://www.kyivpost.com/multimedia/video-2/ukraine-today-amateur-footage-appears-to-show-russian-army-deep-inside-ukraine-video-363207.html

"A video recording made by a trolleybus passenger shows a huge column of Russian tanks, fuel trucks and troops deep inside Ukraine, giving some of the strongest hard evidence yet that the Russian army launched a large-scale invasion of Ukraine.

For nearly three minutes, the trolleybus passes at least 13 Russian battle tanks, 42 Russian infantry fighting vehicles, 6 Russian armoured personnel carriers, 31 Russian troop carrying trucks, and some 15 Russian fuel trucks. It appears a full mechanized unit of Russia's armed forces can be seen in the video.

"


Og dette på bare ét sted... (!!)


@Jakob dejligt at være enige om et eller andet ;-)
Vindmøller: jeg er nok lidt irrationel i min glæde over disse... indrømmet!
Redigeret d. 03-09-2014 14:01
10-09-2014 10:24
Jakob
★★★★★
(9216)
.



@Frank Lansner


Men engang imellem må man måske gøre noget, fordi det er det sikreste, selvom det ikke samtidigt er højeste mode eller giver den fedeste velfærd her og nu.
Jeg synes, at vore forfædre har været nogle svin, at de ikke for 100 år siden satte den grønne dagsorden højest, men i stedet førte krige og effektiviserede udbytningen af klodens råstoffer, miljø og klima.
Desværre ser det kun ud til med svækkede begrundelser at fortsætte i endnu højere tempo og med endnu større negative konsekvenser.


Angående Ukraine, så forstod jeg på en gæst i Deadline i aftes, at der, før russerne gik ind, har været alvorlige hændelser i den østlige del af landet. Blandt andet en massakre på russisk talende ukrainere.
Det er ikke noget, jeg har hørt om før i danske medier, men det kan være, at du, som har fordybet dig mere i konflikten, kan be- eller afkræfte oplysningen..?

Jeg beskyldte russerne for ikke at have opdaget, at den kolde krig er forbi. Men måske gælder der det samme for de vestlige medier, at de stadig mangler noget objektivitet..?



.
15-09-2014 22:11
N A Nielsen
★★★☆☆
(991)
Jeg beskyldte russerne for ikke at have opdaget, at den kolde krig er forbi. Men måske gælder der det samme for de vestlige medier, at de stadig mangler noget objektivitet..?


Uden tvivl:

http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/international/ECE6979811/vil-krim-ga-cyperns-vej/
Side 2 af 2<12





Deltag aktivt i debatten Ukraine - Rusland issues..:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Flere våben til Ukraine404-12-2023 15:06
Rusland kritiserer DK menneskerettigheder108-02-2014 14:11
Fotos af vintervejret i Rusland022-12-2010 09:38
Artikler
Klimaet i Rusland
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik