| Ultimatum til DR's hjemmeside19-04-2026 10:00 | |
| Jakob★★★★★ (10086) |
Det kan virke fortvivlende og meget trættende ikke at blive hørt, når man beder om en lille vigtig service, som man mener burde være en selvfølge. Men hvis DR ikke snart får indsat et let tilgængeligt og direkte link til den sidste nye Radioavis, så vil jeg støtte, at de får bevilget en programmør, som kun skal løse den ene opgave og ikke andet. (Ja, hvilken trussel... Offentlige virksomheder får altid flere penge, når de forsømmer deres pligter. For en erfaren programmør kan det nok gøres på under en time, og derefter skal han bare holde øje med, at ingen andre ødelægger det igen.) Videre vil jeg gå ind for, at Bjarne Corydon personligt skal sidde i en hel Deadline og udelukkende forsvare, hvordan det kan være god Public Service at gøre Radioavisen vanskeligt tilgængelig for borgerne. Lad mig forklare det nærmere....... Hvis browseren i din computer er indstillet til automatisk afspilning, så findes der hjemmesider, som starter afspilningen, så snart linket åbnes. Det betyder f.eks. at du nemt kan bruge siden som vækkeur, eller automatisk få musik derfra, når computeren tændes. Det kan vi f.eks. med Joy Radio: https://www.joyradio.co.uk/streaming-player.html Jeg kan klikke på ikonet til Joy Radio på min køkkencomputer, og imens den gamle computer automatisk forbinder til internettet og åbner browseren og påbegynder afspilning, så går jeg i gang med opvasken og kan bare nyde musikken til arbejdet, når den kommer. Men sådan et link kan vi ikke finde til den nyeste DR Radioavis, vel.? Her får du lidt hjælp til i det hele taget at finde en DR Radioavis: https://www.dr.dk/lyd/p4/radioavisen-2467664383000 Kan du finde links til P1, P2 og P3 osv. med lyd..? Kan du overhovedet indstille din computer til at afspille nogen som helst DR lyd automatisk, når du tænder computeren, så du ikke skal trykke på noget først.? Jeg kan ikke, så jeg må forlade opvasken og gå tilbage til computeren for at trykke igen, hvis jeg vil høre DR. Resultat: DR bliver valgt fra på min automatiserede computer, og jeg vælger i stedet Joy Radio eller noget off-line musik. Det samme gælder, hvis jeg ønsker DR til morgenvækning eller gerne vil høre en automatisk Radioavis på et bestemt klokkeslæt. Hvorfor.? Hvorfor skal det være et forhindringsløb at høre DR Radioavis.? DR skal selvfølgelig kunne måle, sagde Kulturministeren.... og det vil Corydon sikkert holde sig til. Ja, selvfølgelig skal de kunne måle. Men hvor meget giver seriøs mening, og hvor meget bryder du dig egentlig om, at de skal måle og befamle enhver bevægelse, du gør med mus eller finger på deres side.? Hvor meget bryder vi os om, at DR skal reklamere for sig selv, så det ligner enhver anden reklamedrevet side.? AI angående dette:
Jeg mener, at det bør give stof til eftertanke, når jeg fortæller, at målemetoden, som skal måle brugerinteresse, i sig selv påvirker den og skaber en serviceforringelse og et tilgængelighedsproblem, som får interessen til at dale og i visse sammenhænge desværre ikke bare er besværlig, men gør DR-siden helt ubrugelig. |
| Debatter | Svar | Seneste indlæg |
| Min Hjemmeside | 20 | 15-11-2023 23:51 |
| Stor Skuffelse (krydspostet fra den engelske hjemmeside) | 0 | 11-10-2022 04:04 |
| Kritik af DMI's hjemmeside | 5 | 29-03-2022 21:36 |
| Carbonbrief - facebook og hjemmeside | 7 | 27-12-2020 08:15 |
| Feedback til hjemmeside | 0 | 23-04-2018 21:16 |
| Nyheder | Dato |
| Ny skrotningsordning sendte hjemmeside i sort | 02-03-2010 23:01 |
| Ny hjemmeside: Betal for din transport-CO2 | 06-02-2009 10:33 |