Husk mig
▼ Indhold

Underforum for Klimakultur..?


Underforum for Klimakultur..?10-09-2014 20:12
Jakob
★★★★★
(9265)
.


Mangler vi et "Klimakultur" underforum til kategorien "Handling"..?


.
11-09-2014 18:08
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Måske? Kom gerne med et par eksempler på debattråde, der kunne ligge i en sådan kategori. "Klimakultur" er lidt diffust, når det ikke beskrives nærmere.
13-09-2014 09:43
Jakob
★★★★★
(9265)
.




Jeg ved ikke, om jeg kan finde tråde, som det er meget relevant at flytte.
Men jeg kan nok godt finde nogle tråde, som måske mere sandsynligt var blevet oprettet i et klimakulturelt underforum, hvis det havde eksisteret på linje med et politisk.

Det hedder f.eks. "permakultur" og ikke "permapolitik".



Om der findes klimakulturel handling, som ikke er politisk eller udnyttes politisk, ved jeg ikke.
Nogle eksempler på dette, ville selvfølgelig gøre det nemmere at argumentere.



Jeg tænker det nok mere til at give skribenter, som er trætte af politik, en større platform at føle sig hjemme på.
Her kunne jeg evt. nævne hjertensfryd.
http://www.klimadebat.dk/forum/klimapolitisk-manifest-d7-e411-s40.php#post_14388

Eller hvis undertegnede og andre skribenter en dag overgår sig selv og begynder at forfatte "Den lille grønne for skoleelever", så vil de måske også foretrække en klimakulturel platform frem for en politisk.
osv.



.
13-09-2014 10:19
Kosmos
★★★★★
(5371)
"Klimakultur" er lidt diffust, når det ikke beskrives nærmere

- enig; og umiddelbart synes det i substans at ligge ret tæt på "Andet/Klimafilosofi", der uddybes således:
Filosofiske, etiske og videnskabsteoretiske aspekter af klimadebatten, og hvor vi synes at være ret nær det 'kulturelle'(?).
22-09-2014 22:55
Jakob
★★★★★
(9265)
.



@Kosmos


Denne tråd må da være oplagt at flytte til et underforum for klimakultur..?
:
http://www.klimadebat.dk/forum/cli-fi-d33-e2709.php


Vi skal jo nok heller ikke se på underfora på den måde, at der kun skal oprettes et nyt, hvis vi kan finde på tråde, som ikke kan anbringes andre steder.
Hvis det var sådan, så ville det nok gå lidt i stå efter branner oprettede "Fri debat"


Jeg ville ikke finde det oplagt at skrive om permakultur i et filosofiforum.
Ikke mere oplagt end at skrive om klimavidenskab samme sted.


.
22-09-2014 23:07
Jakob
★★★★★
(9265)
.



@branner


Kan du bygge underfora på underfora..?

Altså hvis man forestiller sig nogle grupper, som gerne vil have deres eget underforum til et underforum. Evt. lukket for offentligheden.

I Klimapolitik kunne man tænke sig, at alle partier, hver havde et underforum, hvor deres interne debat kunne boble og forhåbentlig koge over med noget klogt til det overliggende forum.
Tilsvarende i et klimakulturforum kunne forskellige bevægelser i et kapilærnet af underfora måske forsyne et klimakultur forum.




.




Deltag aktivt i debatten Underforum for Klimakultur..?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Bør underforum "Overordnet om klimaændringer" nedlægges..?1628-04-2018 00:00
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik