Husk mig
▼ Indhold

Væk med signaturen


Væk med signaturen11-08-2010 10:37
Jakob
★★★★★
(9216)
.




Jeg vil gerne foreslå administrationen at fjerne muligheden for at tilknytte signatur til sine indlæg.
Der kan være en risiko for, at nogle skribenter tilmelder sig og skriver indlæg primært for at fremvise reklamelinks, som de tjener penge på.
Hvis det sker, så mener jeg, at det kan være skadeligt for debatten, fordi den bliver fortyndet og afsporet, og der vil være en betydelig risiko for, at man begynder at betvivle hinandens motiver og derfor ender i personfnidder.

Der er selvfølgelig nok flere muligheder for at begrænse risikoen for den slags problemer, men spørgsmålet er måske, om signaturen er så vigtig, at det er besværet værd..?




.
12-08-2010 11:34
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Jeg har i et stykke tid været opmærksom på problemet.

En mulighed kunne være ikke at tillade links i signaturen.
Hvad siger I andre faste brugere? Er det noget, I sætter pris på, eller skal det væk, som Jakob foreslår?
12-08-2010 11:47
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Branner

Man kunne gøre sig fortjent til reklamen.

Egen Energi med fl som indgår i en seriøs debat, det må være i orden at de har deres reklamelink tilknyttet deres indlæg.

Efter 100 svar i forum kunne muligheden være tilstede for at påføre sit link.
12-08-2010 13:09
Kosmos
★★★★★
(5370)
Hvad siger I andre faste brugere?

- jeg er faktisk helt indifferent: Jeg læser normalt så hurtigt/'sjusket', at jeg end ikke ænser 'underskrift' (mv.)!
12-08-2010 16:38
ISIS
★★☆☆☆
(361)
Jeg må indrømme at det også har "stødt" mig en anelse, at se disse links og undret mig over det. Hvorfor skal man som debattør lave reklame her overhovedet? Det er ok med "private" hjemmesider synes jeg, men ikke salgssteder.
12-08-2010 16:41
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Enig med ISIS: Ikke links til salgssteder :-) Lyder fair.
14-08-2010 10:36
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Jakob

Skal vi gætte på at silvia tilmeldt den 7 august er en og samme person som nesloone tilmeldt den 5 august og med indlægget her se http://www.klimadebat.dk/forum/sortering-af-affald-bliver-det-overholdt-d9-e1577.php#post_21895
15-08-2010 06:54
Jakob
★★★★★
(9216)
.



@delphi


Jeg synes i hvert fald, at det er synd for debatten, når man får mistanke om, at der skrives indlæg primært for at få reklameindtægter.

Og så er det måske ligemeget, om det er links til salgssider, eller om der står: "kloge koner til sig og sine, køber bine margarine".
Eller for den sags skyld, om skribenten skulle skrive 1.000 indlæg, før reklamepladsen blev mulig.

Men er man f.eks. sælger fra et firma, og det er relevant at nævne, så er det bestemt ok med mig, at man skriver det i sit indlæg og evt. linker til en salgsside.

Erhvervslivet har faktisk rigtig gode muligheder for at præsentere deres grønne produkter her i forum, og jeg må undre mig over, at de ikke i højere grad benytter sig af det.
Men efter min mening bør det altså være via en åben faglig debat frem for at spamme reklamelinks.



Hvis det besluttes at fjerne signaturen, så vil jeg gerne minde om, at vi stadig har profilteksten, som kan bruges til generelle informationer.



.
17-08-2010 15:26
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Fra dags dato er det ikke længere muligt at have links i sin signatur. Håber det kan afhjælpe problemet...
17-08-2010 15:51
ISIS
★★☆☆☆
(361)
Det var da dejligt
Selvom jeg jo stadigvæk vil mene at det burde være ok at have link til egen private hjemmeside...men selvfølgelig, det kan blive svært at administrere, og folk må jo så bare selv linke i kommentarer, hvis de skulle have trang!

Og tak til Jakob, for at have gjort opmærksom på problematikken og dermed åbnet mulighed for at få gjort noget ved det.

...
Redigeret d. 17-08-2010 16:02




Deltag aktivt i debatten Væk med signaturen:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik