Husk mig
▼ Indhold

Vær sød at svar på de her spørgsmål så du kan hjælpe vores skoleprojekt


Vær sød at svar på de her spørgsmål så du kan hjælpe vores skoleprojekt21-11-2016 10:24
Mortenoffersen
☆☆☆☆☆
(3)
Hej alle
Vi går på bagsværd skole og skal lave en opgave om global opvarming, og vil gerne have svar på nogle spørgsmål.
Vi ville blive glade hvis så mange som muligt ville svare



Hvordan kan man se at det er mennesker der har skabt den globale opvarmning
Hvordan kan vi være sikker på at det ikke er naturligt
Hvad gør vi for at stoppe udledningen af drivhus gasser
Hvad synes du vi skal gøre for stoppe det
Hvad gør du for at spare på energien
21-11-2016 11:14
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
Mortenoffersen skrev:
Hej alle
Vi går på bagsværd skole og skal lave en opgave om global opvarming, og vil gerne have svar på nogle spørgsmål.
Vi ville blive glade hvis så mange som muligt ville svare

Oki, her er mit bud. God fornøjelse med jeres projekt.


Hvordan kan man se at det er mennesker der har skabt den globale opvarmning
Hvordan kan vi være sikker på at det ikke er naturligt

Det kan erkendes logisk ved at se, at Jordens befolkning er fordoblet de sidste 40 år; samtidigt med at vi har afbrændt en ufattelig mængde af Jordens undergrund.
Mennesket udnytter nu hele Jordens areal


Hvad gør vi for at stoppe udledningen af drivhus gasser
Ingenting endnu. Vi laver nogle aftaler; men vi holder dem ikke.

Hvad synes du vi skal gøre for stoppe det
Støt gratis prævention til alle og oplysning herom.
Politik:
F.eks. fjerne børnechecken til barn nr. 2 vil have en fin signalværdi.
Afgift på energi og kød og f.eks. kinesisk 'crap', der er produceret for en skål ris på den anden side af Jorden.
Sæt forbruget ned. Arbejd mindre.
Spis mindre kød.


Hvad gør du for at spare på energien
Ikke så meget, må jeg indrømme.
Lægger mig på sofaen?

Jeg er begyndt at interessere mig for forskellige, alternative, politiske systemer og økosamfund i Verden.




.




.
Redigeret d. 21-11-2016 11:21
21-11-2016 15:39
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
.
Der er også en del af befolkningen, der er imod oplysning om menneskeskabt, global opvarmning. Faktisk har vi ikke så få af dem her på Klimadebat.dk.
Deres ageren skyldes et psykologisk fænomen, der kaldes fortrængning eller benægtelse. Disse personer nægter, systematisk, at erkende f.eks. verdens ende som en mulig konsekvens af menneskets adfærd. De er således ikke i stand til at erkende, at de fortrænger fakta. Og de tror selv, de gør en god gerning ved at fortælle andre, at videnskaben tager fejl. Det er et grotesk problem, som vi også kæmper imod.


Jeg har også et spørgsmål til jer: Er det for sent at gøre noget, og er det bedste derfor bare at lade som om, der ingenting er galt? Hvad mener i?



.
21-11-2016 16:25
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Mortenoffersen skrev:
Hej alle
Vi går på bagsværd skole og skal lave en opgave om global opvarming, og vil gerne have svar på nogle spørgsmål.
Vi ville blive glade hvis så mange som muligt ville svare



Hvordan kan man se at det er mennesker der har skabt den globale opvarmning
Hvordan kan vi være sikker på at det ikke er naturligt
Hvad gør vi for at stoppe udledningen af drivhus gasser
Hvad synes du vi skal gøre for stoppe det
Hvad gør du for at spare på energien


Nogle anser alt der skyldes menneskelig aktivitet for noget dårligt for vores Jord,herunder en opvarmning,som tildels skyldes afbrænding af fossile brændsler.
Havde vi ikke haft de fossile brændsler ville vores samfund ikke have kunnet leve som nu og opnået den levevis i den vestlige verden som vi priser så meget.
Det der mangler er at gøre resten af verdens befolkning istand til at føre en tilværelse som vi har fx i Danmark,uden fattigdom,bedre sundhed,mindre børnedødelighed.,så ville befolkningstallet i verden i sig selv aftage og efterhånden stabiliseres.
Vi kan ikke i verden erstatte de fossile brændsler uden at sætte tilsvarende energi effektive kilder ind i stedet.
Der findes reserver af kul,olie og gas i jorden til flere 100 år.
Kunne man fortsat udnytte denne energikilde på en miljørigtig og økonomisk måde,ved at udvikle en ny avanceret teknologi,kombineret med kernekraft,ville vi have energi reserver til flere hundrede år,og derved også have de nødvendige energi muskler til at modstå kommende katastrofer både naturlige og menneskeskabte.
Det var ikke lige svar på jeres spørgsmål,men blot nogle ord til eftertanke.
Istedet for benægtere og fortrængere er benævnelsen Klimarealister den rigtige betegnelse.
Redigeret d. 21-11-2016 16:32
21-11-2016 18:32
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Crank: "Deres ageren skyldes et psykologisk fænomen..."

Dang...
21-11-2016 19:33
Mikael Obelitz
★★★☆☆
(992)
1. Hvordan kan man se at det er mennesker der har skabt den globale opvarmning

Siden starten af sidste århundrede har det været nævnt, at afbrænding af kul, olie og gas kunne opvarme hele kloden i og med affaldsproduktet ved afbrænding, CO2, er en drivhusgas, der forhindrer varme i at forlade kloden (en dyne, der bliver tykkere og tykkere). Denne effekt er blevet diskuteret mere og mere i slutningen af sidste århundrede, og i dette århundrede, er der nu vished for, at kloden opvarmes som følge af denne CO2 udledning. Det ses igennem den øgede mængde CO2 i atmosfæren, den stigende globale middeltemperatur samt ved at indregne en række andre effekter, som fx vulkanudbrud, solaktivitet mmm, som også påvirker temperaturen. Også alle kendte naturlige variationer indgår i dette regnskab. Der indgår meget mere i dette bevis, og der er idag mig bekendt ingen videnskabsfolk, der mener, at det ikke er tilfældet, at jorden opvarmes som følge af vores udledning af CO2.

Meget af den tilførte ekstra varme ender i oceanerne. Det giver øgede overfladetemperaturer. Det er derfor koralrevene udsættes mere og mere for blegning, der tilsidst ender i koral død. Siden midten af sidste århundrede er denne effekt desværre tiltaget i styrke, og der er bekymring omkring, hvordan det vil udvikle sig i årene fremover, hvor den globale middeltemperatur vil stige yderligere.

2 Hvordan kan vi være sikker på at det ikke er naturligt
Se sidste svar.

3 Hvad gør vi for at stoppe udledningen af drivhus gasser
Der er rigtigt meget vi kan gøre. Som enkeltpersoner kan vi være opmærksomme på vores forbrug, isolere vores huse, købe LED pærer, spise lidt mindre kød...
Derudover så er det politikerne, der big time kan ændre vores energiforsyning, transportsektor, landbrug, samt støtte forskningen, der udvikler alternative energikilder/energieffektive varer. Mange lande melder her ind, hvilket år de forventer, at blive CO2 neutrale - dvs har reduceret deres udledninger til et meget lavt niveau. For Danmark er målet 2050.

4 Hvad synes du vi skal gøre for stoppe det
Vi skal være bevidste om vores forbrug og gøre vores politikere opmærksomme på, at vi gerne vil have, at de tager klimaændringerne alvorligt.

5 Hvad gør du for at spare på energien
køb af biogas istedet for naturgas (3 tons co2/år)
udskiftning af al belysning til LED (besparelse 600kwh/år)
Bruger kun energi, når det er nødvendigt.
Genbrug, affaldshåndtering.
21-11-2016 22:13
Jakob
★★★★★
(9287)
­




Hvordan kan man se at det er mennesker der har skabt den globale opvarmning
Hvordan kan vi være sikker på at det ikke er naturligt


Man kan spørge den anerkendte klimavidenskab.


Man kan også selv gå på opdagelse og søge efter noget mistænkeligt.


Prøv evt. at læse om drivhusgasser og se dette eksperiment:


CO2 experiment
https://www.youtube.com/watch?v=SeYfl45X1wo



Og sammenhold det med denne graf:


http://www.klimadebat.dk/grafer_co2udledning.php






Hvad gør vi for at stoppe udledningen af drivhus gasser


For lidt.
Arbejdet for økonomisk vækst vil sandsynligt føre til øget udledning.



Hvad synes du vi skal gøre for stoppe det


Omstille samfundet til økologisk bæredygtig drift.
Installere meget mere VE.



Hvad gør du for at spare på energien


Hvad kommer det sagen ved..?





­
22-11-2016 02:48
no100
★☆☆☆☆
(102)
Hej bagsværd skole


1 Hvordan kan man se at det er mennesker der har skabt den globale opvarmning

Det kan man ikke se direkte, Videnskaben har regnet sig frem til det.

2 Hvordan kan vi være sikre på at det ikke er naturligt

Videnskab

3 Hvad gør vi for at stoppe udledningen af drivhus gasser

Bring energiforbrug i balance

4 Hvad synes du vi skal gøre for stoppe det

Bruge mere vedvarende energi

5 Hvad gør du for at spare på energien

Jeg bruger varmepumpe og solfanger, kompensere for mit CO2 udslip ved at binde kuldstof i jorden, slider mine ting op inden jeg fornyer dem, lader være med at støtte unødig befolknings tilvækst, handler fortrins vist danske vare og køber kun østeuropæiske, asiatisk hvis der ikke kan fås andet.

Håber i får lavet en god opgave.

Hilsen no100.
22-11-2016 11:07
Mortenoffersen
☆☆☆☆☆
(3)
crank skrev:
.
Der er også en del af befolkningen, der er imod oplysning om menneskeskabt, global opvarmning. Faktisk har vi ikke så få af dem her på Klimadebat.dk.
Deres ageren skyldes et psykologisk fænomen, der kaldes fortrængning eller benægtelse. Disse personer nægter, systematisk, at erkende f.eks. verdens ende som en mulig konsekvens af menneskets adfærd. De er således ikke i stand til at erkende, at de fortrænger fakta. Og de tror selv, de gør en god gerning ved at fortælle andre, at videnskaben tager fejl. Det er et grotesk problem, som vi også kæmper imod.


Jeg har også et spørgsmål til jer: Er det for sent at gøre noget, og er det bedste derfor bare at lade som om, der ingenting er galt? Hvad mener i?


Selfølgelig skal vi gøre noget, men hvad... Os unge skal da også have lov til at leve i en verden som ikke er 10 grader plus om vinteren og hvad med vores børn skal de ik havde lov til en vinter med sne uden at de skal tage ned til Alperne, så selfølgelig skal vi spare på energien så meget som muligt
.
Redigeret af branner d. 23-11-2016 19:04
26-11-2016 22:35
crankProfilbillede★★★★★
(2455)
Mortenoffersen skrev:
Selfølgelig skal vi gøre noget, men hvad...



Det sejeste var nok, hvis i kom i fjernsynet. Altså med en journalist, der spørger jer unge om jeres mening. I kan jo prøve at tilbyde jer for at hjælpe verden?



.




Deltag aktivt i debatten Vær sød at svar på de her spørgsmål så du kan hjælpe vores skoleprojekt:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Skoleprojekt om varmepumper205-12-2012 11:04
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik