20-11-2024 17:51 | |
Robert Wagner★★★★★ (4778) |
Jo, CO2 fangst til lagring trækker kun det uundgåelige i langdrag, det kan man kigge på til sidst, hvor det sidste fossilbrug måske er vanskeligt at undgå, men ellers er det spild af tid og energi lige nu. Heller kigge på at lagre brint i undergrunden. Det didste par år har været noget ud over normaken ift. subsidier til de fossile pga. Russlands invasion af Ukraine. Omstillingen i det hele taget er ikke længere til at stoppe, fordi økonomien i vedvarende og relaterede teknologier bare er bedre end ved fossiler. Vi er jo allerede næsten halvvejs, selvom det slet ikke ser ud sådan. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
21-11-2024 22:40 | |
Oildriller1★☆☆☆☆ (135) |
Robert Wagner skrev: Stasimanden lider af storhedsvanvid - sviner folk til, når de med brugelige argumenter forsøger en dialog. Men for en lille halvskaldet mand i et job der tilsyneladende, tillader ham uendelig fritid til at blande sig på alverdens sociale medier i kampen for det han ser, eller bliver betalt, for at udbrede som sandhed...... Har ofte set manden referere til sine kundskaber udi fysikken, og han nævner gerne sin bror i samme åndedrag, med PHD i samme - minder mest af alt om en falleret type, med voldsomt mange indestængte aggressioner. Nu er manden så forfaldet til dyre sprog, når argumentet mangler - trist, men forudsigeligt! Nu til emnet! Hvis man nu er klimareligiøs, men ud fra teknologier, er i stand til at frembringe de samme CO2 reducerende resultater - det være sig CO2 lagring etc. Hvori består så problemet? Og subsidier til olie industrien......? Hvor får du lige den fra? Tværtimod bliver der konstant smidt nye afgifter efter samme - se blot på "windfall tax" i UK. Fra en skattebetalende dansker er sandheden jo blot at vi lige siden den såkaldte "grønne omstilling" er blevet tæppebombet med afgifter på alle områder, hvilket har drevet inflationen, da udgiften til især energi/el er eksploderet. Således er det jo kun det grønne luftkastel der oplever subsidier med lavere afgifter på elbiler, CO2 afgifter på landbrug og favorable forhold og tilskud til vindmølle industrien. Vis mig din "Feng shui" eller din "Tai Chi"................. |
21-11-2024 22:58 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Oildriller1 skrev: Måske, hvis du læste emnet i stedet for at bruge mest tid på personangreb, at du så slet ikke behøvede at spørge: https://www.klimadebat.dk/forum/vedvarende-i-foerertroejen-d12-e3882-s240.php#post_99143 |
22-11-2024 09:45 | |
Oildriller1 skrev: Og endnu en af de fjolser, hvor der er nogen der har benyttet deres kranie som kumme og glemt at skylle ud... Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
22-11-2024 09:51 | |
Jakob skrev: Glem at forvente det mindste af forstand fra den front. Alt hvad der ikke passer med deres overbevisninger er jo alligevel bare løgn... Det ville give mere mening at fodre grise med haute cuisine end at prøve at få de fjolser til at forstå nogetsomhelst. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
22-11-2024 14:49 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Robert Wagner skrev:Jakob skrev: Jeg er lidt mere godtroende, så jeg har dårlig samvittighed, fordi jeg tror, at han og hans kolleger på boreplatformen græd sig i søvn i nat. Han vidste det ikke, og det må være stort tab af ære og arrogance, som for de stolte landmænd, der kom i fællesmarked og udviklede sig til "EU-bistandsklienter". Men når man ser, hvordan det er gået med dem, så må jeg erkende, at din prognose desværre virker meget sandsynlig. |
22-11-2024 20:12 | |
Oildriller1★☆☆☆☆ (135) |
Påfaldende, som i begge forfalder til det samme som i nu beskylder mig for. Ingen af jer forholder jer til argumenter, men blot en lind strøm af mere eller mindre underlødige rapporter. Som da Copernicus valgte at kalde juli 2023 for den varmeste i 120000 år ..... Gad nok vide, hvorledes den beregning ser ud? Jacob - du har ad flere omgange bekendt din loyalitet og dit værdigrundlag i hænderne på ham her "Stasimanden". Din villighed til venstrefløjs ekstremisme er ligeså åbenbar. Du er naivitet i tredje grad - et sælsomt tilfælde, men tilsyneladende ikke helt uden opbakning i den forvirrede generation Z. "Stasimanden" derimod er en helt anden kartoffel. Udtaler sig som et alvidende orakel, sviner alle til med anden overbevisning og opfører sig som var han ansat hos NASA, IPCC eller Niels Bohr, hvor faktum er en lille mand med et ganske civilt job. Dermed ikke sagt at manden ikke bør deltage i debatten som os andre, men den skråsikre attitude vidner blot om en mand med komplekser der rækker langt under mindreværdet. |
22-11-2024 20:12 | |
Oildriller1★☆☆☆☆ (135) |
Påfaldende, som i begge forfalder til det samme som i nu beskylder mig for. Ingen af jer forholder jer til argumenter, men blot en lind strøm af mere eller mindre underlødige rapporter. Som da Copernicus valgte at kalde juli 2023 for den varmeste i 120000 år ..... Gad nok vide, hvorledes den beregning ser ud? Jacob - du har ad flere omgange bekendt din loyalitet og dit værdigrundlag i hænderne på ham her "Stasimanden". Din villighed til venstrefløjs ekstremisme er ligeså åbenbar. Du er naivitet i tredje grad - et sælsomt tilfælde, men tilsyneladende ikke helt uden opbakning i den forvirrede generation Z. "Stasimanden" derimod er en helt anden kartoffel. Udtaler sig som et alvidende orakel, sviner alle til med anden overbevisning og opfører sig som var han ansat hos NASA, IPCC eller Niels Bohr, hvor faktum er en lille mand med et ganske civilt job. Dermed ikke sagt at manden ikke bør deltage i debatten som os andre, men den skråsikre attitude vidner blot om en mand med komplekser der rækker langt under mindreværdet. |
22-11-2024 21:06 | |
Oildriller1 skrev: Luk røven, fjols. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
22-11-2024 21:12 | |
Jakob skrev: Det er da håbløst med de sinker, et strygestål er sgu da skarpere end dem. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
22-11-2024 21:20 | |
Oildriller1★☆☆☆☆ (135) |
Robert Wagner skrev:Oildriller1 skrev: Uha, uha.... Den lille mand fortsætter i den akademiske tone! |
22-11-2024 21:42 | |
Oildriller1★☆☆☆☆ (135) |
Oildriller1 skrev:Robert Wagner skrev:Oildriller1 skrev: Måske det var på tide du vendte næsen hjemad mod Germanien og bidrog til nedlæggelsen af den tyske energisektor sammen med "Die Linke" und "Die Grüne" - de er godt på vej. Vi har tilstrækkeligt med tosser herhjemme med samme dagsorden. |
23-11-2024 09:27 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Robert Wagner Du fik ret. Man skal være forsigtig med at sætte folk i bås. Men manden giver jo ligefrem anskuelsesundervisning i, at din beskrivelse passede perfekt. Han er ikke værd at bruge tid på. Men tak, fordi du dæmmer op, indtil moderationen får ham fjernet. Om vi har en bedre kilde, ved jeg ikke. Min er hentet fra DR: 23. aug 2023 https://www.dr.dk/nyheder/udland/verdens-rigeste-lande-bliver-ved-med-poste-milliarder-i-den-fossile Verdens rigeste lande bliver ved med at poste milliarder i den fossile brændstofindustri - stik imod deres løfter om det modsatte |
23-11-2024 11:33 | |
Euro★★★☆☆ (972) |
Jakob, jeg tror nok at de fleste andre end dig, vurderer at Roberts chikane mod ALLE andre er helt ubegrundet, og at Robert bevidst vælger at sabotere alle andre tråde hvor andre debatterer. Robert for forhåbenligt inddraget sin skrivetilladelse herinde. DU Jakob er indtil videre den eneste jeg ikke har set Robert kalde for fjols. Synes du virkeligt at det er på sin plads at forsvare ham nu? Robert bør smides ud... |
23-11-2024 12:03 | |
Euro skrev: Har fu stadig ikke fattet at der ikke er nogetsomhelst moderation? Oildriller: "Du er en klovn uden forstand på videnskab." "Du er en skændsel for denne debat." "Du er en uvidende tosse." "Du er en hyklerisk miljøprædikant." "Du er en skamløs alarmist uden skyggen af bevis." .... Euro: "Klimaklovnene forstår ikke de økonomiske realiteter." "Miljøfundamentalisterne ønsker at trække os tilbage til stenalderen." "De grønne fascister forsøger at påtvinge os deres ideologi." "Klimakultisterne følger blindt deres ledere uden at stille spørgsmål." "De hjernevaskede masser tror på alt, hvad klimavidenskaben siger." "Klimafascisterne ønsker at kontrollere alle aspekter af vores liv." "Du er en klovn uden forstand på videnskab." "Du er en uvidende tosse." Siger den uvidende tosse der påstår: "Det er muligt at skabe en evighedsmaskine, der genererer energi uden input." "Det er muligt at skabe en evighedsmaskine, der genererer energi uden input." "Magnetiske motorer kan generere mere energi, end de forbruger." Selvindsigt lige med NULL, Zero, Nada, Silch, ... When you dish it, don't run crying to mommy, when you get served. Fuck, hvor er du dog en spade... Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
23-11-2024 13:13 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Euro Sparke Robert ud, så dine og andres naturstridige og parafysiske fantasier kan få frit spil til at afspore alle emner og vildlede befolkningen om energiproduktion, økonomi og klodens tilstand.? Jeg tror, at du nok må have spist søm og glemt at spytte hovederne ud. LOL Det er måske lidt gammeldags, men jeg er stadig af den opfattelse, at hvis man ikke søger en troværdig sandhed i et klimaforum, så bør man holde sig væk. Internettet husker, og enhver form for manipulation og vildledning i forhold til de kendte naturlove vil sværte skribenten og først gøre vedkommende utroværdig, og siden bliver betegnelsen uhæderlig. |
23-11-2024 13:17 | |
Euro★★★☆☆ (972) |
Robert, du lægger ord i munden på mig for at bevise dit standpunkt. For det første kan jeg slet ikke se at der er noget i vejen for at bruge ord som klimatosser, og hvorfor føler du dig truffet når man taler om klima i gængse termer. Mht. energi osv. så tror jeg faktisk du ville få en bedre forståelse for hvad der taler for og imod begrebet free energy, hvis du så den biograf film jeg har linket til på youtube her på siden, "The lost century" Hvor Dr. Greer viser flere eksempler på hvorfor det er så svært at få free energy frem. Men han viser flere eksemple på free energi fra medierne. Filmen The Lost Century, eller det tabte århundrede handler om hvordan verdens befolkninger er ført bag lyset de sidste 100år, først mht. energi men også med manglende oplysninger om UFOer og aliens. Din viden om verden har nul værdi, hvis du ikke forstår andres bevæggrunde. Siger den uvidende tosse der påstår: "Det er muligt at skabe en evighedsmaskine, der genererer energi uden input." "Det er muligt at skabe en evighedsmaskine, der genererer energi uden input." "Magnetiske motorer kan generere mere energi, end de forbruger." Jeg vil ikke kendes ved at jeg har udtalt mig på den måde, jeg kunne have sagt, det er muligt at skabe en maskine der kører rundt uden andet input end til at starte processen. Og magnetiske motorer kan skabe et større output end ikke magnetiske motorer, hvilket for mig er bevis for free energy, fordi den kan gøre det i mange år, og dermed skabe mere energi end det kostede at lade magneterne. "Du er en klovn uden forstand på videnskab." "Du er en uvidende tosse." Du kunne jo prøve at debattere med dine egne ord i stedet for at bruge ChatGPT til at finde andres svar, der er jo ikke noget forkert i det jeg siger...og i øvrigt er det vidst mere os andre der er kørt trætte i dine serier af fornærmelser mod alle andre. |
23-11-2024 13:41 | |
Nej, jeg lægger ikke ord i munden på dig. Den liste er direkte quotes af dig, så du kan spare dig sine bortforklaringer, spade. Du kejler rund i fysikken som en elefant i en glasbutik... Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. Redigeret d. 23-11-2024 13:43 |
23-11-2024 13:55 | |
Forresten, du er velkommen til at spørge min bror, om jeg har styr på physik... https://www-uni-kiel.academia.edu/JanMartinWagner Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
23-11-2024 15:47 | |
Euro★★★☆☆ (972) |
Jeg har ikke brug for at rådføre mig med den person, der giver dig den umulige opgave at bevise, at der ikke eksisterer en UFO som gør op med nogle af vores naturlove Men sæt dig nu ned og se filmen "The lost century" Eller sæt dig ned og se al det UFO materiale der ligger på History channel, jeg tror det meste er uploaded til youtube. Det er en hjernedød påstand at der ikke findes UFOer, og har man først anerkendt det, så er det også hjernedød at mene man ikke kan få energi uden at brænde ting af, eller ved bevægelse. Det var solcellen jo bare første bevis for. Sidenhen sagde man at solcellen ikke var free energi fordi der 100% sikkert skulle være solstråler til stede, nu laver man dem så de virker om natten, så hvad er nu argumentet mod free energy. Dem der er imod teknologiske fremskridt bliver ved med at finde på bortforklaringer, og jeg tror jeg HAR vist hvordan Neutrino kan samle energi op indendørs, om det bliver en plausibel fremtidig løsning kan jeg ikke sige, men det opfylder kravet om at det viser at der eksisterer energi rundt omkring os, som man i princippet kan høste. |
23-11-2024 17:31 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Euro skrev: Nu skal jeg prøve at lære dig noget meget vigtigt og egentlig ganske simpelt, som kan hjælpe dig fremadrettet, hvis du forstår det. Det handler om bevisbyrden, og hvem der har pligt til at løfte den. Hvis du påstår, at der findes aliens, så er det dig, der skal løfte bevisbyrden og bevise, at det er sandt. Det er ikke andre, der skal bevise, at der IKKE findes aliens. Det samme gælder julemanden osv. Det gælder også i jura, og prøv at forestille dig, hvor vanvittig verden ville blive, hvis det ikke var sådan. Et tænkt eksempel: Jeg skyder din hund, du ser det og ringer til politiet, som fanger mig med den rygende pistol. Men i retten påstår jeg, at det var en usynlig falden engel, der faldt ned fra himlen og tog min pistol, skød hunden og gav mig pistolen tilbage, før politiet ankom. Og det hele gik i øvrigt så hurtigt, at det ikke kunne opfanges af det menneskelige øje. Vil du så frikende mig, hvis du ikke kan bevise, at det ikke var en falden engel, der skød hunden.? Og de naturlove, som er bevist, bliver ikke ugyldige, bare fordi de er utilstrækkelige til at forklare alt det, som nogle mennesker mener, at de har set. |
23-11-2024 18:16 | |
Euro★★★☆☆ (972) |
Du har en livlig fantasi Jakob...Jeg har ikke specielt undersøgt fænomenet, jeg tror ikke jeg nævnte aliens, talte jeg ikke om UFOer, men du ville alligevel ikke stole på mit ord, så prøv selv at google hvor mange der tror på at UFOer eksisterer, og hvor mange der selv har set en. Overvej så, hvorfor er de tal så høje - der er både man made UFOer og alien UFOer, men det er svært at skelne, men det er ikke op til mig at bevise det for dig og andre end jeg kan vise dig de biograffilm og dokumentar film som Dr. Greer har fået skabt via The disclousure movement, der er en bevægelse af frie individer der kæmper for at kunne offentliggøre tilbageholdelse af viden for almindelige mennesker. Jeg har allerede givet Jer et link til den fulde film som er at finde gratis på Youtube. Dr. Greer ved så godt som ALT hvad der er værd at vide og jeg tror han har mødt samtlige Præsidenter og CIA/FBI chefer siden 1970, og han kender et utal af generaler fra USA. Du og andre må jo opsøge beviserne, de kommer ikke bare dumpende, altså ikke på anden måde end at privilligerede mennesker kan være i nærheden af en der viser det frem. Men I må altså selv se hvad i får ud af at se videoerne...dit og Roberts problem er, at i ikke kan forestille jer at i kan lære noget nyt herinde, argumenterne ligger i de links jeg viser, det er ikke nok at jeg ser alle videoer, plus 10 gange så mange, jeg har hjulpet jer med at sortere så i får de bedre med relevans, men I må sgu selv se dem. I er ikke åbne for videnskabelig udvikling, og så er det svært at kommunikere på samme level. Solceller var free energy indtil man kunne forklare hvordan de virkede, nu ved man det, og kan udnytte det, men vi ved hvor energien kommer fra, og så eksisterer free energy ikke længere. På samme måde er der bare andre teknologier på vej. Enten lærer vi at forklare det...ellers eksisterer det ikke for os. Prøv evt. at lave en søgning på TR-3B Aurora...og se hvad i får ud af det. |
23-11-2024 19:30 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Euro skrev: Okay, så misforstod jeg dig åbenbart, da du skrev: Euro skrev: For mig ser det stadig ud til, at der står "UFO" Men hvis du ved, hvad "UFO" betyder, så forstår du nok, hvorfor jeg i stedet valgte aliens. Jeg ser dagligt mange UFO'er, så det er ikke noget særligt. Euro skrev: Som sagt er det ikke noget særligt, at der er et flyvende objekt, som man ikke har identificeret. Men er de bygget og fløjet af aliens, så bliver det mere spektakulært, og så vil jeg gerne se beviser, før jeg tror på det. Hvor mange, der tror på det uden sikkert bevis, er i princippet fløjtende ligegyldigt i videnskab. Der er det kun sikre beviser, der tæller. Og så synes jeg i øvrigt, at det er trist for dig, at du ikke fangede budskabet i mit foregående svar til dig. |
23-11-2024 19:34 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Robert Wagner skrev: Tak for linket. Jeg skimmede lidt overfladisk og studsede over noget med seriemodstande tilkoblet solceller. Det forstår jeg umiddelbart ikke. Jeg tænker, at det burde handle om at minimere modstanden. Er du sikker på, at han ved, hvad han laver.? |
23-11-2024 20:41 | |
Euro★★★☆☆ (972) |
Talefejl, jeg taler om UFOer, ikke om aliens...hvis ikke du blot har en iq på 70 så tror jeg godt du forstod det ikke sandt? |
23-11-2024 20:44 | |
Jakob skrev: Det er hans og hans peers fortjeneste at solcelle industrien kan tilbyde 40 års garanti. Så jo... ..han har styr på hvad der foregår på atomar niveau i en silicoum solar celle, specielt i det photovoltaiske halvleder lag, inklusive materiale forandringer over tid. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
27-11-2024 11:18 | |
Selve det evigt vedvarende undervurderende IEA siger nu, at vækst i elproduktion fra vedvarende har overhalet væksten i elbehov. Det betyder, at fossil brug i elproduktion nu falder i absolutte tal på global plan. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
27-11-2024 14:08 | |
Jørgen Petersen★★★★★ (5960) |
Det ses bare ikke i statistikkerne, for ca. 80% af verdens energiforbrug kommer fortsat fra kul, olie og gas. |
27-11-2024 14:19 | |
Jørgen Petersen skrev: Tillykke med prisen som dagens fjols... Jeg skriver elproduktion og du snakker om al energi. Så der fik du fuldstændig misst skiven... Og nej, det er ikke engang rigtigt ift ti total energi behov. Når man tager forskel mellem primær energi og brugbar energi med i beregningen, så er vedvarende allered op på 30% og fossiler står ikke engang for de resterende 70%. 65% af primær fossil energi går tabt pga. termisk ineffektivitet og 'upstream' tab. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
27-11-2024 14:25 | |
Hvis det rykkede ville det kunne ses i statistikken |
27-11-2024 14:26 | |
Jørgen Petersen skrev: Det kan det også, lille får. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
27-11-2024 14:27 | |
Hvorfor er det så fortsat ca. 80% som kommer fra kul olie og gas? |
27-11-2024 14:29 | |
Jørgen Petersen skrev: Fordi du åbenbart ikke fatter forskel mellem energi i det hele og elektricitet, fjols. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
27-11-2024 14:30 | |
Større tåbeligheder end det du kommer med skal man lede længe efter |
27-11-2024 14:33 | |
Jørgen Petersen skrev: Så der er ingen forskel mellem samlet energi og kun el? Så siger vi det, fjolsefår. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
27-11-2024 14:39 | |
Jeg siger, at du kun er interesseret i politisk propaganda. Faktuel viden interesserer dig ikke, hvis det går dig i mod. |
27-11-2024 14:50 | |
Fakta: Selve det evigt vedvarende undervurderende IEA siger nu, at vækst i elproduktion fra vedvarende har overhalet væksten i elbehov. Det betyder, at fossil brug i elproduktion nu falder i absolutte tal på global plan. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
27-11-2024 14:52 | |
De fossile brændstoffer er med andre ord ikke årsagen til de høje el-priser |
27-11-2024 14:56 | |
Jørgen Petersen skrev: Yeah, right... So EU er først startet med omstillingen in 2022? Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. Tilknyttet billede: |
28-11-2024 09:30 | |
Gasforbruget faldt kraftigt i 2022 efter som Putin lukkede for gassen. Som følge heraf var vi nødsaget til at bruge andre former for energikilder, og betale hvad det nu engang koster. |
Nyheder | Dato |
Bilproducenter kæmper om klima-førertrøjen | 08-03-2010 05:40 |