Husk mig
▼ Indhold

Vedvarende i førertrøjen

Side 14 af 14<<<121314
19-12-2024 11:10
Robert Wagner
★★★★★
(4778)
Jørgen Petersen skrev:
Jeg fremsætter en lang række argumenter, som du ikke kan lide at høre. Og det er det der giver dig problemer. Det er alt sammen argumenter, som du ikke kan argumentere imod eller modbevise.

Du er så fuld af løgn, fjols.

Du poster kontrafaktuelt vrøvl og det er dig, der ikke kan tåle andres holdninger og du spammer konstant alle tråde.

Der er ikke behov for at tilbagevise vrøvl. (shrug)

Live long and prosper.

errare humanum est, in errore perseverare stultum

Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens.

Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming.
19-12-2024 12:37
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Du gør dig selv fuldstændigt til grin, for der er mange ting, som du ikke kan lide at høre. Det er bl.a.:

* At strømproduktion for sol og vind giver en meget ustabil strømproduktion.
* At Den ustabile strømproduktion fra sol og vind giver store problemer i en strømforsyning, som skal være stabil.
* At vi har meget høje strømpriser i Danmark/Europa som følge af vores idealistiske måde at producere strøm på.
* At omkostningerne til backup-produktion og til ekstra ledningsnet med mere som følge af den ustabile strømproduktion er meget bekostelige.
* At CO2 er et livsvigtigt plantenæringsstof.
* At mere CO2 i atmosfæren giver en grønnere og mere frodig klode.
* At der er ca. 10 gange så mange mennesker som mister livet p. g. a. kulde som af varme.
* At antallet af mennesker, som har mistet livet p. g. a. naturkatastrofer, har været meget kraftigt falden igennem de sidste 100 år.
* At skaderne p. g. a. naturkatastrofer i promille af BNP er faldende.
* At denne klode langsomt men sikkert bliver et bedre og bedre sted at leve som følge af den teknologiske udvikling.

Hvis jeg tager fejl, så kan du bare skrive, hvor jeg tager fejl.
19-12-2024 13:10
Robert Wagner
★★★★★
(4778)
Jørgen Petersen skrev:
Jeg fremsætter en lang række argumenter, som du ikke kan lide at høre. Og det er det der giver dig problemer. Det er alt sammen argumenter, som du ikke kan argumentere imod eller modbevise.

Du poster kontrafaktuelt vrøvl og det er dig, der ikke kan tåle andres holdninger og du spammer konstant alle tråde.

Live long and prosper.

19-12-2024 15:46
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Det er ikke løgn, så længe jeg er overbevist om, at det jeg siger er rigtigt.
19-12-2024 16:33
Robert Wagner
★★★★★
(4778)
Jørgen Petersen skrev:

Live long and prosper.

19-12-2024 19:23
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Det kan ikke være løgn, så længe jeg er overbevist om, at det jeg siger er rigtigt.
Og det er jeg overbevist om, at det er.
20-12-2024 00:51
Jakob
★★★★★
(9787)
­

Jørgen Petersen skrev:
Det kan ikke være løgn, så længe jeg er overbevist om, at det jeg siger er rigtigt.
Og det er jeg overbevist om, at det er.

På jævnt dansk er det så bare endnu en løgn:

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=l%C3%B8gn
løgn
1.
ytring(er) der ikke er i overensstemmelse med sandheden

Hvorfor stiger prisen på chokolade så drastisk.?

­
­
20-12-2024 01:13
Jakob
★★★★★
(9787)
­

Robert Wagner

Jeg vil gerne vide lidt mere om planerne for brint.

Jeg forestiller mig, at brint indtil videre mest og meget vigtigt kan supplere og berige naturgas, så vi kan spare på naturgas.
Mens en betydelig elproduktion direkte fra langtidslagret ren brint stadig kan have lange udsigter.

Så når vi skal bruge langtidslagring af VE til elproduktion, så bliver det vanskeligt at komme udenom flydende brændstof.

Ser du det på samme måde.?

Beklager, hvis du allerede har skrevet om det, og jeg blot ikke har set det for flooding, jamming og spam fra en dårligt opdraget skribent, hvis klimarealisme primært handler om at realisere propagandistiske løgne om klima og VE til skade for Danmark.

­
20-12-2024 11:29
Robert Wagner
★★★★★
(4778)
Der er masser af projekter i gang i Tyskland, Frankrig og Holland, der involverer transport og lagring af brint i stor skala.

De første anlæg der bruger implementer brint fra VE overskud er på vej i Tyskland.

Udnytter man overskudsvarmen fra brintproduktionen, giver det ekstra indtægt og energi effektiviteten kommer op over 90%.

Der kræves opgradering af nogle komponenter af de eksisterende naturgas faciliteter, men principielt kan de opgraderes til at kunne håndtere brint.

Påstanden om at det er umuligt at transportere brint i de eksisterende pipelines pga. embrittlement fra brint er simpelthen forkert.

Brint embrittlement af stål sker kun ved atomar brint, ikke molekylær brint.

Der kan opstår atomar brint ved turbulens i ventiler og forgreninger, så de skal opgraderes, men det sker ikke i de lange og mere eller mindre lige pipelines.

https://www.nordkurier.de/regional/pasewalk/mehr-als-solar-und-windenergie-das-ist-das-besondere-an-diesem-kraftwerk-3139395

Live long and prosper.

20-12-2024 17:24
Euro
★★★☆☆
(973)
Robert takker for et sobert indlæg, formentlig skrevet af dig selv?

Jeg havde faktisk håbet på at du ville undersøge mit indlæg om Brint loop, har vi tale om to virksomheder der tilsammen, med hver deres produkt, kan levere mere energi ud end der kommes i?

Er tanken så weird at du ikke tør kommentere, for det er vel svært at tilbagevise, forudsat at et eller begge firmaer bedrager os. Det tvivler jeg nu på at de gør...
21-12-2024 00:23
Robert Wagner
★★★★★
(4778)
Euro skrev:
Robert takker for et sobert indlæg, formentlig skrevet af dig selv?

Jeg havde faktisk håbet på at du ville undersøge mit indlæg om Brint loop, har vi tale om to virksomheder der tilsammen, med hver deres produkt, kan levere mere energi ud end der kommes i?

Er tanken så weird at du ikke tør kommentere, for det er vel svært at tilbagevise, forudsat at et eller begge firmaer bedrager os. Det tvivler jeg nu på at de gør...

Hvis jeg bruger ChatGPT eller andet AI til at genere tekst, så Anni cerer jeg det som regel, då jo, det er mit skriv.

Og nej, jeg er ikke bange for at du finder noget, hvor der kommer mere energi ud, end der er i eller puttes i. Der sover jeg helt tryg i thermodynamikkens lovenes trygge favn.

Jeg spilder bare ikke længere min tid på at prøve at forklare dig det, da du jo alligevel indser det...

Bliver jeg sober tiltalt, så svarer jeg såber, men selv det er åbenbart for svært at forstå.

Du kunne jo have fået et sobert svar, men du skulle jo selvfølgelig prøve at spille smart, ikke? Så, som der råbes ind i skoven...

Live long and prosper.

21-12-2024 22:33
Euro
★★★☆☆
(973)
Du er bare en tåbe...jeg skulle bare se hvorfor mit indlæg om et brint loop skulle stå i en uge uden at du benyttede chancen til at fortælle mig hvorfor det ikke kan lade sig gøre, og dermed hvilket af de to firmaer der forsøger at bedrage os til at tro, at der eksisterer et bevis, ikke for free energy, men for at man kan release gas fra vand, som kan føres ind i en fuel cell, der laver energi endnu billigere..

Dvs. det er i vandet vi finder energien, men det kan være ret billigt...

Men at du ikke går ind i tråden og siger hvorfor det kan tilbagevises, stiller dig jo blot som utroværdig...det kunne jo være jeg havde lavet en regnefejl ect...
22-12-2024 11:52
Robert Wagner
★★★★★
(4778)
Euro skrev:
Du er bare en tåbe...jeg skulle bare se hvorfor mit indlæg om et brint loop skulle stå i en uge uden at du benyttede chancen til at fortælle mig hvorfor det ikke kan lade sig gøre, og dermed hvilket af de to firmaer der forsøger at bedrage os til at tro, at der eksisterer et bevis, ikke for free energy, men for at man kan release gas fra vand, som kan føres ind i en fuel cell, der laver energi endnu billigere..

Dvs. det er i vandet vi finder energien, men det kan være ret billigt...

Men at du ikke går ind i tråden og siger hvorfor det kan tilbagevises, stiller dig jo blot som utroværdig...det kunne jo være jeg havde lavet en regnefejl ect...

Der er ingen af de to der snyder, du kan bare ikke finde ud af at regne,tåbe.

Det faktum, at der kommer mere ude end der puttes I, burde have en en fingerpeg på, at din beregning er forkert, da det jo ikke kan lade sig gøre, tåbe.

Hvorfor skulle jeg blive ved med at forklare dig, at det er umuligt, når du nægter at indse det, tåbe?

Og igen vælger du nedsættende sprogbrug og igen får du tilbage på samme måde. (shrug)

Live long and prosper.

22-12-2024 14:51
Euro
★★★☆☆
(973)
Hvad vil et geni som du da regne dig frem til?
22-12-2024 17:44
Robert Wagner
★★★★★
(4778)
Stack effektivitet ved Hysata angives til 95%. Den brændselscelle du henviser til, angives til >50% effektivitet, så i det her tilfælde er roundtrip effektivitet. 95% x 50% = 47,5%.

Så efter ud af 1 kWh får man 0,45kWh tilbage efter lagring som brint.
Der findes dog brændselsceller med højere effektivitet.

Endvidere kan der, som jeg nævnte, udnyttes overskundsvarmen ved begge processer.

Live long and prosper.

22-12-2024 19:49
Euro
★★★☆☆
(973)
Det er ikke den effektivitet de siger de har jeg regner på, men deres faktiske ydelse...

Hysata bruger 41kwt på at lave 1kg bring.
M-field bruger 752liter brint gas på at lave 6kwt

Hvad vejer 750liter brintgas og hvor mange kwt får man så ud på et kg?

Det havde nu været mere naturligt at tage den snak i den tråd der handler om det emne...
22-12-2024 21:33
Robert Wagner
★★★★★
(4778)
Euro skrev:
Det er ikke den effektivitet de siger de har jeg regner på, men deres faktiske ydelse...

Hysata bruger 41kwt på at lave 1kg bring.
M-field bruger 752liter brint gas på at lave 6kwt

Hvad vejer 750liter brintgas og hvor mange kwt får man så ud på et kg?

Det havde nu været mere naturligt at tage den snak i den tråd der handler om det emne...

Det er dig, der har taget den snak herover...

Det kommer an på trykket, hvad 750 liter brint vejer, så for at undgå forvirring, så har jeg taget de angivne effektiviteter.

Og jo, Hysata angiver 98% cell efficiency og 95% stack efficiency.

https://www.nature.com/articles/s41467-022-28953-x

Live long and prosper.

25-12-2024 20:38
Euro
★★★☆☆
(973)
Robert, jeg tog ikke den snak herover, fordi du ignorede mit indlæg om brint loop tillod jeg mig at gøre opmærksom på det...

Prøv at kom væk fra dine fantasimålinger. Hysata laver 1kg brint på 41 kwt, lad os kalde det 95% effektivt.

Dvs. 100% det er 0% så 1% er lig med 8kwt.

Hvis det brint vi pt er igang med at opbygge et forventet eksport netværk til tyskland for er 85% effektivt. så er det 10% point a 8kwt, svarende til ca. 80kwt forskel til i alt 141kwt.

Det ved vi godt ikke er sandt - derfor er hele den fantasi om hvad 100% effektivitet er, altså bare ren fantasi. Det kan bare ikke opgøres på den måde og slet ikke i %.

Kom op med smartere historie...
26-12-2024 04:08
Robert Wagner
★★★★★
(4778)
Euro skrev:

Dvs. 100% det er 0% så 1% er lig med 8kwt.

What???

Live long and prosper.

27-12-2024 11:18
Euro
★★★☆☆
(973)
Der skulle stå, dvs. 100% effektivitet er 0kwt, og så er 5/100 ca. 40kwt, hvilket betyder at 1/100 eller 1% manglende effektivitet svarer til 8kwt.

Dvs. umiddelbart skal man forbedre effektiviteten med 41kwt for at komme på 100% effektivitet.

Det der bare virker lidt vanvittigt er, at hvis de anlæg vi er ved at bygge siges at have en effektivitet på 80% til 85%, så betyder det, at man bruger mellem 120kwt og 160kwt på at lave 1kg brint.

I så fald bruger vi 2-300% mere el på at lave brint i Danmark, end vi kunne opnå ved at benytte teknologi fra Hysata.

Men det er sikkert ikke den fulde sandhed - sandheden er nok nærmere, at man ikke har fået fysikens rammer til at forene sig med matematikens rammer.

Men jeg kan ikke se hvordan fysikens rammer kan ændre vilkår for procentregning.

Og jeg ved godt du ikke kan lide ordet overunity, men hvis nogen hårdnakket holder fast i, at en dansk brint fabrik er 80% effektiv og du og jeg VED at Hysata laver brint med 1/3 input, så er det et falsum at den danske produktion er 80% effektiv, for hvis ikke det er det, så er Hysata 240% effektiv, og så har vi bevist at overunity/free energy eksisterer.

Så kan vi blive enige om at alt verdens befolkning er blevet fodret med siden 2. verdenskrig om hvad der er muligt og hvor effektive ting er i % af det mulige, ALT er en stor løgn?
27-12-2024 11:42
Euro
★★★☆☆
(973)
Ok jeg tror jeg har drukket hjernen væk i Julen.

Tror jeg vender lidt op og ned på situationen.

Det skulle oprigtigt have været 41:95 altså ca. 0,5kwt per % så det var helt blankt argument jeg bragte. Undskyld.

Men så er påstanden bare, at man aldrig kan lave et kg bring med under 39kwt som jo altså så er grænsen for hvad 100% er.

Men 100% effektivt er at bruge 0kwt ikke 39kwt. Og så er Hysata ikke 95% effektivt.

Men det samme gælder når man taler om hvor effektive biler er, en ældre bilmodel der kørte 10km/l og var 33% effektiv, betød at man lavede en fysisk lov der sagde at INGEN kunne opnå mere end 30km/l - de tåber der troede på det har lidt svært ved at forklare elbilens præstationer.
28-12-2024 00:18
Robert Wagner
★★★★★
(4778)
Euro skrev:
Ok jeg tror jeg har drukket hjernen væk i Julen.

Tror jeg vender lidt op og ned på situationen.

Det skulle oprigtigt have været 41:95 altså ca. 0,5kwt per % så det var helt blankt argument jeg bragte. Undskyld.

Men så er påstanden bare, at man aldrig kan lave et kg bring med under 39kwt som jo altså så er grænsen for hvad 100% er.

Men 100% effektivt er at bruge 0kwt ikke 39kwt. Og så er Hysata ikke 95% effektivt.

Men det samme gælder når man taler om hvor effektive biler er, en ældre bilmodel der kørte 10km/l og var 33% effektiv, betød at man lavede en fysisk lov der sagde at INGEN kunne opnå mere end 30km/l - de tåber der troede på det har lidt svært ved at forklare elbilens præstationer.

Denne fysiske lov gælder forbrændingsmotorer, ikke elmotorer.

Du er vist ikke helt ædru endnu.

Live long and prosper.

28-12-2024 12:24
Euro
★★★☆☆
(973)
Jeg har nu også set en Ford Mustang racerbil med 300HK der kørte over 100miles/gallon, hvilket svarer til ca. 36km/liter, dvs. den bryder de grænser man satte i 1980 ved at sige at en bil var 33% effektiv når den kørte 10km/liter.

Og man kan vel forsvare, at den ikke var bygget alene med det formål blot at køre langt på en liter, for så havde man nok valgt en lille bil med en 50hk motor.

Mere for at sige at jeg også mener, at man flytter grænser der.
28-12-2024 12:31
Jørgen Petersen
★★★★★
(5960)
Grænserne for ny teknologi flytter sig hele tiden. Og det gør, at denne klode langsomt men sikkert bliver et bedre og bedre sted at leve.
28-12-2024 14:46
Robert Wagner
★★★★★
(4778)
Euro skrev:
Jeg har nu også set en Ford Mustang racerbil med 300HK der kørte over 100miles/gallon, hvilket svarer til ca. 36km/liter, dvs. den bryder de grænser man satte i 1980 ved at sige at en bil var 33% effektiv når den kørte 10km/liter.

Og man kan vel forsvare, at den ikke var bygget alene med det formål blot at køre langt på en liter, for så havde man nok valgt en lille bil med en 50hk motor.

Mere for at sige at jeg også mener, at man flytter grænser der.

Den maksimale effektivitet for forbrændingsmotorer afhænger af flere faktorer. Ingen har nogensinde påstået, at 33% var maksimum.

Live long and prosper.

28-12-2024 17:11
Euro
★★★☆☆
(973)
Det var vidst ikke det jeg sagde...

I 1980 sagde man at bilerne var ca. 33% effektive når de kørte 10km/liter, hvilket betød at den maksimale grænse for 100% måtte være 30km/liter.

I dag siger man at biler der kører ca. 16km/liter er ca. 40% effektive, men det svarer altså til at 100% er reguleret op til at være maks. 40km/liter.

Men mit eksempel sandsynliggør at denne grænse også er lidt flydende og kan ændre sig.
Side 14 af 14<<<121314

Deltag aktivt i debatten Vedvarende i førertrøjen:

Husk mig

Lignende indhold
NyhederDato
Bilproducenter kæmper om klima-førertrøjen08-03-2010 05:40
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik