Husk mig
▼ Indhold

Vigtige ændringer - læs venligst


Vigtige ændringer - læs venligst21-09-2009 00:57
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Nyhedslinks:
For at få mere gang i debatten og koncentrere fokus på selve forummet, har jeg fra i dag afviklet konceptet med Aktuelle nyhedslinks. De over 4000 nyhedslinks vil stadig være at finde i arkivet, som der nu kun er link til nederst fra siden med nyheder. Meningen er, at I hellere skal starte en ny tråd, hvis der er en nyhed, I ønsker at gøre opmærksom på. Selvfølgelig ikke i helt samme omfang som det var tilfældet med nyhedslinks - men hvis I finder noget interessant eller oplagt til debat, så tøv ikke med at starte en ny tråd i den relevante debatkategori.
En stor tak til især rick_uk for den enorme indsats med at opsamle nyheder gennem tiden.

Annoncer:
Igen et punkt, hvor jeg risikerer at træde nogen over fødderne.
Jeg har besluttet at indsætte tekstannoncer, også i forummet. Det skyldes ganske simpelt, at jeg på det sidste har lagt virkelig meget arbejde i Klimadebat.dk, samtidig med at udgifterne til webhotel kun lige akkurat har kunnet dækkes ved hjælp af privat støtte. En lille indtjening vil sikkert kun få mig til at gå mere op i siden (sådan fungerer verden nu engang), hvilket er til alles bedste. Vi taler stadig om en forventet timeløn på et éncifret beløb, så jeg ser ingen grund til forargelse.

Annoncerne vil kun optræde for gæster, der ikke er logget ind. Det er, når jeg selv skal sige det, et ganske smart påhit, for på den måde foranlediges folk til at logge ind, hvilket burde give mere aktivitet i forummet. Samtidig slipper de aktive brugere 100% for annoncer på siden, hvilket jeg i hvert fald kender én annonceskeptisk debattør, der vil sætte stor pris på!

Forsiden er i øvrigt gjort helt annoncefri for alle besøgende.

Mest aktive debatemner:
De fem mest aktive emner er fjernet fra den lille boks i venstre side, således at boksen nu er blevet en slags miniudgave af debatlisten på forsiden. Til gengæld har jeg lavet en top25-liste, som kan åbnes nederst fra debatoversigten. En sådan liste var vist bl.a. efterspurgt her.

Nyheder og klummer
Mernilds Klumme og Lidegaards Klumme er nu kommet med i nyhedsoversigten på forsiden. De er også blevet inkluderet i RSS-feedet, som I selvfølgelig opfordres til at bruge, især hvis I har en hjemmeside.
Til gengæld er de to bokse med citater fra Mernild og Lidegaard i højre side slået sammen til én, hvor der ved hver sideindlæsning vises et tilfældigt af de to citater.

Design
Jeg har de sidste par dage ændret lidt på et par småting. Vigtigst er, at skriftstørrelserne generelt er blevet større og overskrifterne mere fremtrædende. Menuen til venstre har også fået en svag baggrundsfarve. Jeg får at vide fra flere forskellige kanter, at siden virker uoverskuelig på nye besøgende, og at der er for meget indhold på for lidt plads.
Nu ved jeg ikke, om det altid gælder, at less is more, men forslag til forsimpling af siden er i hvert fald velkomne. Den slags er tit svært at se, når man kender siden som sin egen bukselomme og synes, at alt virker logisk og simpelt.


Jeg håber, at I tager godt imod de nye ændringer, der forhåbentligt vil bidrage til en god debat her i månederne op til COP15, hvor vi vist godt kan regne med rekordmange besøgende på siden.
21-09-2009 01:10
Kosmos
★★★★★
(5371)
Jeg håber, at I tager godt imod de nye ændringer...

- for mit eget vedkommende absolut ja; du yder en enorm(t god) indsats!


Og hvis annonceindtægterne (alligevel) ikke rækker, må du sige til - du skal under ingen omstændigheder betale noget af dette af egen lomme!!
21-09-2009 08:00
rick_uk
★★★★☆
(1140)
Selv tak, Jeppe


Nogle gode ændringer, siden går bestemt i den rigtige retning. Tak for initiativet og din kæmpe indsats
21-09-2009 20:55
Jakob
★★★★★
(9287)
.


@branner

Tak for mange gode forbedringer.



.
RE: 'Gratis bruger'10-10-2009 18:08
Kosmos
★★★★★
(5371)
Nok en anelse i småtingsafdelingen:

På forsiden står 'opret en gratis bruger' - meningen er vel, at det er gratis at tilmelde sig som debattør, hvilket da i sig selv er udmærket!


Men jeg har altså endnu til gode at se et debatforum, der opkræver 'medlemsgebyr', så måske kunne prædikatet 'gratis' helt undværes?
Redigeret d. 10-10-2009 18:16
22-10-2009 21:40
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
Kosmos skrev:
Men jeg har altså endnu til gode at se et debatforum, der opkræver 'medlemsgebyr', så måske kunne prædikatet 'gratis' helt undværes?

Ja, for os, der er vant til at færdes på nettet, er det en selvfølgelig, at alt i dag er gratis.
Men det har faktisk overrasket mig adskillige gange, hvordan (især ældre) mennesker kan finde på at spørge mig, hvad folk så betaler for at være medlem af Klimadebat.dk.

Og en lille sjov insiderhistorie er, at en kommunikationsvirksomhed for 1½ års tid siden faktisk henvendte sig, fordi de gerne ville være med til at drive Klimadebat.dk. Deres vision var, at det skulle koste et årligt gebyr at være medlem af siden. Det blev kun til det ene møde - men det var da en god kaffe


Så for at undgå alle misforståelser beholder jeg betegnelsen "gratis" i overskriften.
Redigeret d. 22-10-2009 21:47
22-10-2009 22:32
Kosmos
★★★★★
(5371)
Så for at undgå alle misforståelser beholder jeg betegnelsen "gratis" i overskriften

- selvfølgelig! Det var nu osse mere prædikatet 'gratis bruger', jeg morede mig en smule over - hvad med fx. 'opret dig gratis som bruger'?

Men det er da så afgjort i småtingsafdelingen!

Redigeret d. 22-10-2009 22:33
31-10-2009 22:41
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Branner

Det er ofte siden ikke bliver færdig med at nedtage fra server og ofte (eller vist altid) fra www.Livewebstats.dk



Har det nogen betydning!
Redigeret d. 31-10-2009 22:44
02-11-2009 14:35
branner
AdministratorProfilbillede★★★☆☆
(758)
@delphi

Det har ikke nogen praktisk betydning. Det er noget statistik over besøgende, og det har ingen betydning for indlæsningen af selve siden. Der kan af og til være problemer på statistikserveren, hvilket er årsagen til det, du nævner, men det er nu ikke noget, jeg har oplevet ofte...
Redigeret d. 02-11-2009 14:50
02-11-2009 15:02
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Branner
Det har ikke nogen praktisk betydning. Det er noget statistik over besøgende, og det har ingen betydning for indlæsningen af selve siden. Der kan af og til være problemer på statistikserveren, hvilket er årsagen til det, du nævner, men det er nu ikke noget, jeg har oplevet ofte...


Kunne det ikke have den betydning at statistikserveren mistede en "besøgende" omkring optælling!




Deltag aktivt i debatten Vigtige ændringer - læs venligst:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Hej alle, svar venligst på vores spørgsmål1809-12-2016 23:08
NyhederDato
Læs FN's klimarapport på dansk16-01-2009 06:09
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik