Husk mig
▼ Indhold

Vindmølle i din baghave


Vindmølle i din baghave10-05-2010 10:53
Vindmølle Østre Borgerdyd
☆☆☆☆☆
(2)
Jeg var i tvivl om, hvilket forum dette indlæg skulle lægges i, men jeg endte her.
Vi er i gang med et AT-forløb i gymnasiet og vi er i gang med en kvantitativ undersøgelse om folks holdning til opsætning af vindmøller tæt på deres hjem, hvis det viser sig at være løsningen på global opvarmning. Link til spørgeskema:
www.askpeople.dk?i3=bfdcef2038d4361
I må også meget gerne skrive her istedet.

Er du villig til at have en vindmølle i nærheden af dit hjem, på trods af støjen, hvis det viser sig, at vindmøller er løsningen på global opvarmning?

På forhånd tak
RE: ?10-05-2010 11:22
Gubisoul
★☆☆☆☆
(116)
Vindmøller kan aldrig blive løsningen på global opvarmning.

Desuden vil de være en højst upålidelig energi kilde hvis det skulle ende med en koldere periode, altså en ny lille istid.

Vi har brug for mere pålidelig ren energi, det er ærgeligt at Tesla tog så mange ting med sig i graven, han kunne nemt have været nøglen til ren billig/gratis energi.
10-05-2010 11:55
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@Gubisoul

Vind kan udmærket producere når der er brug for energi.

På samme måde som sol ikke yder effekt kontinuerligt kan energi lagres i termiske energilagre og omsættes til strøm via dampsystemer.

Se http://www.youtube.com/watch?v=IiBzmvoWsBU&feature=player_embedded

Vind kan producere strøm når der er brug for energi og gøre det billigere end alm strømproduktion.
Redigeret d. 10-05-2010 11:58
10-05-2010 12:16
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Jeg er ikke villig til at have en roterende snurrebasse i min baghave.

Efter min mening skal vindmøller på land også samles i parker på minimum 25 stk., så må vi ekspropriere os ud af problemet med ulemperne.

Nu har vi af fler omgange sat vindmøller op på land, og hver gang giver det problemer med og for naboerne. Vindmøller er industri, og som sådan hører de hjemme i industriområder uden boliger.
10-05-2010 13:57
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Jeg er ikke villig til at have en roterende snurrebasse i min baghave


NU syntes penge og ejerskab at have en stor indflydelse på velviljen til møller.

Samsø er besat af møller og øen vil have flere.
10-05-2010 16:15
Gubisoul
★☆☆☆☆
(116)
@delphi

Du mener altså at vindmøller fint vil fungere i en lille istid?
10-05-2010 16:50
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Du mener altså at vindmøller fint vil fungere i en lille istid?

Hummme nej men hvad gør det. Måske studstrupværket får lidt problemer.
10-05-2010 21:26
Jakob
★★★★★
(9213)
.




Vindmølle Østre Borgerdyd skrev:
Er du villig til at have en vindmølle i nærheden af dit hjem, på trods af støjen, hvis det viser sig, at vindmøller er løsningen på global opvarmning?



Ja, jeg vil gerne have en vindmølle i baghaven.
Men ikke en hvilkensomhelst vindmølle, og den må ikke støje ubegrænset.
Jeg tror, alle har nogle betingelser, som skal være opfyldt, før de kan sige endeligt ja, og derfor vil de fleste umiddelbart svare nej eller undvigende.
Der kan spares mange resurser og penge ved at bruge landmøller frem for havmøller, så derfor må der også være råd til at udvikle landmøller, som er bedre til at vise hensyn. Det tror jeg, at vi vil se meget mere til de kommende år.



.
11-05-2010 14:15
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
@Delphi

Nu kan jeg ikke købes - så ejerskab af en eller flere vindmøller ændre ikke på mit hovedsynspunkt. Vindmøller på land skal stå i parker og i de til formålet udlagte industriområder.
11-05-2010 14:53
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
@boe

jojo men et system hvor ejerskabet og dermed en mulig fortjeneste tilfalder ejerne, mildner synet på møllen.

Nu er jeg nu grundlæggende af den opfattelse af møller på havet ved de rigtige værktøjer er langt billigere eller produktionen er langt billigere når reparation og opstilling er rationel.

Som her hvor det jackup-fartøj har både monopæl og mølletårn med ud til færdig montage.



Til reparation af mølle og herunder navnlig gearkasse kan der også laves optimale tekniske løsninger som billiggør denne reparation.
Redigeret d. 11-05-2010 14:54
17-05-2010 23:27
miljoegrisenProfilbillede★★☆☆☆
(255)
Vindmølle Østre Borgerdyd skrev:
Er du villig til at have en vindmølle i nærheden af dit hjem, på trods af støjen, hvis det viser sig, at vindmøller er løsningen på global opvarmning?

På forhånd tak


Ja det er jeg. Det gør mig glad og se på vindmøller der snurer og laver grøn strøm.
Men selvfølgelig de meget larmende møller skal nok ikke være ved huse. Vindmølleudsigt er kun godt. støj er noget møj.

Men var der måske nogle der spugte folk om det var ok at indføre larmende biler over hele landet dengang de blev opfundet? De kom bare og pludslig var idylen væk. Kan ikk forstå der skal være så meget mere ståhej om møller!! og når de ovenikøbet er nødvendige for at vi skal overleve som samfund. Vi burde være meget stolte af at bygge møller og se det som vores store fælles projekt for fremtiden!!


The time for doubt is over!




Deltag aktivt i debatten Vindmølle i din baghave:

Husk mig

Lignende indhold
Artikler
Vindenergi
Vindmøller
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik