| RE: Så dræn dog den sump...22-12-2025 11:53 | |
| Jakob★★★★★ (9914) |
Det lyder måske lidt hårdt, men jeg ser det sådan, at hvis nogen skulle mene, at vindmøller i denne forbindelse generer Forsvarets overvågning, så har de præcist intet forstået, og de manifesterer derfor kun deres egen dumhed, eller også benytter de af fordækte årsager falske argumenter til at så tvivl om projektet (5. kolonne (russisk jamming eller "klimarealisme")). Hvis vindmøller på den måde er i vejen, så må skoven også være i vejen for Robin Hood. Man skal huske på, at det ikke kun er danske sodater, der bliver generet af radarstøj fra snurrende vindmøllevinger. Det gør fjenden også, og han har intet set endnu. Det afgørende er så igen, hvem der kontrollerer støjen, og det synes jeg da, at vi skal lade det danske forsvar gøre. I modsætning til Robin Hood's træer, så kan hver eneste vindmølle være udrustet med avanceret overvågningsudstyr, som via kabler sender alt til en central bunker, så alle blinde vinkler bliver dækket. Jeg vil gå så vidt som til at sige, at den overvågning og territoriekontrol, som Forsvaret har i dag, er nul og niks ved siden af den, som de kan få med vindmøllerne, og så vil de i takt med udviklingen tilmed både kunne spare soldater og mange penge. Det kan faktisk blive så godt, at jeg af hensyn til privatlivets fred gerne vil være den første til at forlange det meste udstyr fjernet igen, så snart verdenssituationen tillader det.! Specialmøllen på nedenstående billede er pt ikke med radarmodul, men derimod udrustet med et meget potent militært forsvarsvåben, som strengt taget ikke engang fordrer en specialvinge. Tilknyttet billede: ![]() |
| 22-12-2025 13:10 | |
| Jørgen Petersen★★★★★ (7319) |
Sverige dropper 13 vindmølleparker i Østersøen af militærhensyn. Sveriges regering sætter en stopper for 13 planlagte havvindmølleparker i store dele af Østersøen. Regeringen vurderer, at det ville føre til uacceptable konsekvenser for Sveriges forsvar at bygge de aktuelle projekter i Østersøområdet, siger den svenske forsvarsminister, Pål Jonson. https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/sverige-dropper-13-vindmoelleparker-i-oestersoeen-af-militaerhensyn |
| 22-12-2025 13:12 | |
Og tilsvarende: https://energiwatch.dk/Energinyt/Renewables/article17605711.ece |
| RE: Drænvand med patogene klumper...22-12-2025 21:10 | |
| Jakob★★★★★ (9914) |
Det fortsætter, og desperationen er tydelig, da der nu ligefrem også kom en klump dokumentation fra et land, som af hensyn til sin egen smukke humane profil blev nødsaget til at indføre et voldssamfund. Og man skal ikke tage alt for pålydende i koldkrigstid, hvor sandheden er det første offer, og der bruges flere argumenter om det samme. Men godt fundet af en skribent, som ellers efter mange års søgen stadig ikke engang kan finde et klimaproblem. Vi kan måske komme ud for, at det danske forsvar i et øjebliksbillede også ser flere begrænsninger end muligheder, og det vil klimarealisterne selvfølgelig have fuld forståelse for og hurtigt bakke op med en principbeslutning om at vælte alle vindmøller. Men for den danske lægmand og ærlige vælger, som ikke hader vindmøller, og som besidder blot en smule viden om historien, må det kun være alt for tydeligt, at det er fordummet og kvalmende svag taberpolitik til skade for Rigets og deres egen sikkerhed. Hvis man ikke tror, at høje punkter og tårne i terræn og på hav er noget værd at besidde i militær og beredskabsmæssig sammenhæng, så er man slet ikke kompetent til dette emne. Forsvars- og beredskabsplaner er ikke for tøsedrenge, som er bedre til at se forhindringer end muligheder. Prøv at overveje, hvordan det var gået med Manhattanprojektet, og hvordan det havde set ud i dag, hvis Forsvarskommandoen havde været en flok dumme dengser. Det projekt måtte de altså så straks droppe, før de var begyndt, fordi det kunne ødelægge deres daværende radarudsyn..... lol |
| 22-12-2025 21:59 | |
Der er en årsag til, at svenskerne ikke ønsker disse havvindmølleparker. |
| 22-12-2025 23:49 | |
| Euro★★★★☆ (1706) |
Jørgen ville du investere langsigtet i havmøller, hvis du lytter til jungletrommer, der siger der er ny og billigere energi på vej? |
| RE: Egnede eller uegnede vindmøllevåben23-12-2025 04:58 | |
| Jakob★★★★★ (9914) |
Jeg diskuterede med AIner, om man kan montere en rælingskanon fra et hangarskib på toppen af en nacelle. Det er en lidt voldsom maskinkanon, som skyder meget hurtigt, og som er beregnet til at afværge alt (også missiler) i sidste øjeblik før træfning. Dertil fik jeg et tørt svar, som jeg synes er meget sjovt: "Rekylen alene ville være et strukturelt mareridt for både nacelle, lejer og tårn." Jeg tror nu godt, at det kan gøres alligevel, men selvfølgelig ingen grund til at udfordre konstruktionen med våben, som står bedre på jorden. Måske vil vindmøllens vigtigste funktion til dette våben, selvom det har egen radar, også være overvågningen, som indgår i et 3D-grid, der præcist kan lokalisere fjendtlige objekter og hjælpe ethvert tilknyttet forsvarsvåben med at sigte, så det kan ramme. Jeg tror ikke, at modulkataloget til Forsvarschefen når at blive færdigt til jul, men nedenstående billede kan måske give en lille forsmag på det. Tilknyttet billede: ![]() |
| 23-12-2025 06:24 | |
Lyt til svenskerne. Der er en årsag til, at de ikke ønsker disse havvindmølleparker. |
| 23-12-2025 13:27 | |
Der er en tungtvejende årsag til, at svenskerne ikke ønsker disse havvindmølleparker. Det burde vi lytte til. |
| 23-12-2025 13:33 | |
Ja det er meget vigtigt for mig at gøre opmærksom på, hvad svenskerne har besluttet i forhold til vindmølleparker i Østersøen. |
| RE: Dræn til Sverige tak -->>23-12-2025 14:05 | |
| Jakob★★★★★ (9914) |
Jørgen Petersen skrev: Jørgen Petersen skrev: Jørgen Petersen skrev: Det må da virkelig være en mærkesag for dig, som du kan blive ved med at spamme det samme. Tro mig, jeg har set det, og jeg har endda svaret flere gange. Og se da så (undskyld til andre for sproget) for helvede omsider at lære at køre dine egne emner på en redelig måde i stedet for at klatte alle andre til med evindelige regelbrud, der efterhånden ligner en tro kopi af kinesisk vandtortur..! Frem for dårlige spammede undskyldninger fra Sverige, så kunne man lige så vel lytte til Ukraine, som gerne vil have vindmøller. Svenskerne satser på ufleksibel atomkraft, som samarbejder dårligt med vindkraft. Hvis man installerer meget vindkraft i deres system, så vil man begynde at se den sande pris på atomstrøm i stille vejr, og den bliver for høj. Det er nok nærmere sådan noget og meget andet, der reelt ligger til grund for deres vindmøllemodstand. Måske også at undgå byggeriet og udviklingsarbejde så tæt på Rusland i en anspændt tid. Men hvis man er meget betaget af det svenske demokratis forsvar, så synes jeg da bestemt, at man skal flytte til Sverige. Jeg vil hellere se på udviklingsmulighederne specifikt og unikt tilpasset Danmark og danske forhold. |
| RE: Preppingkatalog til Beredskabsstyrelsen23-12-2025 14:46 | |
| Jakob★★★★★ (9914) |
Preppingkataloget til Beredskabsstyrelsen er måske heller ikke engang færdigt endnu. Men foruden det allerede viste, så ser nedenstående billede for mig ud til at være en side med en smagsprøve fra et katalog, som de har savnet meget længe, og som de må glæde sig helt ustyrligt til at se. God arbejdslyst og jul herfra til dem, som skal passe på os alle. Tilknyttet billede: ![]() |
| 23-12-2025 15:19 | |
God jul |
| RE: God jul.??24-12-2025 12:00 | |
| Jakob★★★★★ (9914) |
Der bliver på det nuværende grundlag intet ønske herfra om god jul til den respektløse skribent, som har domineret og spammet dette emne med forløjede postulater. Hvis det stod til mig, og der var kuling fra vest, så fik han en bollevagtsnat i en ældre og slidt kystmøllenacelle et sted i Thyborøn. Der er en frygt for nogle kabler, som kan blive overophedet juleaften, og man vil gerne være sikker på, at det ikke fører til brand i kuling. Der er ganske vist installeret automatiske sensorer, men pågældende ved jo godt, at vindmøller er ustabile, så jeg er sikker på, at han vil finde det meningsfuldt at sidde i nacellen hele julenat og måle og ringe kabeltemperaturer ind til en telefonsvarer hvert 15 minut. Først når jeg ved, at han sidder der og ikke ødelægger den tekniske og videnskabelige debat, så vil jeg måske kunne begynde at overveje, om "666 Petersen" også bør ønskes noget godt. Så slemt er det desværre blevet. Det har stået på alt alt for længe, og det er uden resultat blevet påtalt utallige gange af andre skribenter, at vi ikke vil have hans spam. Det er gået alt alt for vidt ikke mindst fordi der spredes rygter og skepsis med politisk sigte og ikke for at finde sandhed. Det er ganske enkelt blevet en uhæderlig klam og ulækker sump, som folks indlæg havner i her på klimadebatten, fordi en respektløs politisk spammer skal dominere alle klimaemner med sin destruktive politiske propaganda. Hold da helt kæft, hvor har jeg gennem årene spildt meget tid på ham, og hold da kæft, hvor er det gennem tiden blevet til utallige hundrede gange, at jeg har modtaget en mailnotifikation og spændt er gået til forum for at se, hvad der blev svaret, og så var det bare mere af det samme emnesaboterende lortespam fra ham. Aldrig en skid opbyggeligt, og det er ligegyldigt, hvor meget tid du bruger på et indlæg, eller hvor vigtigt det er for VE og Danmarks forsyningssikkerhed, så kan du være sikker på, at 666 Petersen ikke har behov for åben refleksion. Han har straks et skråsikkert postulat, som han vil sovse dit emne ind i til ukendelighed. Jeg har intet imod indsigelser, men jeg kan ikke fordrage spammede løgnagtige postulater, som kun har til formål at ødelægge et godt og kreativt momentum og spilde andres tid med at sprede fedtemøg i den tekniske udvikling. Men skal vi lytte til svenskerne, så kan vi jo prøve Sjöfartsverket for at undersøge, hvad de gør, når radar og GPS ikke slår til: https://www.dr.dk/nyheder/seneste/svenske-fyrtaarne-faar-gammel-teknik-efter-gps-forstyrrelser-i-oestersoeen
De bruger tårne. |
| 24-12-2025 12:36 | |
Jeg er mere storsindet. Jeg vil derfor rigtig gerne ønske alle en rigtig god jul. Det gælder også dem, der er svagt begavet. Og som ikke ved, hvad de snakker om? |
| 29-12-2025 11:13 | |
| Kosmos★★★★★ (5490) |
Jeg vil derfor rigtig gerne ønske alle en rigtig god jul - dét nåede jeg så ikke. Men jeg ønsker så til gengæld alle her et godt - og 'bedre' - nyt år! |
| RE: Kongens Nytårstale var også til klimabenægtere og klimarealister02-01-2026 00:11 | |
| Jakob★★★★★ (9914) |
Jeg håber, at Kongehusets tilhængere lyttede til Kongens Nytårstale: H.M. Kongens nytårstale 2025 https://www.youtube.com/watch?v=qex1MNaCVY4 I virkeligheden har "pligten til at værne" hverken alder eller udløb. Vi er alle forpligtet til at tage vare på vores land, og vi har et moralsk og menneskeligt ansvar over for hinanden. Den pligt trækker ingen frinummer fra. Følger man tankegangen, så kan spørgsmålet her blive, med hvilken ret Jørgen Petersen kan spamme et emne med falske argumenter, når det handler om at værne Danmark og NATO imod fjendtlige militære angreb. Og når argumenterne bliver afsløret som falske og blotte afledningsargumenter, så kommer der ikke en undskyldning. Der spammes blot frækt videre med god jul til alle, og det betegnes endda som "storsind". Det er ikke hæderlig og sandhedssøgende demokratisk debat om at værne om vores land og medborgere. Det er kæltringestreger, der med spam efterhånden gør en meget stor å, der oversvømmer dette forum og svækker Danmarks demokrati og Forsvar. En uge ved fronten i Ukraine vil måske være en bedre kur end nacellen til at ryste tingene på plads og skabe en forståelse for, at der faktisk findes noget farligere end vindmøller at beskytte danskerne imod. Havde vi ikke haft den slags klimaskadelige sinker på slæb til at hæmme Danmarks udvikling og sikkerhed de sidste 10 år, så havde vi stået langt bedre i dag. I stedet for intelligent statslig vindmølleintegration i lokalsamfund, Beredskab og Forsvar fik vi folkebevægelser imod både vindmøller og solceller, så vi i dag endnu ikke kan forsyne os selv med vedvarende energi. Og når det stadig fortsætter, så bliver det blot endnu tydeligere, at det på ingen måde handler om at beskytte Danmark eller skabe sikkerhed for befolkningen og dens fremtid. Det er måske typisk ældre mennesker, som ønsker luksusoprustning og luksusverdenskrig, hvor de kan sidde hjemme på deres flade uden at give afkald på den mindste stump af deres subjektive herlighedsværdi, og af den grund uden at blinke sender de gerne unge mennesker i krig og gør hele EU fattigere og mere utrygt. Det er ganske enkelt en uanstændig hovmodig luksus og pligtforsømmelse, som der ikke må være råd til.! Når det er sagt, så ser jeg af flere "luksusgrunde" frem til, at opstillingen af vindmøller i en periode kommer under Forsvarets kontrol. Der har været for mange uheldige implikationer, som de private (ofte udenlandske) investorer ikke har haft evne og vilje til at håndtere godt nok. Forsvaret vil have magten til at gøre det langt værre for naboerne, men for den samarbejdsvillige befolkning vil de også have magten til at lempe gener i et omfang, som vi slet ikke ser i dag. |
| 02-01-2026 08:02 | |
Det handler om at værne Danmark og NATO imod fjendtlige militære angreb. Så langt er vi enige. Men dette overlades bedst til militærfaglige personer. |
| RE: Kystvindmøllerne skal opstilles02-01-2026 11:40 | |
| Jakob★★★★★ (9914) |
Kystvindmøller I vores demokrati blev der talt for og imod, men situationen har ændret sig, så enhver tvivler (mig selv inkluderet) nu må forstå, at Forsvaret og Beredskabsstyrelsen skal have ganske frit lejde til at opstille et meget stort antal kystvindmøller. Næsten hele vejen rundt, og der er flere tusinde kilometer kystlinje at stille dem op på. Glæd dig, fordi vindkraften vil give mere sikkerhed til både Danmark, Ukraine og hele EU. DET er herlighedsværdi.! Men glæd dig f.eks. også, fordi det kan blive livreddertårne i en klasse, der siger spar to. Det kan blive tæt på umuligt for badende at drukne, når vindmølletårne automatisk overvåger, og de f.eks. længe før en redningshelikopter kan nå at lette allerede har sendt en drone ud til den nødstedte for at tilbyde en redningskrans. Hurtig hjælp er dobbelt hjælp. Tænk stort, at alle vindmøllerne samarbejder i et grid, og de hjælper hinanden med at overvåge og spore liv og bevægelser, som de krydspejler og plugger ind i et landsdækkende 3D koordinatsystem. Badende, som er mere end ca. fire meter fra andre overvåges individuelt, og flere vindmøller kan automatisk løbende krydspejle, beregne position og følge den meget præcist, så der også kan beregnes hastighed, hvis f.eks. en uheldig havstrøm har fanget en badegæst. DET er herlighedsværdi.! Tilsvarende, hvis fjenden vil invadere med en terrorgruppe dykkere, som landsættes hemmeligt fra en ubåd, så vil de blive spottet allerede, før de når vandkanten, og de vil med droner hængende over sig og projektører fra vindmøller ikke have en jordisk chance for at gemme sig. DET er herlighedsværdi.! Angående gener, så vil Forsvaret og Beredskabsstyrelsen af flere grunde normalt nok næppe lade kystvindmøllerne køre, når der er mange badegæster. Jeg håber, at de forskellige frempropaganderede folkebevægelser imod VE forstår og ser mulighederne i dette nye humane koncept for driften af især landvindmøller. Vedhæftet billede er genereret af AI og er i mine øjne temmelig fejlbehæftet (det gik bedre på den foregående side), men det skulle gerne illustrere kystmøllernes automatiske krydspejling og dronehjælp. Tilknyttet billede: ![]() |
| 02-01-2026 11:56 | |
Stakkels alle de mennesker, som skal bo bag ved alle disse vindmonstre. |
| 02-01-2026 12:34 | |
| Euro★★★★☆ (1706) |
Jakob har du forstået at vindmøller repræsenterer centraliseret energiforsyning? Behovet for centraliseret energi har bare ikke de store fremtidsmuligheder. Jeg har jo allerede vist mange eksempler på, hvad man arbejder på i andre lande inden for decentral energiforsyning. Hvis du bemærkede mit indlæg om New Fusion fra Japan, der i løbet af 3måneder har der fusionsreaktor placeret commercielt til udvalgte forbrugere, der kan teste reaktoren i hjemmet/virksomheden. Den bruger ca. 300kwt el/brint på at levere ca. 4300kwt varme. Det er langt mere varme en jeg har brug for, selv om jeg i dag har et elforbrug omkring 700kwt/mnd. Hvis folk i Danmark og alle nabolande køber denne reaktor eller tilsvarende, så falder energibehovet markant. Og snart er der mange andre løsninger indenfor decentral energi, der vil sænke vores behov for central energi. Vores regering sover ganske enkelt i timen. |
| 02-01-2026 13:29 | |
Når man får succes med fusionsenergien, så kommer vi helt klart til at høre om det, for der er meget stor global opmærksomhed omkring dette. |
| 02-01-2026 14:42 | |
| Euro★★★★☆ (1706) |
Jeg synes jeg allerede har fortalt om firmaer der har succes med LENR fusionsenergi, det er hot fusion der er langt bagud. Og det er hot fusion staterne investerer i så de kan lægge afgift på energien. Jeg tror ikke helt i forstår hvor meget magt man har til at kontrollere medier i den vestlige verden, selv Mette Frederiksen har på TV udtalt, at disse år ligner mellemkrigsårene, og der er jeg helt enig. Bare husk at der blev befolkninger i Tyskland og nabolande ført bag lyset af medierne. Når man ikke skriver om disse fremskridt i medierne, er det fordi det bliver dyrt for dem, der i forvejen tjener fedt på det de vil erstatte. Og hvem vil investere i møller hvis der er bedre energifremstilling på vej. |
| 02-01-2026 17:26 | |
Jeg er helt enig i, at der ikke er grund til at investere i forældet teknik som vindmøller og solceller, da der er langt bedre tekniske løsninger på vej. |
| RE: Kysterne skal beskyttes03-01-2026 12:39 | |
| Jakob★★★★★ (9914) |
Klimarealisten Jørgen kan åbenbart ikke helt finde ud af med sig selv, om dansk forsvar gerne må blive styrket, hvis der er en risiko for, at det også kan gavne klimaet og gøre Danmark selvforsynende med energi. Først hedder det skråsikkert, at ingen vil have vindmøller. Den alvidende Jørgen har styr på hele folkets homogene og endegyldige mening.. Det kan en udsigt til 3.WW ikke ændre på. Så hedder det i stedet skråsikkert, at vindmøller vil være et stort problem for forsvaret. Den alvidende Jørgen ved åbenbart også alt om våben og forsvar.. Og så skal vi spørge Sverige. Den alvidende Jørgen ved, at Sverige og Jørgen har ret, og han står så smukt skulder ved skulder med Sverige. Men argumentet fra Sverige var en stråmand, og så blev det pludseligt i forbindelse med Kongens Nytårstale Forsvaret, der skulle bestemme. Det kunne et øjeblik se ud til, at han havde fundet en lille skam i livet, men det var selvfølgelig kun et lille bump på vejen for Jørgens psykopatiske "Dunning-Kruger-syndrom i 5. spamstadium". Nu skal vi igen tænke på de stakkels naboer, og der er ingen grund til at investere i vindmøller.. Det selvom vindmøllerne er nyudviklede og top moderne og producerer den billigste strøm, så mener den alvidende Jørgen alligevel, at de er forældede. Det er på den måde med mange bække små, at jeg ikke kan undgå at identificere en kæltring i debatten. Tingene hænger ikke sammen, helheden holder ikke vand, og det er tydeligt, at det er en syg sump af uærligt og uhæderligt spil. Men det anfægter overhovedet ikke. Det drejer sig for den pågældende kun om at spamme sine holdninger og på den måde gøre dem gældende. Dette emne burde handle om, hvilke fordele vindmøller med tilført teknisk udvikling kan give i forhold til krig, og hvordan de kan skabe mest mulig sikkerhed for Danmark som nation og for civilbefolkningen. Hvis nogen mener, at atomkraft kan gøre det bedre, så synes jeg, at de skal læse emnet forfra i stedet for at køre i ring. https://www.klimadebat.dk/forum/vindmoeller-i-krig-d20-e4674.php#post_104022 Og hvis det ikke er nok så start dog et nyt emne om "atomkraft i krig" og lad os se, hvad det kan bære, når det skal stå alene og ikke bare forplumre en teknisk diskussion om vindmøller i krig. - Euro Det er nu, der skal oprustes, så dine sædvanlige fortællinger om alt det, vi måske kan om få år, kan du ligeså godt spare dig. Angående økonomi, så skal du huske det afgørende her, nemlig på intelligent vis at sammenkøre energibudgettet med Forsvarsbugettet. Man kan hurtigt dumpe og spilde ufattelige summer, hvis man køber ting, som passer dårligt sammen. Hvis ikke din energiforsyning kan bidrage positivt til at forsvare Danmark i krig, så vil Forsvaret selvfølgelig ikke give en rød reje til det. Fordrer din energiproduktion endog ekstra beskyttelse, fordi den ved angreb udgør en ekstra risiko, så skal du retfærdighedsvist være indstillet på at skulle betale en høj afgift for militær beskyttelse af din installation. Men kan din produktionsform gøre noget godt på en klog måde, så der f.eks. kan spares soldater og indkøb af våben, så vil jeg mene, at en ansvarlig forsvarsøkonomisk forvaltning alt andet lige skal belønne det 1:1 Er du enig i den pointe.? Når jeg spørger, så er det fordi, det er helt grundlæggende nødvendigt at forstå for dette emnes økonomiske holdbarhed. Vi får selvfølgelig ikke billigere vindstrøm, bare fordi vi monterer en radar på toppen af en vindmølle. Men vi får billigere vindstrøm og bedre vindmøller, når denne radar på anden vis har en værdi, og Forsvaret vil betale for udvikling og leje af tårn osv. Hvis ikke andre gør det, så vil jeg også prøve med solceller, men umiddelbart tror jeg kun, at det er vindmøller, der kan bidrage positivt, mens alle andre produktionsformer ser ud til at være økonomiske møllestene om Forsvarets og samfundets hals. - Hvordan skal vi ellers overvåge og beskytte kysterne.? Med atomkraftværker.? Med kulkraftværker.? Med gas- og dieselgeneratorer.? Eller måske et olieraffinaderi.? Alle dyre og sårbare installationer, som intet kan selv, og som det vil koste en formue at beskytte. Selvom man ikke er professor i krig, så burde det ikke være vanskeligt at se forskel. Men har Danmark soldater, penge og velfærd nok at spilde af, og ønsker man ikke bedre civil livredning, så kan man selvfølgelig vælge en mere traditionel overvågning af stranden og betale Forsvaret separat for at hyre soldater til det også, mens EU fortsætter med at købe fossilt brændsel af russerne. Jørgen kan da glæde sig over, at de mennesker, som han havde ondt af, i stedet til langt over dobbelt pris, uden missilforsvar, uden øget global styrke og uden gevinst i form af langsigtet ekstra civil sikkerhed til badegæster, kan få en strand med en herlighedsværdi i stil med nedenstående billede. Tilknyttet billede: ![]() |
| 03-01-2026 14:15 | |
@ Jakob Hvis der er en, som er præget af en syg sump af uærligt og uhæderligt spil, så er det dig. |
| 03-01-2026 14:23 | |
| Euro★★★★☆ (1706) |
Jakob du er altså lidt rigeligt paranoid, og så tror du krig foregår som under 2. verdenskrig. Vi VED allerede fra efteretningskilder, hvordan et russisk angreb på Danmark og Sverige vil se ud!!! Russerne har 100 atombomber rettet mod forskellige mål der udsletter Danmark og Sydsverige, og så venter de 4 dage på at atomstøvet har lagt sig, og så besætter de vores land uden kamp...de ønsker ikke andet af vores land end adgang til Nordsøen. Vi skal ikke gøre os til fjender af et land der i forvejen har planer for, hvordan de kan udslette hele vores nation. Der er ikke noget at sige til at 90% af befolkningen tror på mediernes løgn, om hvor forfærdelige ledere i USA og Rusland er, mens vi selv, de ægte ariere fører den sande kamp for et folk der betragtes som nazister af andre. Jeg siger ikke det er rigtigt, men vi skal være klar til ægte fred med Rusland, der kan starte fra om kort eller lang tid. Det er vi ikke hvis vi bruger vores penge på at presse Rusland til atomkrig. HUSK vi er de første der udslettes! Mht. energi så tager du det vidst ikke seriøst at et firma jeg har nævnt, siger de sender første bestilling af deres nemmest forklaret som kasse der kommer energi ud af uden løbende input, den 20. januar 2026. Uden jeg kender til sandheden, så vil jeg tror at militæret har et stort lager af diesel på baserne, som dækker deres brug til generatorer og køretøjer i lange tider Den fantasi om hvad møller skal gøre militært, er jo uden virkelighed. De har jo ikke brug for en mølle på stranden for, at se om der kommer angreb. Og hvor mange mia. havde du tænkt dig at bruge på at sikre redning af 5-10mennesker årligt? På et tidspunk kan din ide om droner der hjælper livreddere med overvågning måske være rigtig godt fundet på, og hvis den selv kan aflevere en redningskrans mens livredderen svømmer derud, så er det rigtig fint. Men det ser jeg altså som en opgave for kystlivreddere/Trygfonden. |
| RE: Må vi ikke for russerne.?03-01-2026 19:08 | |
| Jakob★★★★★ (9914) |
Euro Forsvaret skal være forberedt på det værst tænkelige, så kystmøllerne skal have flere opgaver end at beskytte badegæster imod vand. Euro skrev: Jeg tror ikke, at du ved, hvad du selv skriver. Gør I jer til fjender, hvis I ikke ønsker at angribe nogen, men blot at skabe et forsvar, som bedst muligt kan modstå og svare igen, hvis sådan en sindssyg ondsindet plan nogensinde skulle blive forsøgt ført ud i livet.? Hvor langt vil du så gå i denne imploderende selvundertrykkelse.? Skal vi skrotte alt VE, hvis det betragtes som fjendtligt ikke at købe fossilt brændsel af Rusland.? Hvis det en dag betragtes som fjendtligt, at danskerne ikke har lært russisk i skolen, skal alle så tage et halvt års intensivt kursus.? Men du har en uoverlagt pointe med kystvindmøllerne. Tryg-fonden vil sikkert også gerne spytte lidt i bøssen, så kystvindmøllernes økonomi og tekniske kvalitet til gavn for elpris og forsvar kan blive endnu mere suveræn, end den var i forvejen. |
| 03-01-2026 20:04 | |
Du er sygeligt forelsket i vindmøller. |
| 04-01-2026 15:27 | |
Du er forelske i vindmøller, og derfor gør du alt hvad du kan for at få dem opsat. |
| RE: Vindmøller og varsling04-01-2026 16:32 | |
| Jakob★★★★★ (9914) |
Stakkels dem, der sumper rundt i en sygelig selvdestruktiv jalousi imod vindmøller. Mere ynkeligt kan det næsten ikke blive. Borgerne må have ret til et velfungerende varslingssystem. Hvis udviklingen af vindmøller går, som jeg forestiller mig, at den skal, så bør enhver dansker, som ikke har nem adgang til en af Forsvarets og Beredskabsstyrelsens vindmøller i sin udsigt, af mange gode grunde være berettiget til at klage. Alene enhver borgers ret til varsling bør være tilstrækkeligt til at få medhold i klagen. Vedhæftet billede med forslag til nogle farvekoder. Tilknyttet billede: ![]() |
| 04-01-2026 18:28 | |
Ingen vil være naboer til vindmøllerne, og skal de ud på havet, så skal de subsidieres meget kraftigt for at blive sat op. |
| RE: Havvindmøller i krig.?04-01-2026 22:06 | |
| Jakob★★★★★ (9914) |
I det omfang havvindmøller kan udrustes til at erstatte skibe og ubåde, må havvindmøllerne have krav på de sparede skibes og ubådes pris i tilskud. 1:1 princippet. Hvordan det rent teknisk kan optimeres til havvindmøllernes fordel, er jeg ikke kommet ind på endnu. Jeg tror heller ikke, at jeg vil bruge mere tid på det her foreløbigt. Relevant tekniske respons er ganske enkelt fraværende i dette forum, og i stedet spammes der destruktiv politisk propaganda. Jeg håber, at der alligevel er en læser eller to, som indtil videre har fået noget godt ud af emnet. |
| 04-01-2026 22:32 | |
| Oildriller1★★☆☆☆ (177) |
Jakob skrev: Jeg skal nok trække "Nødbremsen" for dig. Du er og forbliver en idiot! |
| RE: Multirotor Beredskabsvindmølle med overlevelsesbunker08-01-2026 22:02 | |
| Jakob★★★★★ (9914) |
Oildriller1 skrev: Det er sikkert ikke velment, og det er grimt sprog for læserne. Men da du generelt tager 90% fejl i alt, hvad du skriver, så er det jo sandsynligt objektivt set en kompliment, og jeg bør nok blot opfatte det som dit ypperligste tekniske bidrag til en debat om vindmøller i krig for Danmark. Det mest ubehagelige må nok være den modvilje, der hersker i forhold til at stoppe plyndring af kloden, og den boomerangeffekt, det har. Men jeg ser med spænding frem til, at du starter et nyt teknisk emne, hvor du gør os alle klogere på, hvordan det danske forsvar kan spare penge, hvis der i stedet for vindmøller investeres i olieraffinaderier, oliedepoter, boreplatforme og tankstationer til at beskytte danskerne med. Det er oplagt, at hvis Forsvaret dokumenteret kan spare penge, fordi disse kostbare og sprængfarlige installationer i sig selv bidrager positivt til beskyttelsen af civilsamfundet, så bør de nok gives mere i tilskud, end de sølle USD 1.4 trillion i 2022 , som de i forvejen har fået. https://www.energypolicytracker.org/G20-fossil-fuel-support/ Multirotor Beredskabsvindmølle med overlevelsesbunker Her først nogle links, så man kan se lidt om, hvad en multirotor-vindmølle kan være i dag: https://www.energy-supply.dk/article/view/292052/vestas_multirotor_konceptmolle_gar_ind_i_afgorende_testfase https://www.dr.dk/nyheder/viden/miljoe/vestas-og-dtu-skal-teste-vindmoelle-med-fire-rotorer https://ing.dk/artikel/modelleringer-bekraefter-multirotorer-oeger-elproduktionen-fra-vindmoeller https://ing.dk/artikel/vestas-rejser-usaedvanlig-ny-multirotor-vindmoelle https://www.youtube.com/watch?v=JBDOp-r3ptQ Det er noget en heftig betonsværvægter, som AIner har bygget til en landsby på nedenstående billede. Der er flere fejl, men modellen skal med, fordi den har nogle særlige fordele i forhold til at benytte et fundament, som samtidigt skal være en overlevelsesbunker. Herunder formentlig betydeligt svagere vibrationer. Og hvis vindmøllen er konstrueret til at forsyne 1.000 mennesker med energi, men der kun skal være 100 mennesker i bunkeren, så behøver møllen kun at køre ca. 2,4 time pr. døgn. Eller evt. ca. 5 timer pr. døgn, hvor man kun tillader to af de fire vinger at arbejde. I forhold til risikomomenter, vedligehold og reparation er multirotor-vindmøllen også betydeligt mere sikker og nemmere at have med at gøre i krig end én stor, som yder det samme. Til Forsvar og Beredskab er der yderligere den store fordel, at tårnet er nacellefrit i toppen og kan føres længere op med andet udstyr. Tilknyttet billede: ![]() |
| 09-01-2026 08:19 | |
@ Jakob Han tager dog langt fra så meget fejl som dig. |
| RE: 5. kolonne fortsætter09-01-2026 11:29 | |
| Jakob★★★★★ (9914) |
Jørgen Petersen skrev: Jeg synes, at læserne og I selv seriøst bør overveje, hvorfor det er vigtigt for jer at deltage intensivt og vedvarende i et emne, som I tydeligt hverken evner eller ønsker at bidrage konstruktivt til. Hvad gavner det.? Får I det godt med jeg selv af at opføre jer hensynsløst og imod reglerne.? Hvem bilder I jer ind, at I hjælper ved at undertrykke og chikanere information og diskussion om teknologi, der kan redde mange menneskeliv.? Er I også med i de grupper, der kaster sten imod brand- og redningskøretøjer..? |
| 09-01-2026 14:40 | |
Kan du ikke tåle at blive gjort til grin? |
| 09-01-2026 21:40 | |
| Oildriller1★★☆☆☆ (177) |
Jakob skrev: Kære Jacob, Ja undskyld, men dit martyrium får du mig ikke med på. Du ligger som du har redt! Dine senpubertære indslag, uden anden logik end at vildføre unge mennesker og at fremføre et rabiat venstresocialistiskt livssyn, kræver trods alt et modsvar, uanset logikken i det anførte, kun burde fremkalde et lettere træk på skuldrene. Du har gennem dine utallige indlæg talt for: - Lavere hastighed på vejene i klimaets navn. - Mindre kødforbrug - Guess what? Også i klimaets navn. - Fantasteri i alle farver. - Civil ulydighed i mange sammenhænge, i klimaets navn (tænk tanken - var den samme civile ulydighed foregået i en sag du ikke var enig i - var du så ligeså overbærende). Det må underforstås, i dine indlæg, at er sagen alvorlig nok (i dit verdenssyn), så er en vis form for anarki forståelig. Tænk, hvis alle, med det de følte var en retfærdig sag, reagerede pr. samme instinkt? Det var faktisk argumentet fra en af dine medløbere, da "Nødbremsen" blev spurgt til retfærden i deres latterlige happening nytårsaften - sagen var for alvorlig, må man forstå. Var den samme happening udført af nynazister, under deres ligeså vildfarne logik, tror jeg ikke dine ligesindede havde opfattet det på samme moderate facon. I en verden, som den har udfoldet sig, siden Trump, Xi og Putin er problemerne større end hvad Danmark og EU udleder af CO2, og de problemer det i såfald måtte medføre. Kom nu ind i kampen! Vi kan handicappe og forarme Danmark og EU. Det ændrer ikke en fløjtende fis - udledningerne af CO2 vil stadig fortsætte, sålænge folk vil have deres solceller, X-Peng, BYD, TEMU etc. Men virkeligheden kalder desværre på mere åndsnærværelse og benhårde prioriteter. Når du tillader en hel tråd til noget så latterligt og desperat, som vindmøller i krig - En tankegang, jeg tror selv Adolf ville have udeladt i sine mørkeste stunder, hvor håbet om "WunderWaffen" trods alt bidrog til håb hos samme. Alle kan smide en vindmølle i AI og få de samme misfostre som du - det er blot ikke en udveksling af teknologisk viden, og vil bestemt ikke redde menneskeliv. Men krig vindes kun af krudt og kugler, og dem der kan producere mest er som oftest dem der vinder "the Mexican Standoff" eller i sidste instans - dem der vinder krigen. PS: Nej, jeg smider ikke med sten mod redningskøretøjer. Ej heller forstyrrer jeg den offentlige orden (livgarden) i et egoistisk og selvpromoverende forsøg på at gøre opmærksom på mig selv og en sag, vi ikke alle ser ens på. Redigeret d. 09-01-2026 22:03 |
| RE: Vindmøllearbejde til alle, også til 5. kolonne09-01-2026 23:34 | |
| Jakob★★★★★ (9914) |
Jørgen Petersen skrev: Jeg har vist allerede skåret ud i pap, hvad det er, jeg ikke bryder mig om. God humor har jeg intet imod, hvis den er relevant for emnet, og det er heller ikke fordi du og oildriller skal føle jer ekskluderet. Der må bestemt kunne findes arbejde til alle, når Danmarks vindmøllejungle skal udvikles til krig og katastrofer. Tilknyttet billede: ![]() |
| Debatter | Svar | Seneste indlæg |
| Varmepumper i krig | 4 | 11-01-2026 23:04 |
| Solceller i krig | 6 | 04-01-2026 12:04 |
| Klima og krig | 3 | 14-04-2019 06:40 |
| Mere krig.. | 62 | 21-09-2013 14:12 |
| Burma - Krig igen..?? | 4 | 14-05-2008 14:10 |
| Artikler |
| Vindenergi |
| Vindmøller |
| Nyheder | Dato |
| Opvarmning skaber iskold krig om Arktis | 30-03-2009 14:43 |