22-04-2025 20:39 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
Alzheimer Jørgen, din hjerne er stået helt af, du fatter tilsyneladende ingenting af noget... |
22-04-2025 22:18 | |
Jørgen Petersen★★★★★ (6683) |
@ Euro Det er dig der absolut ingen ting fatter. Som nævnt så gør du alt hvad du kan for at udgå at diskutere problemerne med den ustabile el-produktion fra sol og vind. Disse problemer bliver bare langsomt større og større i takt med at vi får mere og mere sol- og vindstrøm. Det ses tydeligt på den stigende gennemsnitlige el-pris. Kan du ikke få din argumentation til at hænge sammen, så kommer du bare med et hav af undskyldninger. Det er f.eks.: * At mellemhandlerne tjener en ublu profit på deres strømhandel. * At skatte og afgifter ødelægger den fri konkurrence. * At politikkerne er både tåbelige om inkompetente. * At i morgen kommer der ny teknik, som løser alle problemerne. Hvornår tør du tage fat på problemets rod? Jeg spørger bare. |
22-04-2025 22:27 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
Alzheimer Jørgen, din hjerne er stået helt af, du fatter tilsyneladende ingenting af noget... |
23-04-2025 09:13 | |
Du respekterer ikke helt banale fakta. Det er bl.a. at den rene strømpris en blevet fordoblet på mindre en 5 år. Og at transportomkostningerne på strømme er steget helt vildt som følge af den ustabile strømproduktion fra sol og vind. |
23-04-2025 09:56 | |
Kosmos★★★★★ (5475) |
Og at transportomkostningerne på strømme er steget helt vildt som følge af den ustabile strømproduktion fra sol og vind - netop..se også dette! |
23-04-2025 10:20 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
Alzheimer Jørgen, din hjerne er stået helt af, du fatter tilsyneladende ingenting af noget... Jeg HAR fortalt dig årsagen til at elpriserne stiger! Du er faktaresistent! |
23-04-2025 10:33 | |
Tak til Kosmos for endnu et interessant og informativt indlæg |
23-04-2025 12:53 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
Lomborg er bare en analfabet indenfor både økonomi og klima! Den økonomiske del afhænger af øjnene der ser. Når Lomborg piver over at EU bruger 367mia Euro på det han kalder klima, så glemmer han, at EU de sidste mange år har brugt mere og mere el hvert eneste år, bare de sidste 20år vil jeg forvente at forbruget er øget med mere end 100%. Så EU har kun i begrænset omfang været skyld i nedlukning af elproduktion på baggrund af klimaet. Danmark har reduceret kulforbruget, men det tror jeg ikke EU har? På verdensplan har vi øget energiforbruget og mig bekendt bruger vi stadig mere af alt. Og var det 6000mia man kom frem til at olieindustrien hvert år får i både direkte og inddirekte tilskud. Og de 367mia Euro vi bruger, de indgår i markedet som omsætning for 100000 vis af arbejdere og elektrikere, enginiører og en masse underleverandører. Skulle EU satse de samme penge på gassektoren, så ville vi hvert eneste år sende størstedelen til Rusland, USA og Mellemøsten fordi vi kun har begrænset adgang til fossil energi i EU. I dag indgår de 367mia i EUs interne samhandel, og nok investerer vi 367mia men en mølle giver et afkast på over 10% pa så efter ca. 25år så har EU fået ca. 1000mia tilbage. Og hvis man fordobler værdien hvert 8. år og man hvert år geninvesterer til samme afkast (evt. i noget andet) så har man efter 25år efter man har betalt startinvesteringen tilbage, et overskud på ca. 2600mia Euro. Lomborg"Lomborg anerkender, at engros-elpriser midlertidigt falder, når vinden blæser, men pointerer, at dette ignorerer de reelle omkostninger ved den grønne omstilling. Omkostninger som inkluderer investeringer i backup-kraft, kraftledninger, og subsidier, hvilket ifølge Lomborg netop er årsagen til de rekordhøje energipriser i EU. Lomborg konkluderer, at EU betaler enorme summer i subsidier, der fører til langt højere forbrugerpriser, og at det er denne pris, der reelt betyder noget, ikke midlertidige udsving i engrosprisen." Nu er det bare sådan, at atomkraft er ikke backup selv om det er dyrt at producere. Og Lomborg ved bare ikke nok om energimarkedet, så derfor ved han ikke at de omkostninger vi har til udbygning af elnettet, dem ville vi også have selv om vores el blev lavet af gas eller andet. Og olie og kul er langt nede i rækken over ting vi vil anerkende som backup for sol, vind og atomkraft, der er faktisk ikke noget der er backup for anden energi selv om det kunne se sådan ud. ALLE producenter i markedet kan når som helst byde ind med en pris på den strøm de vil sælge billigere end dem der pt sælger. Den deal indgåes på timebasis. De der producerer strøm af sol, vind, og atomkraft er bare nødt til at sælge deres strøm, mens de HAR den til rådighed. Derfor er de villige til at undbyde markedet, for ellers går deres strøm til spilde. Resten af markedet har så fundet ud af, at når ikke sol og vind underbydermarkedet og dækker hele markedet, så er der behov for andre aktører, og ja deres produkter er dyrere ellers havde de skubbet sol og vind væk tidligere ved at underbyde dem. Men når de tilbyder el som markedet har brug for til en højere pris, så får ALLE leverandører den højere pris. Og Lomborg er jo decideret ubegavet når han påstår at tilskud til producenter er ensbetydende med højere priser for forbrugerne. Der er jo ingen der tager Lomborg seriøst i dag, andet en tåbelige klima"realister" |
23-04-2025 16:27 | |
@ Euro Du udstiller både din uvidenhed og din manglende realitetsans. Som sædvanligt udgår du at diskutere problemerne med den ustabile el-produktion fra sol og vind. Disse problemer bliver bare langsomt større og større i takt med at vi får mere og mere sol- og vindstrøm. Det ses tydeligt på den stigende gennemsnitlige el-pris. Kan du ikke få din argumentation til at hænge sammen, så kommer du bare med et hav af undskyldninger. Det er f.eks.: * At mellemhandlerne tjener en ublu profit på deres strømhandel. * At skatte og afgifter ødelægger den fri konkurrence. * At politikkerne er både tåbelige om inkompetente. * At i morgen kommer der ny teknik, som løser alle problemerne. Hvornår tør du tage fat på problemets rod? Jeg spørger bare. |
23-04-2025 16:29 | |
Sagt på en anden måde, så er der ingen steder på denne klode, hvor man via store mængder af sol- og vindstrøm, har været i stand til at producere strøm til konkurrencedygtige priser. |
23-04-2025 21:33 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
Alzheimer Jørgen, din hjerne er stået helt af, du fatter tilsyneladende ingenting af noget... Hvorfor prøver du ikke at fortælle med beregninger hvad din løsning er? Det finder jeg meget spændende, for du ved jo hvordan vi får billigere energi ikke sandt? Kom nu ind i kampen din tåbe, det eneste du tror der gælder er at du kan angribe andre, det eneste det viser er at du er ubegavet! Kom nu frem og vis hvordan du vil skabe billigere energi til danskerne, din latterlige amøbe... Eller skrid hjem til dine klimaurealister, så i sammen kan fremvise en IQ på 90.... |
23-04-2025 22:31 | |
Jeg snakker ikke om at finde løsninger. Jeg snakker om at forstå problemet. For at kunne finde hensigtsmæssige løsninger, er det nødvendigt at forstå problemerne. Det er såre basalt. Det er ligesom med alkoholikeren, der ikke vil indse, at han har et alkoholproblem. |
24-04-2025 18:01 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
Du kan ikke forstå problemet hvis du ikke har bud på en løsning! |
24-04-2025 18:06 | |
Jo jeg forstår problemerne med den ustabile el-produktion fra sol og vind bedre end nogen anden. Men der er mange, som ikke vil indse disse problemer, også kan man ikke gøre andet end, at konfrontere dem med problemerne igen og igen. |
24-04-2025 19:04 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
I stedet for at være så ubegavet at du kræver at andre skal komme med løsningen, så kunne det være at du skulle prøve at debattere med andre, hvad din løsning er, for du ved det jo bedre end alle andre, de må bare ikke få det af vide, for så kunne det jo være at DU selv blev udstillet som den idiot du er i virkeligheden! Det er jo dig der ikke tør komme med forslag, der kan løse det problem som DU proklamerer der er! |
24-04-2025 19:54 | |
@ Euro Du nægter fuldstændigt, at se problemerne med den ustabile el-produktion fra sol og vind i øjnene. Det er fuldstændigt lige som alkoholikeren, som ikke vil indse, at han har et alkohol-problem. |
24-04-2025 20:16 | |
110 milliarder kroner skal der investeres i udbygningen af el-nettet for at den kan kunne rumme den mængde af vedvarende energi, som man forventer frem til 2040. Og det er markant dyrere end hvad man tidligt har estimeret. Sådan siger Rambøll. Dette vanvittige beløb siger en hel del om problemerne med den ustabile el-produktion fra sol- og vind. https://www.ramboll.com/da-dk/indsigter/co2-reduktion/ramboll-udbygning-af-elnettet-vil-koste-trecifret-milliardbelob |
24-04-2025 21:07 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
Og hvad har det med sagen at gøre? Du virker mere og mere som en amøbe der intet forstår..de 110 mia er de investeringer der skal til på billigst mulige måde, vha clean energy som er billig. Hvis du skal skabe den af anden energy så bliver den langt dyrere. Men det forstår ubegavede tåber som dig intet af...for du har ingen hjerne tilbage din skide alzheimerpatient. Fatter du intet? Hvert år skal vi bruge mere og mere strøm, du virker som om du er så ubegavet at du tror, at hvis vi fjerner vindmøller så bliver din energi billigere, men du er bare blandt de 10% dårligst begavede mennesker i Danmark, og er du bare ude på at sige du er uenig, så er du nok blandt de 20% dårligst begavede mennesker i Danmark... Hvor mener du selv du står? |
24-04-2025 22:30 | |
@ Euro Spar dine totalt tåbelige og ubegavede kommentarer. Problemet er at du kan ikke tåle at sagt i mod og at dine illusion herved er at blive knust. |
26-04-2025 18:23 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
Jørgen det er dig der opfører dig som en alzheimer patient, du forsøger at bestemme hvad jeg skal skrive om herinde, og når jeg så accepterer at give dig en svar, så opfører DU dig uanstændigt ved at forsøge at jage mig til at give dig et svar du bedre kan lide. Det er jo ikke kun mig der behandles sådan, det er blot din uforskammede attitude. Husk jeg skriver ikke nødvendigvis sammen med Jer andre debattører, meget af mit indhold er til læsere der læser med og til dels mig selv. Det kan være svært irriterende at skulle bruge tid på en tåbe som dig der spilder hele sit liv på at gentage sine fejl som allerede er blevet modbevist tidligere. Du kører blot i samme rille som alle andre alzheimerpatienter. Og har du ikke en løsning på de problemer du antyder du ser, så hold din kæft og luk røven, og håb på at der en dag er andre der har de løsninger du aldrig selv har! |
27-04-2025 08:24 | |
@ Euro Du har aldrig bevist noget som helt. Du kommer bare med en masse udokumenterede oplysninger om produktionspriser på el med mere. I øvrigt er det ikke produktionsprisen på el, som er styrende for el-prisen. Det er derimod udbud og efterspørgsel, som fastsætter denne pris. |
27-04-2025 08:36 | |
@ Euro Du udstiller både din uvidenhed og din manglende realitetsans. Som sædvanligt udgår du at diskutere problemerne med den ustabile el-produktion fra sol og vind. Disse problemer bliver bare langsomt større og større i takt med at vi får mere og mere sol- og vindstrøm. Det ses tydeligt på den stigende gennemsnitlige el-pris. Kan du ikke få din argumentation til at hænge sammen, så kommer du bare med et hav af undskyldninger. Det er f.eks.: * At mellemhandlerne tjener en ublu profit på deres strømhandel. * At skatte og afgifter ødelægger den fri konkurrence. * At politikkerne er både tåbelige om inkompetente. * At i morgen kommer der ny teknik, som løser alle problemerne. Hvornår tør du tage fat på problemets rod? Jeg spørger bare. |
27-04-2025 21:55 | |
Oildriller1★★☆☆☆ (157) |
Euro skrev: Det klæder dig bestemt ikke "Euro"! Ubegavede personangreb mod en mand der, javel gentager sig selv ind imellem, men i bund og grund blot er uenig med dig og dine ligesindede.... Til din måske overraskelse, så handler det ikke om IQ. Ej heller burde det handle om hvem der råber højest. Faktum er blot, verden bliver mere og mere polariseret og demokratierne forfalder med samme lineære hastighed. Deraf: Trump, Sverigesdemokraterne, AFD, Orban, Le Pen, Meloni, Geert Wilders etc... De og deres tilhængere er langtfra alle udklækket af det skidne æg der hedder: dårlig opvækst, uvidenhed og dårlige sociale vilkår, hvorend vi alle søger efter en simpel forklaring på det vanvid der i øjeblikket råder. Det var de heller ikke i 1934. ".....de 110 mia er de investeringer der skal til på billigst mulige måde, vha clean energy som er billig. Hvis du skal skabe den af anden energy så bliver den langt dyrere." Det var hvad du skrev, og det er jo ikke sandheden! Hvis vi i Danmark blev enige om at udnytte de olie og gas ressourcer der er så rigeligt af i Nordsøen, kunne vi igen være selvforsynende - uafhængige af Putin + bidrage til Europas energisikkerhed. Dermed er den energi vi skaber billigere end ethvert andet luftkastel, eftersom vi selv ejer den og profiterer på samme ved salg til udlandet. Sandheden er jo blot at den slags regnestykker bliver fortiet for befolkningen - og deraf selvsamme polarisering! |
27-04-2025 22:59 | |
Kosmos★★★★★ (5475) |
Hvis vi i Danmark blev enige om at udnytte de olie og gas ressourcer der er så rigeligt af i Nordsøen, kunne vi igen være selvforsynende - uafhængige af Putin + bidrage til Europas energisikkerhed - netop...som også beskrevet her! |
29-04-2025 22:31 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
Jørgen jeg er ked af at sige det men det eneste du viser er din egen stupiditet. Hver eneste gang jeg kommer med et udsagn på en pris har DU og alle andre haft den mulighed at stille spørgsmål til hvordan jeg når frem til den pris. At ingen har sat spørgsmål ved priserne, som vi til enhver tid kan diskuttere, har jeg taget til udtryk for, at alle har regnet efter og har reguleret de tal de ønsker iregnestykket, og så har de indset at uanset hvad man prøver at komme med af undskyldninger, så har Euro altid ret...det er bare sådan det er! Det er ikke mig der intet har bevist, det er dig din tåbe, jeg viser beviserne frem hele tiden! |
29-04-2025 23:01 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
Oildriller det handler på ingen måde om mig og ligesindede, Jørgen har en kamp for noget han ikke tør kæmpe for og derfor angriber han blot renewables, fordi tåben på et falsk grundlag lægger årsagen til dyr energi på vind og sol energi. Og fordi Jørgen opfatter mig som the leader of the wind and solar pack, så er det mig han hangriber efter han har jaget robotten ud. Jeg forstår ikke Jørgens budskab, jeg har flere gange spurgt til hvad han søger vi udbygger med for at give billigere energi, men han har jo ingen svar! Jørgen aner ikke hvordan han skal skaffe os energi der er billigere end sol og vind energi, han konstaterer blot at andelen af vind og sol er steget sammen men prisen. Men han nægter at anerkende at uanset hvor vores el kommer fra og hvad forbrugeren ender med at betale for en kwt, så ender 80% i statens skattekammer. Oildriller du er velkommen til foreslå en energiomlægning der kan give os billigere energi, men hvis du tror du kan er du lige så ubegavet som Jørgen. Der eksisterer en måde og det er at oprette et statsligt selskab som sælger (altså en robot der udskriver regninger) energi direkte fra spotmarkedet til en gennemsnitspris på 54øre plus 13,7 øre i transport (som prisen er). Plus 70øre i afgift så er prisen i nærheden af 1,80kr/kwt inkl moms Det har NUL betydning for prisen om du kan lave el af gas til 26øre/kwt eller om det koster 35øre med vind...den pris som staten altid taler om er spotprisen, den pris forbrugerne altid brokker sig over er forbrugerprisen der er 500% højere!! Og JEG er på forbrugernes side, jeg har aldrig sagt at jeg primært er for vind og sol energi, jeg har altid sagt, at jeg til enhver tid arbejder for billig energi, så også fattige kan nyde varme/aircondition. Jeg står personligt uforstående overfor, at Eng8.energy som har et færdigt fusionsprodukt der er market ready - hvorfor giver EU dem ikke de penge de skal bruge til en produktion? Der er 10 andre firmaer i næsten samme situation, hvor kan verden ikke finde 1mia euro i alt for at disse firmaer kan løse klimakrisen, set fra min vinkel så virker det ikke som om at EU og verden har en klimakrise, jeg tror mere de ser en krise de vil udnytte til at stjæle midler fra borgerne. Man taler meget om billig energi, men det virker ikke som et mål man arbejder efter politisk... Men husk, Gud har som regel større mål end politikere...har alle rigelighed af energi, vil alle være rige. |
30-04-2025 08:06 | |
@ Euro Sikke engang tåbeligheder som du her lukker ud. Jeg har aldrig hørt noget lignende. Du gør alt hvad du kan for at udgå at diskutere problemerne med den ustabile el-produktion fra sol og vind. Disse problemer bliver bare langsomt større og større i takt med at vi får mere og mere sol- og vindstrøm. Det ses tydeligt på den stigende gennemsnitlige el-pris. Kan du ikke få din argumentation til at hænge sammen, så kommer du bare med et hav af undskyldninger. Det er f.eks.: * At mellemhandlerne tjener en ublu profit på deres strømhandel. * At skatte og afgifter ødelægger den fri konkurrence. * At politikkerne er både tåbelige om inkompetente. * At i morgen kommer der ny teknik, som løser alle problemerne. Hvornår tør du tage fat på problemets rod? Jeg spørger bare. |
30-04-2025 12:28 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
Alzheimer Jørgen mener endnu engang at det er bedre at komme med usaglige angreb på andre end at debattere det han er uening i....Alzheimer patienten Jørgen og hans klimaurealister skulle måske læse lidt op på verden før de blander sig... |
30-04-2025 13:07 | |
@ Euro Sikke engang tåbeligheder som du her lukker ud. Jeg har aldrig hørt noget lignende. Du gør alt hvad du kan for at udgå at diskutere problemerne med den ustabile el-produktion fra sol og vind. Disse problemer bliver bare langsomt større og større i takt med at vi får mere og mere sol- og vindstrøm. Det ses tydeligt på den stigende gennemsnitlige el-pris. Kan du ikke få din argumentation til at hænge sammen, så kommer du bare med et hav af undskyldninger. Det er f.eks.: * At mellemhandlerne tjener en ublu profit på deres strømhandel. * At skatte og afgifter ødelægger den fri konkurrence. * At politikkerne er både tåbelige om inkompetente. * At i morgen kommer der ny teknik, som løser alle problemerne. |
30-04-2025 21:39 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
Hvis der reelt er nogen af de ting du ønsker at debattere, så skulle du må åbne et indlæg om hvert emne hvor du lægger op til debat, så er det jo ikke utænkeligt at jeg besvarer - who knows. Og istedet for blot at vise du intet fatter med din alzheimer hjerne, så skulle du tage og debattere hvis der er noget af det jeg skriver du er uenig i. Så kunne det jo være du kunne finde ud af at der faktisk er viden at lære fra mig... Og husk 90% af alle verdens midler til udvikling af fusionsenergi er investeret i storskala anlæg, jeg garanterer dig for, at når det er muligt at bygge store centrale fusionsreaktorer, så er der ikke længere behov for dem - ellers skal de fanme til at skynde sig. |
30-04-2025 21:54 | |
@ Euro Sikke engang tåbeligheder som du her lukker ud. Jeg har aldrig hørt noget lignende. Du gør alt hvad du kan for at udgå at diskutere problemerne med den ustabile el-produktion fra sol og vind. Disse problemer bliver bare langsomt større og større i takt med at vi får mere og mere sol- og vindstrøm. Det ses tydeligt på den stigende gennemsnitlige el-pris. Kan du ikke få din argumentation til at hænge sammen, så kommer du bare med et hav af undskyldninger. Det er f.eks.: * At mellemhandlerne tjener en ublu profit på deres strømhandel. * At skatte og afgifter ødelægger den fri konkurrence. * At politikkerne er både tåbelige om inkompetente. * At i morgen kommer der ny teknik, som løser alle problemerne. |
30-04-2025 22:04 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
30-04-2025 23:11 | |
@ Euro Du gør alt hvad du kan for at udgå at diskutere problemerne med den ustabile el-produktion fra sol og vind. Disse problemer bliver bare langsomt større og større i takt med at vi får mere og mere sol- og vindstrøm. Det ses tydeligt på den stigende gennemsnitlige el-pris. Kan du ikke få din argumentation til at hænge sammen, så kommer du bare med et hav af undskyldninger. Det er f.eks.: * At mellemhandlerne tjener en ublu profit på deres strømhandel. * At skatte og afgifter ødelægger den fri konkurrence. * At politikkerne er både tåbelige om inkompetente. * At i morgen kommer der ny teknik, som løser alle problemerne. |
01-05-2025 22:45 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
02-05-2025 15:44 | |
@ Euro Kan du ikke klare dig i debatten uden at du skal komme med nedsættende bemærkninger om dine modstandere? Det er godt nok sølle. |
02-05-2025 22:06 | |
Euro★★★★☆ (1422) |
Alzheimer Jørgen, din hjerne er stået helt af, du fatter tilsyneladende ingenting af noget... Så stop dine falske gentagelser om hvad jeg vil diskuttere - det er dig der tager falsk info for givet. Stigningen i prisen skyldes primært import fordi vi ikke kan dække vores eget behov for energi! |
02-05-2025 22:31 | |
@ Euro Kan du ikke klare dig i debatten uden at du skal komme med nedsættende bemærkninger om dine modstandere? Det er godt nok sølle. |
Debatter | Svar | Seneste indlæg |
Tårnhøje elpriser | 22 | 14-12-2024 08:29 |
Hvad gør i andre ved de stigende elpriser | 1 | 04-10-2022 09:55 |
Elpriser på himmelflugt | 11 | 07-03-2012 01:12 |
Artikler |
Vindenergi |
Vindmøller |