03-12-2024 14:25 | |
Jørgen Petersen★★★★★ (5960) |
Jeg er bedre begavet end dig. Jeg kan godt se igennem den indoktrinering vi er udsat for. |
03-12-2024 14:46 | |
Robert Wagner★★★★★ (4778) |
Jørgen Petersen skrev: Du kan ikke engang se træer, selv om du står i skoven... Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. Redigeret d. 03-12-2024 14:46 |
03-12-2024 14:47 | |
Jeg er bedre begavet end dig. Jeg kan godt se igennem den indoktrinering vi er udsat for. |
03-12-2024 14:50 | |
Jørgen Petersen skrev: Du er så snot dum... Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 14:51 | |
Så længe jeg er bedre begavet end dig er alt godt. Jeg kan således godt se igennem den indoktrinering, som vi er udsat for. |
03-12-2024 14:55 | |
Jørgen Petersen skrev: Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 14:59 | |
Så længe jeg er bedre begavet end dig er alt godt. Jeg kan således godt se igennem den indoktrinering, som vi er udsat for. Jeg kan også godt se at risikoen for at blive udsat for klima-, vejr- og naturkatastrofer bliver mindre og mindre. |
03-12-2024 16:39 | |
Jørgen Petersen skrev: Fjols. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 16:39 | |
Så længe jeg er bedre begavet end dig er alt godt. Jeg kan således godt se igennem den indoktrinering, som vi er udsat for. Jeg kan også godt se at risikoen for at blive udsat for klima-, vejr- og naturkatastrofer bliver mindre og mindre. |
03-12-2024 16:43 | |
Jørgen Petersen skrev: Fjols. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 16:43 | |
Så længe jeg er bedre begavet end dig er alt godt. Jeg kan således godt se igennem den indoktrinering, som vi er udsat for. Jeg kan også godt se at risikoen for, at vi blive udsat for klima-, vejr- og naturkatastrofer bliver mindre og mindre. |
03-12-2024 16:45 | |
Jørgen Petersen skrev: Jamen så kan du da godt fise af , ikke? Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 16:47 | |
Så længe jeg er bedre begavet end dig er alt godt. Jeg kan således godt se igennem den indoktrinering, som vi er udsat for. Jeg kan også godt se at risikoen for, at vi blive udsat for klima-, vejr- og naturkatastrofer bliver mindre og mindre. |
03-12-2024 16:50 | |
Jørgen Petersen skrev: Jamen så kan du da godt fise af, ikke? Men du bliver. Det tyder på, at du prøver at overbevise dig selv... Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
03-12-2024 16:53 | |
03-12-2024 17:07 | |
Jørgen Petersen skrev: Jamen så kan du da godt fise af, ikke? Men du bliver. Det tyder på, at du prøver at overbevise dig selv... Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
05-12-2024 23:28 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Robert Wagner Jørgen Petersen er her ganske tydeligt primært for at begå hærværk imod en god demokratisk klimadebat. Kunne det ikke være noget for dig at blive moderator, så du blot kan slette hans spam og fejlanbragte indlæg i stedet for at dæmme op med svar.? |
06-12-2024 08:29 | |
Jeg er her, for at danne modvægt imod den megen alarmisme, som hele tiden bliver udbredt på dette sted. |
06-12-2024 09:24 | |
Jakob skrev: Det ville jeg da godt, du kan da prøve at kontakte Jeppe og forslå det. https://www.klimadebat.dk/kontakt.php Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
06-12-2024 10:14 | |
Det er meget vigtig med modvægt imod den megen alarmisme, som hele tiden bliver udbredt på dette sted. |
06-12-2024 10:45 | |
Jakob skrev: Det ville jeg da godt, du kan da prøve at kontakte Jeppe og forslå det. https://www.klimadebat.dk/kontakt.php Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
06-12-2024 11:52 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Robert Wagner Jeg tror måske, at vi bør begynde med i åbenhed at diskutere nogle midlertidige rammer, som Branner med stor sikkerhed også kan tilslutte sig. Mit oplæg til det kan se således ud: - Kun fremadrettet (dvs. ældre indlæg må kun fjernes/redigeres efter aftale med branner). - Kun Jørgen Petersen - I tråde, som han selv opretter, bør han fortsat have nogenlunde lang snor. - Opretter han flere/mange emner om det samme, så kan hele emner fjernes. - I emner, som andre har oprettet, skal han have meget kort snor både for emneafsporing og enslydende budskaber. Mon det i første omgang er tilstrækkeligt til at nødbremse Jørgen Petersens værste regelbrud.? Vi må forudse, at en ændring i moderationen hurtigt kan få nogle paranoide klimabenægtere på banen, og det kan skabe en masse ballade, fordi de vil afprøve de nye grænser for ytringsfrihed. Derfor tror jeg, at det er vigtigt at behandle dem en ad gangen og starte blødt, selvom vi i dette tilfælde i mine øjne helt klart har at gøre med en forhærdet debatgris, som slet ikke burde være her. Der er også et vigtigt hensyn til dig. Du skal kunne holde til det og samtidigt kunne fortsætte som almindelig debattør, og det bliver hurtigt vanskeligere, hvis der er mange regler og klimabenægtere, som angriber fra flere sider. Sådan gik det desværre for Branner, og det samme må ikke ske for dig. Derfor mener jeg, at åbenhed og enkle afgrænsede rammer må være et godt sted at starte. Jeg har måske lidt mere, men hvordan ser dette ud i din optik.? |
06-12-2024 12:03 | |
Jakob skrev: Jeppe Branner er da fuldstændig fraværende... han reagerer jo ikke på nogetsomhelst. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
06-12-2024 12:45 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Robert Wagner skrev:Jakob skrev: Du glemte at svare på mine spørgsmål. Når vi er færdige med at diskutere rammerne, og vi gør dem enkle og gode, så er Branner måske kommet hjem fra ferie. |
06-12-2024 13:36 | |
Jakob skrev: Jeg er med på at være moderator, hvis Jeppe er med på det. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
06-12-2024 15:37 | |
Du er uegnet som moderator p. g. a. dine meget alarmistiske holdninger. |
06-12-2024 16:04 | |
Jakob skrev: Jeg er med på at være moderator, hvis Jeppe er med på det. Live long and prosper. errare humanum est, in errore perseverare stultum Hvis det påstås uden evidens, så kan det afvises uden evidens. Kun fjolser nægter fortsat menneskskabte klimaforandringer/global warming. |
06-12-2024 16:34 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Robert Wagner skrev:Jakob skrev: Jeg tror også, at du kan blive rigtig god til det, så jeg vil meget gerne have det til at lykkes. Du har nok opdaget, at Branner kun har begrænset tid at bruge på forum, og det inkluderer garanteret også harmonisering med en ny moderator. Min idé er, at vi gør dette harmoniseringsarbejde for ham, så han kan se, at det med stor sikkerhed kun vil skabe et bedre forum uden at give ham en masse ekstra bøvl og bekymringer. Hvis du f.eks. sletter indlæg, som ikke burde have været slettet, så klager brugerne måske til Branner, og så kan det hurtigt blive mere belastende for ham, end det var i forvejen. Det er jo vigtigt, at databasen bevarer pålidelighed og historik. Men er vi enige om rammerne, og de bliver fulgt, så kan Branner blot henvise dem med et link, og så tager vi skraldet her i åbenhed. Hvis du ikke kan tilslutte dig mit forslag til foreløbige rammer med henblik på at nødbremse dårlig opførsel, hvor er du så uenig.? Jeg forestiller mig, at rammerne skal udvides langs ad, men det hele vil fordre tilvænning, og det er bedst at lægge roligt ud i et overskueligt format. Jeg tænker, at du i visse tilfælde også bør have større beføjelser til at bekæmpe dårlig tone. Men jeg tror, at det vil være klogest at vente med det, indtil der viser sig et grelt eksempel, og så tager vi det op til den tid. Du plejer heldigvis at være god til at tåle mosten, og bliver det for meget for dig, så er det måske alligevel nærmere Branner, der skal i sving og trykke på et par knapper. |
06-12-2024 16:40 | |
Med andre ord så skal alarmisterne har frit spil til at komme med en masse useriøst og alarmistisk ævl. |
06-12-2024 21:59 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Jørgen Petersen skrev: Det har de altid haft. Det handler mere om, at det skal være muligt at starte og drøfte et emne, uden det bliver spammet og oversvømmet med afsporende indlæg. Du kan måske sammenligne det lidt med at invitere gæster til julemiddag, hvor værten serverer and. Så vil det også være upassende og udtryk for dårlig opdragelse, hvis en af gæsterne afbryder og dominerer enhver dialog omkring bordet ved at råbe op om, at de hellere skulle spise flæskesteg, fordi and smager dårligt. Sådan en gæst har værten nok ikke lyst til at invitere igen. Heller ikke selvom der næste gang bliver serveret flæskesteg. |
06-12-2024 22:17 | |
Nej alarmisterne skal ikke have frit spil til at komme med en masse useriøst og alarmistisk ævl |
06-12-2024 23:22 | |
Euro★★★☆☆ (972) |
I er helt væk allesammen, selvfølgelig skal det ikke være Jakob, Jørgen, Robert eller mig der er ny administrator, det eneste formål med at blive administrator for os og et par stykker mere, ville være at det ville være nemmere at smide de besværlige ud og dominere billedet selv. Så klarer Jeppe den sgu bedre end Jer selv om han ikke er her... |
06-12-2024 23:33 | |
Oildriller1★☆☆☆☆ (135) |
Jørgen Petersen skrev: Du har fuldkommen ret, Jørgen. Imponerende som du holder fanen højt, i lyset af den horde af venstresnoede, der med al magt forsøger at nedgøre dine berettigede synspunkter: 1)Hvad er planen fremadrettet når solen ikke skinner og vinden ikke blæser? - Som regnestykket ser ud i øjeblikket er vores egenforsyning mellem 5-8%, med fuldstændig afhængighed af udlandet. En håbløs situation som synes nu også at være åbenbaret for en ellers tidligere klimayndling - Brian Vad Mathiesen. 2)Hvornår får befolkningen det rigtige regnestykke at se og ikke bare floromvundne luftkasteller om energiøer og tæt ved gratis energiforsyning? Holdningen til den såkaldte grønne omstilling er helt og aldeles afhængig af folks pengepung. Indtil videre er politikerne sluppet nådigt for det ubehagelige spørgsmål om hvad det samfundsmæssigt vil koste med de satte CO2 mål. Hvad koster det at blive 70% CO2 neutral i forhold til 50% indenfor samme tidsramme? Indtil videre er man sluppet afsted med bortforklaringer som Ukraine krig og inflation. For langt de fleste er sandheden så småt ved at indfinde sig - højere elpriser, ustabilt elnet, højere fjernvarme priser, et elnet der snart skal udbygges for skatteborgerpenge for at holde elektrificeringen gående - alt sammen faktorer der nu har gjort at inflationen har bidt sig fast i de vestlige samfund. Alt imens fodrer vi uhyret i øst med udflytning af industri og en afhængighed af deres ligegyldige og statsstøttede overforbrug. 3)Hvorfor gør vi ikke som Norge? Vi har stadig betydelige mængder af olie og gas i den danske del af Nordsøen. Det største oliefelt Hejre ligger klar med 4 brønde sprængfyldt med olie klar til at producere, mens Svane feltet på papiret vil være Danmarks største gasfelt. Altså ingen afhængighed af Putin eller araberne på hverken kort eller lang sigt. Og en olie & gas der alligevel vil blive produceret, bare under mere slyngelagtige forhold. En olie & gas der kunne finansiere en stor del af det samfund vi gerne efterlader til kommende generationer. Norge har som sagt ingen skrupler og ser intet dilemma i at køre elbiler og i at producere og udbygge olie & gas aktiviteterne.... I år var Nationalbankens forventninger en vækst på 1.5 % - udelukkende båret frem af Novo og .............Thyra feltets genåbning! Lad da folk se regnestykket - hvad koster det at sige nej tak til disse indtægtskilder? Jeg forventer ikke at hverken Stasimanden eller hans purunge discipel har andet end det sædvanlige propagandistiske vrøvl og vås til overs for vore synspunkter. Herregud, - de er begge velsignet med dårskab, der enten er medfødt eller betalt af fjendtlige stater. Når Stasimanden på op til flere fora føler en trang til at understøtte sin viden udi naturvidenskab, ved assistance af et tilsyneladende broderskab med en PHD i fysik, - ja så forekommer manden mig altså en kende latterlig. Indtil videre kan vi blot konstatere - en aggressiv lille mand (bag tasterne.....!) |
07-12-2024 03:27 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Jørgen Petersen skrev: Det vidste jeg godt. Det er DIG, der vil undertrykke ytringsfriheden. Du vil blot ikke bruge moderation, men i stedet anarki og dårlig debatstil i de opbyggelige emner for bæredygtighed, indtil alle idealister mister appetitten på debatten, fordi de ikke kan døje mere stank fra dig. Oildriller1 Danmark har i forvejen haft årtier med olieindtægter, og hvad har det skabt til efterkommerne.? Vi har ikke engang brugt pengene til at omstille til vedvarende energi endnu. I stedet har vi solgt ud af værdier, fået kæmpe affaldsproblemer, klimaproblemer, massiv forurening, giftigt drikkevand, mere splid, brutal vold, mere politistat og mindre olie til den næste istid. Når festen er forbi, så er der næppe på nogensomhelst måde et bedre samfund at give videre til efterkommerne. Kun affald og rester fra de riges bord. Du taler som en kleptokratisk propagandist, og hvad debatten angår forstår jeg, at du støtter fortsat anarki. Hvis du fandt det vigtigt at opbygge Danmark og undgå at hjælpe Putin, så ville du værne mere om den demokratiske debat og vise mere respekt for fysikkens love. Euro Prøv lige at læse og forstå. Der er ikke tale om at finde en ny administrator. Der er heller ikke tale om, at en moderator skal smide nogen ud. Der er heller ikke tale om at undertrykke ytringsfriheden. Hvor får du alle de paranoide idéer fra.?? Der er tale om at skabe bedre orden ved fremadrettet at stoppe emneødelæggende spam og flooding. I første omgang kun for Jørgen Petersen. Skulle det engang senere ramme dig, at du har fejlanbragt et indlæg, så det bliver fjernet, kan du så ikke bare sørge for at have taget en kopi af det, så du senere blot kan poste det et mere passende sted.? Hvor fanden svært kan det være at acceptere at skulle vise en smule pli og hensyn, så ikke alle tråde kommer til at handle om det samme.?! |
07-12-2024 09:09 | |
Hej Oildriller1 Mange tak for dit interessante indlæg. Du skriver mange spændende ting. Jeg tror selv, at sandheden lige så langsomt er ved at gå op for befolkningen. Her spiller pengepungen en stor rolle. Når folk modtager store regninger, så kommer de kritisk spørgsmål, og det er lige det vi har brug for. De manglende bud på opførelsen af nye havvindmølleparker, er også en øjenåbner. Specielt for de ansvarlige politikkere må dette give stof til eftertanke. |
07-12-2024 10:49 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Oildriller1 skrev: Ja,det glemte jeg at give dig ret i. Det er for så vidt meget imponerende. Den er blot lidt vanskelig at genkende, efter den i årevis er blevet slæbt gennem sølet og nu kun den øverste halvdel af den rager op over overfladen af den fyldte gylletank, som Jørgen fanebærer står på bunden af. |
07-12-2024 13:38 | |
@ Jakob Det er en dødsyg argumentation du kommer med. Jeg spørger der, og du er syg i hovedet? |
07-12-2024 14:46 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Jørgen Petersen skrev: Ja, det er nok helt galt, fordi jeg får hovedpine af gyllegasser. Og det gør det heller ikke bedre, at hjernen er uskrumpet, fordi den ikke er lagt i sprit. Sprit har jo som antidepressiv medicin en eminent evne til at fremme hensynsblindhed og fortrængning. Men når du nu igen spørger så pænt til mit hoved, så kan det undre mig, at din familie endnu ikke har solgt den sidste halvdel af dit til fremstilling af julesylte. Der burde kunne koges en gigantisk portion, som kunne sikre deres økonomiske fremtid. Eller er kvaliteten for dårlig, selv til sylte.? |
07-12-2024 15:18 | |
Kan du ikke tåle at blive sagt i mod? |
07-12-2024 16:35 | |
Jakob★★★★★ (9787) |
Du spurgte til mit hoved, og så spurgte jeg af gensidig høflighed også til dit. Længere er den ikke. |