Husk mig
▼ Indhold

Vore Politikere



Side 5 af 6<<<3456>
16-02-2018 09:02
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Da jeg var ung hændte det offe, at vi betragtede RUSLAND og SOVJET som synonymer.

SOVJET er borte. Kun koldkriger Ellemann og proselytter anskuer stadig Kreml som kommunismens højborg, der drømme om verdensherredømme.

At Putin ville have Kreml er nøjagtigt så forståeligt som USA der klamrer sig til Guantanamo, som iøvrigt burde give anledning til anklage om forbrydelse mod menneskeheden. Men UHA USA er fredhellig
16-02-2018 10:37
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ Niels Olsen

Kul- og Ståunionen og det efterfølgende EF var helt klart med til at opbygge et godt og tillidsfuldt forhold imellem de 2 gamle arvefjender Tyskland og Frankrig. Hvor mange blodige krige har disse 2 lande ikke udkæmpet i mod hinanden igennem tiderne? Skal vi starte med at nævne første og anden verdenskrig samt den fransk-tyske krig i 1870'erne.

Angående Putin, så er han en gammel garvet KGB-mand, som man umuligt kan sige noget godt om. Hans militære indsats på Krim og i det østlige Ukraine tale for sig selv. Det kan man umuligt forsvare. I øvrigt så kan man ikke betegne Rusland under Putin som et demokratisk land. Eksempelvis er Putin altid blevet valgt uden nogen reel modkandidat. Tilsvarende eksistere der ikke nogen fri og kritisk presse i Rusland, og hvis man tillader sige at kritisere og/eller modarbejde Putin, så falder den store hammer.

At Tyskerne er ved at gøre sig selv afhængige at Russisk naturgas er komplet tåbeligt. De risikerer at Tyskland bliver fuldstændigt lammet hvis russerne/Putin lukker for gassen. Er store dele af energiforsyningen først lagt an på naturgas, så kan man ikke lægge den om med kort varsel, hvis gassen pludselig udebliver.
17-02-2018 10:02
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Jørgen Petersen skrev:
@ Niels Olsen

Kul- og Ståunionen og det efterfølgende EF var helt klart med til at opbygge et godt og tillidsfuldt forhold imellem de 2 gamle arvefjender Tyskland og Frankrig. Hvor mange blodige krige har disse 2 lande ikke udkæmpet i mod hinanden igennem tiderne? Skal vi starte med at nævne første og anden verdenskrig samt den fransk-tyske krig i 1870'erne.

Angående Putin, så er han en gammel garvet KGB-mand, som man umuligt kan sige noget godt om. Hans militære indsats på Krim og i det østlige Ukraine tale for sig selv. Det kan man umuligt forsvare. I øvrigt så kan man ikke betegne Rusland under Putin som et demokratisk land. Eksempelvis er Putin altid blevet valgt uden nogen reel modkandidat. Tilsvarende eksistere der ikke nogen fri og kritisk presse i Rusland, og hvis man tillader sige at kritisere og/eller modarbejde Putin, så falder den store hammer.

At Tyskerne er ved at gøre sig selv afhængige at Russisk naturgas er komplet tåbeligt. De risikerer at Tyskland bliver fuldstændigt lammet hvis russerne/Putin lukker for gassen. Er store dele af energiforsyningen først lagt an på naturgas, så kan man ikke lægge den om med kort varsel, hvis gassen pludselig udebliver.


Du behøver ikke at fremture med officiel propaganda. rart når nogen kan se en sag fra flere sider.
Det er NATO med EU som spydspids, der har KØBT SOVJETS tidligere satelliter iøvrigt til EUs eget fordærv. Krim hørte som du ved til den russiske sovjetrepublik indtil Krustjov administrativt flyttede den til UKRAINE, som er det mest korrupte, forbryderiske land i europa, måske i verden. GODT vi ikke fik den røverbande med i EU, VÅGN op!
17-02-2018 13:45
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Nu var det altså de østeuropæiske lande som på eget initiativ anmodede om at blive medlem af NATO. Så vidt jeg har forstået det, så var det deres frygt for russerne, som fik dem til at anmode om et NATO medlemsskab.

Iøvrigt har EU gjort et stort stykke arbejde for at få de østeuropæiske lande på fode efter kommunismens kollaps. Det skal EU da have ros for. Der er vel ingen som går ind for et velstående Vesteuropa og et fattigt Østeuropa.
17-02-2018 14:14
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
Jørgen Petersen skrev:
Iøvrigt har EU gjort et stort stykke arbejde for at få de østeuropæiske lande på fode efter kommunismens kollaps. Det skal EU da have ros for. Der er vel ingen som går ind for et velstående Vesteuropa og et fattigt Østeuropa.


Ja. At vi har udnyttet et større marked og den billige arbejdskraft østpå, har da givet en vis vækst.
Så det har vi (EU) vel gjort af ren og skær næstekærlighed?




.



Redigeret d. 17-02-2018 14:23
17-02-2018 17:53
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Det er klart at udvidelsen af EU i mod øst har været til alles store fordel. Denne udvidelse er med andre ord en ting som EU kan stolte af.

Udvidelse har som bekendt ikke været uden problemer, men disse problemer er ikke større end at de kan løses. Korruption og kriminalitet kan og skal således løbende bekæmpes.
18-02-2018 08:46
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Jeg misunder de eenøjede, men det er dem, der skaber problemerne.

Mens Jeltsin fyldte sig med vodka og var korrupt blev ruinerne af Sovjet plyndret af Oligarker indefra og EU kapitalister udefra. Hvis vi vil videre må vi forsøge at FORSTÅ russerne, hvoraf rigtigt mange har meget godt at sige om Putin.

EU betyder udjævning af forskelle på Bulgarien og DK. Forskellen på rig og fattig bliver den samme overalt.
18-02-2018 09:00
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
I 1972 var jeg begejstret tilhænger af EF, fællesmarkedet, fordi jeg fandt det bevist, at frihandel og privat initiativ - altså det jeg kalder liberalisme, mens Crank nok heller bruger ordet kapitalisme- ville og altid vil give det størst mulige udbud af varer og tjenesteydelser til de lavest mulige priser.

Senere har jeg opdaget, at ØKONOMI ikke er den eneste faktor, som betyder noget.

EU er håbløst. 28 forskellige FOLK med hver deres sammenhængskraft kan aldrig regeres på demokratisk vis. DEMOS betyder jo FOLK. Selv her i Dk er der mennesker, som IKKE føler sig som en del af det danske demokrati, men OK brød og cirkus til pøblen er altid godt sålænge kejseren har penge nok.

Ja englænderne vånder sig. På den ene side vil de gerne være herrer i eget hus, men på den anden må de nøjes med mager bacon.
18-02-2018 09:06
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Tyrkiet vil gerne have Tysk hjælp til OPRUSTNING, så de kan smadre YPG kurderne i Syrien.

Tyskerne elsker gang i hjulene og når det regner på tysk krigsindustri så drypper det ofte på danske underleverandører.

I München tales der om at EU skal have EGEN udenrigspolitik, altså uafhængig af USA. De jamrer over Trump, der taler i både øst og vest. Jeg kunne nok tro på EU, hvis det virkelig lykkedes disse politikere, som tilsammen styrer dobbelt så mange mennesker som Trump og Putin til sammen. lykkedes disse tyskere, polakker, portugisere, grækere og danskere at blive enge om noget som helst andet end at nyde en bedre middag. Nok a la carte, da end ikke smagen for mad er den samme fra nord til syd eller øst til vest
18-02-2018 09:48
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Hvis EU skal fremad bør man gøre EET sprog til regeringssprog. Skrækkeligt, at alle love fra Parlamentet og dekreter fra Kommissionen skal affattes på, øh 27 eller er det 28 forskellige sprog.
trist at UK forlod selskabet. ellers havde jeg gerne set engelsk som EU fælles sprog, som alle børn fra Portugal til Finland skulle lære at beherske i skolen.

Man skulle også skrive en fælles europæisk historie, der kunne skabe, udsoning mellem eksempelvis det polske og det tyske folk.
18-02-2018 10:51
John Niclasen
★★★★★
(6210)
Niels Olsen skrev:
Jeg kunne nok tro på EU, hvis det virkelig lykkedes disse politikere, som tilsammen styrer dobbelt så mange mennesker som Trump og Putin til sammen.

Er det sandt?

Der er godt 508 mio. i EU.
List of European Union member states by population
Der er 325 mio. i USA.
USA @ World Bank
Der er 144 mio. i Rusland.
Russia @ World Bank

325 + 144 = 469 mio., som ikke er så langt fra 508 mio.
19-02-2018 08:36
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
crank skrev:

Det er ikke et spørgsmål om højre eller venstre her. Men man aner totalitarismens fremmarch i en eller anden form.

Hvem tør prøve at sætte ord på det her?

Parlamentarikervælde? Lobbyisme?
Sorte penge? Hvidvask?
Mafia?

Det tredje rige?



.



19-02-2018 08:42
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
crank skrev:
SE HER: Nu kan man skrive under !!


Dansk udmeldelse af EU


Dette forslag pålægger folketinget at debattere og ultimativt stille krav til regeringen om at udskrive folkeafstemning vedrørende Danmarks fortsatte deltagelse i EU.
https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-00201



- kom til at se, at der er FLERE UNDERSKRIFTSINDSAMLINGER.
Her er også en: https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-00193

Det er jo noget værre rod. Hvis man tænker på at skrive under, må det være bedst at vente, til der er ryddet lidt op i det.


.


20-02-2018 08:00
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
John Niclasen skrev:
Niels Olsen skrev:
Jeg kunne nok tro på EU, hvis det virkelig lykkedes disse politikere, som tilsammen styrer dobbelt så mange mennesker som Trump og Putin til sammen.

Er det sandt?

Der er godt 508 mio. i EU.
List of European Union member states by population
Der er 325 mio. i USA.
USA @ World Bank
Der er 144 mio. i Rusland.
Russia @ World Bank

325 + 144 = 469 mio., som ikke er så langt fra 508 mio.



Lidt talhurlumhej og pointen er VÆk. Kan EU nogensinde skabe fælles fodslag blandt de 500 millioner. I Rusland er der mange folkslag med hver deres sprog, men de regeres på russisk og hvis en latino i Californien ikke forstår engelsk er det vist stadig værst for ham. I EU er dansk og tysk ligeberettiget. Det er meget idealistisk men fremmer næppe samvirket.

Rusland har på sin vis samme problem med Tjetjenere som EU har med danskere. LAND og FOLK hører sammen.
20-02-2018 08:58
John Niclasen
★★★★★
(6210)
Niels Olsen skrev:
Lidt talhurlumhej og pointen er VÆk.

Det bliver ofte slynget rundt med påstande. Det er vel useriøst (og trættende i længden), hvis påstandene ikke holder ved nærmere eftersyn.

Kan EU nogensinde skabe fælles fodslag blandt de 500 millioner.
...
LAND og FOLK hører sammen.

Måske en model som den i Schweiz er at foretrække?

De har et lille og effektive ikke-bureaukratisk statsapparat. Til gengæld har de knap 2.800 kommuner, som typisk er få tusinde mennesker hver.

Så kan man selv bestemme i sin kommune.
Det er nær-demokrati.

Og det går vist ret godt for Schweiz.

EU og Danmark ser ud til at gå den stik modsatte vej med så meget bureaukratisk central-styring, som muligt.
RE: når krybben er tom, bides hestene21-02-2018 22:08
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
jeg læser Johns indlæg som en tvivl om EU s muligheder for at skabe samdrægtighed. i belgien er det svært for protestantiske kapitalist Flamlændere at udholde Valonske katolik familiedyrkere.

I spanien sprænge Baskerne mange bomber. Nogle troede at de ville blive lykkelige borgere i spanien, da franco forsvandt, men det var vist først frygten for at blive slået i hartkorn med al qeada og den slags, der fik dem til at opgive bomberne. det samme gælder nok IRA i Ulster, der også har været tavse i årevis, men nu hyler ved tanken om en kontrolleret grænse til Eire,

I min optik var det nationalismen, der smadrede SOVJET, som ellers var bundet økonomisk tæt sammen i COMECON, hed det vist. derovre lærte de små børn i DDR og Letland eller russisk i skolen.

Nej EU er dømt til at falde sammen. Kun økonomien holder sammen på skidtet, men når nu kinesiske kapitalister har opkøbt de tyske High Tech erhvervsliv og flytter produktionen hjem til riget i Midten så kunne jammeren måske begynde.
21-02-2018 22:15
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
I fortsættelse af ovenstående så har jeg fra ungdommen drømt om Europas Forenede statet og drømmer lever stadig i mig. I den forbindelse så jeg gerne de store stater såsom Tyskland og Spanien m. flere opdelt i MINDRE,

Bayern, Slesvig Holsten, Catalanien, Ethvert FOLK bør have et maximum af statslig integritet. Hvad en dansker finder ret og rimeligt kan måske få en græker op i det røde felt. Så ja den Svejtsiske kanton model er fin.

Iøvrigt har de amerikanske stater jo også vide beføjelser. Nogle har dødsstraf, andre ikke, for nu bare at være lidt morbid.

Og så: Flytter du fra den ene stat til en anden så SKIK FØLGE eller fuck tilbage, hvor du kom fra.
RE: Politiske konsekvenser22-02-2018 08:53
John Niclasen
★★★★★
(6210)
Al propagandaen har desværre stadig tag i vore politikere i en vis omfang.

Energiministeriet @ twitter

Regeringen lukker for efterforskning og boring efter olie og gas på land i Danmark

Test af vindmøller får højere prioritet

Kul, olie og gas er gammelt, dødt plantemateriale. Der er mangel på CO2 i atmosfæren. Der har den seneste mio. år med gentagne glaciale perioder været noget af den laveste koncentration af CO2 i atmosfæren i Jordens historie. Os mennesker er som gartnere, der vender jorden i en udpint have, når vi graver det gamle, døde plantemateriale op og brænder det af, så der kan dannes nyt liv af det.

Vindmøller er kendt for at hakke sjældne rovfugle og flagermus ihjel. Desuden er vindmølle-strøm ustabil energi, som har og i fremtiden fortsat vil få alvorlige konsekvenser, når strømmen udebliver. Det har bl.a. det sydlige Australien måtte sande.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 22-02-2018 09:04
22-02-2018 09:00
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
John >
Hvis du ikke får modargumenter, er det fordi, dit skriv taler for sig selv.



.


23-02-2018 12:50
crankProfilbillede★★★★★
(2453)
crank skrev:

Det er ikke et spørgsmål om højre eller venstre her. Men man aner totalitarismens fremmarch i en eller anden form.


Hvem tør prøve at sætte ord på det her?

Parlamentarikervælde? Lobbyisme?
Sorte penge? Hvidvask?
Mafia?

Flere skattely med særregler?



.



24-02-2018 11:09
Niels K Sørensen
★★★☆☆
(998)
crank skrev:
John >
Hvis du ikke får modargumenter, er det fordi, dit skriv taler for sig selv.



.


Ja, sikke en gang fordrejet ekstremistisk sludder (altså Niclasens propaganda opslag).
Det er desværre niveauet pga manglende kvalificerede bloggere, der ikke gider dette forum pga den useriøse debatform, der er her.
Redigeret d. 24-02-2018 11:10
24-02-2018 12:04
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ Niels K Sørensen

Dit kværulanteri ændrer som tidligere nævnt ikke på, at der er afgørende forskel på AGW og CAGW.

Sagt på en anden måde, så kan man udstille både din manglende viden og din manglende realitetssans blot ved at henvise til AGW og CAGW.
RE: Connie Hedegaard23-03-2018 08:31
John Niclasen
★★★★★
(6210)
Connie Hedegaard

Denne tråd blev indledt med et indlæg om Connie Hedegaard.

Berlingske Media skriver:

Connie Hedegaard ny bestyrelsesformand for Berlingske Media

Connie Hedegaard er tiltrådt som ny bestyrelsesformand for Berlingske Media. Hun afløser Kim Graven-Nielsen, der fortsætter som medlem af bestyrelsen. "Vi er stolte og begejstrede over, at en kapacitet som Connie Hedegaard har accepteret positionen som vores nye bestyrelsesformand. Hun har indsigt i medier, har en moderne, konservativ forståelse af samfundet og et internationalt udsyn, som gør hende til en stærk sparringspartner for ledelsen og aktionærerne," siger Christian Van Thillo, adm. direktør for De Persgroep, som ejer Berlingske Media.

Han takker samtidigt Kim Graven-Nielsen for hans lederskab og store bidrag for Berlingske Medias udvikling siden 2015. I den periode har huset gennemgået en hastig udvikling med fokus på sine superbrands Berlingske, BT, Metroxpress, Weekendavisen og Radio24syv.

Connie Hedegaard er i dag formand for klimafonden KR Foundation, den grønne tænketank Concito, Aarhus Universitet og har en række andre bestyrelsesposter. Tidligere har Connie Hedegaard været EU's klimakommissær, minister i VK-regeringen, og har siddet i Folketinget for Det Konservative Folkeparti. Karrieren omfatter også journalist på Berlingske, chef for DR's Radioavisen og studievært på DR2 Deadline.

"Sjældent har mediernes udfordring med at få økonomi og publicisme til at gå op i en højere enhed været større - og sjældent har samfundets behov for, at man lykkes med lige præcis den udfordring været større. At sikre at Berlingske Media også i fremtiden kan løfte sin helt centrale opgave i det danske samfund, er en opgave jeg glæder mig til at blive en del af," siger Connie Hedegaard.

(Mine fremhævninger.)

Kilde: 19. marts 2018, Connie Hedegaard ny bestyrelsesformand for Berlingske Media

Connie Hedegaard var desuden i 2009, da hun var Klima- og energiminister, med til at skabe en lille bog med klima-propaganda til Det Danske Spejderkorps, som jeg skrev om i dette indlæg.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 23-03-2018 09:02
26-03-2018 23:50
Niels Olsen
★★★☆☆
(541)
Gætter på at spørgsmål om islam snart vil optage også danske politikere, som det ses i tyskland, hvor CSU og CDU står på hvert sit.
28-04-2018 14:48
Kosmos
★★★★★
(5370)
- jeg opdager pludselig, at årets Earth Hour åbenbart løb af stabelen i lørdags!(?). Dét gik da vist møj stille af sig - eller har jeg bare sovet i timen?


- skrev jeg sidste år; nu opdager jeg pludselig, at begivenheden åbenbart gentog sig i sidste måned...men dét hørte vi åbenbart heller ikke meget om??

- i 2018 var det åbenbart 24. marts...var der nogen her, der registrerede 'begivenheden'
RE: Mette Frederiksen COP2611-11-2021 10:04
John Niclasen
★★★★★
(6210)
Mette Frederiksen

Den danske statsminister, Mette Frederiksen, holdt flg. tale ved COP26 i Glasgow, Scotland, november, 2021:

Mette Frederiksen udtalte:

Excellencies.

Ladies and gentlemen.

We have two paths in front of us. The first one leads to a future destroyed by climate change. Extreme weather events. Rising sea levels. Wildfires and heatwaves. That is where we are headed right now.

The other path leads to a green, sustainable future. Clean energy. Clean air. Green jobs. Better lives.

It is not a real choice. The green future is the only way forward. And we all need to ramp up ambitions.

Denmark will reduce greenhouse gas emissions by 70 percent in 2030.

Our experience shows that green transition can go hand in hand with sustainable growth, jobs and welfare.

Of course, all countries need a fair chance. And all countries need to take responsibility.

The richest countries have to deliver on climate finance.

Therefore, Denmark aims to mobilise at least 1 percent of the promised 100 billion dollars by 2023. And 60 percent of Denmark's climate aid will help the most vulnerable nations adapt to climate change.

Now, I will speak on behalf of the Faroe Islands and Greenland.

As a self-governing country in the Kingdom of Denmark, the Faroe Islands have their own climate policy.

The Government is now preparing their climate contribution according to the Paris Agreement. This includes ambitious carbon reduction goals set by the national parliament early next year.

The green transition of the Faroe Islands includes a conversion to 100 percent renewable electric production by 2030.

Greenland is a self-governing Arctic country of the Kingdom of Denmark.

In Greenland, as you all know, dramatic climate changes are already visible. This affects the livelihood and biodiversity in Greenland.

Greenland has taken an important step to halt all new oil and gas exploration licenses. In a few years, 90 percent of electricity produced in Greenland will be sustainable.

The Prime Minister of Greenland has informed me, on the Government's decision to enter the Paris Agreement.

Ladies and gentlemen. Now is the time to choose our future.

A brighter, greener future for the generations to come. Thank you.

Kilde: Statsminister Mette Frederiksens tale ved National Statement of Denmark på COP26 @ Statsministeriet
Tilknyttet billede:

11-11-2021 10:16
Kosmos
★★★★★
(5370)
Therefore, Denmark Therefore, Denmark aims to mobilise at least 1 percent of the promised 100 billion dollars by 2023 mobilise at least 1 percent of the promised 100 billion dollars by 2023


- én milliard $ (by?) 2023!? Hvad mon 'by' og 'aims to mobilise' helt konkret betyder?
Det er endvidere uklart, om hun taler om årlige 'mobiliseringer': De 'lovede' overførsler (fra COP21) var jo pr. år!
RE: Creepshow11-11-2021 10:36
John Niclasen
★★★★★
(6210)
Her er en video af statsminister, Mette Frederiksens, tale:

Pres. Mette Frederiksen Addresses COP26 in Glasgow, Scotland On Climate Change Agenda - LB ONLINE TV

Denne Conference of the Parties (COP) i 2021 er den 26. i rækken. Nogle husker (måske med delvis traume) tilbage på COP15, der blev afholdt i København i 2009.

The Creepshow continues:

Cop26: 'Little Amal' puppet opens Gender Day at climate summit @ YouTube

Gender Day At COP26 @ YouTube
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 11-11-2021 10:41
RE: Mette i Glasgow14-11-2021 09:00
John Niclasen
★★★★★
(6210)
Statsminister, Mette Frederiksen, var i Glasgow d. 1-2. november for at deltage i klovne-showet, COP26.

Det er blevet påpeget, at omkring 400 privatfly transporterede deltagere til COP26. Hvordan rejste statsministeren?

Iflg. en artikel i JP, benyttede den danske statsminister et af danskernes fly.

Mette Frederiksen til topmøde med militærfly – Norges leder tog ruteflyet

En søgning viser, at Mette Frederiksen tog Danish Air Force 2 fra København til Glasgow d. 1. november med tur tilbage d. 2. november. Se øverst i vedhæftet billede. Jeg vil tro, det er et Hercules fly, men måske andre ved det med sikkerhed?

Kilde: flightaware.com/live/flight/DAF2

Artiklen i JP påpeger også, at den norske statsminister tog et rutefly via Amsterdam til Glasgow. Det ses nok som værende mere politisk korrekt.

Den nederste del af vedhæftet billede er fra denne tur.

Ved at se billedet slår det mig, at de mennesker, der lider af klovne-fobi, må leve i et helvede i denne tid. Det er noget med, at fobien går på, at skrækken opleves, når man ikke kan se menneskers ansigtudtryk, som jo kan være svært ved klovne med al deres makeup. Den samme effekt må ansigtsmasker have. Shit!

Ligesom klima-vanviddet bygger på bedrag, så er der også en stor del bedrag i virus-vanviddet, vi oplever de seneste år. Det er slet ikke så farligt, som politikerne giver udtryk for, men de lever jo af kriser, og dem opfinder de så hen ad vejen. Det er syge mennesker, som undertrykker landes befolkninger.
Tilknyttet billede:

RE: Pengestrømme14-11-2021 09:27
John Niclasen
★★★★★
(6210)
Kosmos skrev:
Therefore, Denmark Therefore, Denmark aims to mobilise at least 1 percent of the promised 100 billion dollars by 2023 mobilise at least 1 percent of the promised 100 billion dollars by 2023

- én milliard $ (by?) 2023!? Hvad mon 'by' og 'aims to mobilise' helt konkret betyder?
Det er endvidere uklart, om hun taler om årlige 'mobiliseringer': De 'lovede' overførsler (fra COP21) var jo pr. år!

Det er et godt spørgsmål, og jeg kender ikke svaret.

En søgning i artikler om COP26 på JP viser dog, at danske politikere er igang med at give danskernes penge væk, som vel fra starten har været en del af planen.

Første artikel dateret 4-Nov-2021:

Danmark giver 100 millioner kroner til krigen mod kul

En gruppe af verdens lande har lanceret et initiativ til at støtte udviklingslande med at udfase kulkraft.

Kul er den største enkeltstående årsag til klodens temperaturstigninger.

Udenrigsminister Jeppe Kofod (S) har torsdag på FN-klimamødet COP26 annonceret et dansk bidrag på 100 millioner kroner til initiativet.

Min fremhævning af en løgn på flere niveauer, som fremgår af artiklen. Hvor har artiklen sin oprindelse? Det kommer vi til ...

Anden artikel:

Danmark sender 100 millioner klimakroner til klodens fattigste

Når FN-landene mandag tager fat på anden uge af klimakonferencen COP26, vil udviklingsminister Flemming Møller Mortensen (S) meddele et dansk bidrag på 100 millioner kroner til klodens mindst udviklede lande.
...
Overordnet set kan man sige, at de lande, der forurener mest, er ikke dem, som står med de største konsekvenser af klimaforandringerne.
...
En gennemsnitstemperaturstigning på 1,5 grader celsius er allerede en realitet i nogle afrikanske lande, og det har medført mere tørke med deraf følgende negative konsekvenser.

Tørke er en af hovedårsagerne til intern fordrivelse og menneskeflugt til nabolande.

Mine fremhævninger. Hvor har artiklen sin oprindelse? Det kommer vi til ...

100 mio. her, 100 mio. der. De er godt igang og har været det længe.

Se evt. også denne artikel:

Rapport viser akut behov for flere penge til klimatilpasning
Hvor har artiklen sin oprindelse?

Alle disse tre artikler ser ud til at stamme fra ritzau, som har Lars Vesterløkke (tidligere DR) som adm. dir.

Det er vigtigt at få disse fakta dokumenteret!
Tilknyttet billede:

RE: Dan Jørgensen14-11-2021 11:03
John Niclasen
★★★★★
(6210)
Dan Jørgensen

D. 10-Nov-2021 skriver JP i forb. m. COP26:

Dan Jørgensen kalder COP26-aftaleudkast et godt udgangspunkt

Hvis aftalen går hjem i sin nuværende form, vil det sandsynliggøre, at temperaturstigningerne kan holdes under 1,5 grader som aftalt i Parisaftalen, mener han.

D. 13-Nov-2021 skriver JP igen i forb. m. COP26:

Slutspurt: Indiens COP26-ønsker går stik imod Dan Jørgensens

Ifølge Indiens klimaminister går teksten i udkastet, landene forhandler på baggrund af, imod Parisaftalen. Og Dan Jørgensens helt store ønske om, at lande inden udgangen af 2022 skal sætte nye klimamål, bør droppes.

Begge artikler ser ud til at oprinde fra ritzau.

Det virker som om, klimaminister Dan Jørgensen, ikke har forstået planen. Dan Jørgensen er socialist, hvilket hans indiske modpart, Bhupender Yadav (Bharatiya Janata Party), ikke ser ud til at være.

Hvorfor er der altid en socialist, der skal ødelægge alting på et tidspunkt?
I stedet for at erkende ondskaben og vanviddet i planen, så kan man jo vælge at hive alle med i faldet.

Det er for øvrigt værd at bemærke, at der i Danmark findes et ministerium for det 30-års gennemsnit af meteorologiske observationer. Nå, en dag vil jeg måske læse noget Orwell, og så måske jeg kan se en ledetråd.

Billedet er af den velnærede danke klimaminister.
Tilknyttet billede:

14-11-2021 19:04
Kosmos
★★★★★
(5370)
Jeg vil tro, det er et Hercules fly, men måske andre ved det med sikkerhed?

- dét tror jeg (bestemt) ikke: Med den oplyste flyvetid må det ha' været en 'Challenger'!
14-11-2021 19:15
Kosmos
★★★★★
(5370)
Det virker som om, klimaminister Dan Jørgensen, ikke har forstået planen

- eller måske har han forstået den for godt!?:

DJ er pavestolt over, at Danmark indgår i det såkaldte BOGA ("Beyond Oil And Gas")-samarbejde, hvortil bemærkes, at den omtalte 'CFigueres' er ingen ringere end Karen Christina Figueres (Olsen), som for nogle år siden gjorde sig (herostratisk) berømt ved at erklære, at det egentlig formål med hele klima-cirkuset er at omstyrte verdensøkonomien!

Redigeret d. 14-11-2021 19:29
RE: Jørgensen og Figueres14-11-2021 20:03
John Niclasen
★★★★★
(6210)
Kosmos skrev:
Jeg vil tro, det er et Hercules fly, men måske andre ved det med sikkerhed?

- dét tror jeg (bestemt) ikke: Med den oplyste flyvetid må det ha' været en 'Challenger'!

Tak! God info til en anden gang.

det egentlig formål med hele klima-cirkuset er at omstyrte verdensøkonomien!

Ja, man får unægteligt det indtryk af klima-vanviddet, at målet er noget helt andet end at beskytte klima og miljø.

Dette lugter af noget a-la kommunisme, der bekæmper den vestlige success.

Hvorfor er der ikke en massiv hær af journalister, der konstant påpeger dette? De burde da have nogenlunde nem adgang til at følge med i, hvad DJ og andre foretager sig, og så massivt berette, når de er igang med dette projekt.

Selvom manden måtte kalde sig socialist; hvis man agerer som en kommunist, så bør han konstant blive kaldt en kommunist.

Det er en syg tid, vi lever i.
14-11-2021 20:17
Kosmos
★★★★★
(5370)
Hvorfor er der ikke en massiv hær af journalister, der konstant påpeger dette?


- som du selv har været inde på, er de flertallet af dem nok enige med Ms. Figueres (Olsen)!
23-11-2021 10:12
tiptaptissetand
☆☆☆☆☆
(8)
måske er det ikke så slemt endda at omlægge til mere kommunisme. Kapitalismen har sat os i denne situation, hvor vi har brugt enorme mængder ressourcer, hvilket jorden ikke kan klare. Netop derfor bliver vi nødt til at lægge stramme restriktioner, for at sikre en fremtid for de næste generationer.
23-11-2021 10:25
Liberalfri
☆☆☆☆☆
(3)
Jeg er meget uenig med dig tiptaptissetand, der er desværre ikke empirisk historisk bevis for, at det ville være bedre at gå over til kommunisme. Jagten på det klasseløse pengeløse samfund har kun medført autotære forhold i de samfund, hvor det er prøvet. En bedre løsning på klimaproblematikken ville være. en ensartet CO2 afgift.
23-11-2021 10:26
samfundsfagsdebat
☆☆☆☆☆
(12)
tiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemandtiptaptissemand
RE: De Tossede26-11-2021 21:44
John Niclasen
★★★★★
(6210)
Pernille Skipper og Camilla Fabricius

I det første indlæg i denne tråd rejste jeg spørgsmålet om, hvad der skal til, for at få vore politikere til at tænke klart.

Jeg tænker jævnligt over dette spørgsmål og er kommet frem til, at det er umuligt at få nogle politikere til at tænke klart. Problemer er, at nogle politikere er tossede i en grad, så det er fysisk umuligt for dem at tænke klart.

I flg. video fra folketinget er der to eksempler på danske politikere, som ikke kan tænke klart.

Mette Thiesen trigger woke venstrefløj: "Mænd kan altså ikke føde børn" @ YouTube

Pernille Skipper (Enhedslisten) udtaler:
Der er mænd, der kan føde børn.

Camilla Fabricius (Socialdemokratiet) udtaler:
Man kan være far til et barn, man selv føder.

Dette er kun nogle af de tossede udtalelser, man kan høre i videoen.

Disse to folketingsmedlemmer er eksempler på danske politikere, som er tossede og skal have hjælp. Det er min oplevelse, at det kan være en meget fin kvalitet at være tosset. Det skal der være plads til. Fred være med de tossede, så længe de ikke gør skade på sig selv og/eller andre. Mennesker, som er tossede i en grad, så de gør skade på sig selv og andre, de skal have hjælp. De skal f.eks. på en tosseanstalt, have psykologhjælp, medicin, eller hvad der nu kan hjælpe dem (jeg er ikke ekspert på området). Det er et direkte bevis på, at vores sundhedsvæsen ikke fungerer, at disse tossede mennesker kan sidde i folketinget og gøre skade. Vores sundhedsvæsen i det danske velfærdssamfund er en konsekvens af bl.a. Socialdemokratisk politik i årtier. Det er muligt, mange tidligere politikere har været ligeså tossede som Skipper og Fabricius, så det er derfor, det ikke fungerer. Jeg ved det ikke.

P. Skipper har ved tidligere lejligheder beskrevet sig selv som tosset, klimatosset. Jeg ved ikke, som C. Fabricius selv er klar over, hun også er tosset. Måske det er ligesom med døde mennesker. De ved ikke selv, de er døde. Det er andre mennesker, der føler smerten.

C. Fabricius er medlem af Socialdemokratiet, som har rigtig mange borgmesterposter i Danmark. Selvom S generelt gik tilbage ved valget, 2021, så er det fortsat det parti med flest borgmestre.

P. Skipper er medlem af Enhedslisten, som blev største parti i Københavns kommune ved valget, 2021. De fik knap 1/4 af stemmerne, 24,6%. Det er skræmmende! Især når man læser deres principprogram.

Billedet viser P. Skipper med C. Fabricius i baggrunden.

Tilføjelse: De to partier, S og Ø, er kendt for at være ivrige fortalere for reduktion af kuldioxid og flere vindmøller, som jo bekendt smadrer naturen. Samtidig erklærer de sig grønne partier, som kæmper for natur og miljø. Det er virkelig tosset!
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 26-11-2021 21:51
RE: Forfald?27-11-2021 12:52
John Niclasen
★★★★★
(6210)
Et samfund i hastigt forfald?

Lars Boje: Skal politikere også bestemme hvor mange labre larver, der skal være i en matadormix? @ YouTube

Situationen minder mig om historien i Asimovs "Foundation" - eller "Stiftelsen", der var navnet på den danske udgave, jeg læste tilbage i 80'erne.

Hatten af for de mennesker, der forsøger at rydde op i bureaukratiet og bekæmpe vanviddet, men jeg finder det meget sandsynligt, at det er en umulig kamp i folketinget - at det er for sent.

Vedhæftet tekst er uddrag af lovforslaget.

Kilde: L 89 Forslag til lov om ændring af tobaksafgiftsloven, lov om forskellige forbrugsafgifter, momsloven og forskellige andre love og ophævelse af lov om ændring af lov om forskellige forbrugsafgifter og opkrævningsloven.
Tilknyttet billede:

Side 5 af 6<<<3456>





Deltag aktivt i debatten Vore Politikere:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Danske politikere er parat til at aflive sæler326-03-2019 19:24
Forskere som politikere?2002-11-2010 13:13
Artikler
Samtale med politikere
NyhederDato
Amerikanske politikere spiller sikkerhedsargumentet15-09-2009 06:04
Svenske politikere vil stoppe flytrafik med skat25-08-2008 07:05
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik