Husk mig
▼ Indhold

Vore Politikere



Side 3 af 6<12345>>>
02-01-2017 11:53
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Det er beklageligt,at Liberal Alliance har så lidt gennemslagskraft i regeringen,LA er det eneste parti,som ikke er overbevist om den grønne energi,som den energi der i fremtiden skal skabe den fornødne vækst i Danmark.
LA går også ind for,at Danmark genoptager forskning i kerneteknologi i lighed med Norge,Sverige og Tyskland.
02-01-2017 17:21
Euro
★★★☆☆
(443)
Hvis LA er de eneste der går ind for det så er det altså også ret omkostningsfrit at tage den holdning, men er det partiets holdning eller er det bare en eller få?
Det er jo smart nok hvis man har 5% af stemmerne og kan være repræsentant for 20% af vælgernes synspunkt. Og realiteten er jo at det vil tage 20år at tage stilling og inden da er teknologien allivel helt anderledes, så det vil ikke ske.
Der vil jo ske nogle store ændringer i vores muligheder, bare når vi for de forbedrede batterier ud på markedet som vi (menneskeheden) ændrer det meget.
F.eks. vil alle kunne få solceller til taget der laver 100watt/m2- på et hus på 100m2 kan lave 10kwh eller 80kwh i de lyse timer. Det er langt mere end deres behov, men de vil aldrig løbe tør for energi hvis de har et batteri. Det jeg prøver at sige er at store dele af befolkningen vil vælge kollektiv energi forsyning fra. Og andre energi former bliver tilgængelige, det er jo ikke sådan at fuelcells ikke er tilgængelige idag, men jeg har hørt fra en japansk virksomhed der har en printet fuelcell på vej, deres plan er at en celle kommer til at koste langt mindre end i dag. De vil fjerne ca. 90% af dagens priser.
02-01-2017 17:24
Kosmos
★★★★★
(5371)
Det er beklageligt,at Liberal Alliance har så lidt gennemslagskraft i regeringen,LA er det eneste parti,som ikke er overbevist om den grønne energi,som den energi der i fremtiden skal skabe den fornødne vækst i Danmark

- problemet er snarere, at LA er i splid med sig selv på klimaområdet!:

Klimaforandringerne er hovedsageligt menneskeskabte, siger partileder for Liberal Alliance Anders Samuelsen, efter at partiets klimaordfører har sagt, at der ikke er belæg for den påstand


Med en sådan tilgang er det nok svært at opnå megen 'gennemslagskraft' på området!?
02-01-2017 18:58
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Helt enig,med sådanne benspænd er det vanskeligt at blive taget alvorligt,efter LA er kommet i regering er LAs tidligere holdning sat på standby.
02-01-2017 19:08
Kosmos
★★★★★
(5371)
...efter LA er kommet i regering er LAs tidligere holdning sat på standby

- det skete faktisk allerede under den seneste valgkamp, hvor partiformanden åbenbart blev bekymret ved tanken om muligt tab af stemmer!
02-01-2017 19:19
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Kosmos skrev:
...efter LA er kommet i regering er LAs tidligere holdning sat på standby

- det skete faktisk allerede under den seneste valgkamp, hvor partiformanden åbenbart blev bekymret ved tanken om muligt tab af stemmer!


Er der nogen som kan forklare mig forskellen på USA og Danmark på dette område. Forstået sådan at det jo ikke var nødvendigt for Trump at blive/være nervøs på dette område.


Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
02-01-2017 19:23
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
USA har i hvert til fælde en betydelig kul-industri, hvor mange ansatte kan risikere at miste deres arbejde. Det gøre antageligt en forskel.
02-01-2017 20:20
Kosmos
★★★★★
(5371)
Forstået sådan at det jo ikke var nødvendigt for Trump at blive/være nervøs på dette område

- hvorfor dog ikke??:

Americans are taking global warming more seriously than at any time in the past eight years, according to several measures in Gallup's annual environment poll. Most emblematic is the rise in their stated concern about the issue. Sixty-four percent of U.S. adults say they are worried a "great deal" or "fair amount" about global warming, up from 55% at this time last year and the highest reading since 2008

- Gallup målingen er fra marts 2016, så han havde vel i grunden belæg for at være ret 'nervøs' over sin skeptiske tilgang!?
03-01-2017 13:20
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Interessante svar fra begge, vil jeg sige

Vi kan godt antage at han havde grund til at være nervøs, men jeg skrev sådan fordi han slap godt fra at holde fast i sit standpunkt og blev valgt. Det viser lidt om hvor underlig og svær størrelse politik er. Ingen får jo nogensinde at vide hvad der ville være sket hvis Trump havde skiftet holdning til klimaet, og det samme glæder for LA, hvis de nu omvendt havde valgt at holde fast i den sunde skepsis.

Der snakkes altid om at Samuelsen har begået en kæmpe brøler ved at kravle op i et træ i spørgsmålet om topskattelettelser, men i virkelighede er det måske mere interessant at se på hvordan han håndterer alle sine særstandpunkter hvor klimadebatten er en af dem. Har Samuelsen sat sine penge på de forkerte felter, mens Trump har forstået at læse spillet meget bedre?
23-04-2017 11:21
Kosmos
★★★★★
(5371)
- jeg opdager pludselig, at årets Earth Hour åbenbart løb af stabelen i lørdags!(?). Dét gik da vist møj stille af sig - eller har jeg bare sovet i timen?

- skrev jeg sidste år; nu opdager jeg pludselig, at begivenheden åbenbart gentog sig i sidste måned...men dét hørte vi åbenbart heller ikke meget om??
RE: Tillerson og Samuelsen15-05-2017 14:02
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Berlingske skrev d. 10. maj 2017:

Klimaaftaler i Arktis ender som varm luft

Flere af de aftaler, rigsfællesskabet har indgået i Arktisk Råd, er ikke blevet opfyldt, viser ny rapport. Ansvaret er Grønlands, men skyldes næppe ond vilje.

Det er ikke kun i naturen, at den varme luft trives i Arktis.

Er dette sandt, at den varme luft trives i Arktis? Det vender jeg tilbage til. Videre står der i artiklen:

Rådet har netop udgivet en dyster klimarapport og holder torsdag ministermøde i Alaska, hvor indsatsen for klimaet er blandt punkterne på dagsordenen.

Rapporten (eller rapporterne), der henvises til, kan findes her:

Significant new reports address Arctic cryosphere, adaptation, and chemicals

Torsdag d. 11. maj 2017 blev der så afholdt ministermøde i Arktisk Råd, og den danske udenrigsminister, Anders Samuelsen, deltog. På udenrigsministeriets side kan man bl.a. læse:

Ny aftale åbner Arktis for videnskabeligt samarbejde

De otte arktiske stater satte i dag deres underskrifter på en juridisk bindende aftale om styrket forskningssamarbejde i og om Arktis. Aftalen sikrer friere bevægelighed for forskere og forskningsudstyr på tværs af den arktiske region.
"Aftalen er vigtig, fordi forskning udgør en væsentlig del af fundamentet for arktisk samarbejde," fastslår udenrigsminister Anders Samuelsen og fortsætter:
"Forskningen skaber grundlaget for vigtige politiske beslutninger om bæredygtig økonomisk udvikling og miljø i Arktis. Men forskningen udgør også en vigtig katalysator for et styrket samarbejde og en tættere dialog inden for andre områder – og dermed for bevarelsen af Arktis som en lavspændingsregion."
Udenrigsministeren underskrev på Kongerigets vegne den nye aftale sammen med den grønlandske naalakkersuisoq for selvstændighed, udenrigsanliggender og landbrug, Suka Frederiksen, og den færøske landsstyremand for erhvervs- og udenrigsanliggender, Poul Michelsen.
Det skete på Arktisk Råds ministermøde i Fairbanks, Alaska. Mødet markerede afslutningen på USA's formandskab. I de næste to år er det Finland, som vil sidde i formandsstolen.

Den underskrevne aftale kan findes her:

Agreement on Enhancing International Arctic Scientific Cooperation

Formandsskabet for Arktisk Råd overgår som sagt til Finland, og hos Finlands udenrigsministerium kan man finde flg. udmelding fra den finske udenrigsminister, Timo Soini:

Statement by minister Timo Soini at the Arctic Council 10th Ministerial meeting

Den finske udenrigsminister udtaler bl.a.:

The Arctic is becoming increasingly important for governments, businesses and non-governmental organizations. The reason is simple. We recognize that global warming is the main driver of change in the Arctic. The challenges of melting sea ice, thawing permafrost and changes in eco-systems are complex. They cannot be solved one by one or in isolation.

Den finske minister argumentere for Paris Aftalen og FN's agendaer, og mener, disse har vigtighed for fremtiden i Arktis.

Global warming is expected to continue for decades, and we should understand the effects and act with determination. The Paris Climate Agreement is the cornerstone for mitigating climate change. The UN Agenda 2030 provides a toolbox for promoting and achieving sustainable development. Both are important for the future of the Arctic.

Den finske minister mener, investering i low-carbon rene teknologier giver mening:

Predictability in climate work is important for both governments and businesses. Investing in low-carbon clean technologies simply make sense.

Hvordan ser situationen så ud i Arktis lige pt.? Hvis der var katastrofal menneskeskabt global opvarmning, så må Arktis jo være meget varmere end normalt, ikke sandt?

Flg. graf fra DMI, Daglige middeltemperaturer i Arktis 1958 - 2017, viser, at temperaturen i Arktis er en grad eller to under normalen, der er gennemsnittet for årene 1958-2002.



Hos Climate Reanalyzer benytter de årene 1979-2000 som Baseline, og de kommer frem til, at der er 0,27°C under normalen i Arktis.



M.h.t. havis i Arktis, så har udbredelsen for nylig overhalet mange tidligere år:



Denne udvikling er i modstrid med fantasien om katastrofal menneskeskabt global opvarmning. Ser man på Aktuel massebalance på Grønlands indlandsis, så har indlandsisen i Grønland akkumuleret rekord meget ny is og langt over middel i denne sæson:



På mødet i torsdags havde Danmarks udenrigsminister, Anders Samuelsen, også mulighed for at mødes på tomandshånd med den amerikanske udenrigsminister, Rex Tillerson:

Arktis igen Danmarks billet til de øverste cirkler

Vi får se, om f.eks. disse to har mulighed for fremover at komme det pseudovidenskabelige/politiske nonsens til livs, som den nye formand for Arktisk Råd, finske Timo Soini, ytrer sig om. Den vestlige verden har været under angreb fra FN i årtier, og man har haft held med at få en masse mennesker bildt ind, at Jorden oplever en faretruende opvarmning, at det er vores skyld, og at det kan løses ved at gå tilbage til energikilder, som vi benyttede dem før den industrielle revolution, bl.a. vindkraft og afbrænding af træ. Dette er en grundlæggende årsag til økonomiske problemer, og dermed mange andre problemer, i den vestlige verden. Når man gør energi unødigt dyrere, så påvirker det alle mennesker og alle brancher.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 15-05-2017 14:06
15-05-2017 14:45
Kosmos
★★★★★
(5371)
Vi får se, om f.eks. disse to har mulighed for fremover at komme det pseudovidenskabelige/politiske nonsens til livs, som den nye formand for Arktisk Råd, finske Timo Soini, ytrer sig om

- på klimaområdet forekommer Tillerson (og POTUS!) p.t. i gang med det berømte forsøg på at blæse og have mel i munden!


...In my opinion, Rex Tillerson's actions in signing the Fairbanks Declaration, with its affirmation of the need to take action to prevent climate change, and the need to support the Paris Agreement, likely worsens the legal environment for resource companies attempting to drill in the arctic, by providing additional ammunition for activist legal challenges.
15-05-2017 15:49
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Kosmos skrev:
- på klimaområdet forekommer Tillerson (og POTUS!) p.t. i gang med det berømte forsøg på at blæse og have mel i munden!


...In my opinion, Rex Tillerson's actions in signing the Fairbanks Declaration, with its affirmation of the need to take action to prevent climate change, and the need to support the Paris Agreement, likely worsens the legal environment for resource companies attempting to drill in the arctic, by providing additional ammunition for activist legal challenges.

Tak for dette input. Jeg ser, der er flere dokumenter, ministrene har skrevet under på. Det er flg., jeg henviste til ovenfor, og som indeholder juridisk bindende elementer:

Agreement on Enhancing International Arctic Scientific Cooperation

Og der er flg., som ikke indeholder noget juridisk bindende (det er ikke nævnt):

Fairbanks Declaration 2017 - On the Occasion of the Tenth Ministerial Meeting of the Arctic Council

Der er ingen henvisning til Paris Aftalen i noget af det underskrevne, så vidt jeg kan se.

Flg. er udmeldinger fra Danmark, Grønland og Færøerne på mødet:

Statements from the Kingdom of Denmark at the Fairbanks Ministerial meeting
Redigeret d. 15-05-2017 15:57
15-05-2017 17:44
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
https://wattsupwiththat.com/2017/05/09/multinational-warning-australia-has-passed-a-renewable-energy-tipping-point/
02-06-2017 13:48
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Energi- og klimaminister Lars Christian Lilleholt

Det er en af de mest triste aftener, jeg har haft som dansk klima- og energiminister. Det er en sort dag for klimaet i verden. Vi havde allesammen, tror jeg, til sidst håbet på, at Trump han ville ændre holdning og blive i klimaaftalen. Det er en historisk aftale, som er vigtig for verdens klima. Det er vigtigt, hvad det er for et klima, vi giver videre til vores børn og børnebørn...

Det er en glædens dag, når en ikke-politiker har opnået folkets stemme og frasiger sig dette religiøse nonsens. Lad os håbe, der kommer en domino-effekt.

Vi har også i Danmark behov for en stærk ikke-politiker, som med folkets stemme kan dræne den sump, der også har samlet sig her i landet gennem årtier.

Kilde: Minister om Trumps farvel til aftale: Skidt for vores børn og børnebørn
Tilknyttet billede:

02-06-2017 14:46
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
John Niclasen skrev:
Energi- og klimaminister Lars Christian Lilleholt

Det er en af de mest triste aftener, jeg har haft som dansk klima- og energiminister. Det er en sort dag for klimaet i verden. Vi havde allesammen, tror jeg, til sidst håbet på, at Trump han ville ændre holdning og blive i klimaaftalen. Det er en historisk aftale, som er vigtig for verdens klima. Det er vigtigt, hvad det er for et klima, vi giver videre til vores børn og børnebørn...

Det er en glædens dag, når en ikke-politiker har opnået folkets stemme og frasiger sig dette religiøse nonsens. Lad os håbe, der kommer en domino-effekt.

Vi har også i Danmark behov for en stærk ikke-politiker, som med folkets stemme kan dræne den sump, der også har samlet sig her i landet gennem årtier.

Kilde: Minister om Trumps farvel til aftale: Skidt for vores børn og børnebørn


Syntes de gør temmelig meget ud af det her. han har trukket USA ud af Paris aftalen og sådan er det, så det altså videre i teksten. Hvis de nu brugte mindre tid på at være foragtede og mere tid på politik og forhandling om de ting de mener er vigtigt, så ville vi kunne opnå mere. Som jeg kan se og læse mig frem til så har Trump udtalt han og regeringen er villig til at genforhandle en ny aftale der er bedre for USA end den gamle.

Men som det fremgår af denne kilde afvises en genforhandling af de store Europæiske lande, og i så fald, hvem er det så der hindre en videre aftale? men det jo nemmere at være på tværs og foragtet end se frem af og på muligheder og evt. finde på løsninger der kan komme alle parter til gode.

http://nyheder.tv2.dk/udland/2017-06-01-trump-vil-genforhandle-aftale-store-europaeiske-lande-afviser

Ps jeg mangler stadig at gå grundigere til værks i dette emne, så dette er de informationer jeg fik fat i her til morgen.

Mvh.
02-06-2017 18:45
Kosmos
★★★★★
(5371)
Men som det fremgår af denne kilde afvises en genforhandling af de store Europæiske lande, og i så fald, hvem er det så der hindre en videre aftale?

- de er sikkert især bekymrede for eventuelle interne 'sprækker':

Under the climate accord, Europe promised to shave 40% off its emissions by 2030, mostly by revising existing climate laws on renewables, energy efficiency and its flagship Emissions Trading System (ETS).

But documents seen by Climate Home show that Visegrad countries are trying to gut, block or water down all of these efforts, in a rearguard manoeuvre that mirrors president Donald Trump's rollback of climate policy in Washington.

Energy efficiency is supposed to make up around half of Europe's emissions reductions by 2030, but a Czech proposal could cut energy saving obligations from a headline 1.5% a year figure to just 0.35% in practice.

Below the radar, Poland has also launched a manoeuvre that may block the EU's winter package in its entirety – particularly a planned limit on power plant emissions – if it is signed up to by a third of EU parliaments, or 10-13 states.

Redigeret d. 02-06-2017 18:48
02-06-2017 19:54
Kosmos
★★★★★
(5371)
Syntes de gør temmelig meget ud af det her. han har trukket USA ud af Paris aftalen og sådan er det, så det altså videre i teksten. Hvis de nu brugte mindre tid på at være foragtede og mere tid på politik og forhandling om de ting de mener er vigtigt, så ville vi kunne opnå mere...

- her nogle eksempler på gråd og tænders gnidsel fra over there:

If Trump pulls the US out of the #ParisAgreement he will be committing a traitorous act of war against the American people


Trump just committed a crime against humanity. This admitted predator has now expanded his predatory acts to the entire planet


Ikke meget lødigere end her!
02-06-2017 20:54
christian-roskilde
★★★★☆
(1018)
Kosmos skrev:
Syntes de gør temmelig meget ud af det her. han har trukket USA ud af Paris aftalen og sådan er det, så det altså videre i teksten. Hvis de nu brugte mindre tid på at være foragtede og mere tid på politik og forhandling om de ting de mener er vigtigt, så ville vi kunne opnå mere...

- her nogle eksempler på gråd og tænders gnidsel fra over there:

If Trump pulls the US out of the #ParisAgreement he will be committing a traitorous act of war against the American people


Trump just committed a crime against humanity. This admitted predator has now expanded his predatory acts to the entire planet


Ikke meget lødigere end her!


Forbrydelse mod menneskeligheden? gad godt vide om vedkommende har haft en historie undervisning i folkeskolen eller som minimum historisk kendskab, så ville vedkommende nok vide hvad en forbrydelse mod menneskeligheden er for noget og hvad disse der har begået den slags har haft på deres samvittighed.

Jeg skammer mig over mennesker der misbruger begreber som forbrydelser mod menneskeligheden og nazisme, det er sket, det findes, og er noget grimt noget, men det mindst ligeså ulækkert at man misbruger sådanne begreber og gør de mister betydning på den måde.

Men når man ikke ved bedre eller har argumenter så det jo de letteste halmstrå at gå til, men føj hvor det ulækkert.

Mvh.
15-06-2017 15:27
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Bjørn Lomborg på Fox News TV. 13/6-2017
For to dage siden fik B.L. positiv taletid, på et af de større US-medier.
-Klar, frisk, og glad.
https://www.youtube.com/watch?v=tbGZo8D5gnI
RE: Climate Kids05-09-2017 17:03
John Niclasen
★★★★★
(6433)
I dette indlæg henviste jeg til politisk propaganda rettet mod børn i Danmark, og som bl.a. daværende Klima- og energiminister, Connie Hedegaard, stod bag.

I Canada er der på samme måde politikere, der retter propaganda mod børn:

Climate Kids

De stakkels børn har ikke en chance.
Tilknyttet billede:

13-09-2017 14:09
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
"Vorherre bevares" var ordene Lotte Mejlhede(TV2 News i dag, middag) bugte, da hun interviewede Margethe Vestager ang. Junkers nye planer om én Stor-præsident, for hele EU.
-Mindre magt til de lokale medlemslande..

Nigel Farage (England, brexit fan), forklarede lidt senere Lotte M. -hvorfor han nu er endnu gladere for at England kommer ud af dette United States of EU før de nye planer tager form.

Yderligere er det påvist, at EU-kritiske stemmer, bla. -økonomisk holdes udenfor. Bevidste ordrer fra højeste EU-plan. En Ubehagelig udvikling, -at politiske modstandere skal elimineres, oftest set i mange tidligere diktatur-stater...

EU er ved at udvikle sig efter den store globale plan... Én leder, ingen modstandere.

Jeg har tæt familie i England, -og forsætter Danmark og EU med denne udvikling, -ser jeg mig selv nyde min alderdom i frihed, medefiskende i floden Great Ouse i Bedford.

Min søsters store familie bor ca. 200m fra denne fine gangbro:
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 13-09-2017 14:14
13-09-2017 14:49
Kosmos
★★★★★
(5371)
Yderligere er det påvist, at EU-kritiske stemmer, bla. -økonomisk holdes udenfor. Bevidste ordrer fra højeste EU-plan. En Ubehagelig udvikling, -at politiske modstandere skal elimineres, oftest set i mange tidligere diktatur-stater...

- det er meget tydeligt, at danske medier og politikere systematisk maler BREXIT-forløbet i meget dystre farver: De er helt åbenlyst skræmte ved tanken om, at dan(sk)erne skulle gå hen og få idéer à là 'DEXIT'!
13-09-2017 15:44
John Niclasen
★★★★★
(6433)
Bør danskerne spørges ang. EU-medlemskab? Danskerne stemte om EF tilbage i 1972, og siden har vi da vist ikke taget stilling til EU-medlemskab!?

Bør man ikke det i et demokrati?

Nej, vil nogen sige. Vi stemmer om politikere til vores Folketing, og så må de styre landet i hvilken retning, vi skal.

Ja, vil andre sige, som mener at et demokrati først er rigtig sundt, når der er nær-demokrati - bl.a. at den enkeltes stemme skal tælle i vigtige beslutninger for landet som helhed. Det hænger jo sammen med hvilke regler og love, den enkelte bliver berørt af.

Og så er der hensynet til minoriteter. Flertallets tyranni af mindretal er tegn på et usundt demokrati vil mange mene.
Redigeret d. 13-09-2017 15:44
13-09-2017 15:52
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kernekraft er tabu i Danmark - og dog - på et seminar på et gymnasiumi Esbjerg forleden, med deltagelse af Løkke,Pape og Anders Samuelsen ,blev der drøftet grøn energi, i den forbindelse gav Anders et lille pip om,at thorium kunne være en mulighed.
Jeg tror ikke eleverne fik fat i,hvad han mente,og Løkke gjorde sit for at skifte emne.

Redigeret d. 13-09-2017 15:57
13-09-2017 17:26
Morten Riber
★★★★★
(2298)
Jeg tænkte først det var spild at ord, da Samuelsen nævnte at forskning i og anvendelse af thorium lige om et øjeblik kan gøre at alle klimaforurenende problemer ved vores energiforbrug, vil forsvinde for altid.

Måske var det mere snedigt end som så. Debatten vil sikkert blive brugt i undervisningen og til opgaveskrivning, så derfor vil en del studeret måske bemærke det.
21-09-2017 17:20
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Tekst-tv DR.
21.september dr.dk/nyheder 11:40

POLITIKERE IGNORERER FAKTA
Et studie blandt 954 danske
kommunalpolitikere viser, at de ikke
ændrer deres holdning, selvom de bliver
præsenteret for fakta, der viser det
modsatte.
Tendensen er udbredt både blandt
politikere, men også blandt den
almindelige befolkning. Det fortæller
Julian Christensen, der er ph.d.-
studerende og en del af forskerholdet
bag undersøgelsen, som er udarbejdet på
Aarhus Universitet.
- Sat på spidsen: Jo mere information,
vi kaster efter vores politikere, jo
mere vil de have tendens til at
ignorere det.
Det sætter selvfølgelig
spørgsmålstegn ved, hvilken rolle
information kan have i at oplyse den
politiske debat.
-------

-Er det ikke fantastisk?

-Grønlands is-kappe vokser.
-Ingen målbar Global temperaturstigning i de sidste tyve år.
-Havet stiger ikke mere end for 100 år siden.
-"Ozonhullet" er uforandret i over 30 år.
-CO2 stiger støt på trods af alle "klima-aftaler".
-Havets pH er ekstremt konstant over de sidste 100 år.
-CO2 afhjælper sult, og gør Kloden grønnere.
-Grønne energiløsninger(vindmøller, sol, el-biler osv.) er urentable.
-Isbjørne-antallet er stærkt stigende.
-De officielle klima-modeller(IPCC) har fejlet med prognoserne i over 25 år.
-Osv, osv.

Viser man dette til politikere, vil de med garanti ignorere alle fakta, og handle stik modsat!

Hurra for politikerne(der åbenbart ikke er som andre).

Det er en forfærdelig mekanisme vi er taget som gidsler af.
Lars Løkke er en af disse politikere, Al Gore er en anden.

Herunder ses den absolut mest forvrængede politiker nogensinde:
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 21-09-2017 17:34
21-09-2017 19:25
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Så røg tilsyneladende glorien af Uffe Elbæk &.Co.
Når det drejer sig om det "grønne" betyder det mindre,hvor midlerne kommer fra.
Måske får de også del i indtægterne fra hashboderne på Christania.
Nu mangler vi bare,at Enhedslisten tropper op med Panamapapirer.
De fossile skal bekæmpes med alle midler,"koste was es wolle".
22-09-2017 10:55
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Ja, Kjeld.

Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt!

Fra Berlingske i går (21/9 -17)
https://www.b.dk/politiko/elbaek-og-alternativet-har-faaet-penge-fra-skattelylande-0

Nederst på siden ses bl.a. flg. læserkommentar:
--------
Claus Nelvad * 3 timer siden
"Klamt parti med ubegavet formand."
---------

Sagen afsløret:

Nilas Bay-Foged(Hovedbestyrelses-formand) om de 450.000 Kr.

"Nej, vi vil ikke sende dem tilbage til Gibraltar eller Luxembourg.
Vi har modtaget dem for knap 2,5 år siden, og de har gjort gavn i Alternativets arbejde for en bæredygtig omstilling - herunder det politiske arbejde(???) for at bekæmpe skattely."

Fra artiklen(22/9), linket nederst:
"Ingen af Alternativets folketingspolitikere har på de sociale medier kommenteret historien.

Men partiets profil på Facebook skriver »øv« om sagen og runder af med at bede deres følgere om flere penge til partikassen og linker til alternativet.dk/givetbidrag".
https://www.b.dk/politiko/alternativet-afviser-at-betale-penge-fra-skattely-tilbage-de-har-gjort-gavn
------

Danmark kan være stolt af sine politikere, -og vælgerne der stemmer på dem!


Teksten til billedet herunder: "Tralala-lala, Vi redder Verden".
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 22-09-2017 11:13
22-09-2017 17:33
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Enhedslisten viser hvor uvidende deres klima-kyndige er i TV2-News i dag., -i fb.m. den nye bilafgift.
Bla. forklarer "konen" hvor mange orkaner, og oversvømmelser vi ser i dag p.gr.a. "klima-forandringerne"(CO2-GW)!!!
-"Og det skal vi tage vores ansvar for!"
Uvidenheden er skræmmende, -men desværre ganske almindelig udbredt blandt flertallet af politikere... Suk.

Enhedslisten er komplet blanke rent klima-videnskabeligt.

El-bilerne er upopulære i Danmark(fakta!), og de nye regler vil ikke hjælpe på trenden.

Der tales om forurenende benzin/diesel køretøjer, der "belaster" samfundet med CO2..
Dette viser tydeligt en komplet manglende indsigt ang. CO2, og om produktionen af el-køretøjer med tilhørende batterier.
(Se venligst Kjeld Jul's to indlæg fra i dag, 22/9, i tråden "Sandheden" ang. "miljøbelastning" ved fremstillingen af accu, -og problemerne med strømmen til at oplade bilerne med.)

Når amme-hjerner(Enhedslisten) snakker videnskabeligt, -får man disse sære diskussioner.

Politik gør blind.

Vh. Søren.
Redigeret d. 22-09-2017 18:08
22-09-2017 18:03
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Her lidt om Enhedslisten:
"Enhedslisten blev grundlagt i 1989 af Venstresocialisterne (VS), Danmarks Kommunistiske Parti (DKP) og Socialistisk Arbejderparti (SAP)."
(Kommunismen døde med murens fald(1989), og mange indoktrinerede skæbner var i vildrede. De dannede derfor et nyt samlet parti, med miljøet/naturen sat i centrum..) Min kommentar i parentes.
Fra Det Kongelige Bibliotek:
http://www.kb.dk/da/nb/materialer/smaatryk/polprog/Enhedslisten/index.html

Herunder, SAPs publikation i fb.m. kommunalvalget 1985...
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 22-09-2017 18:23
04-10-2017 00:11
Morten Riber
★★★★★
(2298)
"Klimaet har det fint som det har det."...udtaler politiker, x, i morgen til pressen.



Hvem er x som jeg kan tildele min stemme ?
04-10-2017 00:38
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Godt spørgsmål, Morten.
-Det skal være en ukorrekt politiker.. Og dem er der ikke mange af..
Der er stemmer i klima-fis, så selvom mange godt ved besked, så er deres facade alligevel grønlig.
Mange er bange for at blive "mobbet" og hængt ud som "benægtere", -der er ligeglade med klodens fremtid(-og børnene!). Får man dette ry, -er man færdig med politik..

Man skal vist lede efter dem der er mindst fanatiske med grøn omstilling. -Nogen med økonomisk sans, og mere realistiske energi-planer.

-Søren.
04-10-2017 00:49
Morten Riber
★★★★★
(2298)
-Det skal være en ukorrekt politiker.. Og dem er der ikke mange af..
Der er stemmer i klima-fis, så selvom mange godt ved besked, så er deres facade alligevel grønlig.
Mange er bange for at blive "mobbet" og hængt ud som "benægtere", -der er ligeglade med klodens fremtid(-og børnene!). Får man dette ry, -er man færdig med politik..


Hvorfor færdig egentlig? Standpunktet kan da forsvares. Du leverer fx selv masser af stof til forsvar.

Hvorfor er der ikke stemmer i "Klimaet har det fint som det har det."? Jeg møder trods alt jævnligt mennesker som deler denne opfattelse. Små partier "lever" af at sætte sig på særlige standpunkter. Dette her er ledigt.
09-11-2017 10:07
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
God artikel i dag på WUWT der handler om EU's skandaløse omgang med klima-midlerne.

Vores egen fhv. Klima-dronning Connie Hedegaard er også smurt godt ind i de fantastiske planer der aldrig blev til andet en hysterisk klima-tanke.
Udgifterne vedr. "planlægningen" af denne fiasko er dog reelle nok: ca. 4,4 mia. kr.

Planen i 2007 var at EU/klima-folket ville fremstille systematiseret lagringsplads til CO2 !
Man kunne dermed aflevere sit "farlige" CO2 til disse lagre, mod betaling til EU selvfølgelig...

CO2-kvotesystemet var dog crashed på dette tidspunkt(priserne nær 0) så ingen ville betale for den dyre "lagringsplads"..
Ingen industrier tilmeldte sig EU's drøm..
Projektet blev stille lukket ned. Som så mange andre kostbare EU klima-fantasi-projekter.

"The reports concern a Carbon Capture and Storage (CCS) project the EU set up in 2007, which was designed to help companies reduce their emissions and so save money on Brussels' green taxes."

Og,

"In late December 2012, European Commissioner for Climate Action Connie Hedegaard finally announced the outcome of the first NER300 funding round—but could only award €1.2 billion to 23 innovative renewables projects across Europe.
Not one CCS project was funded. What should have been the centrepiece of European CCS efforts had failed to deliver. It had taken EU institutions two years to finalise the programme, and a further two to scrutinise the bidding projects."

Tænk på de mange uproduktive klima-folk(funktionærer, kommisærer, advokater, private konsulentvirksomheder, osv.) der "spiste" de 4,4 mia. kr.

Fuldstændigt spildte penge. Og flere klima-helte er grangiveligt blevet forfremmet, p. gra. "glimrende behandling af sagen"..
https://wattsupwiththat.com/2017/11/09/the-eu-blows-683-million-520m-on-a-carbon-capture-project-that-captured-nothing/

EU, -hvor de kloge narrer de mindre kloge...
Tilknyttet billede:

09-11-2017 10:19
Kosmos
★★★★★
(5371)
EU, -hvor de kloge narrer de mindre kloge...

- og beklageligvis ikke kun dér! I gamle dage brugte man vendingen "dummere end politiet tillader"; nu om dage synes pilen at pege i modsat retning!


Måske en sag for 'Bagmandspolitiet' (SOEK)??

Redigeret d. 09-11-2017 10:23
09-11-2017 14:46
Kosmos
★★★★★
(5371)
Planen i 2007 var at EU/klima-folket ville fremstille systematiseret lagringsplads til CO2 !

- når man passerer den dansk-tyske grænse (for sydgående fra Tønder), er det første, man får øje på, hustage, der er overplastret med solceller - ind imellem ser man endda særlige konstruktioner (sydvendte, skrå halvtage), der klart er opført til formålet.

Dertil kommer et betydeligt antal, ret store 'vejrmölleparker' der sætter deres kraftige præg på marsklandskabet.

Men der er også mange gule skilte som disse:




Dette er nok en væsentlig grund til, at EU har måttet stikke 'CCS-piben' ind!


Iøvrigt er det bemærkelsesværdigt, hvor hurtigt det tynder ud i mølleparkerne og solcellerne, når man har passeret Elben!
09-11-2017 15:21
Kjeld Jul
★★★★★
(3888)
Kosmos skrev:
Planen i 2007 var at EU/klima-folket ville fremstille systematiseret lagringsplads til CO2 !

- når man passerer den dansk-tyske grænse (for sydgående fra Tønder), er det første, man får øje på, hustage, der er overplastret med solceller - ind imellem ser man endda særlige konstruktioner (sydvendte, skrå halvtage), der klart er opført til formålet.

Dertil kommer et betydeligt antal, ret store 'vejrmölleparker' der sætter deres kraftige præg på marsklandskabet.

Men der er også mange gule skilte som disse:




Dette er nok en væsentlig grund til, at EU har måttet stikke 'CCS-piben' ind!


Iøvrigt er det bemærkelsesværdigt, hvor hurtigt det tynder ud i mølleparkerne og solcellerne, når man har passeret Elben!


Det var en stor løftet pegefinger og advarsel " der Buergerinitiative gegen CCS",det virker selvfølgelig voldsomt på de politiske beslutningstagere.
09-11-2017 15:46
Søren R NielsenProfilbillede★★★☆☆
(733)
Ja, når man først tror på CO2 er giftigt, og kræver beskyttelsesmasker, SÅ MÅ DER GØRES NOGET!!
-Tænk dog på børnene.. -Hvis noget af det lagrede giftige CO2 slipper ud!!

Det er altid underholdende når indoktrineringen kæmper mod sine egne skabere.

Heldigvis er det en komplet ligegyldig kamp, da det hele er fri fantasi, og kun spild af tid og penge.
Det giver dog demonstranterne en følelse af "at have gjort noget".. "Gjort en forskel !"
09-11-2017 21:43
yaknudsen
★☆☆☆☆
(137)
Morten Riber skrev:
-Det skal være en ukorrekt politiker.. Og dem er der ikke mange af..
Der er stemmer i klima-fis, så selvom mange godt ved besked, så er deres facade alligevel grønlig.
Mange er bange for at blive "mobbet" og hængt ud som "benægtere", -der er ligeglade med klodens fremtid(-og børnene!). Får man dette ry, -er man færdig med politik..


Hvorfor færdig egentlig? Standpunktet kan da forsvares. Du leverer fx selv masser af stof til forsvar.

Hvorfor er der ikke stemmer i "Klimaet har det fint som det har det."? Jeg møder trods alt jævnligt mennesker som deler denne opfattelse. Små partier "lever" af at sætte sig på særlige standpunkter. Dette her er ledigt.


Det er ikke længere ALLE partier som udelukkende taler MainStreamMedia efter munden. Sprækkerne i 'koncensus' bliver efterhånden ganske tydelige.

Se feks. her:
https://nyeborgerlige.dk/politik/natur-miljoe-og-landbrug/

Hvor man bl.a. kan finde dette lille opløftende guldkorn:
- Regulering baseret på fakta og data fremfor teori og computermodeller

Og disse noget mere bastante udsagn som vidner om at sund fornuft stille og roligt er ved at blive 'genopfundet' i dansk politik:

https://nyeborgerlige.dk/politik/energipolitik/

- Energi skal være billig, rigelig og pålidelig
- Energiafgifterne skal sættes ned
- PSO afskaffes
- Ny vindkraft kun på kommercielle vilkår
- Offentlig støtte til alternative energiformer udfases

Jeg siger det bare, hvis det skulle have forbigået jeres opmærksomhed. ;-)
Redigeret d. 09-11-2017 21:47
Side 3 af 6<12345>>>





Deltag aktivt i debatten Vore Politikere:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Danske politikere er parat til at aflive sæler326-03-2019 19:24
Forskere som politikere?2002-11-2010 13:13
Artikler
Samtale med politikere
NyhederDato
Amerikanske politikere spiller sikkerhedsargumentet15-09-2009 06:04
Svenske politikere vil stoppe flytrafik med skat25-08-2008 07:05
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik