Husk mig
▼ Indhold

Er der problemer i denne opstilling?


Er der problemer i denne opstilling?20-03-2019 21:07
Steen Hansen
☆☆☆☆☆
(1)
Jeg håber at nogle venlige mennesker vil give en hånd med. Jeg opsatte selv for 15 år siden et træpillefyr, som har kørt fint, men sygdom har gjort at det er slut med at slæbe sække, så luft til vand er faktisk det eneste alternativ.
Huset er på 137 kvm, mestendels med knopskydning, det er velisoleret. Centralvarmeanlæg opsat i 60erne.Der er 4 værelser ( ca. 65kvm) i gulvniveua der skal opvarmes, (1 sal er lukket ned, da jeg er blevet alene) der er 2 store 3 pladeradiatorer, og 3 alm. 2 pladeradiatorer. Et badeværelse på 5 kvm med gulvvarme. For nogle år siden blev den åbne ekspansion udskiftet med lukket, i den forbindelse optrådte et fænomen, Alphapumpen kørte med 5W på den åbne, men steg til 25W på den lukkede ekspansion, hvad der ifølge en smed skyldes for lidt modstand i systemet! Anlægget kan faktisk opvarme stueetagen nogenlunde med pumpen slukket :-)

Jeg havde tænkt mig følgende:

https://www.vvs-eksperten.dk/varme-og-klima-varmepumpe-varmepumpe-luftvand-copmax-as07-varmepumpesaet-med-wtgr-8040-buffertank-346151100


Placeringen bliver ikke optimal, nord/øst ,men så er der kun 3 m. til anlægsforskruningerne.

Kan det hænge sammen?
Venlig hilsen
Steen
Deltag aktivt i debatten Er der problemer i denne opstilling?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik