Husk mig
▼ Indhold

Frivillig sekretær søges


Frivillig sekretær søges18-08-2022 19:22
Jakob
★★★★★
(9303)
­



Har du lyst til at hjælpe med grøn omstilling uden at få en rød øre for det, så har jeg somme tider nogle opgaver, som du måske kan hjælpe med at løse.

PT har jeg ingen konkrete opgaver, så dette er blot et hyggeforsøg på at opbygge et netværk.

Hvis der senere kommer opgaver, som jeg skønner relevante, så kan du blive spurgt, om du vil hjælpe, og det er selvfølgelig helt frivilligt, om du vil påtage dig en opgave eller ej.

Har du muligvis lyst til at hjælpe, så skriv det gerne i denne tråd, eller send mig evt. en privat besked.


På forhånd tak.




­
18-08-2022 20:42
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Husk at vi er inde i en meget gunstig udvikling hvor denne klode langsomt bliver grønnere og grønnere.
Tilknyttet billede:

18-08-2022 21:40
Robert Wagner
★★★★★
(3582)
Vi er åbenbart i en fase, hvor dele af befolkningen trods øget tilgængelighed afviden bliver dummere og dummere...
18-08-2022 21:45
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Ja der er mange som ikke ved at CO2 er et livsvigtigt plantenæringsstof, og at mere af det i luften får planter til at vokse bedre.
19-08-2022 12:18
Jakob
★★★★★
(9303)
­



Jørgen Petersen skrev:
Ja der er mange som ikke ved at CO2 er et livsvigtigt plantenæringsstof, og at mere af det i luften får planter til at vokse bedre.


Måske du bør prøve at stille en plante ind i en osteklokke, som du kun tilfører CO2, så du kan se, hvad der rent faktisk sker.
Du kan tilføre ligeså meget CO2, du vil, planten vil dø.!
Hvis du stadig er i tvivl, så kan du måske finde en klokke så stor, at du også selv kan være i den og studere det på meget nært hold. Så tror jeg, at du omsider vil lære det.

Ønsker du nærmere instruktioner om sikkerhed mv., så efterspørg dem venligst en anden tråd, som passer til emnet.


­

­
19-08-2022 15:49
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ Jakob

Har du er problem med at blive konfronteret med fakta? Det må du næsten have, da du skriver så tåbeligt som du gør.

CO2 er som nævnt et livsvigtigt plantenæringsstof, og at mere af det i luften får planterne til at vokse bedre.

Atmosfærisk luft har kun et indhold af CO2 på ca. 415 ppm. Planter trives derimod bedre i miljøer, hvor CO2indholdet er på mellem 600 og 1.000 ppm. Når der tilsættes CO2 til luften i drivhuset, er det med til at forøge udbyttet af tomater, agurker og salat med op til 25-30 procent. Ved at gøde med CO2 fremskyndes høsttidspunktet, ligesom det forbedrer planternes evne til at modstå sygdomme og skadedyr.

Læs selv: https://linde-stories.com/dk/storre-bedre-og-mere-velsmagende-tomater-med-co2/
Redigeret d. 19-08-2022 15:50
19-08-2022 17:25
Jakob
★★★★★
(9303)
­


@Jørgen Petersen


Et drivhus, hvor der tilføres alt muligt udefra har intet at gøre med en osteklokke.
Hvis du vil bevise, at CO2 i sig selv gavner plantevæksten, så må du selvfølgelig kun tilføre CO2

Prøv det omtalte eksperiment, så skal du nok lære det een gang for alle.
Det gør ikke mig noget, jeg kan alligevel ikke bruge dig som sekretær.


­

­
19-08-2022 17:28
Jakob
★★★★★
(9303)
­



Jakob skrev:
­
Har du lyst til at hjælpe med grøn omstilling uden at få en rød øre for det, så har jeg somme tider nogle opgaver, som du måske kan hjælpe med at løse.

PT har jeg ingen konkrete opgaver, så dette er blot et hyggeforsøg på at opbygge et netværk.

Hvis der senere kommer opgaver, som jeg skønner relevante, så kan du blive spurgt, om du vil hjælpe, og det er selvfølgelig helt frivilligt, om du vil påtage dig en opgave eller ej.

Har du muligvis lyst til at hjælpe, så skriv det gerne i denne tråd, eller send mig evt. en privat besked.


På forhånd tak.

­




Jeg har i forvejen en hjælper. Men næste gang, hun fylder rundt, bliver hun 100 år, og hun kan ikke forstå, at der ikke er flere yngre mennesker, som gerne vil give et uforpligtende bidrag til den gode sag.

Hvad skal jeg svare hende.?

Det har de unge slet ikke tid til. De har både en skole og en drukkultur, der skal passes, og de mest ivrige af dem har nok at gøre med at hænge ned fra broer, lime sig fast til statuer og lægge sig på vejen og meditere, så bilkøer på flere kilometer skal stå og gå tomgang på klimaets bekostning.?





­­
19-08-2022 17:48
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
@ Jakob

Læs selv: https://www.nasa.gov/feature/goddard/2016/carbon-dioxide-fertilization-greening-earth
19-08-2022 17:59
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Dette billede viser godt hvad det handler om.
Tilknyttet billede:

19-08-2022 19:41
Jakob
★★★★★
(9303)
­



Jørgen Petersen skrev:
@ Jakob

Læs selv: https://www.nasa.gov/feature/goddard/2016/carbon-dioxide-fertilization-greening-earth



Det ændrer bare ikke noget ved, at der skal meget mere end CO2 og varme til at få planter til at vokse, og det har du ikke anerkendt.
Og så snart du høster, så bliver andre stoffer trukket ud af jorden og forsvinder.
Det gælder for både skov og landbrug.
Det styrer altså i retning af flere plantemangelsygdomme, som skal afhjælpes af råstoffer og mineraler, som vi måske ikke kan finde, eller som er meget bekostelige at producere.
Dette vil næppe gøre verden mere grøn, det vil nærmere få det hele til at se endnu mere sort ud.

Men stopper vi med at høste, så ser det selvfølgelig anderledes ud.
Hvem tror mon på, at det vil gå sådan. Jeg gør ikke.




­
19-08-2022 19:48
Jakob
★★★★★
(9303)
­


Jørgen Petersen skrev:
Dette billede viser godt hvad det handler om.



Nej, denne tråd handler om, at jeg mangler en eller flere sekretærer, som har lyst til frivilligt at hjælpe med grøn omstilling.





­­
19-08-2022 20:22
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Denne klode er blevet markant grønnere siden 1982 som følge af CO2 og GW. Det kan ikke bortforklares ligegyldigt hvor gerne man vil.
20-08-2022 12:12
Jakob
★★★★★
(9303)
­



Når Danmark gennem de sidste mange årtier er blevet grønnere at se på, så har det mindre end lidt at gøre med CO2.
Det skyldes primært udledninger af kvælstof fra industri og især landbrug (gylledampe).

Dette er en forurening, som ikke beriger naturen. Tværtimod er der tale om en forarmelse og tab af biodiversitet, fordi de mest kvælstofgrådige planter udkonkurrerer de mere nøjsomme planter.

Således ser vi smuk rød lyng blive forvandlet til kedelig grøn marehalm, og hvor der før var smukke blomsterenge i utallige smukke farver til glæde for biodiversiteten, er der nu næsten kun kedeligt grønt græs.

På samme måde er grøn mos på bygninger og grønne alger i vandløb, søer, fjorde og have også et udtryk for en rædselsfuld forurening og et spild af råstoffer, som ingen bør glæde sig over.

Hvis man ikke kan sondre imellem grøn og giftig grøn, men blot tror, at alt grønt er godt, så har man ikke begreb om naturen.
Eller måske troller man bare et politisk misvisende budskab med henblik på at sprede forvirring til skade for debatten om klima-, miljø- og sundhedspolitik.


Om det er rimeligt, at jeg under dette emne skal presses til på overfladisk vis at deltage i denne komplicerede diskussion.?

NEJ..!!








Men jeg søger stadig frivillige hjælpere i alle aldre.



Se venligst trådens første indlæg for mere info.




­­
20-08-2022 13:34
Jørgen Petersen
★★★★★
(4852)
Årsagen til at Danmark er blevet grønnere med mere plantevækst skyldes primært, at vi har haft en pæn stigning i skovarealet. Den naturlige plantevækst her i landet er således løvskov. Lader man et stykke udyrket areal ligge, så springer det i skov med tiden. Her er det ligegyldigt om det er et stykke hede eller en brakmark.

Når jeg fremfører, at denne klode er blevet grønnere så skyldes det primært, at denne klode har haft stor gavn af såvel GW som et højere CO2-indhold i luften.
Resultatet ses tydeligt.
Tilknyttet billede:


Redigeret d. 20-08-2022 13:34




Deltag aktivt i debatten Frivillig sekretær søges:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik