Klimadebat.dk | Dansk forum om klima og energi 

Oprettelse | Kodeord?
23. maj 2012, 13:19 English

Klimaforandringer anskues som en god forretning – med Ku...

Debat > Andet > Begivenheder m.m. > Klimaforandringer anskues som en god forretning – med Kurt Strand

10-10-2011 08:37Klimaforandringer anskues som en god forretning – med Kurt Strand
Ljb

Ingen avatar

Rank: 0/5
(4)

Vi har på jyskebank.tv i samarbejde med Kurt Strand lanceret programmet "Tanker Til Tiden".

I nedenstående indslag har vi sat fokus på klimaforandringer. Vi får besøg af Finn Mortensen, der er direktør i Klimakonsortiet og som står i spidsen for en kampagne, der skal brande Danmark som grøn, fossilfri og fremme i skoene. I "Tanker Til Tiden" argumenterer han for, hvorfor klimaforandringer bør anskues som en god forretning – og han mener, at Danmark har en unik position, som kan udnyttes langt bedre.

Se indslaget her: http://jyskebank.tv/013142587781000/tanker-til-tiden-2-klima-p-businessclass
10-10-2011 10:49
Kosmos

Ingen avatar

Rank: 5/5
(2601)

I nedenstående indslag har vi sat fokus på klimaforandringer...

- herligt at se 'Deadline' igen! smiley

Problemerne omkring oversvømmelser af kældre løses næppe med forceret opstilling af vejrmøller hist og pist - langt snarere ved at tilpasse kloaknettet til de talrige nye bebyggelser, der i årenes løb er koblet på.
Rart at høre, at 'global opvarmning' nu er blevet til 'klimaforandringer' - en ændring af 'italesættelsen', som dog i højere grad leder tankerne i retning af 'elastik i metermål'! smiley
Redigeret d. 10-10-2011 10:50
10-10-2011 11:37
delphi

(3446)

Problemerne omkring oversvømmelser af kældre løses næppe med forceret opstilling af vejrmøller hist og pist

NU ikke så negativ kære Kosmos det er vel bare et spørgsmål om antal.... smiley
10-10-2011 11:52
Kosmos

Ingen avatar

(2601)

NU ikke så negativ kære Kosmos det er vel bare et spørgsmål om antal....

- OK, jeg må øve mig på at blive mere positiv ('progressiv'?)! smiley

Jeg kan også udmærket affinde mig med möllerne - blot de opstilles uden for mit synsfelt samt uden omkostninger (direkte såvel som indirekte) for mig! smiley
10-10-2011 12:35
delphi

(3446)

Jeg kan også udmærket affinde mig med möllerne - blot de opstilles uden for mit synsfelt samt uden omkostninger (direkte såvel som indirekte) for mig!

@Kosmos

Huuum! Du er vist ikke med på den Nyreligøse bølge om køb af syndsforlandelse via andel i en møllevinge... Du vil jo ikke betale!!! smiley
Redigeret d. 10-10-2011 13:00

Send svar Nyt emne

Deltag i debatten som aktiv debattør og del din holdning til emnet Klimaforandringer anskues som en god forretning – med Kurt Strand med forummets mange læsere.

Seneste debat

Klummen

Nyt fra Ing.dk

Gæsteafstemning

Copyright © 2007-2012 Klimadebat.dk | Dansk forum om klima, energi og global opvarmning