Husk mig
▼ Indhold

Putins mange ansigter

Putins mange ansigter01-05-2015 01:29
Morten Riber
★★★★☆
(1804)
Er der andre som fulgte med i denne Amerikanske dokumentar fra i år ?

Jeg følte mig virkelig dårlig tilpas, ikke mindst over slutningen. Forleden så jeg også "Krim konflikten ifølge Putin", hvor Putin nævnte at han på et tidspunkt overvejede at anvende atomvåben. Putins vej til magten var forfærdelig og bevidstheden om at vi i mange år, reelt gik rundt og troede at han i grove træk var demokrat, er ikke rar. Tænk alle de år han tog røven på os, og stadig gør.

Jeg har også tidligere set en dokumentar som langt mere i dybden med Mikhail Borisovich Khodorkovsky som var en af de rige oliegager, indtil han forsøgte at gribe chancen for at fortsætte den demokratiske åbning, Jeltsin havde skabt, om end det her fremgår at Jeltsins sti langtfra var ren.

IPCC's tyranni blegner i sammenligning mod det en Russisk borger bydes, men det fjerner selvfølgelig ikke vores problem med den uredelig videnskab. Det illustrerer nærmere, hvor skrøbelig og truet, retfærdigheden er i virkeligheden.

Vi omtaler middelalderen som mørk, men hvor lyst er der lige omkring os selv?

Tiden går - mens vi stadig fejlinformeres
Redigeret d. 01-05-2015 01:41
19-05-2015 22:34
Jeha
☆☆☆☆☆
(8)
Kan man se den nogen steder online?
20-05-2015 09:57
Morten Riber
★★★★☆
(1804)
Jeha skrev:
Kan man se den nogen steder online?

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg er ikke engang sikker på hvilken kanal der sendte den længere, men det var vist Dr eller Tv2. Jeg har lige set efter at den ikke står på Dr's program liste, og jeg abonnerer ikke på TV2's.

26-09-2015 16:45
Jakob
★★★★★
(5459)
­

@Morten Riber

Ja, der er nogle grimme ting at forholde sig til.
Men meget vil nok kunne tilgives, hvis det lykkes Putin at genoprette sikkerheden i Syrien, så landet kan fungere igen..?

http://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-opruster-militaert-i-syrien
18. sep. 2015
Rusland har indsat fire kampfly på en luftbase i Syrien, hvor russerne gennem de seneste uger har opbygget en militær tilstedeværelse.

­
02-10-2015 02:19
Morten Riber
★★★★☆
(1804)
Jakob skrev:
­@Morten Riber

Ja, der er nogle grimme ting at forholde sig til.
Men meget vil nok kunne tilgives, hvis det lykkes Putin at genoprette sikkerheden i Syrien, så landet kan fungere igen..?

http://www.dr.dk/nyheder/udland/rusland-opruster-militaert-i-syrien
18. sep. 2015
Rusland har indsat fire kampfly på en luftbase i Syrien, hvor russerne gennem de seneste uger har opbygget en militær tilstedeværelse.

At tro at Putin pludselig vil andre det godt, er dybt naivt. Med mindre det er folk, for hvem andres menneskers liv er lige så underordnet som en irriterende flue, der forstyrrer middagsluren. Sadat slagter jo gerne sin egen civilbefolkning, så ham, ser Putin gerne i sin fold. Og for lige at slå en ting fast. Putin søger ikke at få nogens tilgivelse, hvilket tydeligvis ragaer ham en fjer. Putin søger magt, uanset tab af uskyldige menneskers liv, og uanset om Ruslands befolkning går totalt ned på udvikling og sundhed. Så koste hvad det vil. Det stod mig helt klart da jeg havde set udsendelsen om Putins mange ansigter.

03-10-2015 19:15
Jakob
★★★★★
(5459)
­

@Morten Riber

Det må vist have været noget hjernevaskende TV, når det kan gøre det til en ondskabsfuld handling at genoprette sikkerhed og orden i Syrien..?

­
03-10-2015 19:23
Morten Riber
★★★★☆
(1804)
Jakob skrev:
­@Morten Riber
Det må vist have været noget hjernevaskende TV, når det kan gøre det til en ondskabsfuld handling at genoprette sikkerhed og orden i Syrien..?
­

Ja, ligesom vi blev hjernevasket af nyhederne til at tro at Sadat har beordret drab på sin egen civilbefolkning

03-10-2015 19:33
Jakob
★★★★★
(5459)
­

@Morten Riber

Jeg synes, at du tager meget let på de problemer, der er i Syrien nu sammenlignet med tidligere.

­
03-10-2015 19:46
Morten Riber
★★★★☆
(1804)
Jakob skrev:
­@Morten Riber
Jeg synes, at du tager meget let på de problemer, der er i Syrien nu sammenlignet med tidligere.­

Nej, det er skam en alvorligt sag når Sadat ikke forstår at styre sit land med en fast og retfærdig hånd, sådan som Putin selv kan, hjemme i Rusland, hvor oppositionen ligger sikkert begravet under mulden.

18-10-2015 22:49
Jakob
★★★★★
(5459)
­

@Morten Riber

Du må nok have set eller drømt en film om Stalin eller Hitler og troet, at det også var Putins ansigter.­

­

Deltag aktivt i debatten Putins mange ansigter:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Vil Donald Trump trække USA ud af Paris-aftalen?

Ja

Nej

Ved ikke

Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2016 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik