Husk mig
▼ Indhold

Skal vi også have et dansk flag..?


Skal vi også have et dansk flag..?17-05-2009 22:40
Jakob
★★★★★
(9287)
.



For en tid siden fik vi indført det engelske flag oppe i højre hjørne, og når man klikker på dette flag, så får man siden oversat til engelsk af en robot.
Mærkeligt ser det ud, når "hit med pengene" bliver oversat til "hit with the money". Men man kan jo vænne sig til meget, og som dansker bliver jeg ikke selv ramt af robottens misvisninger.

Mit problem er nærmere, at der efterhånden kommer så mange engelske indlæg og citater i debatten, at jeg skal have fat i en ordbog for at forstå, hvad der bliver skrevet.

Mit spørgsmål er så, om forum er blevet så internationalt, at vi skriver engelske indlæg, som kun kan oversættes til engelsk..?

Eller om vi nærmere skal være en lille smule mere krævende af skribenterne, og bede dem om at vedlægge en dansk oversættelse, når de skriver på fremmedsprog i dette danske forum..?

Uden det skal blive fanatisk, så vil jeg nok foretrække det sidste, hvis det ikke er for meget.
Det vil gøre siden mere tilgængelig for alle danskere i alle aldre uanset sprogkyndighed.



Men det kan måske godt suppleres af et dansk flag, som robotoversætter til dansk..?

Eller hvad..?



.
18-05-2009 07:32
MikaelHProfilbillede★★☆☆☆
(194)
Min erfaring er at de fleste elektroniske oversættere kun gør det hele rodet og pjattet. Mon ikke de fleste forstår engelsk bedre end hvad de oversættere kan tilbyde?
Deltag aktivt i debatten Skal vi også have et dansk flag..?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik