Husk mig
▼ Indhold

God 1. maj


God 1. maj01-05-2024 17:55
Sønderjyden
☆☆☆☆☆
(28)
Hermed ønskes alle herinde en god 1. maj. Det bliver spændende at se, hvad kandidaterme til det kommende EU parlamentsvalg vil levere på klimaområdet, hvis de bliver valgt.

I øvrigt er det også interessant at læse taler fra fagbevægelsen, der relaterer deres taler til klimaindsatsen.

Her er en af talerne, der er blevet præsenteret fra fagbevægelsen i dag.

- Og lad mig så afrunde,
Håbets farve er den grønne. Det er også den farve vi forbinder med ungdom. Og med klimaindsatsen.
Og i alle tre – håbet, ungdommen og klimaindsatsen – der ligger en vigtig opgave det kommende år.
Vi skal have flere unge til at tage en erhvervsuddannelse. For uden dem ingen effektiv indsats på klimaområdet. De skal stå for at gennemføre løsningerne.

Alle jer medlemmer af Blik- og Rørarbejderforbundet: I er klimahelte. I er Danmarks grønne helte. Med jer kommer håbet om at vi kan efterlade denne klode i en bedre tilstand.
Klimaet er vores fælles opgave. Ikke kun i fagforeningen eller i Folketinget. Men hos alle danskere. Her er håb ikke nok. Slut med undskyldninger. Slut med at tale. Der skal handles. Vi skal kæmpe sammen.

Uddrag af tale fra forbundsformand i Blik- og Rørarbejderforbundet Henrik W. Petersen


Sønderjyden
03-05-2024 13:32
Jakob
★★★★★
(9316)
­

Tak ILM, og vel talt.!


Det var nok ikke i Fælledparken, for der blev talerne vist desværre ødelagt af "Hamas-hooligans".
https://www.dr.dk/nyheder/indland/stor-pro-palaestinensisk-demonstration-skabte-utryg-stemning-i-faelledparken-alt-i


­
Deltag aktivt i debatten God 1. maj:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik