Husk mig
▼ Indhold

Bål i gaderne..?


Bål i gaderne..?01-08-2023 12:35
Jakob
★★★★★
(9297)
­




Regeringen vil gerne stoppe koranafbrændinger, fordi den slags skaber for meget ballade i en sprængfarlig tid.

Men hvorfor gør de ikke bare som Holland.?

31jul2023
https://www.dr.dk/nyheder/politik/saadan-er-reglerne-om-koranafbraendinger-i-andre-lande
Sådan er reglerne om koranafbrændinger i andre lande
--
I Holland er der ingen national lovgivning, som giver hjemmel til at forhindre koranafbrænding. I flere store byer, herunder Haag og Rotterdam, er der dog lokal lovgivning, som forbyder borgere at stifte ild eller brænde ting af offentligt.

Myndighederne har i flere tilfælde brugt denne bestemmelse til at gribe ind mod koranafbrændinger.



En fornuftig sekulær lov for offentlig orden og sikkerhed aldeles befriet for smudsige religiøse undertoner.

Sådan. Slut med bål i gaderne.!

Demonstranterne kan finde på andre ting, men loven må kunne slukke ilden for en tid, og bøtten vil blive delvist vendt, fordi vi så pludseligt kan begynde at indkalde andre landes diplomater, hvis deres borgere f.eks. afbrænder flag.

Man kan i øvrigt også argumentere for, at det er for tåbeligt, at vi igen og igen skal se på ekstreme mennesker, der under dække af ytringsfrihed afbrænder bøger.
Det var f.eks. sådan Nazisterne opførte sig for at knække ytringsfriheden.




­
27-08-2023 21:00
Euro
★★★☆☆
(445)
Vi har en tilsvarende lovgivning i Danmark, hvor det ikke er tilladt at tænde bål udenfor specielt tilladte bålpladser, hvor kommunerne afgør hvor der må tændes bål.

Men det er jo så gjort til et vurderingsspørgsmål hvad der er et bål, og politiet lader jo så til at være på Paludans side, og undlader at kalde det for bål, men de kender vel loven bedre end jeg???
Deltag aktivt i debatten Bål i gaderne..?:

Husk mig

▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik