Husk mig
▼ Indhold

Burde alle drøvtyggere udryddes for at redde klimaet?


Burde alle drøvtyggere udryddes for at redde klimaet?07-11-2019 11:56
RasmusMøller65
☆☆☆☆☆
(2)
1: Drøvtyggere udleder methan som en del af deres fordøjelse.
2: Methan er en meget potent drivhusgas

- Er drøvtyggere et klimaproblem der bør "løses" helt generelt?

- Eller er det "kun" drøvtyggere som husdyr, som bør udryddes?
05-12-2019 02:57
Mikkel Kaastrup
☆☆☆☆☆
(27)
Jeg går klart ind for en "Endlösung". Den eneste måde, hvorpå vi endnu kan nå at redde planeten, er at udrydde disse klovbærende, bøvsende og pruttende skadedyr.
07-12-2019 03:23
Mikkel Kaastrup
☆☆☆☆☆
(27)
Imidlertid er der også en lang række andre pattedyr, som udleder metan ved fordøjelsen. For nu at nævne nogle af de større syndere, så er der tale om elefanter, flodheste, næsehorn, gnuer og andre afrikanske okser, zebraer, gazeller og hjorte, moskusokser, præriehunde (de er nogle små fuckers, men de prutter rigtig meget!) gorillaer, orangutanger og chimpanser, søkøer - and the list goes on and on.

Ved at udrydde disse dyr opnår vi en dobbelt gevinst: De lever af at æde planter, så når dyrene er forsvundet, bliver der flere planter, som kan optage meget mere CO2, og samtidig slipper vi både for lugten, og for metanen.

Men for nu at tage det allerstørste problem: Myrer! Er du klar over, hvor mange myrer der findes i verden?! Det er jeg desværre heller ikke, men vi må gøre en indsats for at registrere og tælle dem, så vi kan danne os et overblik over problemets størrelse. Myrer udgør mellem 15 - 20% af verdens biomasse, og udleder helt f...ing meget metan, plus at de spiser en masse grønne planter, især bladmyrerne - så det er altså bare nødvendigt, at de dør nu.

Det er faktisk værre end jeg troede...Jeg har lavet lidt research på emnet, og det viser sig, at der er rigtig mange myrer, se her:
https://io9.gizmodo.com/10-frightening-facts-you-probably-didnt-know-about-ants-5880539

Det fremgår videre af artiklen, at myrerne allerede har erobret næsten hele kloden, at de har en kollektiv bevidsthed (hive mind), hvor alle ensrettes til at tænke og handle på samme måde, og at de holder andre som slaver. Når man samtidig betænker oplysningerne om, at myrer kan være meget store, så giver det sig selv, at hvis vi ikke snart slår tilbage, så er vi de næste, som bliver myrernes slaver!!!

Take global action now please - save the planet from ant-a-geddon before it is too late!
Redigeret d. 07-12-2019 03:50
07-12-2019 19:02
Joba
☆☆☆☆☆
(30)
Men myrer, og ikke mindst de store er jo en kilde til protein. Så dem kan vi spise. Måske vi i stedet udrydder Myreslugerne, (orden gumlerne, familie Myrmecophagidea). Evt kan vi asfaltere alle vådområder. De dobbelt kilde til metangas vs "husdyr". Nu vi er inde på husdyr...hvad så med heste. De bidrager ikke rigtig til andet end at underholde teenage m/k og div. rigmænd m/k, og så fylder deres trailer ret meget på vejene
Rigmændene kunne så i stedet bruge deres penge på at udvikle co2 indsugningsterminaterhokuspokusvækmaskiner. Eller naturligvis lege med klodser. Endelig kunne vegeanere lære at spise myrer. Så kan betydelig del af risproduktionen også skrottes
08-12-2019 00:13
Mikkel Kaastrup
☆☆☆☆☆
(27)
Hmm, måske er du inde på noget. Vi kan naturligvis bare spise myrerne i stedet for at udrydde dem helt; og jeg tror faktisk godt man må spise myrer, selvom man er veganer. Det er kun de såkaldte "Gandhi-veganere" - en indisk gren af bevægelsen - som ikke må spise insekter (det er noget med, at de er hellige), resten må faktisk godt.

Mht. hestene er jeg helt enige; jeg har allerede påpeget, hvor stor en trussel zebraer og æsler udgør imod miljøet, og heste er jo bare en slags store zebraer uden striber.

Og de rige er kun blevet rige, fordi de har udledt uretfærdigt meget CO2. De skal sættes i fængsel i genopdragelsesanstalter lige som i Kina, hvor de kan producere vindmøller og solceller, og så skal deres penge bruges til forskning i CO2-hokuspokusvæk-maskiner, sådan som du foreslår.




Deltag aktivt i debatten Burde alle drøvtyggere udryddes for at redde klimaet?:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Kan technologi redde os fra naturkatastrofer?928-10-2018 00:32
NyhederDato
Havets plankton kan ikke redde klimaet18-01-2010 07:00
CO2-kreditter kan redde regnskovene24-09-2009 07:32
Ambitiøs klimaplan skal redde Bangladesh17-09-2008 10:18
Bjørn Lomborg udnævnt til at kunne redde verden09-01-2008 01:54
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik