Husk mig
▼ Indhold

CBH i 'skridthøjde'.....


CBH i 'skridthøjde'.....13-04-2009 22:39
GLARProfilbillede★★★★☆
(1023)
http://videnskab.dk/content/dk/blogs/klimabloggen

sammen med gynækologen.

Hvad er mon det næste i klimadebatten?

Den danske klimadebat har været forplumret af amatører uden naturvidenskabelig indsigt, og folk er blevet i tvivl, om der overhovedet er tale om et alvorligt problem.
RE: I hele verden!13-04-2009 22:52
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
I hele verden har en lille håndfuld snæversynet eksperter og menings-dommere forplumret klimadebatten. Det nytter ikke at folk nok så meget er førende eksperter inden for deres område, hvis de ikke har bred nok viden til at sætte deres viden i den rette sammenhæng. Det nytter heller ikke at have politisk korrekte meninger og en sag at kæmpe for, hvis den folk klimakvalme.
14-04-2009 11:19
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Skeptiske klimaforskere undertrykkes

http://jp.dk/indland/article1661214.ece
15-04-2009 21:51
Jakob
★★★★★
(9287)
 


Boe Carslund-Sørensen skrev:
Skeptiske klimaforskere undertrykkes

http://jp.dk/indland/article1661214.ece


Deet var syyynd... så må vi nok hellere allesammen blive skeptiske, så de ikke er så alene og udenfor.  



Men Svensmark skuffer mig.

Citat fra teksten:
--------------------
- Min forskning viser jo det, den altid har vist, men politiske og økonomiske interesser har overtaget styringen af, hvilke konklusioner man ønsker at lytte til. Det skævvrider forskningen og giver ikke det bedste grundlag at træffe beslutninger på, siger han.
--------------------

Det er da virkelig en politisk og konspirationsliderlig udtalelse, synes jeg. Netop i en kategori, som forskere burde holde sig for gode til.

Og hvis hans forskning viser det samme som altid, så er der jo nok heller ikke så meget nyt at lægge mærke til.


 
15-04-2009 22:34
Boe Carslund-Sørensen
★★★★★
(2942)
Tja, men vi kan jo også ændre på beslutningsgrundlaget:

Jf. den artikel fra ing.dk
Professor: Konservativ energibranche holder fast i kulkraftværker

Læs et resume her:
http://people.plan.aau.dk/~lund/Thesis/ChoiceAwarenssDanskResume.pdf
Redigeret d. 15-04-2009 22:36
17-04-2009 15:34
Kosmos
★★★★★
(5371)
Og hvis hans forskning viser det samme som altid, så er der jo nok heller ikke så meget nyt at lægge mærke til

- men det kunne jo tænkes, at den med tiden viste det tydeligere/klarere, ikke sandt?
17-04-2009 15:56
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
@Jakob

Jeg kan ikke glemme hvor vred Svend Auken var på Svensmark, fordi hans videnskabelige resultater ikke var politisk korrekte. Jeg er sikker på at hvis han havde været Pave på var Svensmark blevet brændt som kætter.
18-04-2009 08:59
Jakob
★★★★★
(9287)
 



Boe Carslund-Sørensen skrev:
Tja, men vi kan jo også ændre på beslutningsgrundlaget



Gør du så dét..?





Kosmos skrev:
- men det kunne jo tænkes, at den med tiden viste det tydeligere/klarere, ikke sandt?


Hvis den viser det samme, så er der næppe meget nyt.
Han kan ikke lave en sikker prognose, og vi har stadig samme risiko for global opvarmning eller en ny istid indenfor 10-20 år.

Så der er intet væsentligt nyt, hverken under, omkring eller i solen.




kulden-varmen skrev:
Jeg kan ikke glemme hvor vred Svend Auken var på Svensmark, fordi hans videnskabelige resultater ikke var politisk korrekte. Jeg er sikker på at hvis han havde været Pave på var Svensmark blevet brændt som kætter.


Det fortæller vist tydeligt en god del mere om din fantasifulde evne til at vurdere, end det fortæller noget om Svend Auken og Svensmark.  




 
RE: Kogende vrede!18-04-2009 12:17
kulden-varmenProfilbillede★★★★★
(2597)
Har du oplevet det, at Svend Auken er kogende vred?
22-04-2009 21:23
Jakob
★★★★★
(9287)
 

kulden-varmen skrev:Har du oplevet det, at Svend Auken er kogende vred?


Nej, har du oplevet, at JEG bliver kogende vred..?  

Jeg synes, at det er en sølle hetz, der forgår mod Svend Auken. Det er som om alle bare springer på ham, fordi han jo er døende, og så er han nok for svag til at slå igen. Jeg finder det dybt usympatisk.
Selvom du ikke er den værste, så synes jeg alligevel, at du burde holde dig for god til den slags.

Svend Auken er så vidt jeg ved aldrig dømt for vold, og han er heller ikke kendt for at blive aggressiv på TV. Derimod har han dummet sig et par gange, hvor han er blevet for ivrig i en debat, men det er han ikke ene om.

Jeg føler egentlig ingen trang til at forsvare Svend Auken eller hans politik, men denne usmagelige smædning må jeg tage afstand fra.


 
22-04-2009 21:46
delphiProfilbillede★★★★★
(7581)
Nu er det jo ikke specifikt Svend Auken som person man klandre, men i langt højere grad alle de medløbere i diverse miljøorganisationer politiske foreninger osv som har tilsluttet sig den ligegyldighed med vort miljø som Svend Auken har stået som eksponent for i hele sin regeringsperiode. En meget usmagelig forøgelse af forurening og miljøbelastning som er og var helt og aldeles unødvendig. Mere og mere kul må afbrændes i vore kraftværker som kun kan tilskrives den populistiske bølge som symboltiltag afstedkom under Auken.
22-04-2009 21:46
Frank Lansner
★★★★★
(5727)
Undskyld hvis jeg ikke har fulgt med, jakob, er Sven Auken døende?


Jeg synes han er virkeligt super sympatisk omend han ikke ved så meget om klima som han tror...
22-04-2009 22:16
Jakob
★★★★★
(9287)
  


Frank Lansner skrev:
Undskyld hvis jeg ikke har fulgt med, jakob, er Sven Auken døende?



Det er vi jo på en måde alle. Men jeg har hørt, at han har fået diagnosticeret prostatakræft for anden gang, så han har nok lidt ekstra at slås med, tror jeg.


 
22-04-2009 22:21
Kosmos
★★★★★
(5371)
Undskyld hvis jeg ikke har fulgt med, jakob, er Sven Auken døende?

- læs evt. her.




Deltag aktivt i debatten CBH i 'skridthøjde'.....:

Husk mig

Lignende indhold
DebatterSvarSeneste indlæg
Spørgsmål til CBH1131-08-2007 13:04
▲ Til toppen
Afstemning
Hvordan vil Coronakrisen påvirke klimadebatten?

Mindre opmærksomhed om klima

Ingen større påvirkning

Øget opmærksomhed om klima

Andet/Ved ikke


Tak for støtten til driften af Klimadebat.dk.
Copyright © 2007-2020 Klimadebat.dk | Kontakt | Privatlivspolitik